Raskaaksi 2017

Hei cool jannn!! Ollaan samoissa päivissä!!
Ostan siks noita rfsun koska valikoima kaupoissa lähellä on sangen vaatimaton ja se on ainoa herkkä saatavilla. Oon tilannu raskauskeijusta first responsen herkän mut ei oo viel tullu.

Tsemppiä dpo kaksoselle :) jannn!!

Kiitos samoin! Tosin itsellä taas masisfiilis, miksi edes teen testejä kun tiedän jo lämmöistä etten oo raskaana. Jos lämmöt on niin paikkansa pitävät.. Ehkä sulla parempi tulos!
 
Ei ne lämmöt välttämättä kaikkea tiedä :) :) onko sulla mitään oireita?

Mä en oo edes varma tuliko ovis hyödynnettyä kun en seuraa sitä millään testeillä. Mulla oli dpo1-9 ihan mielettömät oireet mut nyt tuntuu et dpo10 ne loppu ku seinään. Eikai sekään ole hyvä merkki :D nojaa... viikonloppuna viiniä jos/kun testi on nega :)
 
2E024939-A5B0-4EC6-94B9-BAFA80A92C9A.jpeg

No tämmönen tuli. Ja löysin apteekin herkän testin eli 10.
Ja siis dpo9-10. Ei kai auta kuin odottaa...
 
Mrs.Smith, uu jännää, jotain siellä häämöttää :) Otappa kuva vielä, kun testi on täysin kuivunu, miten silloin näkyy :)
 
AC5F6B5D-7DE5-4EC2-978D-951E777AC112.jpeg

Mä en kyllä tästä melkein tunti sitten tehdystä näe mitään.
Toi eka kuva on kun testiaika on just päättyny.
Teen huomenna uuden :)
 
No käytiin siellä naistenklinikalla tänään. Arvatkaa mitä? Me ei saada mitään apua. Syy on se, että mun mies on aiemmin polttanut säännöllisemmin kannabista. Yrityksen aloituksen myötä vähentänyt ja nyt viimeisen vuoden ajan ollut satunnaisempaa se polttelu. Kuulemma heillä on sellainen sääntö, että tällaisessa tilanteessa pitää olla sosiaalityöntekijältä lausunto että henkilö on lopettanut polttamisen, ja jos ei ole, pitää hankkia lausunto päihdeklinikalta. Heidän ohje on että pitäisi olla vähintään KAKSI vuotta viimeisimmästä käyttökerrasta silloin kun hoidot aloitetaan. Eli nyt hänen pitää mennä päihdeklinikalle, en ymmärrä pitääkö meidän oikeesti odottaa vielä kaksi vuotta???

Erityisesti kun selvisi että miehen siemennestenäytteessä oli siittiöitä vain 2,9 miljoonaa!!! Vuosi sitten oli 13 miljoonaa... Mitä ihmettä. Sai nyt lähetteet pariin tutkimukseen että selvitetään mistä voisi johtua. Se siittiöiden määrä voi myös vaihdella, mutta mä oon aivan todella huolissani.

Ja musta toi tollanen seuraaminen ja päihdeklinikalle ja seuloihin lähettäminen on nöyryyttävää ja epäreilua. Me ollaan miehen kanssa täysin yhtä mieltä että jos saadaan lapsi niin se polttelu loppuu tai tapahtuu vain hyvin satunnaisesti, poissa kotoa. Ei meijän lapsella ole mitään hätää jos sellainen joskus saadaan. :sad001
 
Todella TÖRKEETÄ turkoosi!!! Oon 110% kanssasi samaa mieltä tuosta! Mitä mänttejä!! Ja todellista vainoamista ja todellakin nöyryyttämistä tommonen! Kannabis pitäisi laillistaa myös suomessakin, ainakin sen käyttö.
Pistää niin vihaksi tommonen keskiaikainen noitavaino!

Elikkäs nyt menkää jonkun ymmärtäväisen sostyöntekijän juttusille ja hommatkaa lausunto jossa todetaan että sun mies ei kannabista enää polta eikä ole koskaan juuri polttanutkaan!

Tämä vain todistaa jälleen sen että kun ilmottautuu johonkin tämmöseen terveydenhuollon haarakonttoriin kannattaa valehdella suu vaahdossa!
 
Ei ne lämmöt välttämättä kaikkea tiedä :) :) onko sulla mitään oireita?

Mä en oo edes varma tuliko ovis hyödynnettyä kun en seuraa sitä millään testeillä. Mulla oli dpo1-9 ihan mielettömät oireet mut nyt tuntuu et dpo10 ne loppu ku seinään. Eikai sekään ole hyvä merkki :D nojaa... viikonloppuna viiniä jos/kun testi on nega :)

Nooh syön teroluteja et en tiedä tekeekö neki jotain.. Mut siis about oviksesta asti tullu valkovuotoa (en tiedä onko hyvä vai huono) ja vähän turvottaa. Eilen nippaili mahaa. Eli ei mitään mainitsemisen arvoista. Onks sulla? Tosin maaliskuun raskaudessa tein oletetusta oviksesta dpo10 negan, ja seuraavan vasta dpo14 kun tunsin kuplintaa mahassa ja pissatti usein pari päivää sitä ennen. Sit alkokin jo tissikipu ja nälkä.
 
Turkooosi, tosi kohtuuttomalta kuulostaa tuo 2 vuoden odotus! :sad001 Ymmärrän kyllä osittain hoitavan tahon kannan siitä, että hoitoihin mennessä pitää lopettaa kannabiksen käyttö, koska se kuitenkin vaikuttaa hedelmällisyyteen. Ja ennen hoitoja pitää laittaa elintavat niiltä (ja muiltakin) osin kuntoon niin hyvin kuin itsellä on mahdollista. Mutta kuulostaa tosiaan melkoselta ylireagoinnilta ja kohtuuttomalta noin pitkä odotusaika.
 
Todella TÖRKEETÄ turkoosi!!! Oon 110% kanssasi samaa mieltä tuosta! Mitä mänttejä!! Ja todellista vainoamista ja todellakin nöyryyttämistä tommonen! Kannabis pitäisi laillistaa myös suomessakin, ainakin sen käyttö.
Pistää niin vihaksi tommonen keskiaikainen noitavaino!

Elikkäs nyt menkää jonkun ymmärtäväisen sostyöntekijän juttusille ja hommatkaa lausunto jossa todetaan että sun mies ei kannabista enää polta eikä ole koskaan juuri polttanutkaan!

Tämä vain todistaa jälleen sen että kun ilmottautuu johonkin tämmöseen terveydenhuollon haarakonttoriin kannattaa valehdella suu vaahdossa!

Kiitos Mrs. Smith tuesta, merkitsee mulle tosi paljon! ♥️ Just toi laittomuus tekee sen että sitä pitää syynätä ja seurata tolleen. Tuntuu alentavalta. Eihän jos sanoo tuolla että joo juon silloin tällöin kännit niin eihän sille mitään tehdä tai mihinkään seurantaan laiteta tai mitään. Mä toivoisin että ihmisen omaan kykyyn ottaa vastuu luotettaisiin enemmän. Tulee niin tyhmä olo.

Mistäköhän sellasen ymmärtäväisen sosiaalityöntekijän löytäisi? Meidän omalla terveysasemalla käytiin sosiaalityöntekijällä sillon vuoden sitten samasta syystä ja jäi sellanen fiilis että kaikki hyvin. Mut ton lääkärin mukaan se sossu ei ollut kirjoittanut mitään lausuntoa siitä käynnistä. Ja mies kertoi että on satunnaisesti käyttänyt viimeisen puolen vuoden aikana, vaikka sillon sille sossulle sanoi että lopetti kokonaan... Et kyllähän mä ymmärrän että aiheuttaa epäluuloa, mut just tän "vainoamisen" ja syynäämisen takia ei aina tiedä että mitä pitäisi kertoa ja kuinka rehellinen olla.

Ja samaan aikaan kaikenlaiset ihmiset raskautuu spontaanisti ympäriinsä. Enkä tarkota siis teitä vaan että kyllähän nyt varmasti tänä päivänä usea lasta odottava tai lapsia jo saanut pariskunta saattaa käyttää kannabista, ne ei vaan kerro siitä kellekään.
 
Kannabiksen polttoa syynätään siitä syystä että hoitavan tahon täytyy varmistua, että mahdollinen lapsi syntyy hyvään kotiin. Ja toki se vaikuttaa myös hedelmällisyyteen, mutta tohon ekaan asiaan ne lääkärit vetoaa tässä.
 
Turkooosi, onpa tosiaan pudonnut tuo siemennesteen laatu annettujen näytteiden perusteella ainakin. Eiks tuo olisi tärkeää, että olisi yli sen 10-11 miljoonaa? Voikohan siihen vaikuttaa juuri elintapoja skarppaamalla? Tiedän omia lapsettomia kavereita, jotka on ajautuneet absolutismiin, koska kaikki keinot pitää olla käytössä noin niinku omastakin mielestä.
Joo, mää oon niin väliinputoajasukupolvea, etten käsitä tai tule käsittämään kannabiksen viihdekäyttöä, vaikka isäni lienee poltellut ja tehnyt mitä tahansa nuoruudessaan.
Mulla pamahti päälle PMS-oireet, noin viikko oviksesta, kp 21. Että jos tällä tahtia mennään, niin eiköhän me saada menkat aikaiseksi lomareissun ajaksi :)!!
 
Nooh syön teroluteja et en tiedä tekeekö neki jotain.. Mut siis about oviksesta asti tullu valkovuotoa (en tiedä onko hyvä vai huono) ja vähän turvottaa. Eilen nippaili mahaa. Eli ei mitään mainitsemisen arvoista. Onks sulla? Tosin maaliskuun raskaudessa tein oletetusta oviksesta dpo10 negan, ja seuraavan vasta dpo14 kun tunsin kuplintaa mahassa ja pissatti usein pari päivää sitä ennen. Sit alkokin jo tissikipu ja nälkä.

Ja mulla viime raskaus oli helmikuussa :D että aika samoissa mennään!

Mulla(kin) on ollu valkovuotoa ihan kumman paljon oviksesta lähtien. Lisäks on ollu ihan outoa vihlontaa. Närästystä, kuvotusta, huimausta ja nyt kurkku kipee.

Luulen et oon joko raskaana tai sitä tää on (taas) joku hormoonikysta :/ niin outoa on tää vihlonta
 
Ja mulla viime raskaus oli helmikuussa :D että aika samoissa mennään!

Mulla(kin) on ollu valkovuotoa ihan kumman paljon oviksesta lähtien. Lisäks on ollu ihan outoa vihlontaa. Närästystä, kuvotusta, huimausta ja nyt kurkku kipee.

Luulen et oon joko raskaana tai sitä tää on (taas) joku hormoonikysta :/ niin outoa on tää vihlonta

Mulla kans huimausta ja jotain flunssaoireita.. Ei auta kun ootella.. Paitsi dpo14 lyön hanskat tiskiin :bag:
 
Kiitos Mrs. Smith tuesta, merkitsee mulle tosi paljon! ♥️ Just toi laittomuus tekee sen että sitä pitää syynätä ja seurata tolleen. Tuntuu alentavalta. Eihän jos sanoo tuolla että joo juon silloin tällöin kännit niin eihän sille mitään tehdä tai mihinkään seurantaan laiteta tai mitään. Mä toivoisin että ihmisen omaan kykyyn ottaa vastuu luotettaisiin enemmän. Tulee niin tyhmä olo.

Mistäköhän sellasen ymmärtäväisen sosiaalityöntekijän löytäisi? Meidän omalla terveysasemalla käytiin sosiaalityöntekijällä sillon vuoden sitten samasta syystä ja jäi sellanen fiilis että kaikki hyvin. Mut ton lääkärin mukaan se sossu ei ollut kirjoittanut mitään lausuntoa siitä käynnistä. Ja mies kertoi että on satunnaisesti käyttänyt viimeisen puolen vuoden aikana, vaikka sillon sille sossulle sanoi että lopetti kokonaan... Et kyllähän mä ymmärrän että aiheuttaa epäluuloa, mut just tän "vainoamisen" ja syynäämisen takia ei aina tiedä että mitä pitäisi kertoa ja kuinka rehellinen olla.

Ja samaan aikaan kaikenlaiset ihmiset raskautuu spontaanisti ympäriinsä. Enkä tarkota siis teitä vaan että kyllähän nyt varmasti tänä päivänä usea lasta odottava tai lapsia jo saanut pariskunta saattaa käyttää kannabista, ne ei vaan kerro siitä kellekään.

Aivan varmasti käyttävät! Ja mitenköhän ne reppanat hollannissa pärjää kun kaikki polttaa pilveä ja käsittääkseni kansakunta on kuitenkin ihan hyvässä hapessa ja kaikki suht oikea määrä sormia ja varpaita.

Repesin tosta sun ”toiset raskautuu spontaanisti vaikka on mimmoset elämäntavat, en nyt tarkoita teitä..”
On noita spontaaneja onnistumistarinoita valitettavasti vähän harvemmassa tässä ryhmässä! :D
 
Kannabiksen polttoa syynätään siitä syystä että hoitavan tahon täytyy varmistua, että mahdollinen lapsi syntyy hyvään kotiin. Ja toki se vaikuttaa myös hedelmällisyyteen, mutta tohon ekaan asiaan ne lääkärit vetoaa tässä.

Aika paksua hevonpaskaa!! En usko että kukaan muu kuin ihminen joka koko sydämestään toivoo vauvaa hakeutuu hedelmöityshoitoihin. Eiköhän siinä ole semmonen byrokraattinen ja taloudellinen pikku seulonta ihan omasta takaa!

Vahinkoraskaudet ihmisille jotka eivät niitä halua ovat suurempi ongelma.
 
Turkooosi, onpa tosiaan pudonnut tuo siemennesteen laatu annettujen näytteiden perusteella ainakin. Eiks tuo olisi tärkeää, että olisi yli sen 10-11 miljoonaa? Voikohan siihen vaikuttaa juuri elintapoja skarppaamalla? Tiedän omia lapsettomia kavereita, jotka on ajautuneet absolutismiin, koska kaikki keinot pitää olla käytössä noin niinku omastakin mielestä.
Joo, mää oon niin väliinputoajasukupolvea, etten käsitä tai tule käsittämään kannabiksen viihdekäyttöä, vaikka isäni lienee poltellut ja tehnyt mitä tahansa nuoruudessaan.
Mulla pamahti päälle PMS-oireet, noin viikko oviksesta, kp 21. Että jos tällä tahtia mennään, niin eiköhän me saada menkat aikaiseksi lomareissun ajaksi :)!!

Mun mies on tän yrityksen aikaan just vähentänyt alkoholin käyttöä, kannabiksen käyttöä ja tupakointia on vähentänyt ja yrittää lopettaa. Eli noi tulokset ei oikein korreloi :sad001 huolestuttaa.
 
Takaisin
Top