Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Smith huh miten jännää!! Kyllä siellä viiva näkyy. Nyt tsemppiä piinailuun <3

Mää tein eilen testin, jossa käytännössä ei näkynyt juuri mitään. Perjantaina alkoi tulemaan isoja hyytymiä nopeeseen tahtiin ja niitä tuli vielä koko eilinen. Tää vuoto on ollut ehkä isoin ikinä ja mulla on kyllä ollut isoja vuotoja endon kanssa ennenkin mut tää on ihan omaa luokkaansa. Nyt ehkä inasen tuntuu rauhottuvan. Huomenna virallinen testipäivä ja oon nyt jo ihan hyväksynyt negan ja odotan lääkärin puhelua ja endolääkitystä.

Smith huh miten jännää!! Kyllä siellä viiva näkyy. Nyt tsemppiä piinailuun :Heartred

Mää tein eilen testin, jossa käytännössä ei näkynyt juuri mitään. Perjantaina alkoi tulemaan isoja hyytymiä nopeeseen tahtiin ja niitä tuli vielä koko eilinen. Tää vuoto on ollut ehkä isoin ikinä ja mulla on kyllä ollut isoja vuotoja endon kanssa ennenkin mut tää on ihan omaa luokkaansa. Nyt ehkä inasen tuntuu rauhottuvan. Huomenna virallinen testipäivä ja oon nyt jo ihan hyväksynyt negan ja odotan lääkärin puhelua ja endolääkitystä.

Voimia :Heartred Ihan suututtaa ja itkettää sun puolesta, v***n endo :arghh:

Voi harmi pottu!!! <3
Mutta ei luovuteta!!! Just luin facessa yhestä toisesta palstasta miten yhdellä pariskunnalla oli ollut pitkä taival luomuna, sitten hedelmöityshoidoilla ja useita keskenmenoja. Ja sitten vaan.. yks kerta tärppäs ja onnellinen loppu :)
Never give up! <3

Kiitos tuesta <3 On tää vaan niin vittumainen tie ja sit vielä päälle saat lukea kaikenmaailman iltalehdistä, kun nykynuoret ei vaan HALUA hankkia lapsia. Juu, siitä tässä onkin kyse.

Ja joo, nyt alkaa 3kk:n endon kuivattelu eli loppuvuosi sitten sitä. Ahdistaa, että tulee taas noin pitkä tauko, mutta toivoa antaa pakkasen pienet kaverit ja tieto, että niissä on paremmat onnistumisprosentit. Huomenna lääkärille puhelua ja ollaan taas vähän viisaampia.

Onks smith vielä testannu lisää?

Testasin mut kirjaimellisesti kusin homman! :D :D
En MUISTANU et oli jo käyny aamulla vessassa! Joten tein testin jostain 30min pissasta :D :D :D oli aika voittaja tunne kun hokasin asian mut sillon oli jo liian myöhästä ja testi kastunu.

Kiitos tuesta :Heartred On tää vaan niin vittumainen tie ja sit vielä päälle saat lukea kaikenmaailman iltalehdistä, kun nykynuoret ei vaan HALUA hankkia lapsia. Juu, siitä tässä onkin kyse.

Ja joo, nyt alkaa 3kk:n endon kuivattelu eli loppuvuosi sitten sitä. Ahdistaa, että tulee taas noin pitkä tauko, mutta toivoa antaa pakkasen pienet kaverit ja tieto, että niissä on paremmat onnistumisprosentit. Huomenna lääkärille puhelua ja ollaan taas vähän viisaampia.

Onks smith vielä testannu lisää?

Nyt on kyllä uutisoitu kaikenlaista näistä "synnytystalkoista":finger: sitähän tässä yritetään, on vaan niin saakelin vaikeaa!

Oon kyllä vähän foliohattuinenkin. Toki varmasti nuorien lapsientekohalut ovat vähentyneet, mutta kuinka paljon on tutkittu sitä, että onko nykyään myös vaikeampi raskautua, enemmän keskenmenoja tms. Kumminkin meidän eliniän aikana on keksitty kaikkea hienoa minkä käyttö on räjähdysmäisesti kasvanut esim. Muovit, kaiken maailman kemikaalit, teflon yms.

Edittinä vielä multakin pahoittelut tuohon paskamaiseen tilanteeseen:Heartred ei oo oikeesti sanoja, ottaa niin aivoon kaikkien puolesta tämä hankaluus. Kun jossain olisi se taikanappi millä saisi kaikille vauvoja, itsellekin.

Nyt on kyllä uutisoitu kaikenlaista näistä "synnytystalkoista":finger: sitähän tässä yritetään, on vaan niin saakelin vaikeaa!

Oon kyllä vähän foliohattuinenkin. Toki varmasti nuorien lapsientekohalut ovat vähentyneet, mutta kuinka paljon on tutkittu sitä, että onko nykyään myös vaikeampi raskautua, enemmän keskenmenoja tms. Kumminkin meidän eliniän aikana on keksitty kaikkea hienoa minkä käyttö on räjähdysmäisesti kasvanut esim. Muovit, kaiken maailman kemikaalit, teflon yms.

Edittinä vielä multakin pahoittelut tuohon paskamaiseen tilanteeseen:Heartred ei oo oikeesti sanoja, ottaa niin aivoon kaikkien puolesta tämä hankaluus. Kun jossain olisi se taikanappi millä saisi kaikille vauvoja, itsellekin.

Itse asiassa ei oo pitkä aika kun uutisoitiin että keskenmenot on vähentyneet. Etsin linkinkin: https://yle.fi/uutiset/3-10936567

Toki tässä puhutaan vaan kokonaismääristä eikä suhteellisista luvuista, aika loogista on että keskenmenot vähenee kun kerran raskauksienkin määrä vähenee... Enkä tiedä sitäkään jos verrataan vaikka 50-lukuun että onko jotain merkittävää muutosta raskautumisvaikeuksissa tapahtunut. Onhan nää todellakin ihan liian yleisiä.

Mitä olen näitä syntyvyystilastoja seurannut, 2010-luvun romahduksen taustalla on aika merkittävästi paitsi kokonaan lapsettomat, myös perheet jotka jäävät vain yksilapsisiksi, ihan korkeintaan kaksilapsisiksi. Isommat perheet ovat ennen olleet yleisempiä. Toki näihinkin voi raskautumisvaikeudet vaikuttaa.

Pottu :( pahoittelut ja voimia ❤️

Mun parhaan ystävän vauva menehtyi kohtuun loppuraskaudessa viime viikolla. Oon aivan todella järkyttynyt ja tuntuu aivan sanoin kuvaamattoman pahalta. Eikä se ole varmasti mitään verrattuna siihen mitä mun ystävän ja hänen miehen pitää käydä läpi.

Meillä on huomenna ensikäynti Naistenklinikalla, ja se tuntuu tässä tilanteessa aivan kauheelta.

Pottu :sad001 pahoittelut ja voimia ❤️

Mun parhaan ystävän vauva menehtyi kohtuun loppuraskaudessa viime viikolla. Oon aivan todella järkyttynyt ja tuntuu aivan sanoin kuvaamattoman pahalta. Eikä se ole varmasti mitään verrattuna siihen mitä mun ystävän ja hänen miehen pitää käydä läpi.

Meillä on huomenna ensikäynti Naistenklinikalla, ja se tuntuu tässä tilanteessa aivan kauheelta.

Ihan kauhee tilanne :( :(

Tänään alkaa sit Procren. Kätilö vakuutteli mut, että se on riittävä steppi nyt ja kolme kk riittää muuttaan mun tilanteen. Kahden piikin jälkeen soitan ja varaan ajan ja katotaan missä mennään.

Kysyin onko terolut parempi tukilääke kuin lugesteron, kun tuli menkat rytinällä läpi. Ensin vakuutteli, että on hyvä lääke, mutta kun kysyi, että tiputteliko ja kerroin, että tiputtelu alkoi jo viikko sitten mielipide vaihtui ja sanoi, että ensi kerralla pitää ottaa eri lääke ja tiputtelu on huonoksi. Kirjasi tämän ylös. Turhauttaa, että jos on olemassa parempi vaihtoehto kuin terolut niin miksi sitä ei otettu heti käyttöön. Kolmella munasolulla ei ole varaa leikkiä!

!!!!!!!!!! :( :( :(
Ihan kamala juttu!! Muistuttaa siitä miten kovilla panoksilla tässä pelataan. Joskus tuntuu että pääsisi itse helpommalla jos luovuttaisi, ei enää pettymyksiä, pelkoa ja tuskaa. Mutta sitten se tunne menee ohi ja jatkaa taas eteenpäin.

Syvä osanotto heidän suruunsa. <3 ja sinun myös

Ihan kamala tilanne, oikein sydämestä itelläkin kouraisi :sad001

Ainoa tapa miten saan itteni olemaan testaamatta on näköjään se, etten pidä kotona testejä :D
Meen huomenna kauppaan ja testaan illalla mut se on kuitenkin vasta dpo10 niin tuskin siinä mitään on

Pc kuulemma paras :) itellä noita halpistestejä vaan, saattaa näyttää myöhemmin kuin muut. Mulla negaa vielä, huomenna dpo10. Anteeks huutelen tänne väliin :)

Hei cool jannn!! Ollaan samoissa päivissä!!
Ostan siks noita rfsun koska valikoima kaupoissa lähellä on sangen vaatimaton ja se on ainoa herkkä saatavilla. Oon tilannu raskauskeijusta first responsen herkän mut ei oo viel tullu.

Tsemppiä dpo kaksoselle :) jannn!!

Takaisin