Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Herran tähden tätä pms-oireilua. Musta tulee ihan epä-ihminen aina viikko ennen ku menkat alkaa, pahin on just pari päivää ja päivää ennen. Pitäs muuttaa aina täksi viikoksi jonnekin erämaahan. Ollaan eilen ja tänään riidelty miehen kanssa ihan turhasta... Huhhuh.

Herran tähden tätä pms-oireilua. Musta tulee ihan epä-ihminen aina viikko ennen ku menkat alkaa, pahin on just pari päivää ja päivää ennen. Pitäs muuttaa aina täksi viikoksi jonnekin erämaahan. Ollaan eilen ja tänään riidelty miehen kanssa ihan turhasta... Huhhuh.
Joo-o, niin se on. Usein minulla on viikko tai kaksi puhdasta piinaa, eli melkein puolet ajasta olen aivan hirviö. Tällä kertaa hirviöin 1-2 vuorokautta "vain", ja menkat lörähti nopeesti. Kierto (hiphei) 22 päivää...! Luulen turhan aikainen ovis, ja vaatimaton luteaali.
Tsemppiä naiset ketjuun!!

Moi, pitkästä aikaa! Liekö muistatte vielä.

Ensinnäkin Trianalle iso halaus. Surettaa teidän puolestanne, mutta onneksi on olemassa vielä keinoja, joita kokeilla. Hirveästi voimia!

Ja alinahin perheelle onnea pienestä ihmeestä <3

Pipsu, vitsi että tulin hyvälle mielelle sun plussasta, vihdoin odotus palkitaan. Nauti ja vaali näitä hetkiä <3

On:
Eipä mene niinku suunniteltu. Hoidot siirtyy, taas, jopa vuodella, koska mulle on pakko aloittaa lääke jonka aikana ei raskaaksi saa tulla. Se on injektio joka pistetään puolen vuoden välein, todennäköisesti niitä mulle kaks pistetään ja pistoksen jälkeen täytyy vähintään 5 kk käyttää ehkäisyä.
Mulla alkaa usko loppua jo nyt. Tammikuussa Naikkarilla mitattiin AMH joka oli parissa kuukaudessa tippunut 0.95 -> 0.64.
Enpä minä tästä nuorru, kohta 30 mittarissa ja arvo tuollainen... Meille maalattiin melko hyvin pirut seinille lääkärin puolesta Naikkarilla, että täytyy valmistautua siihen että hoidot ei toimi. Tähän asti oon jaksanut olla positiivinen, mutta kyllä tää on melko perseestä koko kuvio.
Yritys aloitettu 1/17 eikä edes haamuja.

Voi pene, olen todella pahoillani teidän puolesta. Hirveesti tsemppiä ja jaksamista sinne! :Heartred

Voi Pene. Ei ole sanoja. Kuulostaa tosi rankalta. Voimia kovasti ❤️

Täällä kp 1. Olin niin toivonut että toi huonovointisuus mikä alkoi toissaviikolla olis ollu raskauteen liittyvää. Mutta ei kun ei. Tyhmä olo kun edes kuvittelee että se ois muka mahdollista.

Meillä oli tänään se suunnittelukäynti Tampereella. Jäi vähän sekava olo. Mää en lämmennyt tälle lääkärille ihan kauheesti, mut miehelle jäi parempi mielikuva. Meille tehdään nyt ivf lyhyellä kaavalla! Koitin kysellä, että onks se endon kanssa nyt paras valinta, mutta ei se sitä sen koommin perustellut. En siis tiedä miksi näin. Otan viimesen e-pillerin torstaina ja sit kun menkat alkaa, soitto sinne ja varataan ultra. Pistelyt alkaa kp 2 ja suunnitteilla ois et pistellään 9 päivän ajan plus irrotuspiikki. Siinä missä viimeks jarruna toimi nenäsumute niin nyt sen korvaa toinen piikki. Ja määhän pelkään piikkejä, joten ei niin kiva ylläri.

En tiedä. Vähän haikee fiilis. Amh-arvon haluavat kattoo uudestaan ja kuulemma näiden kahden sairaalan ottamia arvoja ei voi edes vertailla keskenään, että kaikilla labroilla on aina omat systeemit ja viitearvot! Wtf? E-pillerit kun on nyt sammuttanut koko hormonitoiminnan niin hän oli sitä mieltä et jos to otan vikan pillerin niin maanantaina vaan verikokeeseen! Palautuuks se oikeesti niin nopeesti?

Pottu, mä ainakin suhtautuisin ihan positiivisesti tuohon lyhyeen kaavaan, oon ymmärtäny, et joskus pitkän kaavan sumuttelut lamaa munasarjoja liikaa ja näin ollen lyhyellä kaavalla vois olla parempi tulos ja pääsetpä nopeammin itse asiaan! :) Pidän peukkuja! :) Tuntuu varmasti sekavalle, kun kuulee eriäviä mielipiteitä..

Tsemppiä myös Penelle, tosi kurja tilanne, mutta toivoa kuitenkin aina on :)

Pottu, teillähän on suunnitelma! Mulla on kans hyvä tunne tuosta lyhyestä kaavasta teille. Itsellä oli kyl aina pitkä, mutta eipä se tainnut mitään huonookaan meillä tehdä. Vika ei lie kaavassa, pistelin 12 päivää plus irrotuksen, joten kylläpä siinä saikin pistellä ja maksimiannoksella :)
Mahtaako AMH:hon vaikuttaa lääkitys/pilleri, jos se on munasolureservin indikaattori, en tiiä.
Penelle pahoittelut, ottaapa pitkän kaavan todellakin, jos näin on. Eipähän sille mtn mahda. Tuuli voi kääntyä pitkänkin ajan päästä. Sitähän myökin päästiin sitten lopulta toteamaan.
Joo, unettomuutta ilmassa kp 4, taitaa olla vaihdevuodet taas päällä tässä kierrossa (eli 45-55 päivän "tuuri" edessä)...

Voi Triana, Pene ja Turkoosi!:Heartred Voimia ja tsemppiä jokaiselle kasapäin!

Aika kumma juttu kyllä Pottu toi lyhyt kaava, tai lähinnä ehkä perusteluiden puute. Meillä oli suunnittelukäynti tänään ja pitkällä kaavalla lähdetään. Meille lääkäri sanoi, että vaikka mulla ei ihan tyypillisintä endo-oireistoa olekaan, niin pelkkä epäilys tukee tässä tapauksessa pitkää kaavaa. Mulla toki myös se matala AMH, joka vaikuttaa.

Mites se Synarelaa käyttäneet, tuliko oireistoa? Mietin vaan, kun ehdin viikon päivät sumutella ennen häitä, että millainen hormonihirviömorsian mahdankaan olla?o_O

Hopeareunus en tunnista merkittäviä oireita olleen synarelasta, oli niin jännää kaikkineen, että ei ollut normaali mieliala joka tapauksessa. Nyt viime vuonnakin yhden kuurin vetäisin, ei negatiivisia vaikutuksia. Tsemppiä sumutteluun!

Mää sumuttelin Synarelaa annoksella 1 aamulla ja 1 illalla sen nelisen viikkoa ja ensimmäisen viikon jälkeen tuli kauheet migreenit, jotka kesti noin pari viikkoa! Tämä varmasti reagoi jokaisella erilailla, joten en stressaisi etukäteen. Ihan muutama hassu hikikohtaus tuli kans, mutta ne nyt oli pienin murhe :D Mulla tuli piikkien myötä ihan hirveet mielialavaihtelut ja tuntu, että en itekään tajunnut miks mieli muuttu ja silti vaan heittelehti :D Sekin tasaantu, kun sai enemmän annoksia alle.

Pelottaa kyllä miten käy nyt sit endon kanssa tällä lyhyellä kaavalla. Oireitahan mulla on taas jo vaikka muille jakaa, vaikka oon ollut pillerillä taas 12.7. lähtien.

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin! Kiva että muillakin hoitoja edessä niin saadaan vertailla miten kehot reagoi! :D

Hahah, tää on kyllä osuva! Miten sitä aina tuleekin riita, kun ois tärkeetä talletella :D
945D3EF4-F6D4-437B-AA3F-B2ABD05263A5.jpeg

:hilarious:

Sullakin ovulaatio?
Mulla tänään tuli vahvin plussa. :happy:
Miehelle sanoin aamulla ja hän totesi että tarvii illalla sit varmana tehdä jotain.
Me ollaan nykyään kauheen romanttisia (not).
Ei mulla kyllä yhtään uskoa ole että siitä mitään hyötyä on raskautumisen kannalta. Mut pakkohan se on :bookworm:

Toivotaan että nyt olis kaikki tähdet kohdallaan ja teillä nappais! Ja tälleen pitkän yrittämisen jälkeen se on kyllä just tota, että enemmänkin todetaan, että no nyt on ovulaatio kuin roihahdetaan spontaanisti lempimään :D

Meillä ei ovista oo ollut luomuna enää tammikuun jälkeen, kun on ollut e-pillerit ja sit oli ivf. Silti jotenkin toi muistuttaa siitä mitä oviksen hyödyntäminen on!

Meillä napattiin tänään viimenen e-pilleri ja nyt odotellaan, että menkat alkaa ja kp 2 alkaa pistokset! :O

Takaisin