Raskaaksi 2017

En tiedä miten tästä eteenpäin, tämän takia ei päästä julkiselle hoitoihin taas pitkään aikaan, kun kerta luomuna onnisti (tai pitää vielä varmistaa asia) ja ainut vaihtoehto on yksityinen. Sinne siis, kun tästä toipuu ja hormonitoiminta palautuu. Harmittaa, kun tämän takia meni aikaakin tuhottomasti hukkaan. Ja pelko ja huoli onnistuuko koskaan on käsittämättömän suuri :sad001 Pidän nyt taukoa ja palailen ehkä myöhemmässä vaiheessa seurailemaan, miten teidän muiden projektit etenee, toivon kaikille parasta onnea! :Heartred

Voi ei Pipsu, ihan hirveetä. Oon niin pahoillani teidän puolesta.

Pakko tulla täältä sivusta myös toteamaan, että meillä ainakaan ei luomuraskaus ja kkm viivästyttänyt hoitoaikataulua julkisella. Ehdittiin siis käymään suunnittelukäynti ja pistokset piti alkaa seuraavasta kierrosta. Kerroin silloin jo teoreettisesta luomuplussan mahdollisuudesta ja kysyin, miten hoidon kanssa käy, jos nyt tuleekin luomuplussa ja km. Silloin jo lääkäri sanoi, että siinä tapauksessa jatketaan hoitoa ekoista kuukautisista km jälkeen. Ja näin sitten toimittiinkin. Toki mulla ikääkin niin paljon, että halusivat tietty toimia mahd sujuvasti.

Sanoisin, että soita heti kun vaan mahdollista hoitopaikkaasi ja pyydä puhua lääkärin kanssa. Kerro tilanne ja kysy jatkosta. Ole asiallinen, mutta pidä puolesi. Älä tyydy epämääräisiin vastauksiin tai tilanteesi vähättelyyn, jos sellaista esiintyisi.

En muista, oliko sinulla kkm kokemusta aikaisemmasta. Oman kokemukseni mukaan pahin romahdus tulee vasta tyhjennyksestä ja sen jälkeen. Vaadi riittävästi sairaslomaa, jos tuntuu, että se pari päivää, mitä tarjoavat ei riitä. Itse olin 2 vkoa saikulla ekan kkm jälkeen, enkä kyllä yhtään aikaisemmin olisi töihin kyennytkään.

Pelottaa ihan hirveesti, että mulla tää sama myös edessä kahden viikon päästä.

Tuhannesti voimia sinulle!
 
Voi ei Pipsu, ihan hirveetä. Oon niin pahoillani teidän puolesta.

Pakko tulla täältä sivusta myös toteamaan, että meillä ainakaan ei luomuraskaus ja kkm viivästyttänyt hoitoaikataulua julkisella. Ehdittiin siis käymään suunnittelukäynti ja pistokset piti alkaa seuraavasta kierrosta. Kerroin silloin jo teoreettisesta luomuplussan mahdollisuudesta ja kysyin, miten hoidon kanssa käy, jos nyt tuleekin luomuplussa ja km. Silloin jo lääkäri sanoi, että siinä tapauksessa jatketaan hoitoa ekoista kuukautisista km jälkeen. Ja näin sitten toimittiinkin. Toki mulla ikääkin niin paljon, että halusivat tietty toimia mahd sujuvasti.

Sanoisin, että soita heti kun vaan mahdollista hoitopaikkaasi ja pyydä puhua lääkärin kanssa. Kerro tilanne ja kysy jatkosta. Ole asiallinen, mutta pidä puolesi. Älä tyydy epämääräisiin vastauksiin tai tilanteesi vähättelyyn, jos sellaista esiintyisi.

En muista, oliko sinulla kkm kokemusta aikaisemmasta. Oman kokemukseni mukaan pahin romahdus tulee vasta tyhjennyksestä ja sen jälkeen. Vaadi riittävästi sairaslomaa, jos tuntuu, että se pari päivää, mitä tarjoavat ei riitä. Itse olin 2 vkoa saikulla ekan kkm jälkeen, enkä kyllä yhtään aikaisemmin olisi töihin kyennytkään.

Pelottaa ihan hirveesti, että mulla tää sama myös edessä kahden viikon päästä.

Tuhannesti voimia sinulle!
Kiitos, toivottavasti teillä on parempi onni, kuin meillä :Heartred
Kuinka nopeasti kierto palautui tyhjennyksen jälkeen? Vähän veikkaan, et mun pitäis odottaa ainakin se, ennenkuin osaavat sanoa, mihin kohtaan hoito ajoittuisi.. Jotenki tuntuis nyt vaan helpommalta mennä tekemään edes se yks hoito yksityiselle, että näkis vähän mikä tilanne ylipäätänsä on.. Toki itse olen myös tosi väsynyt näihin takaiskuihin ja ehkä tartten aikaa toipua kunnolla :sad001
 
Kuinka nopeasti kierto palautui tyhjennyksen jälkeen? Vähän veikkaan, et mun pitäis odottaa ainakin se, ennenkuin osaavat sanoa, mihin kohtaan hoito ajoittuisi..

Millä viikoilla olit/koska pieni oli menehtynyt? Mulla palautui kierto jälkimmäisen tyhjennyksen jälkeen ( 6+3 näkyi syke, kkm todettiin 8+, jolloin koko vastasi 6+5) oikeastaan ihan saman tien.

Ekassa tyhjennyksessä meni pidempään. Silloin pieni vastasi viikkoja 9+0 ja todettiin 10+.

Mulle ainakin sanoi lääkäri tosiaan heti, ennen edes kuin raskaudesta oli varmuutta, että jos tulee km, ja kaikki sujuu tyhjentymisen suhteen hyvin, niin seuraavista kuukautisista voi alkaa stimulaatiokierto.
 
Millä viikoilla olit/koska pieni oli menehtynyt? Mulla palautui kierto jälkimmäisen tyhjennyksen jälkeen ( 6+3 näkyi syke, kkm todettiin 8+, jolloin koko vastasi 6+5) oikeastaan ihan saman tien.

Ekassa tyhjennyksessä meni pidempään. Silloin pieni vastasi viikkoja 9+0 ja todettiin 10+.

Mulle ainakin sanoi lääkäri tosiaan heti, ennen edes kuin raskaudesta oli varmuutta, että jos tulee km, ja kaikki sujuu tyhjentymisen suhteen hyvin, niin seuraavista kuukautisista voi alkaa stimulaatiokierto.
Alkion koko vastasi jotain 8+5 :/ aijon kyllä käydä yksityisellä jälkitarkastuksessa, jos sieltä sais sit jotain apuja kierron palautumiseen :sad001
 
Täällä kp1, joten pistelyt alkaa huomenna! Sunnuntaina rinnalle tulee jarrupiikki ja ens viikon tiistaina ultra. Käyn myös huomenna ottaan sen amh-arvon, nyt kun oon ollut ilman e-pilleriä peräti perjantaista asti :D
 
Onnea matkaan pottu!! :blob7

Ja pipsulle toivon nopeaa ja mahdollisimman helppoa tyhjennystä :Heartbigred

Mitähän sitä vielä omalla tielläkin on edessä... nyt ehkä dpo1. Onko muille käynyt että olisi stressaamalla siirtänyt ovista parilla päivällä? Musta tuntuu et niin kävi nyt mulle. On ollu työstressiä aika tavalla.
 
Onnea matkaan pottu!! :blob7

Ja pipsulle toivon nopeaa ja mahdollisimman helppoa tyhjennystä :Heartbigred

Mitähän sitä vielä omalla tielläkin on edessä... nyt ehkä dpo1. Onko muille käynyt että olisi stressaamalla siirtänyt ovista parilla päivällä? Musta tuntuu et niin kävi nyt mulle. On ollu työstressiä aika tavalla.

Oon kyllä lukenut, että stressi voi vaikuttaa ovulaatioon! Eli mun mielestä ihan mahdollista. Nyt ei muutaku punaviiniä iltaisin niin saadaan verenkierto sopivaksi :D
 
Voi Pipsu:Heartred Tällaista uutista en olis kyllä halunnut lukea. Hurjasti voimia sulle toipumiseen:Heartred Olen tosi pahoillani:sad001
 
Millä viikoilla olit/koska pieni oli menehtynyt? Mulla palautui kierto jälkimmäisen tyhjennyksen jälkeen ( 6+3 näkyi syke, kkm todettiin 8+, jolloin koko vastasi 6+5) oikeastaan ihan saman tien.

Ekassa tyhjennyksessä meni pidempään. Silloin pieni vastasi viikkoja 9+0 ja todettiin 10+.

Mulle ainakin sanoi lääkäri tosiaan heti, ennen edes kuin raskaudesta oli varmuutta, että jos tulee km, ja kaikki sujuu tyhjentymisen suhteen hyvin, niin seuraavista kuukautisista voi alkaa stimulaatiokierto.
Oli kyllä tosi mukava lääkäri, minkä kohtasin naistentautien polilla ja aikoi selvitellä tuota hoito asiaa, mukava, kun ei tartte nyt itellä tuota asiaa alkaa hoidella vaan saa keskittyä tähän prosessiin :)
 
Oli kyllä tosi mukava lääkäri, minkä kohtasin naistentautien polilla ja aikoi selvitellä tuota hoito asiaa, mukava, kun ei tartte nyt itellä tuota asiaa alkaa hoidella vaan saa keskittyä tähän prosessiin :)

Ihana kuulla! Toivottavasti tosiaan hoidot jatkuisi tästä normaalisti heti, kun olisitte valmiita eikä niin että pitäisi vielä jonottaa. Tsemppiä pipsu :Heartred
 
Eilen kävin mittauttaan sen amh:n ja se oli nyt 1,27. Omaan korvaan kuulostaa vähältä, mutta en tiedä miten tulkita sitä, kun tää taysin lääkäri sanoi, että heillä on ihan eri taulukko ja viitearvot kuin hussilla ja näitä ei voi mitenkään verrata toisiinsa. Plus en tiedä, että onko se alhainen edelleen niiden e-pillerien takia? Tiistaina on ultra niin sillon kuulen sitten tämänkin! Ensimmäinen piikki otettu eilen, joten tässä sitä taas mennään!
 
Eilen kävin mittauttaan sen amh:n ja se oli nyt 1,27. Omaan korvaan kuulostaa vähältä, mutta en tiedä miten tulkita sitä, kun tää taysin lääkäri sanoi, että heillä on ihan eri taulukko ja viitearvot kuin hussilla ja näitä ei voi mitenkään verrata toisiinsa. Plus en tiedä, että onko se alhainen edelleen niiden e-pillerien takia? Tiistaina on ultra niin sillon kuulen sitten tämänkin! Ensimmäinen piikki otettu eilen, joten tässä sitä taas mennään!
Kysäseppä Pottu, mikä ois ideaali tän ikäselle naiselle :)
 
Joo tätä aion kysyä! Nyt hokasin että mun piti kysyä jotain muutakin, mut oon jo täysin unohtanut, että mitä? Jotain me pohdittiin täällä?
Vaikuttiko tuo hoitopaikan vaihto muuten siihen, montako hoitoa saatte vielä Tampereella? Meillä saattaa tulla muutto keväällä, mutta jos sattuu, että ois alkioita pakkasessa niin äkkiäköstä toiseltakin paikkakunnalta semmosen kyytiin hakee :)
Oli tosi mukava henkilökunta tänään, mutta jotenki jäi fiilis, että ei juurikaan antaneet toivoa enää luomuplussalle vaan kannustivat niihin hoitoihin. Tietty ite ois halunnu kuulla, että kyllä te varmasti onnistutte jne, mutta onhan tässä jo ajat sitten hyväksyny asian, että kestää kauan tai ei tule ollenkaan raskaaksi.. Mutta ainakaan mulla ei ole endoa, kysyin siitäkin nyt, ainoastaan nuo super multifollaariset munasarjat :shifty:
 
Vaikuttiko tuo hoitopaikan vaihto muuten siihen, montako hoitoa saatte vielä Tampereella? Meillä saattaa tulla muutto keväällä, mutta jos sattuu, että ois alkioita pakkasessa niin äkkiäköstä toiseltakin paikkakunnalta semmosen kyytiin hakee :)
Oli tosi mukava henkilökunta tänään, mutta jotenki jäi fiilis, että ei juurikaan antaneet toivoa enää luomuplussalle vaan kannustivat niihin hoitoihin. Tietty ite ois halunnu kuulla, että kyllä te varmasti onnistutte jne, mutta onhan tässä jo ajat sitten hyväksyny asian, että kestää kauan tai ei tule ollenkaan raskaaksi.. Mutta ainakaan mulla ei ole endoa, kysyin siitäkin nyt, ainoastaan nuo super multifollaariset munasarjat :shifty:

Ei ollut puhetta montako hoitoa saataisiin, itsellä vähän sellainen fiilis, että jos tämä menee yhtä huonosti kuin ensimmäinen niin täytyy hetki ottaa taukoa ja miettiä vieläkö haluaa tähän ryhtyä.

Silti suosittelen kyllä siirtymään hoitojen piiriin! Mullekin se oli todella iso juttu ja viimeiseen asti elättelin toivetta luomuplussasta, mutta vaikka nää hoidot on älyttömän rankat, on ne myös tavallaan helpommat parisuhteelle. Meitä ne lähensi todella paljon! Niiden myötä miehellekin saatiin tavallaan rooli ja hän tykkää, kun saa selvitellä asioita, lukea lääkkeiden ohjeita ja annostella niitä. Ja seksi vapautui seksiksi eikä ovulaation metsästykseksi. Ja on helpompaa olla, kun tietää että nyt en voi ite tehdä enempää, nyt on hoidot ja ne menee miten menee.
 
Ja tuli vielä mieleen, että endoa ei voi rajata pois vain ultralla. Yks mitä voi kokeilla on Moona oirepäiväkirja -sovellusta ja kattoo sitä kautta sopiiko oireet endoon. Mutta endon voi varmistaa vain magneettikuvalla (eikä aina edes se riitä) tai leikkauksella.
 
Ai että mua aina ärsyttää lääkärit, jotka sulkee endometrioosin mahdollisuuden pois pelkästään ultran perusteella :mad: Jos muaki ois tutkittu ja uskottu aikoinaan enemmän, en välttämättä olis nyt tässä tilanteessa, että saatan jäädä kokonaan lapsettomaksi... Toki mulla oli selkeä oirekuva ja itse olin asiasta varma jo paljon ennen diagnoosia. Eli jos Pipsulla ei oireitakaan ole niin toki lääkäri voi helposti sivuuttaa sen mahdollisuuden kun ultrakin puhdas.

Kuten huomaatte tämä aihe saa minut aina kiihtymään ja alan paasaamaan :grin Tietoisuutta ei voi koskaan levittää liikaa.
 
Meillä tulee kyllä nyt niin pitkä seksitauko, kun jälkivuodon aikana ei saa peittoja heilutella, että varmaan ne puuhat taas maistuu :hilarious:
 
Takaisin
Top