Raskaaksi 2017

Tsemppiä Pottu :Heartred:Heartpink Toivottavasti selviät menkoista mahdollisimman vähillä kivuilla. Mulla ainaki ollu ihan extrakipeät ivf-hoitojen jälkeen :dead:

Mä alotin lauantaina Suprecurin sumuttelun ja eiköhän samana päivänä endokivut hiipiny takas ja alkanu tiputtelu, vaikka e-pillerit menee rinnalla vielä perjantaihin saakka. Sain siis tuossa noin puolentoista kuukauden ajan nauttia kivuttomimmasta ajasta vuosiin, parempi toki sekin kuin ei mitään.

Onks teillä syöty e-pillereitä aina ennen ivf-hoitoa? Mää söin muutaman kuukauden ja lääkäri arveli, että sen takia mulla kesti pidempään, että munarakkulat kasvoi. Mietin onko se oikeasti näin? Ja nyt en vielä tiedä miten kesä mennään ennen seuraavaa ivf-hoidon aloitusta. Kannattaisiko syödä e-pillereitä siihen asti vai olla ilman, jotta munarakkulat kypsyis paremmin? Oletan, että saan tähän ohjeen huomenna, kun ilmoitan negan raskaustestin hoitopolulle.

Taemppiä kovasti hoitoihin :Heartred Vaikka sitä itsekin ajattelin ennen hoitoja, että varmasti on rankat hoidot, mutta kyllä se silti yllätti, että kuinka rankat ne oikeasti olivat!!
 
Täällä edelleen tulos nega. Pahin pettymys on onneksi jo takana. Nyt on alkanut vain ahdistus endosta nostaan päätään aika rankasti. Öisin mietin kuinka en enää jaksa taistella tän sairauden kanssa ja kuinka paljon pelottaa, että se leviää taas tässä hoitojen aikana, kun sitä ei hoideta. Mut leikattiin 2 kertaa 9 kk:n sisään ja se on ihan älytöntä. En vaan halua olla taas kohta tilanteessa, jossa hoitoja ei voida jatkaa ennen leikkausta. Koitan saada tähän nyt selvyyden hoitopaikasta, että miten endon kanssa nyt eletään seuraavan hoitoon asti.
 
Onks teillä syöty e-pillereitä aina ennen ivf-hoitoa? Mää söin muutaman kuukauden ja lääkäri arveli, että sen takia mulla kesti pidempään, että munarakkulat kasvoi. Mietin onko se oikeasti näin? Ja nyt en vielä tiedä miten kesä mennään ennen seuraavaa ivf-hoidon aloitusta. Kannattaisiko syödä e-pillereitä siihen asti vai olla ilman, jotta munarakkulat kypsyis paremmin? Oletan, että saan tähän ohjeen huomenna, kun ilmoitan negan raskaustestin hoitopolulle.

Taemppiä kovasti hoitoihin :Heartred Vaikka sitä itsekin ajattelin ennen hoitoja, että varmasti on rankat hoidot, mutta kyllä se silti yllätti, että kuinka rankat ne oikeasti olivat!!

Täällä edelleen tulos nega. Pahin pettymys on onneksi jo takana. Nyt on alkanut vain ahdistus endosta nostaan päätään aika rankasti. Öisin mietin kuinka en enää jaksa taistella tän sairauden kanssa ja kuinka paljon pelottaa, että se leviää taas tässä hoitojen aikana, kun sitä ei hoideta. Mut leikattiin 2 kertaa 9 kk:n sisään ja se on ihan älytöntä. En vaan halua olla taas kohta tilanteessa, jossa hoitoja ei voida jatkaa ennen leikkausta. Koitan saada tähän nyt selvyyden hoitopaikasta, että miten endon kanssa nyt eletään seuraavan hoitoon asti.

Joo olen syönyt jokaisen hoidon välissä e-pillereitä, paitsi leikkauksen jälkeen oli 3kk Procren kun endoa jäi paljon ympäri kroppaa niin yritettiin kunnolla kuivatella. Ja mulla ei siis sen takia ole semmosta vaihtoehtoa, että olisin ilman mitään hormonia kun on endoa niin paljon ja ärhäköityy tosi nopeasti.

Mulle ei lääkärit ole maininnu, että e-pillerit vois vaikuttaa tuolla tavalla, mutta onhan se ihan mahdollista. Olen myös kuullu että esim. liian pitkä Suprecurin/Synarelan sumuttelu voi lamata munasarjoja liikaa. Mullakin ollu molemmissa punktioon johtaneissa ivf-hoidoissa 12 pistospäivää + tietty kolmantenatoista päivänä Ovitrelle. Kuulostaa sullakin olevan sen verran hankala endo, että on mun mielestä voi olla iso riski olla parikin kuukautta ilman hormonia. Toivottavasti saat pian selvyyden jatkosta. Nämä on niin vaikeita asioita varsinkin tämän sairauden kanssa, kun hoidot pahentaa endoa ja mitä pahempi endo niin sen rankempia ja samalla endoa provosoivampia hoitoja tarvitaan. Kamala oravanpyörä.

Kiitos :Heartred Kyllä tämä on paljon rankempaa, mitä silloin alkujaan kuvittelin.
 
Tuo endo on kyllä viheliäinen sairaus.. Itekkin mietin voisko mullakin olla sitä tekeillä, mikä sen auheuttaa?
Eilen yönä iski ihan hirveät menkkajomojen tuntuiset kivut ja olin ihan hätää kärsimässä, ihan suoli tyhjentyi, eilen oli siis dpo 4, ettei mitään raskauteen viittaavaakaan voinut olla.. Tuntuu, että nämä alakerran vaivat vaan lisääntyy ja lisääntyy!

Missä vaiheessa Turkoosi menet? :)
 
Naikkari ilmoitti, että me saataisiin ilmoittautua seuraavaan ivf-hoitoon aikaisintaan marraskuussa! Heillä on vähän kertynyt kuulemma jonoa. Onneksi muutamme viikon päästä ja oltiin muutenkin pohdittu, että mennäänkö jatkossa tampereelle vai helsinkiin, kun molemmat mahdollisia niin nyt koitetaan sit tamperetta. Ne on vielä viikon kiinni, joten soitan sinne viikon päästä ja kysyn mikä aikataulu siellä on. Jos sitten kävisi niin, että siellä on sama tilanne niin sovittiin, että mennään yksityiselle.

Tänään virallinen testipäivä (nega) ja sopivasti kp1! Aloitan myös e-pillerit nyt niin ei ainakaan pääse endo riehumaan.
 
Tsemppiä, vähän samanlainen olo tällä hetkellä. Toki eri sairaudesta kyse. Mulla leikattiin 9kk sisällä 4 kertaa ja syksyllä olis kontrolli. Pelkään sitä ihan hirveästi että jos nyt on taas uusiutunut niin mitä sitten.. Ja pystyykö sit enää raskautumaan kun nyt jo niin paljon leikattu.

Mä näin eilen ystävää joka on raskaana. Kyllä vähän tiukkaa teki. Toinen on tosi tärkeä ja sit samalla itte miettii et mäkin haluan.
En ajatellut että niin surulliseksi vetää kuitenkaan. Nyt vielä näin yöllä unta että plussasin..
No elämä on tämmöstä.

Tsemppiä kontrollin odotteluun! Tiedän kuinka paljon kontrollikäyntikin voi ahdistaa, kun pelottaa että mikä tilanne on ja tarviiko taas tehdä jotain.

Ja mulla on myös hyvä ystävä, joka on viimeisillään raskaana. Se on niin ristiriitaista, kun on iloinen toisen puolesta, mutta samaan aikaan se tuntuu niin pahalta. Oon kamppaillut koko sen raskauden ajan, että miltä se musta tuntuu ja haluanko nähdä sitä ja eniten pelkään nyt lähestyvää synnytystä, että miltä se sitten tuntuu kun vauva on täällä ja itellä ivf:lläkään ei saada aikaseks!
 
Tuo endo on kyllä viheliäinen sairaus.. Itekkin mietin voisko mullakin olla sitä tekeillä, mikä sen auheuttaa?
Eilen yönä iski ihan hirveät menkkajomojen tuntuiset kivut ja olin ihan hätää kärsimässä, ihan suoli tyhjentyi, eilen oli siis dpo 4, ettei mitään raskauteen viittaavaakaan voinut olla.. Tuntuu, että nämä alakerran vaivat vaan lisääntyy ja lisääntyy!

Missä vaiheessa Turkoosi menet? :)

Endosta ei tiedetä mikä sen aiheuttaa. Kannattaa googlailla niitä oireita ja miettiä kuulostaako tutulta. Ja ehdottomasti jos epäilee sitä niin käydä hyvällä lääkärillä juttelemassa.

Tsemppiä piinapäiviin :Heartred
 
Tsemppiä kontrollin odotteluun! Tiedän kuinka paljon kontrollikäyntikin voi ahdistaa, kun pelottaa että mikä tilanne on ja tarviiko taas tehdä jotain.

Ja mulla on myös hyvä ystävä, joka on viimeisillään raskaana. Se on niin ristiriitaista, kun on iloinen toisen puolesta, mutta samaan aikaan se tuntuu niin pahalta. Oon kamppaillut koko sen raskauden ajan, että miltä se musta tuntuu ja haluanko nähdä sitä ja eniten pelkään nyt lähestyvää synnytystä, että miltä se sitten tuntuu kun vauva on täällä ja itellä ivf:lläkään ei saada aikaseks!
Mullakin oli tilanne, että ystävällä tärppäs heti meidän yrityksen aikana ja häntä kun näki höpötti vain raskausjuttuja, mikä on toki luonnollista ja itse olin katkera.. Nyt kun vauva on isompi, hän vain valittaa, kuinka väsynyt on ja miten ei saa lainkaan omaa aikaa ja haluaa puhua muustakin kuin lapsista.. Että ajan kanssa tuo helpotti ja oma suhtautuminenkin helpotti.. Ärsyttää vaan nykyisin, kun kaverit kysyy multa ihan suoraan yrityksen tilanteesta ja hoidoista, en aijo kertoa hoidon ajankohdasta kenellekkään, koska tuntuu, ettei ihmiset tajua, mikä siinä vois mennä muka mönkään.. Hoh hoi, no ihan kaikki!
 
Mulla pahinta tekee kun ihmiset kertoo raskaudesta ja sit raskaana olevien näkeminen. Sitten kun vauva on syntynyt niin ei enää ärsytä/harmita :wtf Mitä se kertoo minusta?? :laughing021 Haluun olla tulla raskaaksi mutta en vauvaa??
No se kyllä kuvastaa ainakin omia tuntoja tällä hetkellä. Kun kaikki fokus on raskaaksi tulemisessa...
 
Mulla pahinta tekee kun ihmiset kertoo raskaudesta ja sit raskaana olevien näkeminen. Sitten kun vauva on syntynyt niin ei enää ärsytä/harmita :wtf Mitä se kertoo minusta?? :laughing021 Haluun olla tulla raskaaksi mutta en vauvaa??
No se kyllä kuvastaa ainakin omia tuntoja tällä hetkellä. Kun kaikki fokus on raskaaksi tulemisessa...
Joo, minäkin oon tainnu unohtaa mitä siitä plussasta loppujen lopuksi seuraakaan :grin
 
Tuo endo on kyllä viheliäinen sairaus.. Itekkin mietin voisko mullakin olla sitä tekeillä, mikä sen auheuttaa?
Eilen yönä iski ihan hirveät menkkajomojen tuntuiset kivut ja olin ihan hätää kärsimässä, ihan suoli tyhjentyi, eilen oli siis dpo 4, ettei mitään raskauteen viittaavaakaan voinut olla.. Tuntuu, että nämä alakerran vaivat vaan lisääntyy ja lisääntyy!

Missä vaiheessa Turkoosi menet? :)


Dpo 0 nyt eli juurikin tuntuu ovulaatiokipu vasemmalla puolella. Talleteltu pitkin viikkoa joka toinen päivä, eilen illalla viimeksi, eli parhaamme nyt ainakin tehty. Vähän piti tehdä taikoja että sai miehen messiin. Toissakierrossa jossa oli menkat myöhässä ja tuntemuksia niin viimeisin tallettelu osu just samaan aikaan kuin ovulaatio oli, toivottavasti nyt ois yhtä hyvä ajoitus...

Sellasta mietin että mahtaako rakasteluasennolla olla väliä hedelmöittymisen kannalta. Kun sanotaan että siemensyöksyn jälkeen naisen ois hyvä maata selällään jonkun aikaa... Niin mitäs jos nainen onkin päällä? Ehtiikö siitä tyyppejä lähteä asemiin ennen ku tavara valuu naisen sisältä pois? Tällaista tänään.

Tsemppiä meille jokaiselle ♥️
 
Mulla nyt dpo 11 (?) tai sitten ei dpo yhtään mitään mut kp 24. Ja tiputtelee... siistiä jos tää on uus vakio, et 6pv ennen menkkoja alkaa jo tiputella :dead: ja mitähän sekin sitten taas kertoo kierrosta ja hormooneista...:rulez
Fuck it! (Nega tänään testattu herkällä, of course)
 
Dpo 0 nyt eli juurikin tuntuu ovulaatiokipu vasemmalla puolella. Talleteltu pitkin viikkoa joka toinen päivä, eilen illalla viimeksi, eli parhaamme nyt ainakin tehty. Vähän piti tehdä taikoja että sai miehen messiin. Toissakierrossa jossa oli menkat myöhässä ja tuntemuksia niin viimeisin tallettelu osu just samaan aikaan kuin ovulaatio oli, toivottavasti nyt ois yhtä hyvä ajoitus...

Sellasta mietin että mahtaako rakasteluasennolla olla väliä hedelmöittymisen kannalta. Kun sanotaan että siemensyöksyn jälkeen naisen ois hyvä maata selällään jonkun aikaa... Niin mitäs jos nainen onkin päällä? Ehtiikö siitä tyyppejä lähteä asemiin ennen ku tavara valuu naisen sisältä pois? Tällaista tänään.

Tsemppiä meille jokaiselle ♥️

En tiedä voidaanko näitä asioita edes luotettavasti tutkia, koska.. miten!?! Mutta luulen, että kyllä tässäkin pelissä enemmän on enemmän :dance011:dance011:dance011
Jotkuthan ovat menneet niin pitkälle, että laittavat heti seksin jälkeen kuukupin "kohteeseen", jotta mitään ei pääse karkuun... Mutta se lienee jo vähän liioittelua.
 
Sellasta mietin että mahtaako rakasteluasennolla olla väliä hedelmöittymisen kannalta. Kun sanotaan että siemensyöksyn jälkeen naisen ois hyvä maata selällään jonkun aikaa... Niin mitäs jos nainen onkin päällä? Ehtiikö siitä tyyppejä lähteä asemiin ennen ku tavara valuu naisen sisältä pois? Tällaista tänään.
Tulen kertomaan oman kokemukseni :) 4 raskautta ja kaikki alkaneet siten, että olen ollut päällä :wink Eli kyllä ne siimahännät perille löytää :)
 
Takaisin
Top