Raskaaksi 2017

Meillä on nyt lugesteron tukilääkkeenä :)

Ja siis mietin tätä ihan samaa tässä joku päivä sitten! Se on kyllä rankka ajatuspolku käydä :sad001

Ootteko miettinyt, että aloittaisitte ne ivf-hoidot syksyllä?

Ja voin kuvitella miltä tuntuu toi siskon tilanne. Mulla vähän samaa tilannetta, mutta veljen kanssa. Se on raskasta. Ja juurikin näistä tilanteista kumpuaa se oman tilanteen epätoivo ja se että kauanko tätä jaksaa. Jaksamista :Heartred
Joo, syksyllä ois tarkoitus, riippuen vähän mun kierrosta onko elo, syyskuu vai lokakuu.. Koitan olla ajattelematta sitä nyt, kun kaikki kauhuskenaariot valtaa muuten pään, et mitä siellä selviää, onko munasolut ihan roskiskamaa..
Millaista elämää vietit ennen hoitoa, käytitkö esim. yhtään alkoholia? Vai puputitko vain terveysruokaa ja tankkasit vitamiineja? Ite vähän ristiriitaisin ajatuksin, että pitäisikö tässä elää nyt koko kesä ihan siveellisesti, ois tieten loma reissua ja parit festarit, mut liikuntaa onneksi tulee harrastettua ja syötyä tosi paljo kasviksia ja marjoja yms näin kesällä :)
 
Joo, syksyllä ois tarkoitus, riippuen vähän mun kierrosta onko elo, syyskuu vai lokakuu.. Koitan olla ajattelematta sitä nyt, kun kaikki kauhuskenaariot valtaa muuten pään, et mitä siellä selviää, onko munasolut ihan roskiskamaa..
Millaista elämää vietit ennen hoitoa, käytitkö esim. yhtään alkoholia? Vai puputitko vain terveysruokaa ja tankkasit vitamiineja? Ite vähän ristiriitaisin ajatuksin, että pitäisikö tässä elää nyt koko kesä ihan siveellisesti, ois tieten loma reissua ja parit festarit, mut liikuntaa onneksi tulee harrastettua ja syötyä tosi paljo kasviksia ja marjoja yms näin kesällä :)

Tiedän tunteen! Mut hoidon viimeistään ennen hoidon suunnittelua ne ottaa sen amh-arvon niin siitä saa jotain tietoa. Mutta mää pelkäsin kanssa, että saadaanko mitään aikaseks ja nyt saatiin vaan 2, että kyllä se iski lujaa. Epäilivät, että e-pillerien käyttö juuri ennen hoitoa saattoi myös vaikuttaa.

Suosittelen nauttimaan kesästä ja unohtamaan hoidot! Tää ivf oli erittäin rankka polku ja käytännössä kesäkuu meni ihan ohi! Mulla oli monta viikkoa (sumuttelun takia) migreeni ja väsymystä ja unettomuutta. Tunteet vaihteli ihan laidasta laitaan ja melkein joka päivä oli hirvee epätoivo, että jaksanko nää hoidot. Suosittelen nyt tekemään kaikkea kivaa, jotta sitten syksyllä on energiaa hoitoihin! Mun ei tullut käytettyä alkoholia ennen hoitoja, mutta en sinällään pidättäytynyt mistään. Miehellä on kans paljon migreenejä ja joutuu syömään paljon särkylääkkeitä niin lähinnä mietittiin sitä, että mitä vaikutuksia spermaan. Käytiin paljon kävelyillä, jotta pysyis kuitenkin terveenä ja se auttoi myös mieleen! :) Vitamiinit oli käytössä, kun niissä on samassa se foolihappo.
 
Toki nämä voi vaihdella kunnittain mutta saitko jonkun ajan punktioon vai pitikö vaan mennä sinne klo 8 ja katsoa koska oma vuoro on? Saitko sairaslomaa sen 3 päivää? Anteeksi uteluni, kun ei ole itsellä kokemusta ja kiinnostaa!

Pahoittelut Turkoosi! :sad001

Aika varattiin juu! Mulla se oli 8.15 ja samaan aikaan tuli ainakin puolet siitä huoneen määrästä. Mulla oli tosiaan se ensimmäinen vuoro, mutta tän kuulin vasta kun pääsimme huoneeseen. Huomasin, että sinne kyllä saapui paljon myöhemminkin ihmisiä, joten ehkä heille oli annettu sitten myöhempi aika? Mutta suurin osa saapui siihen 8.15.

Sain saikkua kaksi päivää ja suoraan sanottuna se ei olisi riittänyt. Onneksi olen lomalla. Mutta en ollut edes tiennyt, että punktion jälkeen rakkulat täyttyvät uudelleen ja ovat paljon kipeämmät kuin ennen punktioo! Sain kuulla tämän samalla, kun lääkäri tyhjensi rakkuloita :D Tänään neljäntenä päivänä vasta ensimmäistä kertaa helpottaa! Olen ollut älyttömän turvonnut ja hellänä ja olo on tukala.
 
Pahoittelut Turkoosi :Heartred Se ensimmäinen päivä on aina se pahin :sad001

Kiitos Heitsu ja ihana kun kävit kirjoittaan kuulumisia taannoin! Nyt taitaa jo poikakin päässyt kotiin? :Heartred Kaikkea hyvää teille vauva-arkeen!
 
Täällä ahdistaa ja pelottaa. Poika pe-su aamuun oli lastenosastolla, kun rokotusten haittavaikutuksista poika meni veteläksi ja hengityskatkoksia tuli nyt onneksi kotona :)
 
Ahdistaa ja pelottaa myös itkuinen olo varmasti kaikki nämä ajatukset ja olot liittyy viime päivien tapahtumiin ja pitkään sairaala jaksoon pojan. Tuntuu, kun aloimme yrittää lasta, että kiva huolehtia omasta lapsesta ja käyttää häntä kaikissa lapsien paikoissa miten muuten ei varmaan menisi tai ei kehtaisi mennä. No nyt on lapsi, mutta olo on hirveä :sad001 itkuinen ja ahdistunut tätäkö minun lähimmäiset vuodet on vaipan vaihtoa, nukuttamista, pukemista ja yö heräilyä.Tylsää ja päivästä päivään samaa. Vaikkakin poikamme herää yössä 2krt yössä silti univelkaa on ja se tuntuu kun on tottunut nukkumaan pitkään ilman mitään heräilyä. Samalla tuntuu, että olisi vankilassa näkemättä muita ihmisiä kuin sinun kodin seiniä, kun keskosena kotiutuessa täytyy kiertää kaukaa ensimmäiset kotiutuskuukaudet kaikkia kauppakeskuksia ja muita ihmisiä perheen kesken pelkästään saa olla reissut näin alussa neuvola ja kauppa. Tuntuu myös, ettei minua mihinkään tarvita kun tuntuu, että syötän pojan pelkästään ja mies hoitaa poikaa pelkästään. Miehen kanssakin menee niin ja näin....
 
Heitsu, harmi, että elämä tuntuu nyt raskaalta. Mikään elämässä ei ole pysyvää, uskon että paremmat ajat koittavat kyllä. Päivä kerrallaan eteenpäin. Ole itsellesi armollinen, olemme hormonien heiteltävänä ensimmäiset kuukaudet, kyllä se siitä sitten helpottaa ja pystyt selkeämmin näkemään, miten elämää kannattaa alkaa rakentaa.
Elämä lapsen kanssa tulee olemaan jatkuvasti muuttuvaa tulevat vuodet.
Tsemppiä kovasti!!!
 
Heitsu, harmi, että elämä tuntuu nyt raskaalta. Mikään elämässä ei ole pysyvää, uskon että paremmat ajat koittavat kyllä. Päivä kerrallaan eteenpäin. Ole itsellesi armollinen, olemme hormonien heiteltävänä ensimmäiset kuukaudet, kyllä se siitä sitten helpottaa ja pystyt selkeämmin näkemään, miten elämää kannattaa alkaa rakentaa.
Elämä lapsen kanssa tulee olemaan jatkuvasti muuttuvaa tulevat vuodet.
Tsemppiä kovasti!!!
Kiitos :Heartred
 
Ahdistaa ja pelottaa myös itkuinen olo varmasti kaikki nämä ajatukset ja olot liittyy viime päivien tapahtumiin ja pitkään sairaala jaksoon pojan. Tuntuu, kun aloimme yrittää lasta, että kiva huolehtia omasta lapsesta ja käyttää häntä kaikissa lapsien paikoissa miten muuten ei varmaan menisi tai ei kehtaisi mennä. No nyt on lapsi, mutta olo on hirveä :sad001 itkuinen ja ahdistunut tätäkö minun lähimmäiset vuodet on vaipan vaihtoa, nukuttamista, pukemista ja yö heräilyä.Tylsää ja päivästä päivään samaa. Vaikkakin poikamme herää yössä 2krt yössä silti univelkaa on ja se tuntuu kun on tottunut nukkumaan pitkään ilman mitään heräilyä. Samalla tuntuu, että olisi vankilassa näkemättä muita ihmisiä kuin sinun kodin seiniä, kun keskosena kotiutuessa täytyy kiertää kaukaa ensimmäiset kotiutuskuukaudet kaikkia kauppakeskuksia ja muita ihmisiä perheen kesken pelkästään saa olla reissut näin alussa neuvola ja kauppa. Tuntuu myös, ettei minua mihinkään tarvita kun tuntuu, että syötän pojan pelkästään ja mies hoitaa poikaa pelkästään. Miehen kanssakin menee niin ja näin....
Heitsu, teillä on ollut tosi rankka alku, kun poika syntyi niin keskosena. On ihan normaalia, että nyt kun pahin huoli helpottaa ja ootte päässeet kotiin, tulee sulle tuollainen masennuskausi. Onhan sulle (ja miehelle) järjestetty keskusteluapua? Jos ei, ole ihmeessä yhteydessä neuvolaan ja kysy sieltä. Noita asioita on musta syytä purkaa ihan ammattilaisen kanssa.

Edit. Hurjasti tsemppiä vielä:Heartbigred
 
Heitsu, teillä on ollut tosi rankka alku, kun poika syntyi niin keskosena. On ihan normaalia, että nyt kun pahin huoli helpottaa ja ootte päässeet kotiin, tulee sulle tuollainen masennuskausi. Onhan sulle (ja miehelle) järjestetty keskusteluapua? Jos ei, ole ihmeessä yhteydessä neuvolaan ja kysy sieltä. Noita asioita on musta syytä purkaa ihan ammattilaisen kanssa.

Edit. Hurjasti tsemppiä vielä:Heartbigred
Joo on tarjottu. Kiitos :Heartred
 
Täältäkin hirmusti tsemppiä Heitsun perheelle! Tuollaiset tunteet on ihan luonnollisia rankan alun jälkeen kotiin päästessä, tulee ehkä sellainen "tätäkö tämä nyt sitten on" -fiilis. Minullakin pahimpien kolikkki-itkujen aikaan oli vähän samansuuntaisia tunteita, tuntui, että on vankina kotona (vaikkei ollutkaan varsinaisesti kiellettyä lähteä, mutta tositosi vaikeaa itkuherkän sylikissan kanssa), parisuhteelle ei yhtään aikaa eikä energiaa ja tyyliin koko päivän odotti sitä monen tunnin iltahuutoa, jonka jälkeen vauva vihdoin nukahtaisi edes pariksi tunniksi... Kotityöt kasaantuivat, kun vauva ei hetkeäkään viihtynyt muualla kuin sylissä ja päikkäreillekään ei sylin ulkopuolelle juuri asettunut, eikä päikkäreitä pitkiä aikoja nukkunutkaan (eikä vieläkään). Mutta pikkuhiljaa on helpottanut. Ei vauvani ole todellakaan vieläkään millään mitalla helppo, mutta en haluakaan helppoa vauvaa, vaan juuri tämän!

Tiedän, että juuri nyt ei auta puheet, että kyllä se siitä helpottaa taikka ehkä ne jopa ärsyttävät. Kuitenkin toivotan kovasti voimia ja koittakaa keskittyä positiiviseen!
 
Muokattu viimeksi:
Voiskos päivät mennä nopeammin, ensi viikolla jo potun testipäiviä ja sitä kovasti odottelen! :hilarious:

Hahahah :D No sanos muuta! Tähän asti aika on mennyt suht nopeesti, mutta tänään iski malttamattomuus! Nyt ajatukset pyörii testaamisessa koko ajan. Mahaa jomottaa melkeinpä päivittäin, pelottaa että menkat alkaa. Mut ei mitään oireita! Ajattelin kyllä, että jos menkat ei ala niin varmaan testaan jo keskiviikkona (pe virallinen testipäivä).

Mites muiden kierrot?
 
Hahahah :D No sanos muuta! Tähän asti aika on mennyt suht nopeesti, mutta tänään iski malttamattomuus! Nyt ajatukset pyörii testaamisessa koko ajan. Mahaa jomottaa melkeinpä päivittäin, pelottaa että menkat alkaa. Mut ei mitään oireita! Ajattelin kyllä, että jos menkat ei ala niin varmaan testaan jo keskiviikkona (pe virallinen testipäivä).

Mites muiden kierrot?

Toivotaan että ei ala menkat! Peukut pystyssä täällä oon! :p:rolleyes: se olisi jo teidän vuoro saada vauva syliin!
 
Oli 2-päivänen tosiaan kun siirrettiin ja tänään 11-päivänen. Aamulla pyyhkiessä tuli vähän rusehtavaa, joten oiskohan menkat kuitenkin tulossa :sad001

Onko pipsu tietoo kummalla puolen ovis tällä kertaa? Oi tulispa sieltä vielä luomuplussa ennen hoitojen alkua!! :Heartred
 
Takaisin
Top