Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikon päästä! Ahdistus on löytänyt jo seuraks :D Perjantaina verikoe ja maanantaina suolentyhjennys :D
Tsemppiä Pottu leikkaukseen! Pyydä kaikki mahdolliset rauhoittavat :Heartred Onko sulle muuten määrätty mikä valmiste tuohon suolentyhjennykseen? Mä oon kerran joutunu sen tekemään ja ne aineet oli ihan hirveitä, suosittelen sellaista ku Picoprep (?), tuo ei maistunu yhtään pahalle :)

Sanoiko lääkäri mitään syytä, miksi tuulimunia vois vielä tulla? Vai yleisesti vain käski varautua myös huonoihin uutisiin? Tsemppiä :)

Se sano et mä oon vanha! (34v) :D ei pitäs nauraa mutta...

Siis kysyin miksi MINÄ sain kaksi lasta helposti ja tätä kolmatta en saa millään. Vastaus siihen oli että MINUN munasoluni on vanhentunu. Jonkun täytyy olla se tilaston toinen ääripää. Joillain muilla ikä ei ehkä vaikuta niin rajusti mut ehkä mulla vaikuttaa.

Se sano et mä oon vanha! (34v) :D ei pitäs nauraa mutta...

Siis kysyin miksi MINÄ sain kaksi lasta helposti ja tätä kolmatta en saa millään. Vastaus siihen oli että MINUN munasoluni on vanhentunu. Jonkun täytyy olla se tilaston toinen ääripää. Joillain muilla ikä ei ehkä vaikuta niin rajusti mut ehkä mulla vaikuttaa.
Apua, mä oon 32v ja vielä ei oo sitä ensimmäistäkään, taitaa munasolut olla jo ihan kuraa :/

Ei ei ei ku sitä yritin just tossa muotoilla. :) Keskimäärin hedelmällisyys alkaa JOILLAIN heiketä +35v. Ja joillain (minä?) jo aiemmin.

Tsemppiä Pottu leikkaukseen! Pyydä kaikki mahdolliset rauhoittavat :Heartred Onko sulle muuten määrätty mikä valmiste tuohon suolentyhjennykseen? Mä oon kerran joutunu sen tekemään ja ne aineet oli ihan hirveitä, suosittelen sellaista ku Picoprep (?), tuo ei maistunu yhtään pahalle :)

Sain lääkäristä tämmösen, kun mut pistettiin leikkausjonoon. En todellakaan tiedä miten toi kaikki neste pitäis saada pysyyn röörissä ja mitä muutenkaan on odotettavissa :D

Ja täällä kans täytetään toukokuussa 33v ja ensimmäistä edelleen yritetään! Tiedostan kyllä, että yhden jos saa ollaan onnekkaita, en uskalla edes haaveilla kahdesta!
ImageUploadedByVau Foorumi1553109765.393583.jpg

En tarkottanu tätä omaa tilannettani mitenkään yleiseksi tuomioksi tänne :(
Eihän esim endo liity ikääntymiseen vaan se joko on tai ei.
Eikä me kukaan olla tosiaankaan liian vanhoja. Rouva presidenttikin kiepsautti ihan hyvässä iässä esikoisensa. Vaikeaa kai heilläkin oli mutta onnistuivat.
Tsemppiä meille kaikille just sopivan ikäisille super-naisille :)

Sain lääkäristä tämmösen, kun mut pistettiin leikkausjonoon. En todellakaan tiedä miten toi kaikki neste pitäis saada pysyyn röörissä ja mitä muutenkaan on odotettavissa :D

Ja täällä kans täytetään toukokuussa 33v ja ensimmäistä edelleen yritetään! Tiedostan kyllä, että yhden jos saa ollaan onnekkaita, en uskalla edes haaveilla kahdesta! View attachment 76847
Räjähdys  :grin :hilarious: Toivottavasti on tehokasta ainetta :)

En tarkottanu tätä omaa tilannettani mitenkään yleiseksi tuomioksi tänne :sad001
Eihän esim endo liity ikääntymiseen vaan se joko on tai ei.
Eikä me kukaan olla tosiaankaan liian vanhoja. Rouva presidenttikin kiepsautti ihan hyvässä iässä esikoisensa. Vaikeaa kai heilläkin oli mutta onnistuivat.
Tsemppiä meille kaikille just sopivan ikäisille super-naisille :)
Mun akupunktio hoitaja sanoi, että oon vielä niin nuori, että mulla ei ole vielä kiirettä raskautua, ripustaudun tuohon kommenttiin :grin

Kuulumisia minun ja pojan täältä sairaalanpedistä. Tänään on minusta otettu keuhkokuvat, jalat ultrattu ja lähipäivinä tulossa sydän ultraääni minulle.Jalka ultrattu kun jalat koko ajan kylmät ja kipeät plus turvonneet ei ollut tukosta jaloissa.Kaikki oireet liittyvät siis lihasten surkastumiseen :( keuhkokuvat otettiin siksi on yskittää ja on limaa koko ajan pientä rohinaa.Keuhkokuvassa kaikki hyvin.Uusi antibiootti aloitettiin tänään käteen kanyylin kautta mikä ei sitten taas ollut hyvä minulle tuntui kutinaa, kirvelyä ja kurkku kipua.Lääkärille konsultti voiko sitä vaikka suun kautta ottaa kun kanyylin kanssa ongelmia vai onko lääke väärä.Tämä oli 3 lääke.Ohje siirto herämöön ja tehdään kanyyli isompaan suoneen ja lääkettä hitaasti tippumaan.Kävin vauvaa kattomassa ja siiryin herämöön.Minulle oli kerrottu aikaisemmin, että laitetaan lasimoon kädenvarteen kanyyli, mutta kun menin niin minua odotti toimenpide :( toimenpiteessä sain rauhoittavaa ja puudutetta.Kaulaan laittoivat keskuslaskimokatetrin vaikka minulle oli laitettu puudutetta tunsin kaikki ultralaitteen menot sisään ja pistämiset laskimossa ja iholla.Kaikki mitä he tekivät tuntuivat :( toimenpiteen aikana tuli myös rytmihäiriöitä ja hengityskatkoksia.Pojan terveiset häneltä otettu röntgen kuvia.Aivokuvassa ei mitään ja keuhkokuvissa viikkoja vastaavat kuvat.Sydänröntgenissä oli, että sydämen joku tila mikä sikiöllä on auki, mikä sulkeutuu syntyeässään niin täysi-aikaisilla on edelleen auki kuulema jotkut keskoset sen saa itse suljettua.Tähän auki juttuun on lääke se sulkee sen koskaan se ei jää kellään auki.Limaa vielä esiintyy paljon ja sitä imetään pois syy hengityskoneen ja keskoisuuden takia.Hän on niin suloinen sain koskettaa häntä ekaa kerta ja hän nukahti kun kosketin häntä <3

Tulin lukemaan kuulumisia, ja voi että Heitsu, kylläpä olette hurjia kokeneet! :Heartred Tuhannesti kuitenkin onnea ihanasta pienestä pojasta koko perheelle ja nyt kovasti vahvistumista teille molemmille :Heartred Onneksi Suomessa on huippuluokkaa keskosten hoito, ja mitään vakavampaa häneltä ei ole kuvissa löydetty :)

Potulle tsemppihalit leikkaukseen! Tuo Klyx on kyllä mielenkiintoinen aine laittaa, oon sitä itselleni joskus laittanut sekä töissä potilaalle. Hankaluus on tosiaan saada aine pysymään suolessa ainakin sen 5min. että ehtii vaikuttaa :grin Kannattaa tosiaan kylkiasennossa hoitaa tämä toimenpide.

Onnea Heitsulle ja perheelle pikkukääröstä! Kovia olette kokeneet ja vielä on pitkä taival edessä, mutta tilanteeseen nähden kaikki vaikuttaa tosi hyvältä, hienoa, että pikkuinen ei tarvitse enää lisähappea! Voimia ja tsemppiä sinne kaikesta toipumiseen ja pojan kasvatteluun. :Heartred
Mites Mangusti, mikäs siellä on tilanne? :) :Heartred Miten teidän pikkuinen jaksaa? Ja vanhemmat myös :happy:

Täällä menossa 35+2, nyt ollaan jo virallisesti mammalomalla ja lähestyvä synnytys alkaa jo vähän jännittää, mutta positiivisella tavalla. Innolla odotan meidän pikku-ukon tapaamista :) Kolmen viikon päästä minulla on radin vuoksi äippäpolilla synnytystapa-arvio, jos vielä sinne asti päästään koska silloin 37+6 :grin Tähän asti raskaus ja viimeinen kolmannes on mennyt yllättävän kivuttomasti ja vaivattomasti, ihan on täytynyt ihmetellä. Synnytyksessä on varmaan sitten kaikkea vaivaa ja actionia senkin edestä.. :rolleyes:

Tulin lukemaan kuulumisia, ja voi että Heitsu, kylläpä olette hurjia kokeneet! :Heartred Tuhannesti kuitenkin onnea ihanasta pienestä pojasta koko perheelle ja nyt kovasti vahvistumista teille molemmille :Heartred Onneksi Suomessa on huippuluokkaa keskosten hoito, ja mitään vakavampaa häneltä ei ole kuvissa löydetty :)

Potulle tsemppihalit leikkaukseen! Tuo Klyx on kyllä mielenkiintoinen aine laittaa, oon sitä itselleni joskus laittanut sekä töissä potilaalle. Hankaluus on tosiaan saada aine pysymään suolessa ainakin sen 5min. että ehtii vaikuttaa :grin Kannattaa tosiaan kylkiasennossa hoitaa tämä toimenpide.

Mites Mangusti, mikäs siellä on tilanne? :) :Heartred Miten teidän pikkuinen jaksaa? Ja vanhemmat myös :happy:

Täällä menossa 35+2, nyt ollaan jo virallisesti mammalomalla ja lähestyvä synnytys alkaa jo vähän jännittää, mutta positiivisella tavalla. Innolla odotan meidän pikku-ukon tapaamista :) Kolmen viikon päästä minulla on radin vuoksi äippäpolilla synnytystapa-arvio, jos vielä sinne asti päästään koska silloin 37+6 :grin Tähän asti raskaus ja viimeinen kolmannes on mennyt yllättävän kivuttomasti ja vaivattomasti, ihan on täytynyt ihmetellä. Synnytyksessä on varmaan sitten kaikkea vaivaa ja actionia senkin edestä.. :rolleyes:
Kiitos <3 tsemppiä sulle myös.

Voi että Heitsu teitä koetellaan! Hurjan kuuloinen tuo kaulakanyyli, teki oikein pahaa jo lukea! Vahva nainen olet!! Toivottavasti lääkkeet alkavat tepsiä ja pääset pian jo normaaliin arkeen. Voimia sinne sairaalaan teille molemmille <3

Salainensydän kiitos vinkistä, täytyypä vetäistä sitten kyljelleen! En saanut mitään ohjeita mukaan tuon käyttöön niin tuo 5min oli myös kiva tieto :)

Mihin tää aika vierähtää, kun teillä on synnytys jo ihan nurkan takana! Toivottavasti on mukava synnytys ja poika tulee helposti ulos :) Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!! <3

Tsemppiä odottaville loppumetreille ja odotusta odottaville tsempit!
Heitsulle hyvää toipumista tässäkin ketjussa ja pienelle kaikkea hyvää!
Eilinen p**skaakin sellaisempi olo oli tavallaan toivottu vieras, sillä menkat alkoi!! Eli liki normaalien ihmisten kierto, 29 päivää, oletettu ovis kp 18. Vuoden 2018 alusta laskettuna eka normaalin tyyppinen kierto.

Salainensydän kiitos vinkistä, täytyypä vetäistä sitten kyljelleen! En saanut mitään ohjeita mukaan tuon käyttöön niin tuo 5min oli myös kiva tieto :)

Mihin tää aika vierähtää, kun teillä on synnytys jo ihan nurkan takana! Toivottavasti on mukava synnytys ja poika tulee helposti ulos :) Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!! :Heartred
Vielä sen verran on lisättävä, että suosittelen laittamaan sitten jonkun kertakäyttöisen vuodesuojan tai vastaavan pepun alle kun laitat sen Klyxin niin ei haittaa mahdolliset sotkut :rolleyes: Netistä löytynee varmasti vielä ohjeita käyttöön kun googlettelee, itse muistelen kuitenkin että se vaikutusaika oli sen 5-20min. :pompus:

Ja äläpä muuta virka :woot: Kyllä se tämä aika on mennyt ihan hujauksessa, etenkin kun näin jälkeenpäin ajattelee. Toista se oli silloin odotuksen odotusta odotellessa :oops: Unohdin muuten aiemmassa viestissä kirjoittaa, että on meillä suruakin näihin viimeisiin viikkoihin mahtunut, kun viime perjantaina jouduttiin tekemään raskas päätös ja saattelemaan meidän rakas vajaa 14v. koiraherra viimeiselle matkalle :sad010 Ikävä on vieläkin kova vaikka arkeen ilman koiraa on jo pikkuhiljaa tottunut. Onneksi piakkoin saadaan uutta eloa taloon :Heartred

Ja kiitos tsempeistä Pottu! Itse lähetän sylin täydeltä tsemppiä ja voimaa tähän ketjuun kaikille teille supernaisille! :Heartred Tämä ryhmä oli minullekin todella tärkeä henkireikä ja avautumispaikka silloin odotuksen odotusta odotellessa :Heartred

Tsemppiä odottaville loppumetreille ja odotusta odottaville tsempit!
Heitsulle hyvää toipumista tässäkin ketjussa ja pienelle kaikkea hyvää!
Eilinen p**skaakin sellaisempi olo oli tavallaan toivottu vieras, sillä menkat alkoi!! Eli liki normaalien ihmisten kierto, 29 päivää, oletettu ovis kp 18. Vuoden 2018 alusta laskettuna eka normaalin tyyppinen kierto.

Hienoa katjushka!! Tiedän miltä tuntuu kun kierto alkaa tasoittua <3

Salainensydän, pahoittelut lemmikin poismenon johdosta. Meillä oli sama tilanne tytön syntymän alla. Edelleen ikävöimme ensimmäistä koiraamme, mutta rehellisyyden nimissä - pikkuvauva-arjessa vähempi liikkuvia osia oli hyvä.

Takaisin