Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Triana kuitenkin, että ainokainen tarrais kiinni :) Onko nyt erilaisempaa lääkitystä tukilääkkeenä?

Turkoosi, tsemppiä myös sulle, parisuhteessa on usein heikompia hetkiä, toivottavasti kuitenkin pystytte selvittämään ongelmat :) Uskon myös, että lapsettomuus rasittaa suhdetta, tai ainakin meillä tämä mun itkeminen ja murehtiminen on miehelle raskasta. Tuntuu, ettei enää edes "yritetä" vauvaa, kun en ovuloi tuolla terveellä puolella ja itsellä on ainakin jo tosi epätoivoiset fiilikset..
Tänäkin aamuna aloin itkemään ja raivoamaan ennen töihin lähtöä ja mies menetti hermonsa.. Mulla ei ole vieläkään alkanu menkat ja oon varmaan senkin takia tosi pms oireinen ja masentunu.
Ajattelin nyt vähän panostaa ja kokkailla jotain hyvää ruokaa illaksi, jos sillä sais tuon miehenkin paremmalle tuulelle :)

Miehet ei oikein voi ymmärtää näitä naishormooneja... ja vitsi mitä kyytiä ne tarjookaan!! :(

Mä otin kans keskiviikkona ultran jälkeen aika hyvät... ensin HUUTOITKIN noin tunnin. Harvemmin sitä enää huutamalla huutaa mutta nyt mä huusin!
Sitten tartuin konjakkiin ja (UPS!!) join sitä tyhjään vatsaan kuin omenamehua. Sitten aloin sekoilemaan oikein kunnolla ja oksensi varmaan puolituntia. Ja viimeistelin paketin raivoamalla mun miehelle. Oikein KUNNOLLA!!

Että näin täällä!

Niin, menetin aamulla hermoni siitä, kun menkat ei oo vieläkään alkaneet ja mun mies tokaisi, että pitäiskö sua sitte vähän "jyskyttää", voi hitto sentään, ihan ku mun hormoonihäiriö sillä korjaantuis!

Kiitos! :Heartred

Sama keltarauhashormonituki (Terolut) kuin viimeksi. Oysissa ei taideta edes käyttää esim. Gonapeptyliä, mistä oon tuolla ivf-ketjussa lukenu paljon.
Millä annoksella muuten tuota Terolutia käytetään alkion siirron jälkeen?

Millä annoksella muuten tuota Terolutia käytetään alkion siirron jälkeen?

Mulla ainakin on ohjeena yksi tabletti 3x vuorokaudessa ja aika tarkalleen 8h välein pitää ottaa, että pysyy hormoni tasaisena :) Ja aloitus vasta tänä iltana, eli tänään siirtopäivänä vaan 1 ja huomisesta alkaen 3.

Tsemppiä naiset!
Trianalle täydellistä kiinnittymistä ja parasta onnea matkaan!!
Joo eihän se usein ruusuilla tanssimista ole. Minäkin uskon, ettei se vaihtamalla parane, kun katse on keskimäärin samaan suuntaan. Meillä on ”kuivina kausina” auttanut yhteinen kieli ja ystävyys. Taivalta takana nyt 16 v, josta naimisissa 13. Hoidoissa oltiin n. 8 vuotta tytön syntymään asti ja viime vuonna vähän lisää. Nythän tää on sitten tuskailua ennakoivien vaihdevuosioireiden kanssa jne, että draamaa riittää :)

Hyvää naistenpäivää tänäänkim kaikille teille upeille ja vahvoille naisille.

Mitä tulee naiseuteen niin luulen, että on hyvin tavallista, että naiset kantavat lapsettomuudesta suurempaa taakkaa ja pahaa mieltä kuin miehet. Miehet pääsääntöisesti pääsevät ikäänkuin kärryille vähän jälkijättöisesti. Luulen että se liittyy osittain hormonaalisiin ja kehollisiin juttuihin, biologiaan.

Meilläkin on ollut vaikeutemme tämän asian tiimoilta. Varmaan hyvin samankaltaista surua ja epätoivoa kuin teillä muillakin. Minulla ne ehkä liittyivät vahvemmin tätä avioliittoani edeltävään parisuhteeseen, jossa lapsettomuus lopulta repi meidät erilleen. Ja hyvä niin. Suhteessa oli muutenkin paljon pielessä ja sokeuduin lapsen kaipuusta niin, etten enää nähnyt metsää puilta.

Mutta kyllä tässäkin suhteessa on itketty, huudettu ja ahdistuttu. Ja kuinka hassua, myös raskausajat ovat olleet mulle todella vaikeita ja henkisesti tuskaisia ajanjaksoja.

Nyt kolmatta yrittäessä olemme siis kokeneet yhden ku:n ja yhden kkm:n. Ajanjakso kolmannen yritystä on kestänyt loppuvuodesta 2016. Olen pystynyt suhtautumaan suhteellisen rennosti, mutta parisuhteessa on aiheuttanut ongelmaa se, ettei mies nyt elä tässä samalla tavoin mukana kuin ehkä toivoisin. Kun lapset kasvavat, mies alkaa ajattelemaan, että olisi helpompaa olla vain näin. Toistaiseksi hän vielä lasta haluaa, mutta epäilen ettei enää pitkään. Hän on hyvin omistautuva perheenisä, mutta myös kaikesta muusta huolehtija. Hän kokee stressiä keskeneräisyydestä ja sekaisuudesta, joten kolmas lapsi on hänen ajatuksissaan myös tasapainoa horjuttava tekijä.

Ja bonarina. Olemme sen verran pitkään jo keskustelleet ovulaatioista ja seksin ajoittamisesta, että nyt emme sitä kertakaikkiaan enää voi tehdä säilyttääksemme intiimin innostuksen toisiimme. Siispä kaikki se varsinainen yritys on minun vastuullani. On raskasta. Kuten eilen kun epäilin oviksen olevan ja mies oli umpiväsyksissä.

Hyvää naistenpäivää tänäänkim kaikille teille upeille ja vahvoille naisille.

Mitä tulee naiseuteen niin luulen, että on hyvin tavallista, että naiset kantavat lapsettomuudesta suurempaa taakkaa ja pahaa mieltä kuin miehet. Miehet pääsääntöisesti pääsevät ikäänkuin kärryille vähän jälkijättöisesti. Luulen että se liittyy osittain hormonaalisiin ja kehollisiin juttuihin, biologiaan.

Meilläkin on ollut vaikeutemme tämän asian tiimoilta. Varmaan hyvin samankaltaista surua ja epätoivoa kuin teillä muillakin. Minulla ne ehkä liittyivät vahvemmin tätä avioliittoani edeltävään parisuhteeseen, jossa lapsettomuus lopulta repi meidät erilleen. Ja hyvä niin. Suhteessa oli muutenkin paljon pielessä ja sokeuduin lapsen kaipuusta niin, etten enää nähnyt metsää puilta.

Mutta kyllä tässäkin suhteessa on itketty, huudettu ja ahdistuttu. Ja kuinka hassua, myös raskausajat ovat olleet mulle todella vaikeita ja henkisesti tuskaisia ajanjaksoja.

Nyt kolmatta yrittäessä olemme siis kokeneet yhden ku:n ja yhden kkm:n. Ajanjakso kolmannen yritystä on kestänyt loppuvuodesta 2016. Olen pystynyt suhtautumaan suhteellisen rennosti, mutta parisuhteessa on aiheuttanut ongelmaa se, ettei mies nyt elä tässä samalla tavoin mukana kuin ehkä toivoisin. Kun lapset kasvavat, mies alkaa ajattelemaan, että olisi helpompaa olla vain näin. Toistaiseksi hän vielä lasta haluaa, mutta epäilen ettei enää pitkään. Hän on hyvin omistautuva perheenisä, mutta myös kaikesta muusta huolehtija. Hän kokee stressiä keskeneräisyydestä ja sekaisuudesta, joten kolmas lapsi on hänen ajatuksissaan myös tasapainoa horjuttava tekijä.

Ja bonarina. Olemme sen verran pitkään jo keskustelleet ovulaatioista ja seksin ajoittamisesta, että nyt emme sitä kertakaikkiaan enää voi tehdä säilyttääksemme intiimin innostuksen toisiimme. Siispä kaikki se varsinainen yritys on minun vastuullani. On raskasta. Kuten eilen kun epäilin oviksen olevan ja mies oli umpiväsyksissä.

Harmonie ollaan todellakin melkein pilkulleen samassa tilanteessa!

Saitko kaksi ensimmäistä lastasi ”helposti” vai oliko heidän kohdallaankin pitkä yritys?

Harmonie ollaan todellakin melkein pilkulleen samassa tilanteessa!

Saitko kaksi ensimmäistä lastasi ”helposti” vai oliko heidän kohdallaankin pitkä yritys?

Kyllä ekassa oli yritystä pari vuotta. Toka tuli sitten heti perään kyselemättä.

Olenkin tässä lueskellut, että aika samankaltaisia meidän tilanteet. Viinirakkautta myöten... :)

Millä fiiliksillä olet nyt?

Sorruin... Oon ajatellu että jos joskus vielä testi näyttää kahta viivaa niin ois kiva kertoo se jollain hauskalla tavalla miehelle. Niin menin nyt sit ostaa sellaset vauvan sukat joissa toisissa lukee että i [emoji173]️ dad ja toisissa I [emoji173]️ mum. Toivottavasti ne pääsee vielä joskus käyttöön.

Smithille ja muille keskenmenoista ja tuulimunista kärsineille koitan huikata vähän positiivista, että meillähän oli kolme varhaista keskenmenoa (tai tuulimunaa, ei tiedä) eikä onnistuneita raskauksia, sitten kun neljättä kertaa näytti testit plussaa oli ihan hirveä paniikki ja mietitytti, miten enää kestää seuraavan keskenmenon. Mutta tuonpa raskauden lopputulos nyt tuhisee tyytyväisenä tässä vieressä. <3 Että ihan hirmuisesti tsemppiä, ei kannata toivoa menettää!

Kyllä ekassa oli yritystä pari vuotta. Toka tuli sitten heti perään kyselemättä.

Olenkin tässä lueskellut, että aika samankaltaisia meidän tilanteet. Viinirakkautta myöten... :)

Millä fiiliksillä olet nyt?

No.............. noh noh.......

Tää on taas fyysisesti hirveen helppoa. Kivut on menkkamaiset ja vuotokin ihan fine.

Henkisesti sitten... koetan nyt päästä siihen pisteeseen, että minulla on nämä kaksi lasta ja syytä olla äärettömän kiitollinen. Jos kolmas tulee, tervetuloa.

Jos joskus vielä tulee kaksi viivaa tikkuun, se ei merkkaa MITÄÄN muuta ku et menkat tulee kaks viikkoa myöhässä ;)

Takaisin