Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeksi Mrs. Smith tällainen tungettelu, mutta minua ihmetyttää että jos minun tilanteeseeni suhtaudutaan vielä luottavaisesti niin miten toiselle käytännössä samassa tilanteessa olevalle annetaan noin varhaisin eri diagnoosi.

Ei haittaa yhtään vadelmainen :)

Meidän tilanteissa on ainakin se ero että mulla tulee jo menkkamaista vuotoa.
Luulen että en ole ihan kartalla siitä mitä lääkärit on mulle sanonu. Voi olla että olen ymmärtänyt jotain väärin.

Eli sulla olis ultrien perusteella edelleen 4+ tai 5+ viikot? Mulla oli ma hcg 3080 ja ultrassa näkyi sikiöpussi. Lääkärin mielestä hcg vastaa Rv5 ja kyseessä normaali raskaus. Että kun ensi viikon lopulla ultrataan niin sikiökin näkyy jo. Outoa. Minulla taustalla 2km ensimmäisen kolmanneksen lopulla, joten en haluaisi uskoa, että minun toivoja heräteltäisiin turhaan. :sad001

Edit. Siis minulla ei näkynyt ma edes tuota ruskuaispussia!

Joo niin mä ymmärsin. Eli viikossa ruskuispussi/raskausrakkula ei ole kehittynyt ollenkaan. Eli edelleen kai 4+ kun pitäisi olla jo 5+.

Joo niin mä ymmärsin. Eli viikossa ruskuispussi/raskausrakkula ei ole kehittynyt ollenkaan. Eli edelleen kai 4+ kun pitäisi olla jo 5+.

Ahaa, okei, tämä selvensi! Mulla siis tuli maanantaina lorahtamalla verta, siksi mut laitettiin polille ja nyt seurataan. Mut jos sulla tulee jo menkkamaista vuotoa niin taisi lääkäri sun kohdalla osua oikeaan, oon pahoillani :( Tsemppiä ja voimia koettelemukseen ja tulevaan! Ei ole helppoa.

Hienoa Triana!! :) Sattuiko punktio? Sitä mää jännitän kaikkein eniten!

Viime kerralla en tuntenut juuri mitään missään vaiheessa, mutta nyt sattui kyllä aika kovaa alussa jo se pelkkä ultraaminen :sorry: Puuduttamisen jälkeen oli helpompaa ja kipulääkettä lisättiin jossain vaiheessa. Olen tosin muutenkin jo ennen koko tätä hoitoa ollut kipeämpi kuin viimeksi, luulen että se vaikutti. Endoa on kuitenkin pitkin vatsakalvoakin joka puolella. Sulla jos hyvä putsaus tehdään leikkauksessa, niin ei välttämättä ole kivulias kokemus :)

Hurjalta kuulostaa Heitsu. Onneks oot siellä valvovan silmän alla ja tilanteeseen voidaan puuttua heti jos tarve vaatii. Tsemppiä!

Mrs.Smith, olen todella pahoillani puolestasi. Ei oo maailma reilu ollenkaan.. Menin ihan sanattomaksi. Voimia!

Ja mahtava juttu Triana että kuitenkin neljä! Siitä se lähtee, tsemppiä! :)

On: Ei yhtään mitään. Kumin käyttö jatkuu. Odotan soittoa Naikkarilta niistä siellä otetuista verikokeista. Kattelin Kannasta niitä tuloksia mitä oli tullu ja kilppariarvot vaihteeks huonot, viittaavat liikatoimintaan... Onko täällä joku joka niistä enemmän tietäisi?

Viime kerralla en tuntenut juuri mitään missään vaiheessa, mutta nyt sattui kyllä aika kovaa alussa jo se pelkkä ultraaminen :sorry: Puuduttamisen jälkeen oli helpompaa ja kipulääkettä lisättiin jossain vaiheessa. Olen tosin muutenkin jo ennen koko tätä hoitoa ollut kipeämpi kuin viimeksi, luulen että se vaikutti. Endoa on kuitenkin pitkin vatsakalvoakin joka puolella. Sulla jos hyvä putsaus tehdään leikkauksessa, niin ei välttämättä ole kivulias kokemus :)

:O Apua minkä kuulosta! Miten puudutus annettiin? Ilmeisesti kipulääkettä annetaan kanyylistä? Edelleen epäilen onko musta edes tohon toimenpiteeseen, mut jotenkin oon vaan koittanu olla miettimättä sitä ja toivonut, että tuun luomusti raskaaksi ennen sitä. Noh, se juna meni jo :D

Hurjalta kuulostaa Heitsu. Onneks oot siellä valvovan silmän alla ja tilanteeseen voidaan puuttua heti jos tarve vaatii. Tsemppiä!

Mrs.Smith, olen todella pahoillani puolestasi. Ei oo maailma reilu ollenkaan.. Menin ihan sanattomaksi. Voimia!

Ja mahtava juttu Triana että kuitenkin neljä! Siitä se lähtee, tsemppiä! :)

On: Ei yhtään mitään. Kumin käyttö jatkuu. Odotan soittoa Naikkarilta niistä siellä otetuista verikokeista. Kattelin Kannasta niitä tuloksia mitä oli tullu ja kilppariarvot vaihteeks huonot, viittaavat liikatoimintaan... Onko täällä joku joka niistä enemmän tietäisi?
Pene, mulla on ollut kilpparin liikatoimintaa, joten jotain asiasta tiedän. Liikatoimintakin alentaa hedelmällisyyttä ja sen hoitaminen raskausaikana voi olla haastavaa, mutta vajaatoiminta on kai kuitenkin isompi riski. Raskauteen vaikuttaa eniten se, onko liikatoiminnan lisäksi myös kilpirauhasen toimintaa kiihdyttäviä vasta-aineita. Mulla ne on onneksi ollut aina negatiiviset. Oon tän raskauden aikana käynyt kaksi kertaa äitiyspolilla ton liikatoiminnan takia ja molemmilla kerroilla vauvan on todettu voivan ihan erinomaisesti ja liikatoiminnasta ei ole näkynyt mitään haittoja. Onko sulla katsottu niitä tai muuten jossain vaiheessa tutkittu kilpirauhasta enemmän? Mulla on siis liikatoimiva kyhmystruuma.

Meillä on tässä lisähaasteena parisuhteessa vähän haasteita. Mä oon hyvin sitoutunut meijän parisuhteeseen ja ajattelen että meidän haasteet on voitettavissa. Mies on epävarmempi, ylipäänsä se kokee meijän haasteet jotenkin rankemmin ja on myös ilmaissut huolensa, että onko meijän parisuhde valmis lapselle. Tuntuu tosi ahdistavalta. Oon nyt saanu sen suostuteltua parisuhdeneuvontaan, toivotaan että siitä saatais apua.

Ja haasteilla tarkoitan muutamaa asiaa, joista ollaan eri mieltä tai ajatellaan eri tavalla ja joista tulee riitaa. Koko tän yrityksen ajan mä oon muutenkin halunnut lasta enemmän kuin mies. Mut puhutaan jatkuvasti aika paljon erilaisista vauvaan liittyvistä asioista, nimistä, käytännön asioista, kaikesta mahdollisesta. Toivoisin että mies uskois meijän parisuhteeseen ja luottais siihen että me sovitaan yhteen. Meil on niin monta asiaa hyvin ja viihdytään hyvin yhdessä, et mä en ois kyllä mistään hinnasta valmis antaa periksi.

Jos saan antaa neuvon turkoosi (olen ollut mieheni kanssa nyt yhdessä 15v joista naimisissa 8v) niin älkää murehtiko kamalasti tulevasta ja riidelkö niitä riitoja etukäteen. Ratkaiskaa ongelmia sitä mukaan kun niitä tulee.
Ja välillä on hyvä pitää taukoa eikä koettaa ratkaista yhtään mitään. Kuhan suuret linjat on selvillä: molemmat haluaa lapsia ja olla yhdessä. Se riittää. :) tsemppiä! #eisevaihtamallaparane ;)

Ps. Joku kyseli mun kuulumisia. Mulla on nyt alkanu menkkamainen vuoto menkkamaisilla krampeilla. Raskausoireet on edelleen eli kuvottaa ja rinnat on kipeet. Olen lääkinnyt itseäni avokätisesti viiniperheen tuotteilla. Se helpottaa mutta valitettavasti hcg veressäni tekee krapulan oireet ikäviksi.

Jos saan antaa neuvon turkoosi (olen ollut mieheni kanssa nyt yhdessä 15v joista naimisissa 8v) niin älkää murehtiko kamalasti tulevasta ja riidelkö niitä riitoja etukäteen. Ratkaiskaa ongelmia sitä mukaan kun niitä tulee.
Ja välillä on hyvä pitää taukoa eikä koettaa ratkaista yhtään mitään. Kuhan suuret linjat on selvillä: molemmat haluaa lapsia ja olla yhdessä. Se riittää. :) tsemppiä! #eisevaihtamallaparane ;)

No sepä. Kiitos tsempistä [emoji173]️ musta tuntuu et aina ku tulee joku riita niin mies alkaa epäröimään meidän suhdetta, se on aika rankkaa henkisesti mulle. Tuntuu et jos teen yhden virheliikkeen niin se on siinä. Me ollaan oltu yhdessä vasta vajaa kolme vuotta...

:O Apua minkä kuulosta! Miten puudutus annettiin? Ilmeisesti kipulääkettä annetaan kanyylistä? Edelleen epäilen onko musta edes tohon toimenpiteeseen, mut jotenkin oon vaan koittanu olla miettimättä sitä ja toivonut, että tuun luomusti raskaaksi ennen sitä. Noh, se juna meni jo :D

Puudutus laitetaan emättimen seinämään neulalla. Se tuntuu vähän ilkeältä, mutta kyllä endokipu on paljon pahempaa. Ja joo, kipulääkettä ja rauhottavaa annetaan ennen toimenpidettä suun kautta ja toimenpiteen aikana kanyylista. Lisäksi mä sain myös antibiootin suoneen ennen punktiota endon takia. Jotenki en osaa nyt yhtään järkevästi kirjottaa, sori :grin

Ja tosiaan meillä neljästä solusta vain yksi oli hedelmöittyny ja se siirrettiin. Odotukset onnistumiseen olemattomat, endo ärtyy aina niin pahasti stimulaatiosta, että en usko että tähän kroppaan mikään voi kiinnittyä tuoresiirrolla ja yhtä alkiota ei ole järkeä lähteä pakastamaan niin siinäpä sitä sitten ollaan. En tiedä onko voimia lähteä enää neljänteen hoitoon.

Ja tosiaan meillä neljästä solusta vain yksi oli hedelmöittyny ja se siirrettiin. Odotukset onnistumiseen olemattomat, endo ärtyy aina niin pahasti stimulaatiosta, että en usko että tähän kroppaan mikään voi kiinnittyä tuoresiirrolla ja yhtä alkiota ei ole järkeä lähteä pakastamaan niin siinäpä sitä sitten ollaan. En tiedä onko voimia lähteä enää neljänteen hoitoon.

Voi triana... ei voi sanoa muuta kuin onnea matkaan ja tsemppiä!!

Tsemppiä Triana kuitenkin, että ainokainen tarrais kiinni :) Onko nyt erilaisempaa lääkitystä tukilääkkeenä?

Turkoosi, tsemppiä myös sulle, parisuhteessa on usein heikompia hetkiä, toivottavasti kuitenkin pystytte selvittämään ongelmat :) Uskon myös, että lapsettomuus rasittaa suhdetta, tai ainakin meillä tämä mun itkeminen ja murehtiminen on miehelle raskasta. Tuntuu, ettei enää edes "yritetä" vauvaa, kun en ovuloi tuolla terveellä puolella ja itsellä on ainakin jo tosi epätoivoiset fiilikset..
Tänäkin aamuna aloin itkemään ja raivoamaan ennen töihin lähtöä ja mies menetti hermonsa.. Mulla ei ole vieläkään alkanu menkat ja oon varmaan senkin takia tosi pms oireinen ja masentunu.
Ajattelin nyt vähän panostaa ja kokkailla jotain hyvää ruokaa illaksi, jos sillä sais tuon miehenkin paremmalle tuulelle :)

Samaa mietin minäkin. Kuinka moneen tuulimunaan (karmealle asialle koominen nimi!!) olen valmis? Kuinka monta vielä jaksan?

Takaisin