Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa vain Turkoosi :) Tänne huono onnisten ketjuun mahtuu kyllä :)
Onko teillä vielä suunnitelmaa miten edetä hoitojen suhteen? :)

Kiitos! [emoji173]️ Diagnoosin jälkeen lääkäri sanoi, että meidän pitää yrittää vielä toinen vuosi keskenämme, että pitäisi olla hyvät mahdollisuudet raskautua. Tässä on nyt kohta puoli vuotta kulunu eikä mitään vaan tapahdu... Soitin lääkärille muutama viikko sitte ja sanoin että mua huolettaa kun aikaa kuluu koko ajan ja mitään ei tapahdu, niin sovittiin, että jos ei toukokuun alkuun mennessä kuulu plussaa niin soitan lääkäriin ja laittavat meille lähetteen sitten Naistenklinikalle.

Eli omillamme ollaan vielä. Tajusin vaan just että jos lähete laitetaan toukokuussa niin siinähän tulee kesätauko väliin, eli todennäköisesti päästään hoitoihin vasta kesän jälkeen joka tapauksessa.

Ainut mitä tutkimuksissa selvisi oli, että mun miehellä oli siittiöitä vain 12000. Ilmeisesti 15000 on normaalim raja.

Kiitos! [emoji173]️ Diagnoosin jälkeen lääkäri sanoi, että meidän pitää yrittää vielä toinen vuosi keskenämme, että pitäisi olla hyvät mahdollisuudet raskautua. Tässä on nyt kohta puoli vuotta kulunu eikä mitään vaan tapahdu... Soitin lääkärille muutama viikko sitte ja sanoin että mua huolettaa kun aikaa kuluu koko ajan ja mitään ei tapahdu, niin sovittiin, että jos ei toukokuun alkuun mennessä kuulu plussaa niin soitan lääkäriin ja laittavat meille lähetteen sitten Naistenklinikalle.

Eli omillamme ollaan vielä. Tajusin vaan just että jos lähete laitetaan toukokuussa niin siinähän tulee kesätauko väliin, eli todennäköisesti päästään hoitoihin vasta kesän jälkeen joka tapauksessa.

Ainut mitä tutkimuksissa selvisi oli, että mun miehellä oli siittiöitä vain 12000. Ilmeisesti 15000 on normaalim raja.

Naistenklinikalle heinäkuussa ainoastaan on "kesäsulussa" ivf, icsi ja vastaavat hoidot. Esim ovulaatioinduktiot hoituu heinäkuussakin, me oltiin naikkarilla syyskuusta 2017 lapsettomuushoidossa. Plussa tuli toisesta inseminaatiosta 2018 marraskuussa.

Mä siis kävin viime kesänä lisääntymislääketieteenyksikössä siellä kontrolli ultrassa kun meillä oli noi pistoshoitoset OI hoidot ennen inssiä.

Tervetuloa mukaan Turkoosi! Aina tänne kovan onnen porukkaan yksi sielunsisko mahtuu!<3 Varoituksen sanana mainittakoot, että jos viini ei vielä maistu, niin se voi näiden juttujen jälkeen alkaa maistua!:D

Teilläkin kivinen polku jo kuljettuna. Tuokoot tämä vuosi mukanaan jotain konkreettista!:)

Puhut asiaa hopeareunus!! (Täällä jo toka lasi menossa!)

Sekaan vaan turkoosi!! Hauskaa jos haluat liittyä porukkaan :) :)

Akupunktiosta sen verran että kokeilin sitä viime keväänä (myönnän nöyrästi että sinkkuelämää-sarjan innoittamana) ja juuri kun eka sessio oli alkamassa mulle muistui mieleen miten paljon VIHAAN neuloja!! :D :D

Kävin kuitenkin sinnikkäästi kolme-neljä kertaa ja tuloksena (?) oli kenties ovulaatiokiertojen alkaminen pari kuukautta myöhemmin. :)

Onnea matkaan!! Se on.... mielenkiintoista :D

Naistenklinikalle heinäkuussa ainoastaan on "kesäsulussa" ivf, icsi ja vastaavat hoidot. Esim ovulaatioinduktiot hoituu heinäkuussakin, me oltiin naikkarilla syyskuusta 2017 lapsettomuushoidossa. Plussa tuli toisesta inseminaatiosta 2018 marraskuussa.

Mä siis kävin viime kesänä lisääntymislääketieteenyksikössä siellä kontrolli ultrassa kun meillä oli noi pistoshoitoset OI hoidot ennen inssiä.

Kiitos tiedosta, mahtava juttu ja onnea plussasta! [emoji173]️ Meillä olis hoitona varmasti ensin inssit.

Lämmin kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, ihanaa, että mahtuu vielä mukaan! En käytä alkoholia mutta toivon mukaan pärjään porukassa silti [emoji16]

Akupunktio kuulostaa hurjalta [emoji33] mut jos siitä olis apua. Mitäpä ei tekisi että sais ne kaksi kuuluisaa viivaa testiin.

Mulla on kohdun ulkopuolella, oikealla puolella viime keväänä todettu myooma. Lääkärien mukaan sen ei pitäisi vaikuttaa hedelmällisyyteen. Nyt oon huomannut viimeisten viikkojen aikana samankaltaista kipua vasemmalla alavatsassa, pelottaa, että onko sinne ehkä tullut toinen myooma?! Silloin tällöin piikittävää kipua kuin puukolla pistäis. Ovulaatio se ei ole, ovulaatiokivun tunnistan selkeesti.

Tervetuloa Turkoosi :) Toisaalta aika piristävää saada tänne uutta verta mukaan :D Outoa, että teille sanottiin, että pitää vielä yrittää luomuna? Jos teillä oli jo vuosi yritystä takana. Ehkä itse painaisin vähän päälle ja vaatisin, että hoidot alkaisivat heti. Odottelu on todella raskasta! Tsemppiä teillekin yrittämiseen :) Täältä ryhmästä löydät kyllä tuen <3

Ja hei, siis kestääkö kesäsulku vaan heinäkuun? Olin varautunut siihen, että hoidot olis kiinni kesä-, heinä- ja elokuun :D Mut siis vaan heinäkuun? Ja ivf nimenomaan tulossa!

Tervetuloa Turkoosi :) Toisaalta aika piristävää saada tänne uutta verta mukaan :D Outoa, että teille sanottiin, että pitää vielä yrittää luomuna? Jos teillä oli jo vuosi yritystä takana. Ehkä itse painaisin vähän päälle ja vaatisin, että hoidot alkaisivat heti. Odottelu on todella raskasta! Tsemppiä teillekin yrittämiseen :) Täältä ryhmästä löydät kyllä tuen :Heartred

Ja hei, siis kestääkö kesäsulku vaan heinäkuun? Olin varautunut siihen, että hoidot olis kiinni kesä-, heinä- ja elokuun :D Mut siis vaan heinäkuun? Ja ivf nimenomaan tulossa!
Seuraan teitä silloin tällöin ja vastaan nyt kun tiedän miten menee.IVF hoidot alkavat pyörimään vasta elokuussa.Inseminaatiot ja ovulaatioinduktio hoitoja tehdään koko kesän.

Seuraan teitä silloin tällöin ja vastaan nyt kun tiedän miten menee.IVF hoidot alkavat pyörimään vasta elokuussa.Inseminaatiot ja ovulaatioinduktio hoitoja tehdään koko kesän.

Mää luulin, että ne alkais vasta syyskuusssa! Joten mulle parempi uutinen. Leikkauksen jälkeen pitää odottaa 2kk ja sit aletaan hoidot ja aattelin et sit se menee suoraan syyskuulle ton kesätauon takia mut nythän se voiskin siis alkaa jo elokuussa! :)

Minähi oon miettinyt että huolisitteko mukaan :p Oon kirjoitellut tässä ryhmässä 2017. Sitten siirryin pitkään esikoista yrittäneisiin, mutta se on kovin hiljainen nykyisin, niin ajattelin että tänne olisi mukava kirjoittaa! Varsinkin, kun olen aktiivisesti teidän juttuja lukenut, kun olette tuttuja sieltä parin vuoden takaa.

Meillä on nyt tilanne, että ensikäynti Naikkarille on ens tiistaina. Yritys on siis aloitettu 1/2017. Ollaan käyty kotikaupungissa lääkärissä melkein vuosi sitten, jolloin jo saatu lähete Naikkarille. Ja täällä sanoi lääkäri että inseminaatiota turha edes yrittää, suoraa IVFään ollaan menossa. Ollaan jouduttu mun terveydentilan vuoksi siirtämään aikaa paristi, ja nyt se viimein tiistaina on! Syksyllä oli aika, joka siirrettiin, mutta ehdittiin käydä verikokeissa kuiten. AMH arvo huimaavat 0.95. Ja hoitaja soitti loppusyksystä että mahdollisimman pian olisi hyvä mut saada sinne Naikkarille, että "voidaan katsoa, aloitetaanko hoitoja ollenkaan." Sellainen pieni jännitysmomentti tähän hommaan vielä lisäksi.. Mutta, ensi viikolla se selviää!

Minähi oon miettinyt että huolisitteko mukaan :p Oon kirjoitellut tässä ryhmässä 2017. Sitten siirryin pitkään esikoista yrittäneisiin, mutta se on kovin hiljainen nykyisin, niin ajattelin että tänne olisi mukava kirjoittaa! Varsinkin, kun olen aktiivisesti teidän juttuja lukenut, kun olette tuttuja sieltä parin vuoden takaa.

Meillä on nyt tilanne, että ensikäynti Naikkarille on ens tiistaina. Yritys on siis aloitettu 1/2017. Ollaan käyty kotikaupungissa lääkärissä melkein vuosi sitten, jolloin jo saatu lähete Naikkarille. Ja täällä sanoi lääkäri että inseminaatiota turha edes yrittää, suoraa IVFään ollaan menossa. Ollaan jouduttu mun terveydentilan vuoksi siirtämään aikaa paristi, ja nyt se viimein tiistaina on! Syksyllä oli aika, joka siirrettiin, mutta ehdittiin käydä verikokeissa kuiten. AMH arvo huimaavat 0.95. Ja hoitaja soitti loppusyksystä että mahdollisimman pian olisi hyvä mut saada sinne Naikkarille, että "voidaan katsoa, aloitetaanko hoitoja ollenkaan." Sellainen pieni jännitysmomentti tähän hommaan vielä lisäksi.. Mutta, ensi viikolla se selviää!

Hei puhun nyt ihan oikeesti koko ryhmän puolesta: TÄNNE ON ENEMMÄN KU TERVETULLEITA KAIKKI JOTKA KOKEE OLEVANSA ”RASKAAKSI 2017”-MATSKUA!!! :) :) :)
Ei tarvii lupakaavakkeita täytellä! Tänne vaan :)

Kääk miten jännää pene!! Onnea ens tiistaihin! Pidetään peukkuja!! Jotenkin ajattelen ton sun tekstin luettuani et varmaan suoraan siihen ivf:ään mut eihän näistä tiiä.

Mä muuten muistan sut ku kirjottelit tähän ryhmään :)

Kiitti Mrs.Smith! :)

Meillä tosiaan alkiodiagnostiikka mukana kuvioissa, niin siks ei omassa kotikaupungissa hoidot. Heti kun kuultiin että sellanen on mahdollista, niin oltiin halukkaita. Mulla siis perinnöllinen sairaus, joka alkiodiagnostiikalla voidaan sulkea pois. En tiiä, oon tähän asti jotenkuten pysynyt pöksyissäni tän asian kanssa, mutta nyt kun se alkaa oikeasti olla ihan pian, ni kyllä on ajatukset jo käynnissä. Ja oli mulla kysymyskin, eli onko teillä tietoa että miten on kun miehen pitää antaa simppanäyte ti aamuna, niin kauanko uimareiden olis hyvä olla paikoillaan ennen sitä? Pari päivää?

Tervetuloa uusille, Turkooosi ja Pene, tiemme ovat myös jossain kohti kulkeneet rinnan, muistelisin :)
Tsemppiä ja tärppionnea tietenkin toivottelen!!
Koira söi mun iPhonen, ja mies ilmoitti, että netissä roikkuminen hidastaa korvaavan puhelimen ohjelmistopäivitystä. Eli ylinopeussakkoa odotellen, koiran kakkaa kengän sisällä, ja sit tää onnettomuus ajokoiran kanssa. Jokohan tuuri pian kääntyisi taas?!! Poistun hetkeksi takavasemmalle siis...

Tervetuloa Pene :) Meillä onkin alkanu yritys samaan aikaan! En tiedä tuosta teidän simppa-aikataulusta, mutta kun meidän mies kävi naikkarilla antamassa näytteen tutkittavaksi, oli pidätys hyvä olla 2-5 päivää. Ehkä tuo vähintään 2pv voi olla aika hyvä.

Tsemppiä tiistaille!!

Meilläkin mies antoi 2 päivän pidätyksellä Simppa näytteen naikkarille kun tarvittiin ja se riitti.

Muokattu viimeksi:
Pene, mekin lähdettäisi 2 päivästä, sen jälkeen alkaa uida heikommassa hapessa uskoisin, Tsempit sinne, on se nykylääketiede ihmeellistä. Kaikkea hyvää yritykseen :)

Ok, kiitos teille! :) Ku mies on hukannut sen lapun missä on ohje ja se itse aikakin, ärrr. Joten pitää maanantaina soittaa että monelta on varattu aika siihen näytteenottoon..

Niin ja toinen kysymys! Onko teistä kukaan siirtänyt menkkoja Primoluteilla? Mun pitäis n. viikolla siirtää seuraavassa kierrossa ja mietin, että kuinka todennäköisesti alkaa kuitenkin tiputella..

^^ Mielelläni en lähtisi säännöllistä kiertoa sotkemaan, mutta mulla on leikkaus jalkaan just parahiksi menkkojen aikaan ja kun en pääse edes sängystä heti ylös niin pakko siirtää.

Takaisin