Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sullakin on kyllä haastava tilanne sen endon vuoksi :/ Toivottavasti alkava hoito sujuis hyvin :) Millon se alkokaan? Mä vähän luulen, että mulla on siinä ivf:ssä haasteena se, että munasoluja on niin paljon, että ne ei kypsy kunnolla tms ja laatu on huonoa :/

Joo ei oo hirveesti lääkärit toiveita uskaltanu herätellä. Mulla alkaa sumuttelut 4.2. ja pistokset 20.2. jos ultrassa kaikki ok :) Ja tosiaan eipä sekään hyvä oo, että niitä on tosi paljon kun eivät sitten kypsy. On tää melkosta rakettitiedettä.

Triana, toivotaan, että pääsette punktioon ja kaikki menee siitä hedelmällisesti eteenpäin!
Joku huuteli niinstä KUista, täälläkin koettu ja putki lähti sen raskauden myötä. Tuntui kohtuuttomalta, kun oli raskautta yritetty 9 vuotta ja sit ku lopulta tärppää, niin tommosta p*skaa vielä päälle.
Tsemppiä naiset. Asiat menee niinku menee sitte lopulta. Taukoa on hyvä joskus pitää, jos jaksaa/pystyy. Aikamoista on vuosikautinen "tahkonta".

Täytyy toivoa, että päästään ja saatas edes pari alkiota. Voi olla kyllä liikaa toivottu, mutta kai tässä vielä onnistumiseen uskoo, kun jaksaa lähteä uuteen hoitoon :angelic:

Mäkin olin lomalla vauvantekopuuhista välillä. Taisin jossain täällä silloin kirjoitellakin, että kun kadottaa kokonaan sen toivon ja uskon raskautumisesta, niin sitten jäljelle ei tämän asian tiimoilta paljon muuta jää kuin ahdistus. Ehkä myös stressi. Siksi on ihan hyvä pitää ajatuksissaan lomaa jos vain siihen kykenee. Mulla on nyt hetkellisesti taas voimia tähän, mutta epäilen, ettei kovin kauaa. Välillä, varsinkin öisin, ajatus vauvasta lipuu kauemmas ja kauemmas enkä oikein saa siitä kiinni. Sitten onneksi se taas välillä palaa.

Meillä nyt mies on jotenkin havahtunut tähän prosessiin ja ekaa kertaa tuntuu, että hänkin ihan omatoimisesti miettii näitä juttuja, ovulaatioita ja kiertojen pituuksia. Mietti hän vauva-aikaakin tässä taannoin, että ekat puoli vuotta on niin rankkaa (meillä on ollut vähän niin). Hän on kyllä ihana, ajattelevainen ja hyvin hyvin osallistuva mies. Mutta tämä osa-alue on ollut mun "vastuulla" ja olen vain häntä tiedottanut ja ikäänkuin ohjeistanut. Kuitenkin ehkä myös tietoisesti pitänyt etäämmällä.

Mitä tuo sumuttelu on? Mä en ole perillä noista kaikista hoitomuodoista.

Ja vielä Katjushkallakin ollut ku. Toivottavasti ei enää tule kellekään meille.

Harmonie, sumuttelulla sammutetaan oma hormonitoiminta edellisen kierron loppupuolella, jolloin seuraava kierto lähtee puhtaalta pöydältä ja oma kroppa ei sotke (niin paljon) kuvioita. Samoin aikataulutusta voi hiukan säätää tarkemmin kuin luonnollisessa kiertorytmissä IVF:ssä.
Mulla meni viimeinen pakastetun alkionsiirtokin sumujen kautta, kun limakalvo ei kestänyt estrogeenihoidolla normi 28 päivää, jotta olis ehditty siirtää.

Kuuluks toi sumuttelu siihen pitkään ivf-muotoon? Meillä edessä se ja en tiennyt mitä eroa on lyhyellä ja pitkällä kaavalla.

Täällä dpo14 enkä oo vielä testannut. Suoraan sanottuna ei vaan kiinnosta. En usko enää pätkääkään, että raskaus lähtis tai onnistuis ennen sitä leikkausta ja hoitoja. Tiputellut on taas jo muutaman päivän, kaks viime kiertoo tiputellu jopa viikon ennen menkkoja! Ainoo miks aattelin testata on, että siellä ei oo sitä kohdunulkoista. Päätä särkee jo, joten menkat on lähellä!

Potty, tsemppiä sinne! Joo, ”pitkä kaava” käynnistyy edellisen kierron sumuilla kun lyhyessä kaavassa kävisi vain piikittelemään kp 2 tmv.

Katjusha tuossa selittikin sumuttelun merkityksen. Käytetään usein endometrioosia sairastavilla tuota putkää kaavaa; rauhoittamaan endoa ennen munasarjojen stimulointia. Ne stimupistokset kun sitten taas ikäänkuin ”ruokkii” endoa. Mulla oli ennen edellistä hoitoa (Procren) pistoksilla vastaava hormonitoiminnan sammutus ja se kesti 3kk. Noita sumuja ja pistoksia käytetään myös pelkästään endon hoitoon, vaikka ei olisi mitään lapsettomuushoitojakaan tiedossa.

Kiitos Katjusha ja Triana infosta, nyt tietää mitä sitten odottaa :)

Täällä testattu nega dpo15. Mites muilla kierrot menossa?

Ps. Oonkohan mää täällä yksin kohta, jos meillä alkaa hoidot vasta syksyllä?! :D

Täällä kans dpo15, en oo ees jaksanu testata :shifty: Turha huolia, että yksin jäisit, oon täällä varmaan vaihdevuosiin asti :arghh:

Et sä Pottu täällä yksin ole. Mekin aloitellaan hoitoja tod.näk vasta silloin!:) Täällä kp 8, eli ei paljoa kerrottavaa.:D

Tsemppiä pottu syksyn hoitojen odotteluun!

Isosti tsemppiä kaikille tasapuolisesti tähän ketjuun! Toivon että teillä kaikilla pian onnistaisi ja plussia satelisi. :) <3

Nyt näköjään menkkajomoja, toivottavasti huomenna ois kp1 ja pääsis eteenpäin :)

Heh, ajattelin tässä kierrossa kokeilla akupunktiota, varasin jo ajankin ensi viikolle, voin raportoida kokemuksia, jos jotain kiinnostaa :)

Hui akupunktioo! Oon kans lukenut et se vois auttaa mut en kyllä uskalla neulojen takia :D Kerro sit miltä tuntu!!

Hei tähän ketjuun [emoji173]️ oon seurannut sivusta tätä ketjua loppuvuodesta 2017, en muista oonko koskaan kirjoittanut tänne. Vuoden 2018 ketjuun oon kirjoitellut välistä. Me aloitettiin yritys 9/2017, ja nyt viime syyskuussa hakeuduttiin tutkimuksiin. Diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Ollaan vähän päälle kolmekymppinen pariskunta, meillä ei ole lapsia ennestään, eikä tässä yrityksen aikana ole tullut yhtään plussaa. Haaveilen vähän josko tähän ketjuun voisi vielä liittyä, mutta toisaalta ajattelen, että teillä on tosi vakiintunut, tuttu porukka, niin ehkä ette kaipaa tähän ketään uusia "sotkemaan"? :) kaipaisin kovasti sopivaa vertaistukiryhmää tähän tilanteeseen, mutta moni ryhmä /ketju on tosi hiljainen. Vuoden 2019 raskaaksi - ketjuun en halua liittyä, siellä kun plussaa harva se päivä joku.

Tällainen sekalainen viesti. Joka tapauksessa toivotan paljon voimia ja tsemppiä jokaiselle tähän ketjuun [emoji173]️

Takaisin