Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei Pottu, olipa kamala ja surullinen uutinen, olikohan teidän ikäinen? :(
Mäkin sairastuin eilen tosi rajuun silmätulehdukseen, kuulostaa pienelle vaivalle, mutta ihan uskomattoman kipeä, oon joutunu syömään buranaakin ja taitaa tehdä hallaa tälle kierrolle :/

Voi Triana :( Oon niin pahoillani teidän puolesta! Nää tuntuu niin kohtuuttomilta ja vielä hoitojen toimimattomuus kolahtaa vielä lujempaa :(

Täällä tää usko maailmaan loppuu vielä enemmän. Eilinen oli niin vaikee päivä. Noh, tänä aamuna saatiin kuulla, että meidän ystävä on kuollut. Syytä ei tiedetä. Löydettiin yksin kotoa. En vaan tiedä miks tää on kaikki nyt tämmöstä paskaa oikein olan takaa.

Voi pottu.... :( :( nyt todella sataa teilläpäin.

Ota päivä kerrallaan, älä vaadi itseltäsi nyt mitään.
Tulee vielä uusi, parempi päivä. Ei ehkä huomenna, mutta joskus!

Voimia!!

Voi Triana :( Oon niin pahoillani teidän puolesta! Nää tuntuu niin kohtuuttomilta ja vielä hoitojen toimimattomuus kolahtaa vielä lujempaa :(

Täällä tää usko maailmaan loppuu vielä enemmän. Eilinen oli niin vaikee päivä. Noh, tänä aamuna saatiin kuulla, että meidän ystävä on kuollut. Syytä ei tiedetä. Löydettiin yksin kotoa. En vaan tiedä miks tää on kaikki nyt tämmöstä paskaa oikein olan takaa.

Voi pottu! Päivä kerrallaan vaan, osanotot! <3

Voi hitsi miten paljon ikäviä uutisia täällä :( Voimia kaikille. Elämä on epäreilu ja mysteerinen käänteissään. Toivon teille kaikille parempia käänteitä ensi vuoteen. Itsellenikin.

Voi Pottu, olen todella pahoillani puolestanne<3 :(

Me menetimme ystävämme keväällä juuri silloisen keskenmenon perään.. silloin todella myös tuntui, että kaikki paska osuu samaan saumaan.

En voi muuta, kuin toivoa teille kovasti voimia ja päivä kerrallaan eteenpäin <3

e736bbd9c35291a7fb328202653889eb

Tässä mun käyräni. Ei paljon hurraamista. Saa varmaan silti toivoa ihmettä. Yritystä on ollut enemmän kuin pitkiin aikoihin. Tietty kun näköjään ovuloimaton kierto!

Ihmettä saa aina toivoa <3

Lämpöjen puolesta ei näy ovulaatiota :( onko sulla teroluteja et saisit kierron poikki?
Tosin siinä kierrossa kun raskauduin ovis tuli kp38...

Mrs. Smith, ei oo teroluteja. Täytyy vaan venailla. Nyt on vähän oviskipuja, mutta ei muuta. Ja ne voi olla myös menkkakipuja.

Kp38 on kyllä myöhäinen ovis! Tuo vähän toivoa kyllä toisaalta. Mikäköhän nää pitkät kierrot saa aikaan?

ImageUploadedByVau Foorumi1546249158.932597.jpg

Tässä on yks mun pitkistä kierroista joka meni poikki teroluteilla. Yks kierto veny yli 70pv kun kyllästyin ja söin terot. Eli voivat olla pitkiä...

Mulla oli tätä ongelmaa kun lopetin ehkäisyrenkaan ja aloitin ekan lapsen yrittämisen. Sillon katoin vuoden ajan ennenku otin terolutkuurin. Sen jälkeen tulin raskaaksi.
Kaksi lasta ja taas ehkäisyrengas. Ja kolmatta kun alettiin yrittää niin 1v ja 6kk meni ennenku terolutien ja ties minkä avulla sain ovulaatiot takasin!!!

Mutta. Luulen että mulla oli kyseessä estrogeenidominanssi. Liikaa estrogeenia joka sotki muut hormoonit alleen. Mulla auttoi ehkäisypillerikuuri. Tai ainakin luulen että se oli se joka auttoi.

Tuntuu aina vähän julmalta päivitellä, kun te muut vielä odotatte sitä omaa plussaa.. mutta oli tämä ryhmä sellainen henkireikä, että jakaa tahdon:

Täsmällisesti 28.12. laskettuna päivänään syntyi meille pieni tyttö.
3705g ja 52cm :Heartpink

Nyt toivotan teille tänne plussatuulia jälleen ja ihanaa uutta vuotta!
Kunpa joka ikinen saisi vuonna 2019 poistua tästä ketjusta.

Tuntuu aina vähän julmalta päivitellä, kun te muut vielä odotatte sitä omaa plussaa.. mutta oli tämä ryhmä sellainen henkireikä, että jakaa tahdon:

Täsmällisesti 28.12. laskettuna päivänään syntyi meille pieni tyttö.
3705g ja 52cm :Heartpink

Nyt toivotan teille tänne plussatuulia jälleen ja ihanaa uutta vuotta!
Kunpa joka ikinen saisi vuonna 2019 poistua tästä ketjusta.
Onnea pikkutytöstä <3
Heitsu ja pikku rakas 14+6

Ihanaa Vaiana, onnea tytöstä ja kaikkea hyvää tulevaan vuoteen niin teille kuin kaikille tässä ryhmässä porskuttaneille/porskuttaville :Heartred Toivottavasti 2019 toisi lopuillekin ryhmäläisille plussan :Heartred

Onnea Vaiana pienestä tytöstä <3 Tämmöset hetket pistää aina pohtimaan, että tosiaan, tässä oman odotuksen odottamisen lomassa, joku on kerennyt saamaan lapsen. Vaikka tajuaahan sen, että tähän kahteen vuoteen mahtuu jo aika monta vauvaa, mutta silti. Täällä me vaan jumitetaan!

Kiitos kaikille tsempeistä <3 Täällä ollaan nyt tiiviisti vietetty vaan aikaa kaksin miehen kanssa ja pohdittu hoitoja ja mitä kaikkea halutaan alkavalta vuodelta. Kyllä tämmöset pistää aina miettimään elämää ja sitä, että ei ota mitään itsestäänselvyytenä. Kauhee klisee, mutta ikinä ei tiedä millon näkee toisen viimeisen kerran!

Oikein ihanaa alkanutta vuotta kaikille! Toivottavasti se on meille kaikille parempi kuin edellinen ja toisi mukanaan monta pientä nyyttiä :)

Ompa paljon kurjia uutisia täällä. :( Toivottavasti kaikki saisitte poistua täältä 2019 vuoden aikana. <3
Meille syntyi lokakuussa poika joka saa pian nimen,ristiäisiä valmistellaan tällä viikolla. Tämän ryhmän tuki oli aivan mahtavaa silloin kun ei usko meinannut riittää kun odotti odottamista.<3 Me mentiin suoraan yksityiselle vaikka kallistahan se oli kun kaikki ultrat ja muut käynnit. Itse letrot jotka auttoi siihen että poitsu on nyt täällä oli todella edullisia. Monella vielä paljon kalliimpaa kun joutuvat käymään kovempia hoitoja läpi, pistoksia ja kaikkea. Puhumattakaan siitä miltä se tuntuu henkisesti kun tuntuu että jokaikinen tutun tuttukin on raskaana/hehkuttaa onneaan somessa.

Hyvää ja toiveikasta alkanutta vuotta kaikille! Minä kärvistelen menkkajomotusten ja kireiden hermojen kanssa. Ei ollut ovista tässä kierrossa havaittavissa, mutta ilmeisesti (ja onneksi) kierto ei kuitenkaan ole venymässä ihan mahdottoman pitkäksi. Tai sitten saan vaan kärvistellä näiden tuntemusten kanssa pitkään. Onnea vaan mun perheelle siinä tapauksessa :D

Kävin pari kk sitten gynen juttusilla ja ultrassa. Hän totesi, että kaikki ok ja "tulet varmasti raskaaksi pian". Ei ottanut kantaa pitkiin ja ovuloimattomiin kiertoihin, koska ovulaatioita kuitenkin joskus on ja mulla on jo kaksi lasta. Nyt kuitenkin mietin, että jossain vaiheessa hakeudun jonkun asiantuntijagynen pakeille ja kysäisen olisiko jotain tehtävissä.

Omasta lapsettomuusajastani voisin kertoa, että tutkimukset tehtiin julkisella puolella, mutta ollessani tyytymätön (en muista tarkalleen että mihin, mutta johonkin odotusaikaan) kävin kysymässä yksityisen puolen alan huippuasiantuntijalta arviota. Hän silloin kannusti meitä säästämään rahoja ja kulkemaan julkisella puolella niin pitkälle kuin mahdollista. Ja meillä se lopulta meni niin, että tutkimusten alkamisesta laparoskopioineen yms tutkimuksineen meni reilu vuosi että tulin raskaaksi. Viimeiset puoli vuotta oli pelkkää odottelua, sillä lääkärit kieltäytyivät tekemästä mitään ennen kuin laparoskopiasta oli mennyt 6kk. Sen oli katsottu olevan sen toimenpiteen keskimääräinen vasteaika ja kohdallani pitikin täsmällisesti paikkansa. Mutta siis. Tiedän, että odottelu ja jokaikinen nega kierto on tuskaa, kidutusta ja tuntuu ikuisuudelta. Palvelun taso on hyvin vaihtelevaa joka puljussa organisaatioon katsomatta. Yrittäkää silti uskoa, että asiat voivat edistyä.... ihan älyttömästi tsemppiä kaikille!

Hyvää uutta vuotta kaikille tännekin! Toisipa uusi vuosi tullessaan uutta toivoa ja kunnon plussapuhurin tähän ketjuun:Heartred

Yhdeksän kuukautta voi olla tosi pitkä tai tosi lyhyt aika, riippuu ihan siitä mistä perspektiivistä asiaa katsoo. Meillä oli keskenmenon jälkeen yhdeksän kuukauden yritys ennen plussaa ja kyllä se välillä tuntui ihan loputtoman pitkältä ja tuskalliselta. Se tuntui varmaan pitkältä just sen takia, että mitään lupausta ei tietenkään voinut olla siitä, että se odottaminen joskus loppuu. Nyt raskaana ollessa aika on ihan erilainen käsite kuin yritysaikana. On se välillä nytkin tuntunut pitkältä, kun on esim. odottanut ultria ja pelännyt, onko siellä kaikki hyvin, mutta ajalla on koko ajan selkeä suunta ja odotuksella päämäärä ja maali.

Pottu, musta on ihan käsittämätöntä, että joku hoitoja on sitä mieltä, että yksi kierto sinne tai tänne ei ole mitään. Kyllä se yksikin kierto on yritysaikana ihan oikeasti pitkä aika.

Smith, mä muistan myös, kun keskenmenon jälkeen naiivisti ajattelin, että onneksi tulin sentään raskaaksi ja meillä tärppää varmasti nopeeta uudestaan. No siitä voi varmaan olla montaa mieltä kuinka pitkä se 9 kuukauden yritys sen jälkee oli, mutta en mä nyt sanoisi, että ihan heti perään se tuli. Mun ymmärtääkseni muuten ihan keskenmenon käypähoito-ohjeissa taitaa olla, että potilaalle pitäisi kertoa siitä, että keskenmenon jälkeen yleensä tärppää nopeasti uudestaan. Mä suhtaudun tuohon ohjeeseen vähän ristiriitaisesti, koska kyllä siinä tuli itselle aika viallinen olo, kun ei sitä uutta plussaa vaan meinannut kuulua.

Takaisin