Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks täällä kukaan seuraillu aamulämpöjä kierron aikana?

Mä oon nyt ekaa kertaa koittanut niitä vähän mittailla. Ja itseasiassa tänään oli lämpö 36,6 kun aiemmin tällä viikolla se on ollut 36,1 tai 36.0. Tosin arkiaamuisin oon mitannut lämmön paljon aikaisemmin kuin tänään. Mulla pitäis tänään olla ovis kun eilen aamulla pistin pregnylin ja illalla testi näytti plussaa. Että onkohan nyt niin että toi pieni lämmön nousu vahvistaa oviksen tapahtuneen/tapahtuvan tänään?

Taitaa, Babe, tuo lämmönnousu vahvistaa sen oviksen. Mä oon vähän niitä lämpöjä seurannu ja alkukierrossa oli 35,8 ja nyt loppukierrossa ollu 36,4-36,7. Mietin vaan, että miten noita nyt sit tulkitsis vai tulkitsisko mitenkään..

Taitaa, Babe, tuo lämmönnousu vahvistaa sen oviksen. Mä oon vähän niitä lämpöjä seurannu ja alkukierrossa oli 35,8 ja nyt loppukierrossa ollu 36,4-36,7. Mietin vaan, että miten noita nyt sit tulkitsis vai tulkitsisko mitenkään..

Niin, oon ymmärtänyt että lämpö nousee kun ovulaatio tapahtuu mutta lähteekö se sitten taas laskuun kun menkat lähestyy? En uskalla antaa mitään tulkintoja asiaan kun en itsekään oikein tätä hommaa ymmärrä. Voiskohan joku paremmin asiasta tietävä vaikka selventää tätä?

Olikohan se niin, että lämpö nousee ku ovis on ohi? Mulla plussakierrossa pysy lämmöt loppuun asti ylhäällä, normikierrossa menkkojen aikaan on se lämpö ollu 35,8.

Plussakierrossa muistaakseni lämmöt pysyy koholla oviksen jälkeen mutta normikierrossa laskee.. en oo kyl nyt ihan varma tästä mut näin muistelisin.

Lämmöt voi pysyä koholla vielä kuukautisten alussakin muutaman päivän. Monella kuitenkin laskee jo pikkuhiljaa alaspäin kuukautisten lähellä. Mulla vaihdellut kierroittain. Moni tekijä vaikuttaa lämpöihin.

Kiitos selvennyksestä! Täytyypä alkaa seuraavassa kierrossa seuraamaan noita lämpöjä tarkemmin. Olettaen siis että seuraava kierto vielä alkaa. Parempi tietty olis ettei alkaisi :)

Onnea plussanneille!:)
Toivotaan et Baben ei tarvii enää ens kierrossa lämpöjä seurailla vaan plussa pärähtää testii:wink

Hyvä et muillakin kroppa tekee ihme tepposia -viime viikolla täällä saatu ovis tikutettua eli ens viikolla pitäis menkkojen tulla jos ei tärpänny, mut aamulla tulikin sit verta! Kiinnitymisvuoto sopis ajankohdallisesti, mut eiks se ois sit vaan tuhrua?! Täällä tuli kyl ihan verta.... Esikoisessa ei kiinnitymisvuotoa ollu ni ei oo kokemusta ja aina on ollu tosi säännöllinen kierto..
Mitähän tää on?!o_O

Paljon onnea plussanneille! :)

Ja plussatuulia muille!

Täällä kp12, ovista odotellessa. Itse en ovista tikuttele, mutta huomaan kyllä oireista milloin on. :)

Plussakierrossa muistaakseni lämmöt pysyy koholla oviksen jälkeen mutta normikierrossa laskee.. en oo kyl nyt ihan varma tästä mut näin muistelisin.

Lämmöt laskee juu mutta vasta kun ne menkat alkaa. Usein edellisenä päivänä tai menkkojen alkamispäivänä, mutta joskus tai joillakin tosiaan vasta menkkojen alettua.

Ja lämpö nousee ovulaatiopäivän jälkeisenä päivänä. Ovulaation voi pääsääntöisesti vahvistaa tapahtuneen kun lämmöt on pysyneet 3 yhtäjaksoista päivää follikulaarivaihetta korkeammalla tasolla.

Onnea plussanneille. :)
Täällä kärsitty tänään pistävästä alamaha kivusta. Tuli ihan yhtäkkiä ensin koko alamahalle. Nyt välillä pistelee lähinnä tuonne oikealle puolelle. Ei oo kyl ennemmin ollut tuollaista kipua. Mulla oli ehkä tiistaina ovulaatio niin voiko se jotenkin vaikuttaa?

Emmielle, voisko ovis olla vasta nyt ja nuo tuntemukset olis oviskipuja? Tai ehkäpä kiinnittymiskipuja :D

Täällä menkkajomoja taas, voi peijooni tää on tympeetä, kun ei mitään muuta tunnu tapahtuvan. Missä se täti kuppaa??

Ilmoittaudun vihdoin mukaan! Viime vuonna vähän vilkaisin sitä vastaavaa ketjua, mutta olen kuitenkin kirjoitellut vain tuonne toinen haaveissa -ketjuun/ryhmään vai mitä nää nyt on... Mun piti heti vuoden vaihteessa jo tulla tännekin, mutta nyt vasta ehdin kurkkimaan.

No kuitenkin pikkukakkonen on ollut toiveissa jo kauan. Jos ekoista menkoista synnytyksen jälkeen lasketaan, niin nyt olis jo yk14 menossa. Olen kuitenkin imettänyt lapsentahtisesti koko ajan ja imetän jonkun verran edelleen. Yöimetyksiä olen kuitenkin yrittänyt lopetella, jotta raskautuminen olis helpompaa. Mutta voi olla että kuulun siihe joukkoon, joka raskautuu vasta kun imetys loppuu kokonaan. No varmuutta siitäkään ei ole, kun esikoistakin aika monta vuotta odoteltiin.

Mutta nyt ollaan matkalla kylpyläviikonloppua viettämään ja muutenkin on ollut paremmat fiilikset tästä kierrosta, että jospa meilläkin pian tärppäis, mutta saa nähdä. Ovistestit jäi kauppaan tässä kierrossa, mutta eilen oli jotain tuntemuksia ja yöllä talleteltiinkin. Tosin limojen perusteella ovis olis voinut olla jo ennemmin, niin kuin edellisissä kierroissakin (jotka jääneet aika lyhyiksi). Talleteltua tuli onneksi alkuviikostakin. Aika rento mutta jännittävä kierto menossa siis.

Onnea vielä kaikille jo plussanneille ja iloisia uutisia tälle vuodelle meille kaikille kuumeilijoille!

manna kp14/22-26 dpo1? yk14

Ja pitäisi ehkä itsekin noita lämpöjä mittailla. Oletteko aina herättyänne mitanneet ja suusta kielenalta vai miten? Muistan esikoista yrittäessämme joskus noita lämpöjäkin seuranneeni, mutta en muista siitä enää mitään :)

Voi ei RouvaKettunen, miks se kierto nyt venyy eikä plussaakaan kuulu?!:/

Tervetuloa manna tähänkin ketjuun!:)

En oo koskaan lämpöjä itse seuraillut, vaan taisi olla että heti herättyä ennen kun nousee ees sängystä pitäis mitata ja vissiin just kielen alta, vaan taitaa ne jotka lämpöjä seurailee tietää paremmin kuin minä.:)
Ihanaa kylpylälomaa teille, jos sattus just nyt hyvään saumaan olemaan se ovis?;) mutta nauttikaa, ihana tuommonen kylpyläloma!:)

Ja pitäisi ehkä itsekin noita lämpöjä mittailla. Oletteko aina herättyänne mitanneet ja suusta kielenalta vai miten? Muistan esikoista yrittäessämme joskus noita lämpöjäkin seuranneeni, mutta en muista siitä enää mitään :)

Juu heti kun silmät avaan ja kielen alta.

Mä oon nyt mittaillu niitä lämpöjäkin. Alkukierto ja oviksen aika vähän mitä sattuu lämpöjä, eli ovis ei mulla vaikuttanut lämpöihin, vaikka sen testeillä bongasinkin. Muistaakseni mulla ei aiemminkaan oo kierrossa kauheesti lämpö vaihdellut. Nyt kuitenkin dpo6 alkaen on ollut n. 0,2 astetta lämpö koholla joka aamu. Jos oikein muistan niin viime raskaudessa nousi lämmöt juuri dpo6 kun alkio kiinnittyi... että lisää piinaa :-D

Takaisin