Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nyt mittaillu niitä lämpöjäkin. Alkukierto ja oviksen aika vähän mitä sattuu lämpöjä, eli ovis ei mulla vaikuttanut lämpöihin, vaikka sen testeillä bongasinkin. Muistaakseni mulla ei aiemminkaan oo kierrossa kauheesti lämpö vaihdellut. Nyt kuitenkin dpo6 alkaen on ollut n. 0,2 astetta lämpö koholla joka aamu. Jos oikein muistan niin viime raskaudessa nousi lämmöt juuri dpo6 kun alkio kiinnittyi... että lisää piinaa :-D

On aivan äärettomän harvinaista ettei ovulaation jälkeen tapahdu lämmönnousua. Nousu voi olla niin pieni ettei sitä normi mittarilla huomaa, eli aamulämpöjä kannattaa mieluiten mittailla 2 desimaalia näyttävällä tarkemmalla mittarilla. Ovistestihän ei kerro että ovulaatio tapahtuu varmasti vaikka se plussaa näyttäiskin. Se lämmönnousu vahvistaa oviksen tapahtuneen.

Mut niin tai näin niin sulla tuo kiinnittymisen aikaan tapahtuva selvä nousu on kyllä hyvä merkki. Mulla on aina tullu raskauskierroissa toinen vielä korkeampi nousu. :)

Joo mun mittari näyttää vaan yhden desimaalin tarkkuudella. Mulla on alkukierron lämmöt yleensä 36,6 ja silloin tällöin heilahtelee vähän alle, eli varmaan vaihtelu on aika pientä kun peruslämpökin on suht korkea. Tämä ihan mututuntuman pohdiskelua, en mä näistä mitään faktaa tiedä :-) mä en näihin omiin lämpöjen mittailuihin kauheasti luota kun niihin vaikuttaa niin moni asia, ihan huoneen lämpotilasta alkaen, mikä esim meillä puulämmitteisessä talossa on hyvinkin vaihteleva ..

Naisen kropan omituisuudet vol.624. Saunan jälkeen tuli muutama tippa maitoa toisesta rinnasta???

Googletin tän olevan aivokasvaimen tai kilppareiden oire. Google ei ole aina ystävä :p

Ja mitä tää vessassa ravaaminen on? Voisko se täti nyt vaan löytää tänne, jos on tullakseen :D :D

Muokattu viimeksi:
Tazzy, Myös raskausoire! :wink Google ei juu ole aina kaveri, eikä sieltä tosissaan pitäisi käydä aina etsimässä syitä, saa vain itsensä hermoromahduksen partaalle huolesta :grin

Kiitos murut :) Just nyt vaan oon varma, että mikään mun oireista ei viittaa raskauteen :D Uskaltaiskohan silti testata huomenna jo, vaikka ajattelin odottaa maanantaihin???

Tazzy testiä ja kuvaa kehiin aamulla tai maanantaina :wink

Täällä omituiset menkkamaiset vatsakivut jatkuneet tänään lievempinä mutta niin kovina, että tiedän tuntevani ne oikeasti enkä vain kuvittele :wacky: Kivut tuntuu olevan ajoittaisia, välillä loppuvat ja välillä tuntuu vain jomotusta molemmin puolin. Noita pistelyitä alavatsan molemmin puolin olen tuntenut joka kierrossa, mutta nämä menkkamaiset kivut on ihan uusi juttu. Jos en tietäisi, niin arvelisin että olisi joku kp 2, kun ei enää tarvitse särkylääkettä mutta muistaa kyllä olevansa nainen :confused: Se vaan että yhtään pisaraa punaista ei ole näkynyt eikä menkkojen pitäis alkaa vielä moneen päivään :grin

Pelottaa ihan hulluna että joko kuvittelen kaiken, tai tämä on vain joku uusi oire mun pms-kavalkadiin :sad001 Turhauttaa tämä odottaminen, kun en vielä uskalla testatakkaan o_O

Villisilmä kp 23/27 dpo 10

Mä oon miettiny näiden mun oireideni kanssa, et ehkä mä oon tulossa vaan vanhaks??? Kaksi raskautta/synnytystä takana ja ikää yli kolkyt, niin ehkä tässäkin vaan on joku ikälisä :)

Villisilmä, joku mua viisaampi mainitsi, että menkkamaiset kivut ilman vuotoa on yleinen raskausoire ;) Sulla on kyllä just ne piinapäivien piinapäivät menossa, tsemppiä!

Villisilmä, mulla oli viime raskaudessa ekat oireet ihan hirveet menkkajomot ja olin ihan varma että hetkenä minä vaan hanat aukeaa. Mutta testiin piirtyikin kaks viivaa ;)

Kiitos tsempeistä naiset! Nyt kun on toiveet korkealla, niin tuli yhtäkkiä mieleen, että toivottavasti nämä kivut ei johdu vaan siitä greippimehusta mitä join alkukierrossa :nailbiting: Muistan sen kierron kun aloin syömään maca-jauhetta ja rinnat alkoi aristaa ekan kerran ennen menkkoja - toivottavasti tässä ei käy nyt sama homma tuon greippimehun kanssa.. :sad001

Hahaha, tazzy! Toinen harppu täällä myös tuskailee! Ikää myös yli 30 ja kaksi raskautta ja synnytystä takana! Pakko olla joku ikälisä tässä hommassa todellakin! IKINÄ,KOSKAAN, MILLOINKAAN mulla ei ole ollu menkat myöhässä (raskaana ollessa eri juttu), mut nyt muorin kroppa jätättää! Tänään on ollu välillä tosi koviakin menkkakramppeja, mut vuoto vaan on pysynyt poissa :eek:

Eikun aamulla vaan testiä, tazzy!

Voinko liittyä seuraan? :) Tätä ketjua lukiessa ei kyllä vauvakuume muuta tee kuin pahene. :D Täällä siis esikoisesta haaveileva pariskunta. E-pillereiden (Zoely) viimeinen tabletti napattu 12.1. ja tyhjennysvuoto alkoi kolme päivää tuon jälkeen - kiinnostavaa kyllä tuo oli eka vuoto yli vuoteen pillereiden vietyä ne kokonaan, kuitenkin jo "taukopäivänä" lähti vuotamaan, ihan kuin keho tietäisi, että pitää käydä valmistautumaan. ;) Vielä on siis varsin varhaista oikein millekään, mutta on tullut pari kertaa jo "ihan varuilta" ovulaatiotesti tehtyä... Oli muuten ovutestaus mieheni idea! :D

Ihanaa on ollut seurailla muiden tarinoita ja kuulumisia, totesin vain jo miehellenikin, ettei ole yhtään hyväksi raskautumiselle, kun itsensä lisäksi jännää nyt niin monen muunkin tilannetta. :D

Jänniä aikoja eletään monen kohdalla. Niin täälläkin. Mulla kp 25/28 ja dpo olettaen 11. Eilen tuli vessareissulla vaaleanpunaista valkovuotoa/limaa ja kerran paperi meni ihan vaaleanpunaiseksi. Vähän on kuukautiskipumaisia tuntemuksia. Mä en ole kovin tarkasti seuraillut aikaisempia kiertoja, tai siis kun en ole mitään tuntoja kirjaillut ylös, niin en osaa sanoa miten nämä tuntemukset peilautuu kiertoon, jossa ei olla yritetty raskautta. Niin, ja testi kyllä vielä näyttää ihan negatiivista - eilen testasin mutta varhaistahan tuo nyt vielä on, kun testi lupaa tuloksia kuukautisten oletetusta alkupäivästä asti.

Mangustille tervetuloa!

Puaprullakin jännät ajat!

RouvaKettunen, onpa kiva, ettei tarvii olla ainoa seniori täällä :D Ei mullakaan oo aiemmin koskaan menkat myöhästyneet tälleen ilman raskautta, mutta nyt tämänkin muorin ruho jätättää pahasti :) Tein testin aamulla, vaikka mahikset tärpin suhteen on aika olemattomat. Testiin ilmestyi ihan selkeä nega ja mulla alkaa mennä hermo :p

Voihan nega, tazzy! Täälläkin nega testattu, mahikset plussaan alkaa myös hiipua, "hyvien tallettelujen " jälkeen tuli viiden päivän luova tauko petipuuhiin, joten jos olisinkin ovuloinut niin hukkaan meni. Kp 31/25-28, kyllä on outoa!!

Täälläkin kp32/28, ihan ihmeellistä. Meillä pystyttiin tässä kierrossa mahdolliseen otolliseen aikaan (eli kierron keskivaiheella parin viikon aikana) heiluttaa peittoja tasan kaks kertaa, niin aika hiljasta on pidellyt sillä saralla :D Alkaako meillä RouvaKettunen nyt menopaussi :p

Voihan negat RouvaKettunen ja Tazzy! Jospa ne plussat vaan antaa odottaa itseään? Toivottavasti ei sentään menopaussista ole kyse :D

On: Täällä oireita olis vaikka muille jakaa: hiukset rasvottuu, selkäkipua, menkkajomoja, nippailuja, nännit kipeät (viimeks ollut kun esikoisesta plussasin) ja esikoisen raskauden aikana mulle ilmaantunut perioraalidermatiitti (suunympärysihottuma), joka hävisi synnytyksen myötä kuin pieru saharaan, on palannut. Vaan to ja pe rsfun testit negat. Ehkä oon sit ovuloinut viime viikolla ti-pe kun en enää jaksanut ovista tikuttaa. Ainoo vaan et viime viikolla peitto heilu tasan kahdesti; ke ja pe. Että aika outoa olis jos tuosta olisin raskautunut. Vielä tuolla kaapissa olis yks first response testi, vähän se polttelis, mut en osaa päättää säästänkö sen seuraavaan kiertoon vai teenkö pois kuleksimasta. Jotenkin en itse usko raskauteen tällä hetkellä vaikka oireet on samat kuin viimeksi alkuraskaudessa. Tänään onneksi tiedossa sukulointia niin eipä tarvi testailuja miettiä sen kummemmin tänään. Huomenna ehkä testaan jos jaksan ja viittin.

Sydänkäpynen, kp 33/29-?, dpo ?

Perjantaina piti tehdä varmuuden vuoksi testi, jotta voi hyvällä omalla tunnolla nauttia oluen hyvän ravintolaruoan kanssa, mutta se näyttikin yllättäen selkeän plussan (kp 45), joten saikin tyytyä vesilinjaan :). Tänä aamuna tein vielä digitestin, ja sekin näytti raskaana 3+, joten kai se on uskottava :)

Ilmeisesti lomamatka välipäiväviikolla teki tehtävänsä :)

Janniliini, kohtukuolema 1/16, kkm 12/16
Elma Auroora, tjottailua 12/16, yritystä 2/17, esikoinen toiveissa
Rive, kkm 11/16, kemiallinen 12/16, toinen toiveissa, PAS 1/17
KiPsUli6, tjottailua 1/15, yritys 4/15 toinen yhteinen toiveissa
Miitu, tjottailua 12/2016. yritys alkuvuodesta 2017, toinen toiveissa
RouvaKettunen, yritystä keväästä -15, kolmas toiveissa
Kirahvi, yritystä 7/16 alkaen, esikoinen toiveissa
Helmililja, yritystä 10/16, toinen toiveissa
Babe, yritystä 07/16, esikoinen toiveissa
Tiiamariia, yritystä 12/15, kkm 3/16 ja 10/16, esikoinen toiveissa
Mammanhaave, yritystä 10/16, kolmas toiveissa
tiikeriLuukas, tjot 5/15, kolmas toiveissa
Silkkitassu, kkm 3/16, yritystä 11/15, ensimmäinen toiveissa
Kampela, yritystä 8/16, esikoinen toiveissa
Heidukka, yritystä 6/16, rv23 enkelipoika 4/16, kolmas toiveissa
Hippie_mama, yritystä 10/2016, esikoinen toiveissa
Mami91 yritystä 7/14 ja toinen toiveissa
Tarzan88, yritystä 9/16, ensimmäinen
Isintyttö, yritystä 12/16, toinen toiveissa
Toiveissa, yritystä 1/16
Kedi, tjottailua 10/16, esikoinen toiveissa
Toiveilija90, yritystä 11/16, yk2, esikoinen toiveissa
Sydänkäpynen, yritys alkaa 1/17, toinen toiveissa
Villisilmä, yritystä 4/16, esikoinen toiveissa
Jemna, yritystä 11/16, toinen toiveissa
PikkuR, esikoinen 6/16, toinen toiveissa
Elisabet 89, tjot 7/16, kolmas toiveissa
Odottelua88, yritystä 8/16, esikoinen toiveissa
pikkumyyxx, yritystä 6/16
MayDay88, esikoisen yritystä 7/16 / km/tuulimuna 11/16
Alinah, yritystä 8/16. Toinen toiveissa.
Emmielle86, yritystä 8/16 kkm 12/16 neljäs toiveissa
danonina, yritystä 11/16 / kolmas toiveissa
kata_, yritystä 11/16,kolmas toiveissa
pikkunen85, yritystä 12/15, km05/16 ja kkm09/16, esikoinen toiveissa
Helmiäinen90, toinen toiveissa
Pätkis85, yritystä 7/15, kolmas toiveissa
Mirellan, yritystä 10/16, esikoinen toiveissa
PauliinaS, yritystä 9/16, toinen toiveissa
Helynä, yritystä 7/16, kkm 12/16, toinen toiveissa
Justme89, tjottailua 1/17, esikoinen toiveissa
Ellikki85, esikoinen 9/16 toinen toiveissa, yritys alkaa kun kierto palautuu
Mursumauu, yritystä 05/15, esikoinen toiveissa.
Alessia, yritystä 02/16
Cho, yritystä 12/16, kolmas toiveissa
Pau91, yritystä 1/17, esikoinen toiveissa

PLUSSANNEET:

Mandah, la 29.8.
Possumunkki la 28.8. (?)
Naffa, la 28.8.
Herttarouva, la 12.9
Ameliah, la 12.9
Salo84, la 11.9.
Lumikello2015, la 18.9.(?)
I L O N A, la 20.9