Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää soitin nyt sinne ja kätilön kanssa juttelin. Hän oli sitä mieltä, että nää voi olla menkat! Sit sanoin, et mulla kyllä pari viikkoo sit just oli menkat ja ne tuli ihan ajallaan ja ovikset on tullu normaalisti, et vähän tuntuis oudolta nyt sit ovisplussasta seuraavana päivänä menkat.

Mitä ootte mieltä? Hän sanoi, et tarkkaile tilannetta, et jos vuoto runsastuu tai tulee kipuja niin sit uus soitto.

Mut sinällään tää ei tunnu menkkavuodolta. Tää on jotenkin paljon ohuempaa ja juoksevampaa verta. Tuntuu et se tulee suoravalutuksena ulos, kun menkat tulee enimmäkseen kun käy pöntöllä.

Nyt siis kp 15, dpo 1.

Tiedän kyllä joitain naisia, joilla jostain hormonihäiriöstä johtuen saattaa olla menkat noin kahden viikon välein. Mutta niissä tapauksissa kierrot taitaa yleensä olla ovuloimattomia tai ovis ihan super aikaisin, ehkä jopa edellisten menkkojen aikaan. Ei siis ihan täsmää tohon sun ovisplussaan... Mutta ehkä nyt seurailet sen kätilön ohjeen mukaan. Ei varmaan oo kuitenkaan vaarallista, jos ei ole kipuja.

No kipuja oli paljon eilen ja toissapäivänä. Mutta ne loppu ennen vuotoa. Äsken vessassa tuli myös todella iso hyytymä. Niitä mulla tulee kyllä myös menkkojen aikaan, mut toi oli myös niihin verrattuna aika iso. Mitähän täällä nyt tapahtuu?

Lyön oikeesti kohta hanskat tiskiin tän touhun kans. En vaan jaksa enää näitä ainaisia tuhero-ongelmia. Ehkä meille ei vaan oo tarkotettu vauvaa :(

Täällä aivan tilanne sekaisin.Eilisen Naikkarille soiton jälkeen alkoi hieman vuotelemaan siteseen asti meni ja sen jälkeen tuhrua taas.Oireita: Ohimopäänsärkyä, turvotusta ja erilaisia vatsa oireiluja nämä oireet yleensä kuukautisten aikaan ilmenee.1-2 sidettä ja 3pvää kestää yleensä primoluteista vuoto.Ihmettelen että onko tämä jotain vuotelua/tihruttelua vai kuukautiset.Pitäisikö jälleen kerran soitella Naikkarille?

Just jätin Naikkarille soittopyynnön ja odotan takaisin soittoa.Tuntuu hieman siltä että olisi vaivoksi vain kun toinen kerta jo saman viikon aikana kun soitan sinne.

Naikkarilta tänään soittivat takaisin kun kyselin jatkaa vai ei primoluteja kun on vuotoa.Ohje se että lopettaa ne ja vuodon vuotaa siihen asti mitä vuotaa.Keskiviikko on siis ollut 1kp ja IVF hoitoon seuraavista kuukautisista.Seuraavat kuukautiset käynnistetään primolutejen avulla ja aloitan 15kp kohdalla nyt primolutit ja vuodon alkaessa soitto ja siitä alkaa uusi yritys IVF osalta.Aloin nyt käyttämään myös inofolicia eka kertaa.Meinaan ottaa sen käyttöön myös IVF hoito kiertoon.

No kipuja oli paljon eilen ja toissapäivänä. Mutta ne loppu ennen vuotoa. Äsken vessassa tuli myös todella iso hyytymä. Niitä mulla tulee kyllä myös menkkojen aikaan, mut toi oli myös niihin verrattuna aika iso. Mitähän täällä nyt tapahtuu?

Lyön oikeesti kohta hanskat tiskiin tän touhun kans. En vaan jaksa enää näitä ainaisia tuhero-ongelmia. Ehkä meille ei vaan oo tarkotettu vauvaa :(

Jospa nää on vaan menkat. Kuitenkin aika iso leikkaus sulla takana. Väkisinkin se sotkee pakkaa jonkin verran!
Koita jaksaaa. Anna kropalle aikaa toipua leikkauksesta! :)

Mulla on taas ovuloimaton kierto letrozoleista huolimatta :sad001 Kävin ultrassa ja munasarjojen tilanne on vaan huonompi.. Jännä, että viime elokuussa mulla oli vielä täysin normaalit munasarjat ja nyt on joku PCOS täysin riehaantunut.. En tiedä mitä tälle tilanteelle vois tehdä, kun en ole ylipainoinen tms..

Mullakin oli yks kierto menkat kp 13. Just ois ovisviivat kerrankin ollu vahvat niin paukahti menkat päälle. Ovuloimaton kierto tai jotain sit. Näitä tulee aina välillä.

Mulla on taas ovuloimaton kierto letrozoleista huolimatta :sad001 Kävin ultrassa ja munasarjojen tilanne on vaan huonompi.. Jännä, että viime elokuussa mulla oli vielä täysin normaalit munasarjat ja nyt on joku PCOS täysin riehaantunut.. En tiedä mitä tälle tilanteelle vois tehdä, kun en ole ylipainoinen tms..
Mitkäs on jatko suunnitelmat teillä?

947FBE99-A95D-42E8-A54F-4D01F03391B8.jpeg

Tällainen ihan puskista. Ei mitään oireita. Testasin vain, koska maanantaina piti olla aika lapsettomuusklinikalle. Tänään kai vasta dpo 11, johon nähden aika selkeä viiva. Tosi ristiriitaiset fiilikset. Pelottaa, että joudun kokemaan saman kuin viime syksynä ja edessä on samanlainen surullinen syksy ja toivoton kevät kuin viimeksi.

Onpas selkeä plussa!! ONNEA Mrs. R <3 Tottakai pelottaa, mutta koita myös nauttia! Pidän kaikki peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin! Ihana herätä tähän uutiseen :)

Kiitos Pottu!:Heartred Kyllä mä tästä aion yrittää nauttia, vaikka pelottaa. Voi olla, että tulen pää edellä asfalttiin, mutta ei sille sitten voi mitään, tietääpähän vanhana eläneensä. Tilanne on muuten omituisella tavalla hyvin samanlainen kuin viime vuoden elokuussa, kun testasin elämäni ekan plussan. Silloinkin oltiin mökillä, tein testin ulkohuussissa ja silloinkin oli lauantai:rolleyes:

Täällä tänään aukee hanat, lusikallisen verran jo vuotanut. Eilen illalla oli niin hirveetä vatsa krampit, että sanoin miehellenikin menkkojen tekevän tuloaan. Tästä jatkuu OI pistoshoidot, vähän tein laskelmia jo että mihin suunnilleen voisi sijoittua laskettu jos tärppäisi vihdoin ja viimein! Ja tulokseksi tuli 5 toukokuuta. Viime syksyltä on se yks kemiallinen takana, siitä ois ollu myös laskettu toukokuussa.. Toivon että tästä kierrosta onnistutaan ja saataisi vauva syliin asti! Peukut itellä pystyssä!

Onnea Mrs R! Onpa kyllä selkeä viiva, varmasti aika sekavat fiilikset.. kun sitä vähiten odottaa :) Oliko sulla jotain "aseita" käytössä?

Onnea Mrs R! Onpa kyllä selkeä viiva, varmasti aika sekavat fiilikset.. kun sitä vähiten odottaa :) Oliko sulla jotain "aseita" käytössä?
Mulla oli nyt ekaa kertaa lugesteronit luteaalivaiheen tueksi. Mun luteaalivaihe on ollut koko kevään vain 10-11 päivää ja muutamissa kierroissa on ollut tiputtelua pari päivää ennen menkkoja. Mulla oli myös toukokuun alussa mitattu alhainen ferritiini (16) ja oon nyt syönyt rautaa 100-200 mg/päivässä siitä lähtien. Luulen, että nää oli ne syyt siihen, että nyt vihdoin tärppäsi:)

Takaisin