Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas yhtä mysteeriä kierron suhteen.Raskauden ja synnytyksen jälkeen (kohtukuolema) ei mikään kierto ole ollut täydellinen joko on ollut hoito, venyvä kierto tai kuukautiset tullut primolutin käytön jälkeisen kierron jälkeen normaalin kp mukaan.Nyt menossa 33kp ja 12kp kohdalla oli ovis oireita ja jos 12kp kohdalla oisi ovis ollut niin dpot ois jo 21dpo.Raskausoireita ei ole.Tässä tällä viikolla oli tunne että ehkä alkaisi kuukautiset mutta ei sitten alkanutkaan.Flo on ennustanut koko viikon kuukautisia.Lupa Naikkarilta nyt kesällä on käyttää primoluteja jos alkaa näyttämään siltä että kierto tekee omia temppuja.IVF:n tavoite kiertoon oisi kuulema parempi saada ilman primoluteja kuukautiset yleensä käy niin että jos käytän primolutit niin seuraava kierto tulee itsekseen.Primolutit oon ottanut käyttöön yleensä 44kp kohdalla siis 44kp oisi vielä aikaa.Nyt mietin että odotanko 44kp ja vuoto alkaisi elokuun alussa ja EHKÄ IVF siirtyisi syyskuuhun vai aloitanko primolutit ennen tuota 44k ja ehkä IVF voitaisiin aloittaa elo-syyskuun vaihteessa.Minusta tuntuu että kaavinan aiheutta kohdunlimakalvon oheneminen oisi voinut olla jollain tapaa osallisena kenties tähän kuukautis ongelmaan.Tässä tämän vuoden kp mitä on ollut: 60kp, 38kp, 54kp, 31kp, 27kp ja 33kp.

Onko täällä vielä muiden kierrot takkuileet enää?
Mulla takkuilee! Taitaa mennä Heltsu just sun kans samoissa päivissä nyt :D Alotan primolutit ens viikon pe, jos mitään ei oo siihen mennessä tapahtunu :) Nyt yritän ajatella, että mulla on loma, ihanat helteet ja mihin niitä menkkoja beatchillä tarttee, vauva projekti jatkuu sit syksyllä tavalla tai toisella :)

Mulla takkuilee! Taitaa mennä Heltsu just sun kans samoissa päivissä nyt :D Alotan primolutit ens viikon pe, jos mitään ei oo siihen mennessä tapahtunu :) Nyt yritän ajatella, että mulla on loma, ihanat helteet ja mihin niitä menkkoja beatchillä tarttee, vauva projekti jatkuu sit syksyllä tavalla tai toisella :)
Mulla just 35kp ja yleensä tähän aikaan on päällä vuoto tai jopa loppunut jo jos vuoto tulee ilman primoluteja.Lupa ois aloittaa 44kp kohdalla primolutit.IVF tarkoitus oli elokuussa ja mieluummin ilman primoluteja vuoto sellaisesta alkaisi hoito.Jos aloitan 44kp kohdalla nyt primolutit niin vuoto on primoluteista ja ehkä IVF mutta mieluummin kuulema ilman primoluteja.Jos ilman primoluteja niin hoito alkaisi syyskuun alussa.Tsemppiä sulle tähän piinaan :)

Täällä ois tänään oletettavasti dpo 13 tai 14 ja negatesti tehty. Ruskeaa ja vaaleanpunaista tuhrua/valkovuotoa tullut eilen ja tänään. Olo on aivan turta.. Ei riittänyt aukkarin taikaa meille asti.. :(

Onko kellään kokemusta lugesteronin käytöstä ovuloimattomassa kierrossa? Mulla näyttäisi olevan ovuloimaton kierto menossa ja vituttaa kuin pientä oravaa ja mietin tän kierron katkaisua. Tänään siis kp 25 ja ovisoireita ei ole, lämmöt on alhaalla, limoja ei näy... Mulla on se resepti lugeihin ja nyt kesälomalla en reissujen takia oikein gynelle ehdi, joten mietin, voisinko vain käyttää niitä lugeja vaikka sen 10 päivää ja saada niillä menkat tulemaan. Nehän on kuitenkin keltarauhashormonia kuten primot ja terotkin, joten ajanevat saman asian?

Me vihdoin hommailtiin eilen ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen ja prkl!! Me molemmat tunnettiin ne emättimen tikit! Siitä on hei yli viis viikkoo!! Tosi masentavaa. Täytyy alkaa jo miettiin mistä niitä pipettejä nyt sit saa ennen ovista :D

Onko kellään kokemusta lugesteronin käytöstä ovuloimattomassa kierrossa? Mulla näyttäisi olevan ovuloimaton kierto menossa ja vituttaa kuin pientä oravaa ja mietin tän kierron katkaisua. Tänään siis kp 25 ja ovisoireita ei ole, lämmöt on alhaalla, limoja ei näy... Mulla on se resepti lugeihin ja nyt kesälomalla en reissujen takia oikein gynelle ehdi, joten mietin, voisinko vain käyttää niitä lugeja vaikka sen 10 päivää ja saada niillä menkat tulemaan. Nehän on kuitenkin keltarauhashormonia kuten primot ja terotkin, joten ajanevat saman asian?
Otan osaa, i feel you! Mä söin terolutit ja niiden jälkeen kesti 11pv että alkoi pieni tiputtelu (vieläkin odotan varsinaista kp1), kokemukseni mukaan terolutit, jotka mulle oli alunperin luteaalivaiheen tueksi, ei ollut tarpeeksi vahva, voitko uusia primolut reseptiä sähköisesti? Toisaalta samaa tavaraahan niiden pitäisi olla o_O

Salainensydän :sad001 :Heartred

:sad001 :sad001

Ps. Samoissa lukemissa mennään ja mulla myös tais alkaa menkat

Pahin ketutus ja epätoivo on helpottanut, nyt vaan sais alkaa vuoto niin pääsisi uuteen kiertoon. Siteeseen ei ole tullut mitään eikä juuri enää pyyhkiessäkään. Uuteen kiertoon olisi tarkoitus aloittaa taas letrot.

Yritän pysyä positiivisena, jospa tärppäisi aukkarin jälkeisestä kierrosta :smiley-angelic001

Me vihdoin hommailtiin eilen ensimmäistä kertaa leikkauksen jälkeen ja prkl!! Me molemmat tunnettiin ne emättimen tikit! Siitä on hei yli viis viikkoo!! Tosi masentavaa. Täytyy alkaa jo miettiin mistä niitä pipettejä nyt sit saa ennen ovista :D
Onpa kyllä ikävää! :( Varmaan siis sulavat tikit siellä? Oliko sulle kerrottu mitenkä nopeesti niiden pitäisi sulaa? Ei varmaan paljoa huvita puuhailla jos tikit on haittana :confused:

Semmoista vielä piti kirjoittaa että olen tässä lähiaikoina käynyt lääkärissä väsymyksen vuoksi. Kokeita otettu ja tutkittu. Löydöksenä että Alat (maksa-arvo) koholla (voi olla ihan ylipainonkin takia) sekä leukosyytit (valkosolut) ja Crp (tulehdusarvo) aivan himpun verran koholla.. nyt sain sitten lähetteen sisätautilääkärille jatkotutkimuksiin.. Hyvä että tutkitaan. Mielessä kävi nyt sekin, että voiko tässä taustalla olla jotain sellaista minkä takia meillä ei ole vielä tärpännyt? :confused:

Semmoista vielä piti kirjoittaa että olen tässä lähiaikoina käynyt lääkärissä väsymyksen vuoksi. Kokeita otettu ja tutkittu. Löydöksenä että Alat (maksa-arvo) koholla (voi olla ihan ylipainonkin takia) sekä leukosyytit (valkosolut) ja Crp (tulehdusarvo) aivan himpun verran koholla.. nyt sain sitten lähetteen sisätautilääkärille jatkotutkimuksiin.. Hyvä että tutkitaan. Mielessä kävi nyt sekin, että voiko tässä taustalla olla jotain sellaista minkä takia meillä ei ole vielä tärpännyt? :confused:
Kuulostaa siltä että sulla on jokin tulehdus elimistössä, voi se vaikuttaa tärppiinkin. Hyvä että tutkitaan.

Joo sanottiin, että yhdyntäkielto on kuukauden tikkien takia ja odotettiin viis viikkoo, kun menkat tuli vielä siihen. Toki mun muutkaan tikit ei ole vielä sulanut kokonaan! Mut aattelin et kehon sisällä on niin lämmin et ne ois jo muhinut pois.

Mut tosta väsymisestä tuli mieleen! Varmasti voi olla taustalla jotain muutakin! Mää oon huomannut nyt viis viikkoo endon poiston jälkeen, että mulla on taas energiaa! Käyn lenkillä ja oikeesti haluan tehdä asioita! Ihan hullua. Vaikka tiesin, että endossakin on jatkuva tulehdustila päällä ja se vie voimia mut tää ero on kuin yö ja päivä!

Toinen mikä on kans hyvä tutkituttaa on ne kilppariarvot. Sehän kans väsyttää ja vaikuttaa myöskin raskautumiseen.

Pottu, kuuluuko tuommoiseen leikkaukseen mitään jälkitarkastusta? On kyllä varmasti ikävän tuntoista tikit "siellä" :/ Ois kyllä ihana, jos tuon leikkauksen myötä saisitte vihdoin plussan :)

Voi Pottu, ihanaa, että oot saanut taas energiaa! En tiennytkään, että endossa on tulehdustila päällä, kiinnostavaa!

Salainensydän, tosiaan raskautumiseen voi joskus ratkaisevasti vaikuttaa ”pikkujututkin”. Siis sellaiset taustalla olevat sairaudet tai poikkeamat, joista ei muuten ole (vielä) mitään oireita. Hyvä, että tutkitaan.

Mä taidan huomenna käydä ostamassa ne luget ja aloittaa ne viimeistään viikonloppuna. Mulla on historiaa tosi myöhäisistä oviksista, joten teoriassa on vielä mahdollista, että sellainen parin päivän sisään ilmaantuu.

Joo sanottiin, että yhdyntäkielto on kuukauden tikkien takia ja odotettiin viis viikkoo, kun menkat tuli vielä siihen. Toki mun muutkaan tikit ei ole vielä sulanut kokonaan! Mut aattelin et kehon sisällä on niin lämmin et ne ois jo muhinut pois.

Mut tosta väsymisestä tuli mieleen! Varmasti voi olla taustalla jotain muutakin! Mää oon huomannut nyt viis viikkoo endon poiston jälkeen, että mulla on taas energiaa! Käyn lenkillä ja oikeesti haluan tehdä asioita! Ihan hullua. Vaikka tiesin, että endossakin on jatkuva tulehdustila päällä ja se vie voimia mut tää ero on kuin yö ja päivä!

Toinen mikä on kans hyvä tutkituttaa on ne kilppariarvot. Sehän kans väsyttää ja vaikuttaa myöskin raskautumiseen.
Mukava kuulla että sulla leikkaus auttoi energiatasojen nousuun! Kyllä nyt kovasti alkoi itseäni mietityttämään, että mikähän mulla on kun ei muuten verikokeissa ollut mitään erikoista (siis noita kolmea arvoa lukuunottamatta). Kilpparikokeet otettu viime syksynä, talvella ja nyt, ja joka kerta olleet kunnossa. Paastosokerit viitearvojen sisällä. No, nyt oottelen kutsuaikaa tutkimuksiin, jospa sieltä jotain sitten aikanaan selviää.

Mukava kuulla että sulla leikkaus auttoi energiatasojen nousuun! Kyllä nyt kovasti alkoi itseäni mietityttämään, että mikähän mulla on kun ei muuten verikokeissa ollut mitään erikoista (siis noita kolmea arvoa lukuunottamatta). Kilpparikokeet otettu viime syksynä, talvella ja nyt, ja joka kerta olleet kunnossa. Paastosokerit viitearvojen sisällä. No, nyt oottelen kutsuaikaa tutkimuksiin, jospa sieltä jotain sitten aikanaan selviää.
Onko sulta tarkistettu myös ferritiini ja keliakian vasta-aineet? Nehän taitaa kilppariarvojen ohella olla sellaisia yleisimmin on taustalla vaikuttavia, kun raskautumisessa on ongelmia.

Taustalta huutelen, että kannattaa varmaan käydä näyttämässä ne tikit. Oon ammatiltani sairaanhoitaja ja olen poistanut ihan hirveästi itse sulavia tikkejä, jotka ei oo sitten jostain syystä sulaneetkaan. Sanoisin että 5 viikossa ois pitänyt jo sulaa sen verran ettei tuntuis, jos olisivat olleet sulaakseen :)

Takaisin