Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitkä viikot sulla menossa? Itellä vaihtuu huomenna rv 6 menkoista laskettuna.. ja pahoinvointi alko tunti sitten.. yöks.. mulla kaikissa raskauksissa alkanu rv 6 kamala pahoinvointi ja nyt näköjään sama :(

Unicornille Tsempit, jospa HCG nouseekin vain maltillisesti!<3

Täällä dpo 10 ja negaakin negampia testejä tehty useampia. Siispä päästän Mangustin tällä kertaa yksin matkaan runsaiden onnentoivotusten kera!:)

Aion myös vakaasti yrittää yrittämisen sijasta keskittyä nauttimaan kesästä ja kärpäsistä, joten vetäydyn toviksi taka-alalle nuolemaan haavojani ja keräämään voimia!:) Tsemppiä kaikille yritykseen, olen hengessä mukana!

Mitkä viikot sulla menossa? Itellä vaihtuu huomenna rv 6 menkoista laskettuna.. ja pahoinvointi alko tunti sitten.. yöks.. mulla kaikissa raskauksissa alkanu rv 6 kamala pahoinvointi ja nyt näköjään sama :(

5+2 menkoista laskettuna.. mutta ovispäivä voi heittää parilla kolmella päivälllä kun en sitä tikuttanut.

Ultrassa 5.6. Folli oli 17mm ja sanoi sen puhkeavan muutaman päivän sisään.. itse laskeskelin ja tuntemusten perusteella että 7.6. folli olisi voinut olla n 21mm jos kasvaa 2mm vuorokaudessa.. mutta joillain kasvaa 1-1,5mm ja jopa 25milliseks, enkä tiedä mikä vauhti ja puhkeamiskoko mulla on, joten täysin mahdollista että folli on ollut puhkeamiskokoinen vasta 9-11.6. Eli siitä olisi vasta n 2+ viikkoa .. :)

Unicorn, sulla kai oletettu dpo 13 oli vielä aika vaalea, etkä ole ihan varma oviksesta. Ovis on hyvin saattanut olla vasta 3 tai 4 päivää olettamaasi myöhemmin.

Hopeareunus, pahoittelut negasta, mutta hyvä päätös pitää taukoa yrittämisestä ja vaan nauttia kesästä! Itse yritän samaa, jahka mun kesäloma alkaa:)

Mä täällä oottelen ovista. Tänään kp 9 ja ovis on varmaan reilun viikon päästä. Sitten oon jo kesälomalla:)

Unicorn, sulla kai oletettu dpo 13 oli vielä aika vaalea, etkä ole ihan varma oviksesta. Ovis on hyvin saattanut olla vasta 3 tai 4 päivää olettamaasi myöhemmin.

Hopeareunus, pahoittelut negasta, mutta hyvä päätös pitää taukoa yrittämisestä ja vaan nauttia kesästä! Itse yritän samaa, jahka mun kesäloma alkaa:)

Mä täällä oottelen ovista. Tänään kp 9 ja ovis on varmaan reilun viikon päästä. Sitten oon jo kesälomalla:)

Niin on :) ja toivonkin että näin on :)

Hahaa tänään (kp 13) myös onesteppiin ovisplussa! :cool05

Turhaa olin eilen huolissani että mitä ihmettä kroppa touhuaa kun digiovistesti antoi plussan mutta Onestep ei :laughing002

Talleteltu ollaan kp 8 lähtien joka päivä kp 11 lukuunottamatta. Joten luulis ettei oo tärppi talletteluista kiinni :shy: Eipä sillä että niillä ois aiemmissakaan kierroissa ollut merkitystä. Nyt vaan lataan toiveet tuohon aukkariin, jos sillä ois positiivisia vaikutuksia jos ei tässä niin sitten seuraavassa kierrossa. En haluis pudota liian korkealta parin viikon päästä mutta väistämättä näin tulee käymään.. :sorry:

IMG_20180702_141749.jpg

Sama tilanne täällä! Ihmeellisiä oireita... ”ovis” ehkä/tuskin oli lauantaina ja nyt on bosat aika kipeet.. ja ’huoh’ kaikki muut oireet tottakai.

Jos totta puhutaan niin olis paljon parempi jos raskautuisin aikasintaan joulukuussa. Nyt on elämäntilanne semmonen. Mut kyllä sitä silti aina vaan jaksaa toivoa :)

Ajatelkaa jos tää oli tosiaan ovulaatio... viimeks ollu tommoset ew:t vuosi sitten elokuussa. Eli mitä? Mä siis ovuloin kerran vuodessa?? Niinku joku saakelin panda!!!!??!! :D :D helevetin hienoo!!

Onnea kovasti plussanneille ja tsemppiä vielä yrittäville! Jospa ens vuonna meillä kaikilla olis vauvat! Ainakin Vaiana ja minä ollaan tammikuisissa, Rintta ja kirppuko helmikuisissa? Unicorn ja Mangusti vissiin maaliskuisiin.. Minusta tää on aika hyvä tahti :)
Muoks. ymmärrän kyllä että sen oman "vuoron" odottaminen on rankkaa, mutta toivon todella että onni olis teidän kaikkien puolella ja useammalla vaikuttaa hoidot olevan sillä mallilla että tuloksia olis odotettavissa suht pian.

2.muoks.
Äsh.. nyt tuntuu ettei olis pitänyt kirjottaa tänne lainkaan.. koska jos itse yrittäisin vielä ja joku raskaana oleva tulis sanomaan että kyllä teillekin kohta... noh.. niin.. ei kiva..
Mutta joka tapauksessa.. ainakin tiedän mitä vauvakuume on kun melkein kaksivuotta kesti ennen kuin tärppi kävi.. tsemppiä :Heartred

Muokattu viimeksi:
Tk-lääkäri soitti vihdoin keskenmenotutkimusten lähetteen tilanteesta ja ketuttaa ja harmittaa ihan suunnattomasti. Tilanne on juuri se, mitä pahiten pelkäsin. Ilmeisesti lähetteeni otettiin käsittelyyn ja hylättiin jo HUHTIKUUSSA minulle siitä mitenkään ilmoittamatta (olen vahtinut postia, puhelinta ja Omakantaa). Peruste, että eihän minulla ole ollut kuin yksi keskenmeno, kaksi aiempaa ovat gynen mukaan KEMIALLISIA! :blackeye: Runsaat vuodot + kivut siis alkoivat kummassakin 6+0... Kun minä olen käsittänyt, että kemiallinen on, kun testi näyttää positiivista, mutta menkat sitten alkavat kuitenkin ajallaan taikka muutaman päivän myöhässä. Muutaman päivän, ei kahta viikkoa! "Huonoa tuuria vain, kyllä se siitä, eikun vaan yrittämään uudestaan." Kivasti diagnosoitu minua tutkimatta tai näkemättä.

Ja sitten kaikkein riemastuttavin osio. En ilmeisesti pääse myöskään lapsettomuustutkimuksiin, kun puolentoista vuoden yrityksemme aikana on kuitenkin ollut kolme raskautta! Eli tulkitaan tilanne niin kuin heille sopii eli eivät ole oikeita raskauksia, jos minut pitäisi ottaa niiden vuoksi hoitoon mutta kas kummaa, kun ne lasketaan mukaan, kun pelkän lapsettomuuden vuoksi yrittää tutkimuksiin päästä... :angry4 Meni kyllä nyt täydellisesti luotto gyneihin ja julkiseen terveydenhuoltoon ja koko valtioon ja elämään yleensä...

Tk-lääkäri vaikutti puhelimessa ihan symppikseltä, tarkistaa huomenna vielä gyneltä, meneekö tämä tosiaan näin ja onko jotain tehtävissä, soittaa sitten takaisin. Kerroin samalla tästä uudesta plussasta ja että pelottaa ihan hirveästi. Puhelun jälkeen en voinut hetkeen kertoa miehelle, mitä siinä sanottiin, kun itketti niin älyttömästi.

Eli kai tämäkin menee kohta kesken. Toivotaan, että vasta sitten, kun ultrassa näkyy jotain, sitten tarvitaan ENÄÄ YKSI(!) samanlainen, niin EHKÄ joku jossain ottaa vakavasti... On se kiva, kun on jotain niin pielessä, ettei raskaudet etene muutamaa viikkoa pitemmälle, niin ei saa apua. Kai sit jäädään lapsettomiksi.

Mangusti_, tuo on kyllä niin väärin, että keskenmenneistä raskauksista rangaistaan :( Ne tutkimukset ois ilmeisesti verikokeita? Onko sulla tietoa paljonko ne maksais yksityisellä lapsettomuusklinikalla.. Itse en varmaan jaksais taistella ja menisin vain yksityiselle, tokihan se tuntuis väärälle joutua itse maksamaan asiasta, mutta tuo odottelukin vie niin paljon voimia :( Mutta tsemppiä, että tämä plussa menis nyt maaliin asti!!

Pipsu joo, yksityiselle meno kyllä ajatuksissa. Odottelen vielä tk-lääkärin puhelua, mitä gyne sanoo lapsettomuustutkimuksiin pääsemisestä ja/tai tämän raskauden tukemisesta. Jos nyt soittaa vielä tänään, kuten lupasi. Potilasasiamiehestä en ole varma, kun jos Naikkarilla tuollaiset protokollat on, niin ainut tapahtunut virhe on siinä, ettei minulle tullut päätöksestä mitään tietoa. Toki voi laittaa valitusta ihan vain vastaanottavien tahojen työllistämiseksi, jos vaikka muuttaisivat järjettömiä ja epäoikeudenmukaisia protokolliaan... Mielessä käynyt myös laatia joku sydäntä riipaiseva kertomus juttuehdotukseksi johonkin iltapäivälehtiin tms...

Tk-lääkäri soitti vihdoin keskenmenotutkimusten lähetteen tilanteesta ja ketuttaa ja harmittaa ihan suunnattomasti. Tilanne on juuri se, mitä pahiten pelkäsin. Ilmeisesti lähetteeni otettiin käsittelyyn ja hylättiin jo HUHTIKUUSSA minulle siitä mitenkään ilmoittamatta (olen vahtinut postia, puhelinta ja Omakantaa). Peruste, että eihän minulla ole ollut kuin yksi keskenmeno, kaksi aiempaa ovat gynen mukaan KEMIALLISIA! :blackeye: Runsaat vuodot + kivut siis alkoivat kummassakin 6+0... Kun minä olen käsittänyt, että kemiallinen on, kun testi näyttää positiivista, mutta menkat sitten alkavat kuitenkin ajallaan taikka muutaman päivän myöhässä. Muutaman päivän, ei kahta viikkoa! "Huonoa tuuria vain, kyllä se siitä, eikun vaan yrittämään uudestaan." Kivasti diagnosoitu minua tutkimatta tai näkemättä.

Ja sitten kaikkein riemastuttavin osio. En ilmeisesti pääse myöskään lapsettomuustutkimuksiin, kun puolentoista vuoden yrityksemme aikana on kuitenkin ollut kolme raskautta! Eli tulkitaan tilanne niin kuin heille sopii eli eivät ole oikeita raskauksia, jos minut pitäisi ottaa niiden vuoksi hoitoon mutta kas kummaa, kun ne lasketaan mukaan, kun pelkän lapsettomuuden vuoksi yrittää tutkimuksiin päästä... :angry4 Meni kyllä nyt täydellisesti luotto gyneihin ja julkiseen terveydenhuoltoon ja koko valtioon ja elämään yleensä...

Tk-lääkäri vaikutti puhelimessa ihan symppikseltä, tarkistaa huomenna vielä gyneltä, meneekö tämä tosiaan näin ja onko jotain tehtävissä, soittaa sitten takaisin. Kerroin samalla tästä uudesta plussasta ja että pelottaa ihan hirveästi. Puhelun jälkeen en voinut hetkeen kertoa miehelle, mitä siinä sanottiin, kun itketti niin älyttömästi.

Eli kai tämäkin menee kohta kesken. Toivotaan, että vasta sitten, kun ultrassa näkyy jotain, sitten tarvitaan ENÄÄ YKSI(!) samanlainen, niin EHKÄ joku jossain ottaa vakavasti... On se kiva, kun on jotain niin pielessä, ettei raskaudet etene muutamaa viikkoa pitemmälle, niin ei saa apua. Kai sit jäädään lapsettomiksi.

Ei perkele mikä tilanne!!!!!!!!!!!! Niinkuin rakas mieheni sanoisi: saakelin mulkut!!

Onnea tähän tilanteeseen tuo sun plussa. Ymmärrän kyllä et sua pelottaa <3

Mangusti, johan on käytännöt:confused: Ei varmaan ole helppoa olla tällä hetkellä positiivinen, mutta sähän nyt kuitenkin olet nyt raskaana. On ihan mahdollista, että nyt tämä raskaus meneekin hyvin ja noi aikaisemmat on vaan huonosta tuurista kiinni. Mä kyllä varmaan sun tilanteessa ottaisin heti yhteyttä johonkin keskenmenoihin erikoistuneeseen gyneen yksityisellä ja kysyisin, onko mitään tehtävissä raskauden tukemiseksi. En odottelisi edes tk-lääkärin puhelua, vaan soittaisin jollekin klinikalle heti ensimmäiseksi huomenna aamulla. Tsemppiä:Heartred

On: tänään kp 12 ja alakerrassa melko kuivaa. Ovikseen varmaan vielä ainakin viikko:shifty: Välillä kyllä ärsyttää niin maan perkeleesti tää viivästynyt ovis. Toivottavasti näitä tällaisia kiertoja on enää kaksi ja sitten saan ovistuen.

Täällä kp 14 ja yhtäkkiä julmettu menkkamainen oviskipu selässä ja vähän myös mahan puolella. Ovista en vielä ole edes testannut, koska se on mulla vasta niin myöhään eikä ovislimojakaan ole näkynyt. Kellään kokemusta vastaavasta? Vähän huolestuttaa tällainen selkäkipu ilman mitään syytä, vaikka voihan tää olla ihan sitäkin, että selkä on muuten vaan ihan jumissa.

Mrs R, ekana mulle tuli mieleen ovulaatio-oire, monilla kuulostaa olevan alaselän kipuja puolen kierron maissa ja niin itsellänikin.

Voiei Magnusti :(
Aika jännä juttu. Meillä kyllä km oli km vaikka tuli 6+. Sekä yksityisen että tk-gynen mielestä. Päästiin lapsettomuustutkimuksiin vaikka tuo raskaus alkoikin juuri sillä maagisen vuoden yrittämisen rajalla. Eihän se nyt ole oikein ollenkaan, että alkaneesta ja kesken menneestä raskausesta rangaistaan , että joutuu aloittamaan sen vuoden yrityksen alusta. Ei meillä ainakaan tarvinnut. Mutta tosiaan kyllä asiaan alettiin suhtautua vähän höllemmin ja sain useasti kuulla, että kun teillä jo yksi on ja km viime kesänä, niin luomusti raskautuminen ei ole mahdotonta, vaikkakin siinä kestää. Niin kai me tällaiset ei sitten olla niin tärkeitä hoidettavia heidän mielestä :/

Toivotaan kuitenkin että pikkuinen pysyy nyt loppuun asti kyydissä ja kaikki menee hyvin <3 itseä pelottaa uusi km ihan kokoajan!

Oireita on tosi vähänlaisesti ja digitestiin ei ole vieläkään tullut 3+.. vaikka viikkoja on nyt 6+0.

Takaisin