Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä leikkauksesta toipumiseen Pottu! Kuulostaa kyllä hurjalle, miten nopeasti tuo endo voi levitä. Toivottavasti leikkaus auttaisi raskautumiseen :)

Tässä umpeutuu kyllä joku hoitotakuukin, eniten ihmettelen kuitenkin et miten ihmisten luullaan henkisesti sekviytyvän jos kaikki kokoajan vaan pitkittyy ja vielä hoitavan tahon virheestä!
Joo niin tässä umpeutuu 6kk on hoitotakuu.Puolisoni on samaa mieltä että pitäisi johonki ottaa yhteyttä ja kertoa että mitä tehdään.En tiedä sitten laskevatko että ovat asiaan saaneet eteenpäin kun viimeisin ivf hoidon yritys muuttuikin inseminaatioon,mutta silti pitäisi saada tehtyä se ihka oikea hoito kun kerran ovat jo laittaneet viime elokuussa jo jonoon meidät.

Kuulostaa kyllä aika kohtuuttomalle, jos ei vielä hoidon aloitus viikkoakaan voi antaa tiedoksi, itse varmaan harkitsisin jo yhteydenottoa potilasasiamieheen.
Ollaan mietitty että pitäisi ottaa potilasasiamieheen yhteyttä että onkohan kaikki nyt kunnossa niin sanotusti.Ensin sanotaan että soittele elokuussa että silloin hoito.Toinen vaihe emme voi taata hoitoa vältämättä elokuulle kesäsulku ruuhkien takia ja annetaan vielä tälläisen epävarman kierron luomuna temppuila ilman mitään takarajaa myöskään ei varailla toimenpiteitä.

Ollaan mietitty että pitäisi ottaa potilasasiamieheen yhteyttä että onkohan kaikki nyt kunnossa niin sanotusti.Ensin sanotaan että soittele elokuussa että silloin hoito.Toinen vaihe emme voi taata hoitoa vältämättä elokuulle kesäsulku ruuhkien takia ja annetaan vielä tälläisen epävarman kierron luomuna temppuila ilman mitään takarajaa myöskään ei varailla toimenpiteitä.
Ja ylipäänsä, että jos ette mahdu elokuulle, pitäisi teille varata jo aika syyskuulle ja tehdä suunnitelma, miten syöt lääkkeitä sitä edeltävästi, että kuukautiset alkais oikeaan aikaan! Tuommoinen epätietoisuus on kyllä kaikista pahinta :(

Julkisella nyt kaikki kestää, yksityisellä asiat hoituu nopeampaa. Mekin päästiin ensikäynnille sinne 16.10.2017 ja nyt vasta oli ensimmäinen pistoshoito. Kohta huomataan että ollaan oltu vuosi siellä naikkarilla, eikä varmaan oo raskaus alkanut siihen mennessä. Jos ois rahaa niin varmaan mentäisiin yksityiselle niin lähtis hommat rullaa. Uskon, että päivämääriä ja kellonajat tulee lähempänä elokuuta tietoon teille. Onhan se harmi, että kesäsulut häiritsee mutta on heidänkin pidettävä joskus lomia.. Tsemppiä sinne odotteluun! Ottakaa myös rennosti ja lomaillen tämä kesä aika, lähtekää mökkeilemään tai tehkää jotain kivaa yhdessä. Päivä Tallinnassa risteilyä, Suomenlinnaan.. Kahden keskeistä aikaa toisista nauttien! Mekin tehdään tässä kesällä kaikkea kivaa kun pystytään.. Varmaan pidetään välikierto jos tästä ei nyt tärppää.. :) <3

Ja ylipäänsä, että jos ette mahdu elokuulle, pitäisi teille varata jo aika syyskuulle ja tehdä suunnitelma, miten syöt lääkkeitä sitä edeltävästi, että kuukautiset alkais oikeaan aikaan! Tuommoinen epätietoisuus on kyllä kaikista pahinta :(
Tämö epätieto on tässä nyt kamalinta.Pitää kai tässä odotella elokuuhun hus:in potilasasiamiehen sivuilla näin potilasasiamies ei ota kantaa potilaan lääketieteellisiin hoitopäätöksiin eikä siihen, onko hoidossa tapahtunut potilasvahinko. Potilasasiamies ei myöskään käsittele muistutuksia.

Alinah,Tottakai ymmärrän että heidänkin pitää lomailla ja julkisella on aina hidasta verrattuna yksityiseen.Yksityisestä sen verran kokemusta että siellä ei ainakaan ruuhkia ole eikä niinkään välikiertoja mutta hinta senkin verran.Suunnitelma pelkästään sellainen että odotan elokuun kuukautisia ja katsotaan mahdunko vai en muuten vain lomailua ja odottelua.

Joo niin tässä umpeutuu 6kk on hoitotakuu.Puolisoni on samaa mieltä että pitäisi johonki ottaa yhteyttä ja kertoa että mitä tehdään.En tiedä sitten laskevatko että ovat asiaan saaneet eteenpäin kun viimeisin ivf hoidon yritys muuttuikin inseminaatioon,mutta silti pitäisi saada tehtyä se ihka oikea hoito kun kerran ovat jo laittaneet viime elokuussa jo jonoon meidät.
No ei kai he nyt voi siihen vedota et ootte saaneet jotain hoitoja jos ootte jonossa ihan eri hoitoon! Sama kun kun olisit tilannu kakun ja saisit vaa muffinssin, ei paljoo lohduta :D

No ei kai he nyt voi siihen vedota et ootte saaneet jotain hoitoja jos ootte jonossa ihan eri hoitoon! Sama kun kun olisit tilannu kakun ja saisit vaa muffinssin, ei paljoo lohduta :D
Niin oon nyt samaa ajattelut että kuitenkin aivan eri hoitoon ollaan jonossa ja saatiin aivan eri hoito.

Pisti pahasti silmään toi ”endo hoidettu”. Kyseessä kuitenki parantumaton sairaus ja Pottuhan tuossa kertoi, että näkyvää endoa jouduttiin jättämään ”paikoilleen” eli valitettavasti se sieltä hyvin nopeasti voi lähteä leviämään lisää :sad001
Joo, oot ihan oikeassa, että endo voi levitä uudestaan. En tosin tarkoittanut sitä ihan noin, kun tosta ehkä voi ymmärtää, vaan nimenomaan sillä, että nyt kun se endo on noin leikattu, niin halutaan kokeilla, josko se riittäisi parantamaan tilannetta niin, että raskaus alkaisi.

Mulla on ovis varmaan tänään tai huomenna. Oon tässä jo pari päivää ihmetellyt pientä kipua vasemmalla kyljellä tai alavatsalla. Se tuntuu siis siltä kuin siellä painaisi joku. Voikohan olla munasolun kasvukipua vai jotain ihan muuta? Saattaa kyllä olla vähän ylempänäkin kuin munasarja. Tietty olen alkanut pelätä kaikenmaailman kystia tai endoa. Onko muilla ollut tällaista oviksen aikaan?
Ilmeisesti tää mun eilen valittelema paineentunne johtui munasolun kasvusta ja oviksesta, koska nyt se on kadonnuto_O Toivottavasti oli nyt joku superovis, koska ei mulla aikaisemmin oon tollasta noin selkeetä paineen/kasvun tunnetta ollut:grin

Onnea Rintta! Toivotaan, että nyt olis teidän vuoro:Heartred

Mulla oli lämmöt hypännyt sen verran selkeästi ylös, että voinen julistaa luteaalivaiheen ja piinapäivät alkaneeksi. Ovis oli varmaan eilen tai maanantaina, eli tänään on dpo 1 tai 2. Vähän mietityttää, kun nyt juhannusaatto olis dpo 10 tai 11 ja me vietetään juhannusta miehen kavereiden kanssa. Ihan varmana tässä nyt mun tuurilla käy niin, että saan jonkun epäselvän haamun juhannuksena ja sit menkat alkaa heti juhannuksen jälkeen:shifty: Juhannuksena en sit varmaan kuitenkaan uskalla juoda alkoholia ja jään tästä ihan 100 % varmasti ”kiinni” ja sit kaikki olettaa mun olevan raskaana:meh: Vituttaa jo valmiiksi. Jos jollain on hyviä ideoita tällaisesta tilanteesta selviämiseen, niin otan ilolla vastaan.

Mrs R mä ostin 2v sitte juhannukseksi kun oli epäselvä tilanne (epäily tuulimunasta eikä viikot noussu mutta varma ei voinu olla) niin ostin siidereitä muovipullois, tyhjäsin ne kaverille ja täytin mehulla ja litkin niitä koko juhannuksen ja kaikkiin meni täydestä :D

Onnea Rintta! Toivotaan, että nyt olis teidän vuoro:Heartred

Mulla oli lämmöt hypännyt sen verran selkeästi ylös, että voinen julistaa luteaalivaiheen ja piinapäivät alkaneeksi. Ovis oli varmaan eilen tai maanantaina, eli tänään on dpo 1 tai 2. Vähän mietityttää, kun nyt juhannusaatto olis dpo 10 tai 11 ja me vietetään juhannusta miehen kavereiden kanssa. Ihan varmana tässä nyt mun tuurilla käy niin, että saan jonkun epäselvän haamun juhannuksena ja sit menkat alkaa heti juhannuksen jälkeen:shifty: Juhannuksena en sit varmaan kuitenkaan uskalla juoda alkoholia ja jään tästä ihan 100 % varmasti ”kiinni” ja sit kaikki olettaa mun olevan raskaana:meh: Vituttaa jo valmiiksi. Jos jollain on hyviä ideoita tällaisesta tilanteesta selviämiseen, niin otan ilolla vastaan.
Mähän menin joskus niin pitkälle, että laitoin muovikorkillisiin siideripulloihin mehua/limsaa :D Otin niitä pari mukaan, koska tiesin ihmisten tsekkaavan onko mulla holittomia juomia :) Toki ne siiderit piti ensin myös juottaa miehelle :D

Mulla olis tulossa polttarit , ja oon miettinyt että jos tulis tilanne että plussaisin ennen niitä tai just sillä hetkellä olisi epäselvä tilanne.. ja kun juomat on kuitenkin valmiina / joku muu ne hommaa ja ostaa , niin en vois pullottaa omiakaan... niin mitä MÄ teen? :D niin monta kemiallista ja km takana kahden vuoden sisään että en uskalla edes antaa kenenkään pienesti miettiä asiaa, että voisin olla raskaana. Koska en uskos sitä itekään ennen ultraa ja vakuutteluja...

Joo, mullakin sellanen ongelma, että ollaan sovittu jo, että ostetaan porukalla ruokaviinit ja skumpat juhannukseksi. Sehän oliskin helppoa, jos voisin vaan juoda siideriä omasta muovipullosta, mutta tossa porukassa ainakin ruokaviinien juomatta jättäminen herättää huomiotao_O Taidan mennä vaan sillä, että otan viiniä lasiin, mutta sitten jätän juomatta ja muuten pyörin joku tölkkikädessä, jota en vaan koskaan juo. Joku varmaan huomaa, mutta eipä sille mitään voi.

Enään ei näy raskaustesteissä ovitrelle, ja ovistestitkin puhtaita negoja. Mä niin oon varma siitä, ettei vieläkään oo meidän vuoro..

Enään ei näy raskaustesteissä ovitrelle, ja ovistestitkin puhtaita negoja. Mä niin oon varma siitä, ettei vieläkään oo meidän vuoro..

Eikös sulla oo irrotuspiikistä laskettuna vasta dpo6? Eihän siellä mitään vielä edes vois näkyä :)

Takaisin