Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sattuihan se vähän.
Mulla ei neste liikkunu mihinkään. Kuulemma voi mennä 20min että ne avautuu mut ei kuulemma kannattanu ootella niin kauaa. Nyt ne sit kai on vaan tukossa .. ?? Ovuloin viime kierrossa ja nytkin oli vasemmalla 15mm johtofolli.. mutta ei ne taia liikkua mihinkää?

Nyt en ymmärrä :eek:
Multa se lääkäri nimenomaan halus nähdä sen nesteen läpi menon, onpa erikoista :eek: Totesko lääkäri siis, että ne on auki vai tukossa?

Multa se lääkäri nimenomaan halus nähdä sen nesteen läpi menon, onpa erikoista :eek: Totesko lääkäri siis, että ne on auki vai tukossa?

Tukossa / joku lihaskramppi.
Sano että kyllähän mä ovuloin, että pitäshän niitten toimia.. eikä oo ollu mitää tulehdusta mikä selittäs että ne ois yhtäkkiä tukkeutunu.. että varmaan joku lihaskramppi?

Mutta tiedän ihmisiä jotka ovuloi, mutta on silti torvet tukossa ?

Sano että kyllähän mä ovuloin, että pitäshän niitten toimia.. eikä oo ollu mitää tulehdusta mikä selittäs että ne ois yhtäkkiä tukkeutunu.. että varmaan joku lihaskramppi?

Tehdäänkö sulle vielä uusi tutkimus? Mä en tiennytkään, että ovuloimattomuus olis yhteydessä tukoksiin. Luulin, että ne on kaksi ihan eri asiaa, eikä toinen kerro toisesta.

Mulla oli tuubat auki, enkä taas ovuloi. Mut onpa outo tilanne siellä sulla unicorn!

Onpas outo tilanne.Mitä meinaataan seuraavaksi?

Tehdäänkö sulle vielä uusi tutkimus? Mä en tiennytkään, että ovuloimattomuus olis yhteydessä tukoksiin. Luulin, että ne on kaksi ihan eri asiaa, eikä toinen kerro toisesta.

No siis niinhän se on, että toinen ei kerro toisesta. Ei tehdä uutta ainakaan ennen syksyä. Sanoi että palataan sillon asiaan..

Unicorn17, hyvä päätös, mun mielipide on, että kyllä se läpi meno ois pitäny sen gynen todentaa, eihän tuosta tutkimuksesta saanut nyt mitään selkoa :/

Unicorn, onpa erikoinen lääkäri. Eihän se mitenkään liity yhteen, että ovuloiko ja missä kunnossa putket on. Mullahan ei ole enää toista tuubaa, ja kyllä siltä puolelta voi hyvässä kierrossa munis putkahtaa. Pitää vaan etsiä vaihtoehtoinen reitti, eli toinen tuuba, jos meinaa siittiöön törmätä.
Toisen lääkärin mielipide on paikallaan. Erikoista, että ei haettu varmaa diagnoosia.

Unicorn, onpa erikoinen lääkäri. Eihän se mitenkään liity yhteen, että ovuloiko ja missä kunnossa putket on. Mullahan ei ole enää toista tuubaa, ja kyllä siltä puolelta voi hyvässä kierrossa munis putkahtaa. Pitää vaan etsiä vaihtoehtoinen reitti, eli toinen tuuba, jos meinaa siittiöön törmätä.
Toisen lääkärin mielipide on paikallaan. Erikoista, että ei haettu varmaa diagnoosia.

Sanoppa muuta :/
No, ainakin asia menossa eteenpäin, mutta yksityisellä. Sylettäähän se vähän maksaa 200e siitä minkä olisi voinut tehdä 20minuutissa kunnallisella ja maksanut 40e.. mutta hyvää ei saa halvalla :D ja mä haluan raskaaksi, nyt enkä ens jouluna :D vaikka olis sekin ihan kiva. En vaan jaksa olla epätietoisuudessa.

Unicorn, hyvin ymmärrän, että haluat raskaaksi nyt, eikä vasta jouluna. Varmaan kaikki täällä ymmärtää.

Mä tässä mietin, että jos ihan piruuttani varaisin jo nyt ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle ensikäyntiä varten elokuun loppupuolelle. Siellä ne ajat olis netissä helposti varattavana. Saisin jonkinlaisen takarajan tälle yritykselle. Voi olla, että olisin tässä jopa hiukan turhan ajoissa liikkellä, kun lokakuussa vasta tulee vuosi keskenmenosta, mutta alkaa vituttaa tää homma. Jos kävisikin niin hyvä tuuri, että tulisin raskaaksi vielä tässä kesällä, niin sen ajan voisi perua tai käyttää sen sitten vaikka varhaisultraan. Kuitenkin niihin perustutkimuksiinkin menee oma aikansa, kun pitää ottaa kiertojen tiettyinä päivinä. Ja mäkin haluan raskaaksi vielä tänä vuonna.

Laitoin soittopyynnön mua hoitaneelle yksityiselle gynelle. 20.6. soittoaika, kysyn sen mielipidettä ja josko se tekis sen ennen syksyä onnistuneesti.. en jaksa oottaa syksyyn. Raastaa tämä yrittäminen muutenkin. Syksyllä tulee 2,5v kakkosen yritystä.
Hyvä juttu toivotaan että ennen syksyä saat onnistuneen tutkimuksen.

Onpa erikoinen tilanne Unicorn! Ihmetyttää kyllä, että jättävät tilanteen selvittämisen kesken! Toki ite en oo koskaan käyny niin en tiedä miten noi menee. Sanoko se mitään, että jos ne on tukossa, että miten ne avataan?

Tota kipua mäkin oon pelänny! Onneks toi tehdään mulle maanantaina, kun mut on nukutettu :D On sit sekin selvitetty!

Unicorn, hyvin ymmärrän, että haluat raskaaksi nyt, eikä vasta jouluna. Varmaan kaikki täällä ymmärtää.

Mä tässä mietin, että jos ihan piruuttani varaisin jo nyt ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle ensikäyntiä varten elokuun loppupuolelle. Siellä ne ajat olis netissä helposti varattavana. Saisin jonkinlaisen takarajan tälle yritykselle. Voi olla, että olisin tässä jopa hiukan turhan ajoissa liikkellä, kun lokakuussa vasta tulee vuosi keskenmenosta, mutta alkaa vituttaa tää homma. Jos kävisikin niin hyvä tuuri, että tulisin raskaaksi vielä tässä kesällä, niin sen ajan voisi perua tai käyttää sen sitten vaikka varhaisultraan. Kuitenkin niihin perustutkimuksiinkin menee oma aikansa, kun pitää ottaa kiertojen tiettyinä päivinä. Ja mäkin haluan raskaaksi vielä tänä vuonna.

Juu heti vaan aika varaukseen! Se auttaa taas jaksaan vähän eteenpäin. Ja jos menee yksityiselle niin sehän voi olla vaikka aiemminkin!

Kyllä mää oon sitä mieltä, että kaikki keinot käytetään mitä löytyy ja vähänkin helpottaa mieltä. Ja hyvä se on selvittää kaikki mieluummin liian aikasin, kun liian myöhään. Tsemppiä <3

Tsemppiä Unicorn ♡ ikävää että syksylle asti joudutte odottaa taas julkiselle puolelle :(
Yksityisen kautta asiat tapahtuu onneksi nopeammin vaikka maksa enemmän. Toivon että pian kuullaan teiltä raskaus uutisia ♡

Minulla on 11.6 folli ultra. Eilen oli kyllä melkein plussa ovis testi ja nyt täysin nega :O vielä huomenna letrozol. Soitin kyllä eilen kysille mutta enpä siitä oikein hullua hurskaammaksi tullut. Noh maanantaina tietää oli ovis ollut vai ei. Aika aikaisessa on jos on ollut.
Tänään tallettelua. Ensi viikolla alkaa kesäloma \o/

Onpa erikoinen tilanne Unicorn! Ihmetyttää kyllä, että jättävät tilanteen selvittämisen kesken! Toki ite en oo koskaan käyny niin en tiedä miten noi menee. Sanoko se mitään, että jos ne on tukossa, että miten ne avataan?

Tota kipua mäkin oon pelänny! Onneks toi tehdään mulle maanantaina, kun mut on nukutettu :D On sit sekin selvitetty!

Siis tuolla nimenomaisella aukiolotutkimuksella ne torvet avataan. Mutta ”ei meidän kannata tätä jatkaa, tässä voi mennä vaikka 20min...”
en ymmärrävmikseinsktä nyt sitten loppuun viety, että ne mahdolliset tukokset olis lähtenyt tai sitten se ”kramppi” heltynyt että olis nähty onko ne auki...

Mä ymmärsin, kun itse kävin kyseisessä tutkimuksessa, että siinä juurikin selvitetään onko putket auki vai ei eli onko vika putkissa vai ei. Jos vika löytyy eli neste ei liiku ”maaliin”, niin sitten ne avataan muilla keinoilla eri käynnillä. Eli käynnin tarkoitus ei ole avata putkia, ellei nyt sitten ole ihan jotain pientä töhnää esteenä, joka lähtee liikkeelle nesteen avulla.
Ymmärtääkseni se neste ei voi mitään pahempia tukoksia poistaa, vaikka käyttäisi enemmänkin aikaa. Siksi joillekin tehdään esim tähystyksiä, joissa niitä ”esteitä” sitten poistetaan järeämmin keinoin.

Okei. Mulla tarkoitus oli vaan putsata johtimia.. gyne on tehnyt noita asiakkailleen nyt ihan siksi järestään, että jokainen on ilmottanut raskautuneen ko tutkimuksen jälkeen hetimiten.. meillä siis ennestään yksi lapsi, jota yritettiin kyllä 4v.. muttamutta, ei niiden siis pitäisi olla tukossa.. tai sitten tuo lapsi on joku kolmannen maailman ihme :D <3 ja kuulemma yhtäkkiä tukkeutuminen ei oo mahdollista, ellei oo joku tulehdus tmv ollut. Toivon siis että siellä nyt olis vaan ollut joku lihaskramppi joka ei laskenut nestettä just sillä hetkellä menemään.

Oottelen sitä soittoaikaa jos se yksityinen gyne haluais yrittää sitä uudelleen ja pääsis pois tästä epätietoisuudesta. :|

Rfsu ovulaatiotestin viivoja kelpaa ihailla seuraavat 10 päivää, koska mun ovistesteissä tämmöstä näkee kerta-kaksi vuoteen. Jos niinkään "usein" :D

Mä oon todennut kauan aikaa sitten, että noi raskauskeijun ovistestit on ihan p*skoja.. Ja tämä todisti sen, etten niitä enään tilaa. Korkeintaan raskaustestejä voin sieltä tilata..

Eli tää reaktio on nyt sitten tosta ovitrelle irrotuspiikistä.

Alinah kp14

68a55c13caa44e936f5595a36a9f5d56

Takaisin