Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan äitienpäivä...Kävin viemässä ruusuja mammani haudalle ja pyysin häntä pitämään huolta meidän kahdesta enkelivauvasta, tyypit on nyt parhaassa hoidossa.

Jotenkin oli helpottavaa kohdata myös keskenmenot ja jättää enkelivauvat hyvään hoitoon. Toisaalta äärimmäisen raskasta kun on niin ikävä rakasta isoäitiä. Onneksi elämä jatkuu ja joskus saan käydä esittelemässä myös omaan syliin tulluttu vauvaa hänelle.

Pahoittelut melankolisista fiiliksistä, kaikesta huolimatta ihanaa äitienpäivää täällä oleville äideille! <3
 
Mulla oli ovulaatio kipujen mukaan eilen, ja huomenna olisi aukiolotutkimus.. kp19. Voiko sitä tehdä ees ovulaation jälkeen? Mietin vaan että mitäs jos siellä on torvessa hedelmöittynyt munasolu matkalla kohtuun? Toki aika epätodennäköistä meidän lisääntymisprosenteilla, mutta toki mahdollista, kun peittoa on heiluteltu kuitenkin ihan ahkerasti, eilen viimeksi :)
 
Mulla oli ovulaatio kipujen mukaan eilen, ja huomenna olisi aukiolotutkimus.. kp19. Voiko sitä tehdä ees ovulaation jälkeen? Mietin vaan että mitäs jos siellä on torvessa hedelmöittynyt munasolu matkalla kohtuun? Toki aika epätodennäköistä meidän lisääntymisprosenteilla, mutta toki mahdollista, kun peittoa on heiluteltu kuitenkin ihan ahkerasti, eilen viimeksi :)

Tietääkseni se munasolu huuhtoutuu pois sieltä. Yleensä aukkari tehdään kierron alkupäivinä, outoa että sulle on annettu aika noin myöhäselle kierronpäivälle :wideyed:
 
Meinasin tulla kirjottaa samaa mitä triana, outoa tosiaan että noin myöhäisille kiertopäiville pistetty aika aukiolotutkimukseen kun se tosiaan tehdään alkukierrosta. Heti kuukautisten jälkeen! :confused:
 
No niin mäkin vähän mietin..
Mulla siis puhuttiin tammikuussa tosta tutkimuksesta ja että se tehdään huhti-toukokuussa..
Mulla venähti yksi kierto kp36 asti ja varmaan siis ne on sillon laskenu että jos kk kierto olis normaali niin nyt olis kk jälkeinen aika eli alkukierto.. mutta höhlää silti, että kutsu tuli vaan postissa ja oletettu kierron olevan säännöllinen, koska mulla ei oo koskaan ollu säännöllinen :D

Pitäsköhän mun nyt perua se ja pyytää aika myöhemmälle.. vai mennä vaan toteamaan tilanne sinne ja tekeevät sen jos tekee ? Ei kyl oo mitään numeroa johon soittaa :D ?
 
Niin joo tosiaan kuukautisten jälkeen niinku alinah sanoi, eikä heti kierron alkupäivinä.

Unicorn eikö ollu kutsulapuissa mitään numeroa? :eek:
 
Mä en tiedä missä se on x)
Laitoin vaan pv ja klo ylös enkä aatellu sen enempää... ja taitaa olla jo liian myöhä soittaa, se on 9:30 aamulla.

Hitsit. Ja mulla vielä tossa kotiin ajellessa tuntu samanlaista kuplintaa ja pulputusta mahassa kun sillon kun esikoinen tärppäs.. siis ihan samanlaista.. ja nyt mua pelottaa et jos tää oliskin ollut meidän kierto kahden yritysvuoden jälkeen taas, niin se huuhtoutuu pois !! :( ultrallakaan sitä tuskin tässä vaiheessa näkys yhtään mitään. Ärsyttää.
 
Mä en tiedä missä se on x)
Laitoin vaan pv ja klo ylös enkä aatellu sen enempää... ja taitaa olla jo liian myöhä soittaa, se on 9:30 aamulla.

Hitsit. Ja mulla vielä tossa kotiin ajellessa tuntu samanlaista kuplintaa ja pulputusta mahassa kun sillon kun esikoinen tärppäs.. siis ihan samanlaista.. ja nyt mua pelottaa et jos tää oliskin ollut meidän kierto kahden yritysvuoden jälkeen taas, niin se huuhtoutuu pois !! :( ultrallakaan sitä tuskin tässä vaiheessa näkys yhtään mitään. Ärsyttää.
Ei siinä sit tietenkään auta muu kuin mennä. Kierron vaihe kyllä varmasti kysytään. Mut mä muistelen kuulleeni, että moni raskautuu aukkarin jälkeen jotenkin helpommin. Ilmeisesti sillä olis jotain tekemistä sen kanssa, että se aukkari jotenkin myös ”putsaisi” paikkoja. Tää ei kyllä oo mitenkään varma tieto eikä perustu muuhun kuin foorumeilta luettuihin kokemuksiin.

Mulla on varmaan dpo 2 tai dpo 4. Ite veikkaan dpo 2, mutta sovellukset veikkaa dpo 4. Fiilikset on aika ristiriitaiset. Päivällä oli vielä aika paljon valkkaria, mutta nyt tuntuu kuivemmalta. Mä pidän kuivuuttaa huonona merkkinä. Olo on siis aika pessimistinen. Raudan tankkauskin auttaa oikeasti varmaan vasta aikaisintaan kuukauden tai parin päästä.

Ollaan miehen kanssa puhuttu, että tää kesä yritetään vielä ihan keskenämme ja jos ei elokuun kierrosta tärppää, lähetään syyskuussa hakemaan apuja. Elokuussa tulee vuosi siitä, kun tulin ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan kerran raskaaksi ja lokakuussa tulee vuosi keskenmenosta, joten syyskuussa saatais varmaan julkisellekin lähete tutkimuksiin. Jotenkin mua vähän helpottaa, että tälle yrittämiselle on tavallaan joku takaraja ja sitten saa ehkä oikeasti jotain vastauksia, eikä tarvii vuositolkulla vaan yrittää painaa.
 
Tsemppiä Heitsu ja plussatuulia sinne!

Mulla oli tänään tilannekatsaus.
Ei tehty tuubaultraa kun on kp19 ja ovis ollut toissapäivänä. Eilen tuntui hassua kuplintaa ja pulputusta alavatsalla.. Ultrassa näkyi piparkakunmuotoinen nätti keltarauhanen vasemmalla. Limakalvo hyvänpaksuinen ja kolmikaikuinen.. otolliset olit kiinnittymiselle.

Aloitan diabeteslääkkeen ovulaation tueksi ja painonhallinnan avuksi jos/kun menkat alkaa. Ja samalla varataan se tuubaultra alkukiertoon.
Gyne sanoi et hänen vanhempi kolleegansa on tehnyt ihan tutkimusta siitä että noi munatorvien huuhtomiset ja puhdistukset edesauttaa raskaaksi tuloa.. ja tää mun gyne on nyt alkanut huuhtomaan kaikilta joilla on vaikeuksia ja kuulemma moni on tullut nyt raskaaksi heti sen jälkeen.

Jos ei nyt tästä, niin jospa sit seuraavasta!! Peukut pystyssä ! :)
 
Unicorn, hienoa, että näyttää hyvältä! Ja kiva kuulla, että aukkarin positiivisilla vaikutuksilla on oikeasti tieteellistäkin pohjaa. Pitääkin pitää tuo mielessä, jos sinne tutkimuksiin joskus päädyn. Auttaa varmasti myös kestämään tutkimuksen aiheuttamaa mahdollista kipua, josta olen myös täältä lukenut.

Heitsu, joko sulla alkoi kunnon vuoto? Ihanaa, että nyt sulla on positiivinen fiilis. Musta on niin mahtavaa, että nyt vihdoin teillä on käsillä se pitkään odotettu ivf, kun oot sitä niin kauan odottanut:) Mulla on kyllä sormet ja varpaat ristissä, että se menis nyt hyvin!

Millaisia vaiheita täällä muilla on nyt menossa?

Kuinkakohan paljon tässä ketjussa kirjoittelevia nyt ylipäätään on? Mä pidin jossain vaiheessa niitä listoja vähän epäkäytännöllisinä, kun ne aina hautautui johonkin, mutta nyt huomaan, että välillä olis ihan hausta tarkistaa porukan lukumäärä.

Mä oon parin päivän pienen negistelyn jälkeen taas positiivisempi. Tänään on kai dpo 6 ja valkkaria on edelleen melko runsasta. Oon tässä selannut tän kevään aikaisempien kiertojen oireita ja näin runsasta valkkaria ei enää tässä vaiheessa kiertoa ole ollut. Ehkä tää on hyvä merkki. Toisaalta on myös mahdollista, että tänään on vasta dpo 4 ja intoilen ihan liian aikaisin:grin Muuten tuntuu kyllä edelleen siltä, että rautalisä on tehnyt mun kropalle oikeasti hyvää. En osaa selittää, mutta jotenkin olo on kevyempi. Ehkä se tärppi tässä kesän mittaan napsahtaa:rolleyes:
 
Unicorn, hienoa, että näyttää hyvältä! Ja kiva kuulla, että aukkarin positiivisilla vaikutuksilla on oikeasti tieteellistäkin pohjaa. Pitääkin pitää tuo mielessä, jos sinne tutkimuksiin joskus päädyn. Auttaa varmasti myös kestämään tutkimuksen aiheuttamaa mahdollista kipua, josta olen myös täältä lukenut.

Heitsu, joko sulla alkoi kunnon vuoto? Ihanaa, että nyt sulla on positiivinen fiilis. Musta on niin mahtavaa, että nyt vihdoin teillä on käsillä se pitkään odotettu ivf, kun oot sitä niin kauan odottanut:) Mulla on kyllä sormet ja varpaat ristissä, että se menis nyt hyvin!

Millaisia vaiheita täällä muilla on nyt menossa?

Kuinkakohan paljon tässä ketjussa kirjoittelevia nyt ylipäätään on? Mä pidin jossain vaiheessa niitä listoja vähän epäkäytännöllisinä, kun ne aina hautautui johonkin, mutta nyt huomaan, että välillä olis ihan hausta tarkistaa porukan lukumäärä.

Mä oon parin päivän pienen negistelyn jälkeen taas positiivisempi. Tänään on kai dpo 6 ja valkkaria on edelleen melko runsasta. Oon tässä selannut tän kevään aikaisempien kiertojen oireita ja näin runsasta valkkaria ei enää tässä vaiheessa kiertoa ole ollut. Ehkä tää on hyvä merkki. Toisaalta on myös mahdollista, että tänään on vasta dpo 4 ja intoilen ihan liian aikaisin:grin Muuten tuntuu kyllä edelleen siltä, että rautalisä on tehnyt mun kropalle oikeasti hyvää. En osaa selittää, mutta jotenkin olo on kevyempi. Ehkä se tärppi tässä kesän mittaan napsahtaa:rolleyes:

Mä meen aika samoissa, mulla dpo3 :D jännittelyä!
 
Unicorn, hienoa, että näyttää hyvältä! Ja kiva kuulla, että aukkarin positiivisilla vaikutuksilla on oikeasti tieteellistäkin pohjaa. Pitääkin pitää tuo mielessä, jos sinne tutkimuksiin joskus päädyn. Auttaa varmasti myös kestämään tutkimuksen aiheuttamaa mahdollista kipua, josta olen myös täältä lukenut.

Heitsu, joko sulla alkoi kunnon vuoto? Ihanaa, että nyt sulla on positiivinen fiilis. Musta on niin mahtavaa, että nyt vihdoin teillä on käsillä se pitkään odotettu ivf, kun oot sitä niin kauan odottanut:) Mulla on kyllä sormet ja varpaat ristissä, että se menis nyt hyvin!

Millaisia vaiheita täällä muilla on nyt menossa?

Kuinkakohan paljon tässä ketjussa kirjoittelevia nyt ylipäätään on? Mä pidin jossain vaiheessa niitä listoja vähän epäkäytännöllisinä, kun ne aina hautautui johonkin, mutta nyt huomaan, että välillä olis ihan hausta tarkistaa porukan lukumäärä.

Mä oon parin päivän pienen negistelyn jälkeen taas positiivisempi. Tänään on kai dpo 6 ja valkkaria on edelleen melko runsasta. Oon tässä selannut tän kevään aikaisempien kiertojen oireita ja näin runsasta valkkaria ei enää tässä vaiheessa kiertoa ole ollut. Ehkä tää on hyvä merkki. Toisaalta on myös mahdollista, että tänään on vasta dpo 4 ja intoilen ihan liian aikaisin:grin Muuten tuntuu kyllä edelleen siltä, että rautalisä on tehnyt mun kropalle oikeasti hyvää. En osaa selittää, mutta jotenkin olo on kevyempi. Ehkä se tärppi tässä kesän mittaan napsahtaa:rolleyes:
On alkanut kunnon vuoto on kyllä täpinöissäni että nyt se alkaa.
 
Naikkarilta soittivat iltapäivällä ja tiistaille 22.5 varattiin ultra ja tuon ultran jälkeen katsotaan antigonisti(orgalutran) pistoksia tuon päivän jälkeen todennäköisesti alkaa orgalutran gonal-f:än rinnalla.Huomenna alkaa pistokset gonal-f:ässä.Helmikuun sukupuolitauti verikokeet on siinä rajalla pitääkö uusia vai ei kun ei saa olla pitkä aika niistä että ne on otettu.Noista labroista vielä palataan minulle jos täytyy käydä uudestaam jos ei palata sitten ei tarvitse mennä.
 
Takaisin
Top