Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Mangusti, olisin niin suonut sulle sen plussan!<3 Jospa se siitä kuitenkin muuttuisi. Miten Pottu jakselee? Jotenkin elää tässä niin mukana, että muiden epäonnistumiset tuntuu tosi pahalta. Vastapainona tietysti se, että jos (ja kun) joku tästä porukasta plussan repäisee, niin on se melkein fiiliksenä sama kuin saisi plussan itsekin!8)

Täällä kp 1! Lämmöt laski jo hyvissä ajoin ja oli kyllä pms-raivo parhaimmillaan. Nyt greippiä, macaa ja viime plussakierrossa hyväksi havaittua omenaviinietikkaa!:D Parin viikon päähän ajattelin keskenmenon jälkitarkastusta (mulle unohdettiin osastolla antaa aika, joten saan kunnian varata itse), niin näkee samalla mahdollisen lähestyvän oviksen!:)
 
Oli muuten liikaa mun menkkasielulleni toi telkussa pyörinyt poliitikkojen synnytystalkookeskustelu. Tulisivat lukemaan tätä palstaa, niin ymmärtäisivät, että ei niitä kakaroita niin vaan tehdäkään!
 
Jep, en seurannut, mutta joka viides pari kärsii tahattomasta lapsettomuudesta... hedelmöityshoidot on ihan sikakalliita, ettei siinä nyt oikein talkoohenki toimi, murrrr!
Eipä sillä, toinen ääripää on sitte raskautua ehkäisystä huolimatta :)
 
Vielä tuohon äsköiseen ferritiinikeskusteluun sen verran, että löysin kiinnostavan kirjoituksen aiheesta: http://www.foibos.fi/blogi/

Ja joo, mua on kans ottanut viime aikoina ihan urakalla päähän kaikki syntyvyyden laskua koskevat keskustelut. Mikä hitto siinä on, että niitä vauvoja muka niin kovasti halutaan, mutta lapsettomuudesta tai keskenmenoista kärsivät säännönmukaisesti unohdetaan näissä keskusteluissa. Mua niin ärsyttää, että oon itse omia rahojani laittanut tähän vauvaprojektiin varmaan jo päälle tonnin (ovistestit, raskaustestit, keskenmenon hoidon polimaksut ja yksityiset gynekäynnit ja yksityisellä otetut verikokeet), eikä olla vielä edes missään lapsettomuushoidoissa. Onneksi mulla ja miehellä on sentään ihan hyvät tulot.
 
Mua on ottanut niin paljon päähän nää lapsentekotalkoot, että on jo pitänyt vähän pistää kommenttiakin menemään sinne ja tonne :hilarious: Nimimerkillä lapseton 34v., joka osallistuisi talkoisiin mielihyvin, mutta kun apua ei tunnu helposti olevan tarjolla.

Ferritiinistä: arvo saattaa muuten olla huono, vaikka hemoglobiini olisi normaali, joten kannattaa pyytää erikseen se ferritiiniarvo. Itse olen saanut myös arvoa nostettua tableteilla siten, etten ota ennen ja jälkeen maitotuotteita.
 
Mua on ottanut niin paljon päähän nää lapsentekotalkoot, että on jo pitänyt vähän pistää kommenttiakin menemään sinne ja tonne :hilarious: Nimimerkillä lapseton 34v., joka osallistuisi talkoisiin mielihyvin, mutta kun apua ei tunnu helposti olevan tarjolla.

Hyvä, että oot laittanut! Mä mietin justiinsa samaa. Olisin valmis esiintymään ihan omilla kasvoillani, jos joku suostuisi ottamaan tämän asian vakavasti!

Osaako joku muuten vastata, että millä logiikalla noihin hoitoihin vuoden jälkeen pääsee. Tässä kun on taustalla geneettisistä syistä johtuva keskeytys (elinkelvoton sikiö) ja keskenmeno rv 12, niin aikaa näissä kaikissa on kuitenkin kulunut yli vuosi. Eli lasketaanko yritys alkaneeksi viime vuoden huhtikuussa vai alkaako ajanlasku alusta, kun plussa pärähtää ruutuun? En oikein osaa selittää!:D
 
Samaa mieltä synnytystalkookeskustelun raivostuttavuudesta. Kyllä niitä vauvoja tehtäisiin, jos vain saisi mahdollisuuden! Nimim. 3. keskenmeno helmikuussa ja edelleen odotellen asian jollain lailla noteeraamista tk-tasosta eteenpäin...

Dpo 13 ja testi edelleen kirkkaanvalkoinen.
 
Täältä suunnalta on ollut hiljaista koska tilanne ei ole muuttunut mihinkään 10pvän primolutit loppuu torstaina ja tilanne sama ei mitään erikoista lisättävää.Tuo synnytystalkoo keskustelu on ollut aivan kelvoton keskustelu mitä oon seurailut.Itse käytän tällä hetkellä 5mg foolihappoa ja 20mikrogramman D-vitamiinia sekä C-vitamiinia.Sinkkiä olen käyttänyt ja yhden kierron käytin omega7 piti sinkki ja omega7 lopettaa meidän hoitotahdon käskystä kun on verenvuoto riski noissa kun tehdään IVF hoidoissa munarakkuloiden punktio.
 
Hyvä, että oot laittanut! Mä mietin justiinsa samaa. Olisin valmis esiintymään ihan omilla kasvoillani, jos joku suostuisi ottamaan tämän asian vakavasti!

Osaako joku muuten vastata, että millä logiikalla noihin hoitoihin vuoden jälkeen pääsee. Tässä kun on taustalla geneettisistä syistä johtuva keskeytys (elinkelvoton sikiö) ja keskenmeno rv 12, niin aikaa näissä kaikissa on kuitenkin kulunut yli vuosi. Eli lasketaanko yritys alkaneeksi viime vuoden huhtikuussa vai alkaako ajanlasku alusta, kun plussa pärähtää ruutuun? En oikein osaa selittää!:D
Mulle ainakin sanottiin, että se määrittelee kauanko raskaustoive on ollut ja sen pohjalta arvioidaan tilannetta :)
 
Hopeareunus, luulisin, että arvioidaan juurikin tapauskohtaisesti. Jos esim. tulisi raskaaksi "helposti", mutta toistuvasti keskenmeno, ei nollapisteeseen millään laskutavalla voi mennä. Ainakin omalla kohdalla se meni terveyskeskuksen kautta aluksi, ja siitä heti Naistenklinikan jonoon, joka kesti 6+ kuukautta, jotta edes mahdollisen ongelman alkukartoitukseen.
En tunne nykyisiä jonotuskäytäntöjä, mutta vuosiksi en suosittele jäämään omin neuvoin yrittämään, jos siellä onkin jokin konkreettinen selitys, mitä ei saa kotona ratkaistua.
 
Ihan samaa mieltä oon teidän kanssa noista synnytystalkoista.. Aiheuttaa meikäläisessä jostain syystä armotonta vitutusta.. hyvä Hiljanen että olet viestiä laittanut! :notworthy

Omaanapaa. Täällä suunnalla aika hiljaista. Kp 36 ja menkkoja odottelen. Jos ovis olis ollu ns. silloin kun sen piti :shifty: menkat olis alkaneet viikko sitten. Mutta tässä niitä ootellaan kun ovista ei tässä kierrossa ollut! Terokuurin söin mutta epäsäännöllisesti, yhtenä päivänä unohdin ottaa ja toisena muistin. Eilen lämmöt 36.06. Että vi**u jee. Kaiken lisäksi täti muisti mainostaa mulle hyvinkin hanakasi sellaista ilouutista, että serkkuni saa puolisoineen syksyllä toisen lapsen.. :shifty: Voi kun pääsisi itse edes uuteen kiertoon.
 
Voeeeiii helevetti salainen sydän! Noi kaiken maailman vauva-uutisia jakelevat tädit vois vaikka tunkea semmosen ulkohuussin pöntöstä jota ei syksyllä kukaan muistanu tyhjentää ja naulata kannen kiinni!

Samaa mieltä synnytystalkoista: alotetaanko vaikka sillä että hedelmöityshoitojen saamista nopeutetaan ja helpotetaan? Kun kaikki vauvaa haluavat saisivat sillä keinoin jälkikasvua olisi siinä jo aikamoiset talkoot.
 
Palaan vielä tohon ferritiini-keskusteluun, mulla oli ennen km ferritiini 103, mikä oli tosi hyvä. Nyt vähän jännittää et mikä se on kahden km jälkeen! Kyllä arvo ois hyvä saada sinne sadan pintaan, näin olen kuullut.

Mä oon kans ärsyyntyny näistä vauvantekotalkoista! Kyllä sitä on perkele vuodenpäivät yritetty!! Rahaa palaa vaan omasta pussista kyn julkisella ei kukaan ota kantaa mihinkään!
 
Mulla on nyt n viikon tykyttänyt ja jomottanut kohdunsuulle/kaulaan/nipukkaan.. se on sellaista ärsyttävää jomotusta.. nyt oon huomannut että runsaan vv seassa on pikkuisia veriviiruja. Ovis ei oo vielä ollut eikä ihan parin päivän sisään ookaan, viikon päästä flo ennustaa ja se on aika hyvin pitänyt paikkaansa, nyt kp12.

Veriviirut alkoi rajun yhdynnän jäljeen toissapäivänä, joten se vois olla siitäkin.. mutta tuo tykytys on kestänyt jo viikon, ja tulee ilman seksiäkin, eikä oo sidottu mihinkään tilnteeseen.. joku tulehdus? :/ Alkaa vähän huolettaa..

Tietäskö joku mistä voisi johtua?
Kellään ollu samaa?

Tiistaina on aukiolotutkimus, ja ajattelin silloin kysyä tuosta samalla, mutta ajattelin josko joku jo tietäis mistä kyse :)
 
Palaan vielä tohon ferritiini-keskusteluun, mulla oli ennen km ferritiini 103, mikä oli tosi hyvä. Nyt vähän jännittää et mikä se on kahden km jälkeen! Kyllä arvo ois hyvä saada sinne sadan pintaan, näin olen kuullut.

Mä oon kans ärsyyntyny näistä vauvantekotalkoista! Kyllä sitä on perkele vuodenpäivät yritetty!! Rahaa palaa vaan omasta pussista kyn julkisella ei kukaan ota kantaa mihinkään!
Wau, Saanko udella millainen sun ruokavalio on, kun on nuin hyvä tuo ferritiini? :)
 
Wau, Saanko udella millainen sun ruokavalio on, kun on nuin hyvä tuo ferritiini? :)

Olen ihan sekäsyöjä enkä mielestäni syö mitenkään etityisen terveellisesti. Kotona perinteistä kotiruokaa ja töissä usein salaattia.
Olen itsekkin vähän hämmentynyt hyvästä arvosta. :D
Saa nähdä mitä se on nyt sitten kahden km jälkeen..
 
Mulla on nyt n viikon tykyttänyt ja jomottanut kohdunsuulle/kaulaan/nipukkaan.. se on sellaista ärsyttävää jomotusta.. nyt oon huomannut että runsaan vv seassa on pikkuisia veriviiruja. Ovis ei oo vielä ollut eikä ihan parin päivän sisään ookaan, viikon päästä flo ennustaa ja se on aika hyvin pitänyt paikkaansa, nyt kp12.

Veriviirut alkoi rajun yhdynnän jäljeen toissapäivänä, joten se vois olla siitäkin.. mutta tuo tykytys on kestänyt jo viikon, ja tulee ilman seksiäkin, eikä oo sidottu mihinkään tilnteeseen.. joku tulehdus? :/ Alkaa vähän huolettaa..

Tietäskö joku mistä voisi johtua?
Kellään ollu samaa?

Tiistaina on aukiolotutkimus, ja ajattelin silloin kysyä tuosta samalla, mutta ajattelin josko joku jo tietäis mistä kyse :)

Onko sulla kuumetta? Tärinäkipua kohdussa? (Eli jos vaikka hypit) Tai onko kipua jos painelet alavatsaa/kohtua? Mulle sanottiin noiden olevan kohtutulehduksen merkkejä.
Mulla hiiva aiheuttaa yhdyntäkipuja ja pistoksia emättimessä/kohdunsuulla. Harvoin mistään muusta huomaan hiivatin hiivaa :(
 
Ihan samaa mieltä oon teidän kanssa noista synnytystalkoista.. Aiheuttaa meikäläisessä jostain syystä armotonta vitutusta.. hyvä Hiljanen että olet viestiä laittanut! :notworthy

Omaanapaa. Täällä suunnalla aika hiljaista. Kp 36 ja menkkoja odottelen. Jos ovis olis ollu ns. silloin kun sen piti :shifty: menkat olis alkaneet viikko sitten. Mutta tässä niitä ootellaan kun ovista ei tässä kierrossa ollut! Terokuurin söin mutta epäsäännöllisesti, yhtenä päivänä unohdin ottaa ja toisena muistin. Eilen lämmöt 36.06. Että vi**u jee. Kaiken lisäksi täti muisti mainostaa mulle hyvinkin hanakasi sellaista ilouutista, että serkkuni saa puolisoineen syksyllä toisen lapsen.. :shifty: Voi kun pääsisi itse edes uuteen kiertoon.
Mulle tuli isoäiti sanomaan veljentytön ristiäisissä "eikös sun ois pitäny tehdä ensin lapsi kun oot vanhin sisaruksista?" Ai tehdä lapsi, niinhän se vaan meneekin että niitä niin vaan tehdään... Olin silloin raskaana joten en jaksanut vetää kauheita pultteja, muuten olisin voinut sanoa pari valittua sanaa...

En tiedä onko "lasten teko" ollut isovanhemmillemme jotenkin helpompaa kun nykyään kun niitä automaattisesti vain oletetaan tulevan...
 
Mulle tuli isoäiti sanomaan veljentytön ristiäisissä "eikös sun ois pitäny tehdä ensin lapsi kun oot vanhin sisaruksista?" Ai tehdä lapsi, niinhän se vaan meneekin että niitä niin vaan tehdään... Olin silloin raskaana joten en jaksanut vetää kauheita pultteja, muuten olisin voinut sanoa pari valittua sanaa...

En tiedä onko "lasten teko" ollut isovanhemmillemme jotenkin helpompaa kun nykyään kun niitä automaattisesti vain oletetaan tulevan...
Kyllä ennenkin on ollut lapsettomuutta ja vaikeuksia saada lapsia, mutta toisaalta ehkäisyä ei ollut samalla tavalla käytettävissä, joten lapset oli vähän niinkuin pakko tehdä nuorempana, jos halusi harrastaa aktiivisesti seksiä. Lisäksi omia isovanhempia katsoessa lapsettomuutta ei juuri näy, koska meidän isovanhemmathan tosiaan on saaneet niitä lapsia ja lapsettomista ei ole tullut isovanhempia.

Sun ferritiinitasot on tosiaan hyvät, eikä ne välttämättä ole mitenkään dramaattisesti huonontuneet noiden keskenmenojen jälkeenkään (vaikka varmasti vähän kärsineet). Raudan imeytyminen ruuastakin on jokseenkin yksilöllistä ja sulla se varmaan on kohdillaan. Tietty arvon voi helposti tarkistuttaa ja kannattaa tehdäkin niin, jos siitä vaan saa mielenrauhaa. Mä ite syön kala- ja kasvispainotteisesti (vaikka välillä myös lihaa) ja käytän aika paljon maitotuotteita, jotka huonontaa raudan imeytymistä, joten keskenmenon ja melko runsaiden menkkojen ohella nää varmaan osittain selittää mun huonoa ferritiiniarvoa.
 
Onko sulla kuumetta? Tärinäkipua kohdussa? (Eli jos vaikka hypit) Tai onko kipua jos painelet alavatsaa/kohtua? Mulle sanottiin noiden olevan kohtutulehduksen merkkejä.
Mulla hiiva aiheuttaa yhdyntäkipuja ja pistoksia emättimessä/kohdunsuulla. Harvoin mistään muusta huomaan hiivatin hiivaa :(

Ei oo kuumetta eikä tärinäkipua. Sitä ihme nippailua ja vihlontaa vaan. Ei oo kipua.

Hmmm, oliskohan se hiiva sit taas tulossa.. :| mulla yleensä alkaa klitoriksen arkuutena ja seuraavaks on alkkarit ihan valkosta puuroo täynnä. Kärsin siitä aika usein muutama vuosi sitten kesällä .. saattaahan se olla että nääkin liittyy siihen, en muista.

Mulla hiiva pistää koko alakerran niin kipeeks ja araks ja verestäväks että ei pysty kuvittelemaankaan yhdyntää. Ei oo kyllä kiva vaiva :/
 
Takaisin
Top