Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä nyt kp 10. Keho elää ihan omaa elämäänsä. Ekat menkat keskenmenon jälkeen olivat vähintäänkin oudot, kp 1 vuoto oli runsasta, sitten parin päivän tauko, jonka jälkeen yhden päivän ajan vuotoa. Eilen ja tänään merkillistä kipuilua vasemmalla alavatsassa ja tänään minimaalista vuotoa. Jotenkin tuntuu, että tästä voi tulla pitkä kierto. Macat, greippi ja viinietikka olleet vahvasti läsnä. Tänään postilaatikossa odottaa ystäväni: 21 kpl ovulaatiotestejä!<3 Katsotaan, että mitä tästä tulee! Noh, kissavauva meille tulee ainakin!:D

Täällä nyt kp 10. Keho elää ihan omaa elämäänsä. Ekat menkat keskenmenon jälkeen olivat vähintäänkin oudot, kp 1 vuoto oli runsasta, sitten parin päivän tauko, jonka jälkeen yhden päivän ajan vuotoa. Eilen ja tänään merkillistä kipuilua vasemmalla alavatsassa ja tänään minimaalista vuotoa. Jotenkin tuntuu, että tästä voi tulla pitkä kierto. Macat, greippi ja viinietikka olleet vahvasti läsnä. Tänään postilaatikossa odottaa ystäväni: 21 kpl ovulaatiotestejä!<3 Katsotaan, että mitä tästä tulee! Noh, kissavauva meille tulee ainakin!:D
Onnea kissavauvasta!:Heartred Meille tuli keskenmenon jälkeen koiravauva ja se on kyllä ollut tuntunut todella hyvältä päätökseltä. Kyllä ihanat lemmikit piristää kaikkien menkka- ja yritysmasisten keskellä:) Macat ja greippi on mulle tuttuja yrityksen apuvälineitä, mutta mitä toi viinietikka tekee ja miten sitä käytetään?o_O Jännä, että löytyy mullekin vielä jotain uutta, vaikka melkein vuoden oon jo nuohonnut nettiä eri raskautumisvinkkejä etsien:grin

Onnea kissavauvasta!:Heartred Meille tuli keskenmenon jälkeen koiravauva ja se on kyllä ollut tuntunut todella hyvältä päätökseltä. Kyllä ihanat lemmikit piristää kaikkien menkka- ja yritysmasisten keskellä:) Macat ja greippi on mulle tuttuja yrityksen apuvälineitä, mutta mitä toi viinietikka tekee ja miten sitä käytetään?o_O Jännä, että löytyy mullekin vielä jotain uutta, vaikka melkein vuoden oon jo nuohonnut nettiä eri raskautumisvinkkejä etsien:grin

Heh, kiitos!<3 Innolla jo odotetaan meidän uutta perheenjäsentä. Tuo varmasti kosolti iloa arkeen hän!

Joo, toi etikka oli mullekin uusi tuttavuus, mutta sen ollessa ekaa kertaa käytössä plussasin km-kierrossa (plussaa piti odottaa 8 kk)! Luotettava tutkimustieto toki perustuu oman kokemuksen lisäksi vain ja ainoastaan vauvapalsta-äityleiden kokemuksiin.:D Toki sillä on ihan tutkittujakin terveyshyötyjä, joten ei se nyt varmaan ainakaan huonoa tee!:)

Edit: Ja siis vielä tosta käytöstä. Itse oon sekoittanut ruokalusikallisen lasilliseen vettä ja hörppinyt pillin kanssa, ettei kauheesti hampaat altistuisi. Googlesta löytyy aika paljon tietoa, joskin osa aika kyseenalaista. Hakusanoilla omenaviinietikka+raskautuminen löytyy sitten tätä kokemustietoa.:D

Muokattu viimeksi:
Mää en tiedä mitä mun keho tekee! Lopetin pillerit 11/16 ja siitä asti ovis on ollut yleensä kp 21 paikkeilla. Kunnes nyt! Viime kierrossa missä tärppäskin, ovis oli kp 15 ja nyt tää sitä seuraava kierto on meneillään kp 12 ja testi näytti aamulla tältä. Päätäkin on särkenyt jo monta päivää et vähän osasin aavistella, että ovis saattais olla tuloillaan mutta että kp 12. Mulla! Onko näin aikanen ovis edes hyvä?

Ja mietin, että voisko se olla toi maca, mitä oon nyt sitkeesti syöny monta kiertoa? Vai onko mun keho vasta nyt palautunut pillereistä?

ImageUploadedByVau Foorumi1526616724.511196.jpg

Mää en tiedä mitä mun keho tekee! Lopetin pillerit 11/16 ja siitä asti ovis on ollut yleensä kp 21 paikkeilla. Kunnes nyt! Viime kierrossa missä tärppäskin, ovis oli kp 15 ja nyt tää sitä seuraava kierto on meneillään kp 12 ja testi näytti aamulla tältä. Päätäkin on särkenyt jo monta päivää et vähän osasin aavistella, että ovis saattais olla tuloillaan mutta että kp 12. Mulla! Onko näin aikanen ovis edes hyvä?

Ja mietin, että voisko se olla toi maca, mitä oon nyt sitkeesti syöny monta kiertoa? Vai onko mun keho vasta nyt palautunut pillereistä?

View attachment 69082
Kyllä kp 12 ovisplussa on ihan hyvä:) Ovishan tulee vielä päivää ovisplussan jälkeen, joten nyt sulla olis ovis varmaan kp 13. Normaali kuukautiskiertohan on 23-35 päivää ja jos sun luteaalivaihe on normaali 12-16 päivää, tai edes se minimi riittävä 10 päivää, niin oikein maillikkaasti meet tuohon normaaliin vaihteluun. En usko, että sun pitkät kierrot johtuu pillereistä, kun ei niiden minkään tutkimusten mukaan pitäis vaikuttaa kiertoon juuri ollenkaan niiden lopettamisen jälkeen. Ennemminkin joku hormonitoiminta on vähän muuttunut. Voi olla se maca tai joku muu. Tai sit ihan vaan kehon ”normaalia” vaihtelua.

Niin ja tää on tosiaan viimenen yritys ennen leikkausta! Jännittää! Leikkaus 11.6. Positiivista tässä aikasemmassa oviksessa ois, että menkat kerkeis loppuun ennen leikkausta!

Kauan sulla tulee aikaa lähetteestä leikkaukseen ja missä leikataan? Mä vasta odottelen aikaa, laparoskopiaan siis myös menossa endon takia :mad:

Kauan sulla tulee aikaa lähetteestä leikkaukseen ja missä leikataan? Mä vasta odottelen aikaa, laparoskopiaan siis myös menossa endon takia :mad:

Sain lähetteen 15.1. ja aika tuli 23.4. ja itse laparoskopia on 11.6. Ja Naistenklinikalle menossa. Kannattaa soittaa sinne ja ilmottaa, että on valmis vastaanottaan myös peruutuspaikan! Mulle toki semmosta ei tarjottu, mutta kantsii kaikki keinot koittaa hyödyntää. Mulle sanottiin tammikuussa, että jono on noin 5kk ja hoitotakuu 6kk.

Toivottavasti saat pian ajan! Se epätietoisuus on todella raastavaa, kun ei tiedä missä kuussa se on!

Pottu mä oon käsittänyt että aikainen o+ on oikein hyvä. Ehtii kiinnittyä hyvin ennen kun kk pitäs alkaa, eli luteaalivaihe tarpeeks pitkä. Tosin ei taas liian aikainen, että limakalvo ehtii paksuuntua kk jälkeen. Mutta sitähän sanotaan että km jälkeen on vieläkin paremmat mahikset ;) pidetään peukkuja!

Täällä oli ovis kp17 ja nyt siis dpo5.

Tsemppiä piinailuihin kaikille! :)
Itellä tylsä kp7 meneillään.. Aloitin nyt juomaan porkkanamehua, kun kuulin, että eräs mystinen "joku" oli raskautunu sitä juomalla ;)

Sain lähetteen 15.1. ja aika tuli 23.4. ja itse laparoskopia on 11.6. Ja Naistenklinikalle menossa. Kannattaa soittaa sinne ja ilmottaa, että on valmis vastaanottaan myös peruutuspaikan! Mulle toki semmosta ei tarjottu, mutta kantsii kaikki keinot koittaa hyödyntää. Mulle sanottiin tammikuussa, että jono on noin 5kk ja hoitotakuu 6kk.

Toivottavasti saat pian ajan! Se epätietoisuus on todella raastavaa, kun ei tiedä missä kuussa se on!

Eli siellä ei ainakaa veny hoitotakuun yli :) Mut leikataan Oysissa, en vielä hoksinu kysyy siitä jonosta tai peruutusaikoja. Niillä peruutuksilla vois vissiin päästä hyvinki nopeesti, mutta pitää käydä eka magneettikuvauksessa kesäkuun lopulla ja tekevät vasta sit leikkaussuunnitelman.

Pottu, minulla tulee usein o+ kp 11 eli ovulaatio kp 12, kierto 26 pv. Vähän vaihtelee. Kun oli pari päivää aiemmin o+, niin googlailin asiaa. Aikainen ovulaatio voi olla huono juttu, jos munasolu ei ehdi kypsyä. Löysin tutkimuksen, että ovulaatiolla ennen kp 11 on huonommat mahdollisuudet raskautua ja jos raskautuu, niin isompi riski keskenmenoon. Mutta sinulla on pari päivää yli tuon eli ei mitään hätää. Ja kp 13 ovulaatiohan on vain yhden päivän päässä "standardi" 14:stä (28 pv kierto). :)

Oon seuraillut taustalla aktiivisesti, etenkin piinapäivien aikaan, joskus harvoin jotain kirjoittanutkin. Meillä siis reilu vuosi tjottailua takana, nyt viimekuukausina ehkä vähän "vähemmällä yrityksellä" tjottailua miehen opintojen tilanteen vuoksi, taloudellinen tilanne tällä hetkellä aika heikko ennenkuin mies saa töitä valmistuttuaan. On ollut mielenkiintoista seurata ja "elää mukana" monien tuttujen nimimerkkien yrityksessä :)

Nyt taas on itsellä ne jännimmät päivät menossa, tallettelut osui hyvin kohdilleen ja nyt menossa kp 24/~27, dpo ~11. Menkat alkaisi oletettavasti ensi tiistain kieppeillä. En jaksa kuitenkaan tuon tallettelut kohdilleen osumisesta innostua kun sama on tapahtunut todella usein ilman positiivista tulosta.

Oireisiinkaan en enää jaksa luottaa, oma kroppa näköjään huijaa niin taidokkaasti että joka kierrossa löytyy niitä raskausoireita vaikka tärppiä ei olisi tapahtunutkaan :D ja kun ne oireet alkaa ilmestyä jo ennen mahdollista kiinnittymistä. Nyt kuitenkin yksi oire joka melkein kellontarkasti viikkoa ennen mekkojen alkamista on _aina_ ilmaantunut, rintojen kipeytyminen, puuttuu. Mahassa nippailee erikoisesti, mutta sitä tapahtuu joka hemmtin kierrossa. Liian toiveikas tästä menkkoja enteilevästä "vakio-oireen" puuttumisesta en ole, sillä toissa- ja tänäaamuna tikutin tyylipuhtaat negat. Seuraava testailu siis vasta ensi viikolla jos menkat myöhässä...

Mä hiivin myös täällä varjoissa. Lämmöt olleet mukavan tasaiset, poikkeuksellisen tasaiset mulle :) 36.5 +/- 0.1C. Jaksan taas toivoa ovista! Jospa nyt!! :D

Sain labratulokset: ferritiini 53 ja tsh 1,96 eli kaiken pitäisi raudan ja kilpparin puolesta olla ok! Oon luottavaisin mielin!
Ja jos tärppää esim vasta syyskuussa niin sitten tulisi kesän lapsi. Oman syntymäpäiväni lähellä. Eli sekin ihan ok :)

Mäki sain labratulokset..ferritiini oli tippunu 103
->42, ei hyvä. Alan syömään rautaa sano lääkäri mitä hyvänsä. Lisäks tsh oli noussu 1,7 ->2,3, ei hyvä. Oottelen tiistaihin lääkärin soittoa ja vaadin annosnostoa kilppatrinsuhteen ja uusia labroja 4vk päästä.

Ärsyttää jo valmiiksi jos joutuu tappelee lääkärin kanssa.

Rintta, tsemppiä!! Toivottavasti saat asian kuntoon kuitenkin.
Mulla oli viimeks TSH jonku verran yli 2, mutta ei sille mitään tehty. Pitäis itse vaan jaksaa valita gluteenitonta, niin se pysyisi matalampana. Kahvia oon onneksi saanut nyt vähennettyä.
Meillä on alkionsiirto buukattuna viikon päähän ja nyt toivotaan, ettei limis lorahda pihalle tai jotain muuta typerryttävää tapahdu ennen sitä (tai heti seuraavana päivänä!)
Katjusha kp 18. Kuukautiskakenteri veikkaa ovulaatiota maanantaille, mutta tässä lääkekierrossa on päätetty aloittaa keltarauhashormoni sunnuntaina.

Täällä taustailen, tänään kp 47, yksi terolut kuuri takana ja toinen parhaillaan menossa (sunnuntaina ois viimeisen pillerin otto) ja näyttäisi siltä että menkat saattaisi pikkuhiljaa alkaa! Ainakin tuhruttelee todella lupaavasti! Onneksi nyt on ollut uuden asunnon remppa-ja muuttohommia mielen päällä niin ei oo niin paljoa ahdistanut tämä "normaalia pidempi kierto". Eikä ovuloimattomuus. Eikä se,että tietää ettei tässä kuussa tarvii tärpistä edes haaveilla.

Joo, ovuloimattomuus on kyllä todella perseestä. Muistan hyvin, miten ahdistava oli joku lähemmäs 60 päivän ”kierto” keskenmenon jälkeen:shifty: Toivottavasti saat menkat alkamaan salainensydän!

Mä oon varovaisen positiivinen tästä kierrosta. Testasin nimittäin viivanpaikan/haamun pc:llä. Tänään on dpo 8-10. Mulla on kyllä noita enemmän ja vähemmän selviä haamuja/viivanpaikkoja on melkein joka kierrossa, mutta jotenkin tää näytti poikkeuksellisen selvältä:grin

Takaisin