Raskaaksi 2017

Olemattomat ja epäsäännölliset kuukautiset.. ylipainoa ja vaikeuksia laihduttaa (ovat pcos kanssa käsikädessä..) , ovulaatiohäiriöt ja pitkät kierrot.. runsasta karvan kasvua ihan joka paikassa ja sheivaamassa saa olla joka päivä lähes.. siinä mun oireita..
Tsemppiä ja kovasti sympatiaa pcos kanssa.
 
Tänään aloitettu taas primolutin napsiminen ja tilasin taas ensi kiertoon CB kaksoishormooneja paketin. Vanhaasta paketista jäljellä 5 testikasettia.

Tänään tuli viides vilkkuva hymynaama, mut mä en nyt enään jaksa odotella ja ihmetellä kierron venymistä niin aloitin nyt ne primot. Tänään kp25, lyhyempi kierto nyt kun edellinen. Joka oli sen 54päivää!
 
Heitsu, kyllä sä luettelit ihan niitä klassisia pcos:n oireita. Tuohon limakalvon ohuuteen en osaa sanoa, mutta pitkät kuukautiskierrot, ylipaino ja ylimääräinenkarvoitus todella viittaavat siihen suuntaan. Pcos tosiaan liittyy aineenvaihduntahäiriöihin, mutta siitä ei ole ihan täyttä varmuutta, onko se niiden syy vai seuraus. Sen takia just pcos:tä kärsivien voi olla vaikeaa tiputtaa painoa, mutta toisaalta pienikin (5-10 %) painonpudotus voi helpottaa pcos:n oireita ja auttaa ovuloimaan. Toisaalta aina painon pudotus ei yksin auta ja pcon lisäksi taustalla voi olla myös muita hormonihäiriöitä. Tää on ilmeisesti siis ainakin alinahin tillanne, eli pcos on kadonnut, mutta oviksen kanssa on silti ongelmia. Myo-inositolin on joka tapauksessa tutkimuksissa todettu jotenkin auttavan ovuloimisessa ja jonkinlaisia viitteitä siitä, että se saattaisi auttaa myös pudottamaan vähän painoa, on havaittu.

Mua vähän jännittää, että toimiiko toi myo-inositol mulla mitenkään, kun mulla ei ole todettu sokeriaineenvaihdunnassa mitään häiriöitä (työterveydessä pari vuotta sitten mun sokeriaineenvaihdunta oli suorastaan erinomainen) ja olen normaalipainoinen. Mutta sitäpä tässä nyt testailen:grin
 
Nipsuliini kyllä sitä kiireellisyysluokkaa varmasti voi muuttaa, jos sulla on paljon kipuja. Ja noita peruutuksiakin tulee, joten voit päästä hyvinki pian leikkaukseen. Munkin kohdalla oli puhetta tuosta laparoskopiasta, mutta tehdään nyt ainaki yks IVF ennen sitä, jos vaan vielä pärjään kipujen kans huhti-toukokuulle.

Toivotaan, että lähtee kerralla pieni mukaan ja laparoskopiaa ei tarvita :Heartred
 
Naiset! Oon niin pahoillani jos oon epähuomiossa pistänyt teidän kommentteihin nuita arvioita ihanpäin puita, painelen näköjään tän tabletin kanssa ihan mitä sattuun! :facepalm::facepalm:
 
Muokattu viimeksi:
Heitsu, kyllä sä luettelit ihan niitä klassisia pcos:n oireita. Tuohon limakalvon ohuuteen en osaa sanoa, mutta pitkät kuukautiskierrot, ylipaino ja ylimääräinenkarvoitus todella viittaavat siihen suuntaan. Pcos tosiaan liittyy aineenvaihduntahäiriöihin, mutta siitä ei ole ihan täyttä varmuutta, onko se niiden syy vai seuraus. Sen takia just pcos:tä kärsivien voi olla vaikeaa tiputtaa painoa, mutta toisaalta pienikin (5-10 %) painonpudotus voi helpottaa pcos:n oireita ja auttaa ovuloimaan. Toisaalta aina painon pudotus ei yksin auta ja pcon lisäksi taustalla voi olla myös muita hormonihäiriöitä. Tää on ilmeisesti siis ainakin alinahin tillanne, eli pcos on kadonnut, mutta oviksen kanssa on silti ongelmia. Myo-inositolin on joka tapauksessa tutkimuksissa todettu jotenkin auttavan ovuloimisessa ja jonkinlaisia viitteitä siitä, että se saattaisi auttaa myös pudottamaan vähän painoa, on havaittu.

Mua vähän jännittää, että toimiiko toi myo-inositol mulla mitenkään, kun mulla ei ole todettu sokeriaineenvaihdunnassa mitään häiriöitä (työterveydessä pari vuotta sitten mun sokeriaineenvaihdunta oli suorastaan erinomainen) ja olen normaalipainoinen. Mutta sitäpä tässä nyt testailen:grin
Kiitos vastauksesta :)
 
Tänään tuli jo kuudes vilkkuva hymynaama. Ei tässä kierrossa kyllä sitä ovista tapahdu vaikka tuo laite naamaa vilkuttaa. Näin on ennenkin käynyt!
 
Millonkohan ne menkat alkaa nyt ois 32/? Ensimmäiset km jälkeen. Saas nähdä miten pitkäksi kierto venyy. Testiä en enää tee ennenkuin menkat vähintään pari viikkoa myöhässä.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ovis tulossa. Toiveet ei suuret, lähinnä et yritetään nyt ja taas petytään.

Tsemppiä ja hyvää viikonloppua kaikille!
 

Liitteet

  • IMG_20180302_084001__01__01__01.jpg
    IMG_20180302_084001__01__01__01.jpg
    999.3 KB · Katsottu: 157
Mulla tuli tänään jo seitsemäs vilkkuva hymynaama. Nyt lopetan sen testailun ja napsin primot loppuun ja jään odottaa menkkoja.

Alinah kp27
 
Vuosi sitten jätettiin ehkäisyrengas pois ja annettiin vauvalle lupa tulla. Ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut :sad001 Olisi ollut niin huippua saada tänään dpo 10 kunniaksi haamulainen testiin jo tuon "merkkipäivänkin" takia mutta p*****e siinä testissä mitään näkynyt. Ja tuskin tulee tässäkään kierrossa mitään näkymään! :banghead:
 
Täällä aloitettiin tänään oviksen metsästys 13/30-35kp Nega vielä testi.
 

Liitteet

  • IMG_20180303_141030.jpg
    IMG_20180303_141030.jpg
    658.3 KB · Katsottu: 167
Salainensydän, dpo 10 on vielä aikaista. :) Oletko tänään testannut?

Täälläkin ovista odotellaan, kp 14. Testissä jo hiukan vahvistumista, ehkä se parin päivän sisään muuttuu plussaksi. Aiempien km:n jälkeen ollut o+ kp 15. Vähän kyllä huolettaa, kun edelleen on ajoittain alavatsalla kipuja, ei onneksi kauhean usein eikä tiheään.
 
Mulla joskus hamassa tulevaisuudessa uusi kierto ja ei vaan jaksaisi odottaa. Turhauttaa nää ovuloimattomat kierrot! Ei kauheesti hymyilytä kun ovuloi vaan muutaman kerran vuodessa.
 
Täällä tänään ovis testi nega 14kp menossa.Tälle kierrolle en enää anna mitään toivoa koska pissatulehdusoireet tullut tänne ja 100% olen varma että tulehdus on ja määrätään lääkekuuri.
 
Heitsu, eihän pissatulehdus ole este raskautumiselle! Jos antibioottikuuri tulee, niin pyydä vaan raskaudelle sopiva lääke, muuten pitäisi olla ok. :) Toki inhottavia virtsatulehdukset ovat, eikä varmasti niin tallettelut innosta, jos oireet ovat pahoina. :sad001 Toivottavasti helpottaa pian!
 
Heitsu, eihän pissatulehdus ole este raskautumiselle! Jos antibioottikuuri tulee, niin pyydä vaan raskaudelle sopiva lääke, muuten pitäisi olla ok. :) Toki inhottavia virtsatulehdukset ovat, eikä varmasti niin tallettelut innosta, jos oireet ovat pahoina. :sad001 Toivottavasti helpottaa pian!
Toivotaan että nopeasti paranee ja ajattelin pyytääkin jotain raskaudelle sopivaa kuuria.
 
Menkat viipyy edelleen. Maanantai alkoi auton hajoamisella joten menkat ois kirsikka kakun päällä. Kp 36/?
 
Mitä mieltä ootte testistä.Tämä testi ei oo aivan 100% hyvin toiminut minun kanssa ei tule tummemmaksi kuin testiviiva aina plussa on melkein yhtä vahva viiva kuin testi viiva.
 

Liitteet

  • IMG_20180305_214430.jpg
    IMG_20180305_214430.jpg
    666.4 KB · Katsottu: 160
Takaisin
Top