Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Triana, olet ihan oikeassa. Mulla tilanne on sikäli valoisa, että mähän tulin jo kerran raskaaksi ”virallisella yk 1:llä” (sitä ennen oli vähän tjottailtu n. 2 kiertoa) kierrosta, jossa ovis oli kp 28. Se meni kesken, mutta sillä tuskin oli yhteyttä kierron pituuden kanssa. Tässä nyt päättyneessä kierrossa meidän talletteluajankohdat ei ehkä menneet ihan nappiin, joten sekin voi olla syynä siihen, ettei nyt tärpännyt. Mä lähden siis suhteellisen toiveikkaana uuteen kiertoon ja nyt vaan toivoisinkin, että seuraavat 3-4 viikkoa ennen ovista menisi mahdollisimman nopeasti.
 
Mrs R. tilannehan on tosiaan valoisa, kun tietää hedelmöittymisen olevan mahdollista :)

Meillä ei oo siis yhtäkään plussaa tullu reilu 2 vuoden aikana, vaikka on jo hoitojakin tehty.
 
Muista kuitenkin elää :) nimim. 2017 vilahti ohi raskaudesta haaveillessa :(

No kyllä välillä tuntuu, että munkin elämä heinäkuusta eteen päin pyöri vain tän vauvajutun ympärillä. Ensin tulin raskaaksi, sitten oli keskenmeno ja sitten siitä toipuminen. Kyllähän se muu elämä jää tavallaan vähän sivuosaan, kun lapsi on kuitenkin se hartain toive ja isoin asia. Täytyy varmaan keksiä jotain muuta kivaa, mitä odottaa, siltä varalta, ettei tärppääkään.
 
Kohta tulee kaksi vuotta yritystä täyteen. Suurin ongelma ollut ovuloimattomuus ja pitkittyneet kierrot. Ei oikein kahden muksun jälkeen osannut kuvitella miten vaikeaa olisi saada kolmas. Ensimmäinen ovisplussa testiin asti saatuna oli tämä kierto. Joka puolella alkaa tulla raskaana tai juuri vauvan saaneita. Kp 24/31-42 dpo 10. Ei mitään oireita.
 
Meilläkin ihan kohta tulee 2vuotta täyteen, mutta ei ollut yllätys kun ei esikoinenkaan helposti tullut (2v meni). Yksi kemiallinen takana syksyltä. Mulla ongelmana pitkät kierrot olleet aina ja ovulaatio häiriöt siinä samassa...
 
Kohta tulee kaksi vuotta yritystä täyteen. Suurin ongelma ollut ovuloimattomuus ja pitkittyneet kierrot. Ei oikein kahden muksun jälkeen osannut kuvitella miten vaikeaa olisi saada kolmas. Ensimmäinen ovisplussa testiin asti saatuna oli tämä kierto. Joka puolella alkaa tulla raskaana tai juuri vauvan saaneita. Kp 24/31-42 dpo 10. Ei mitään oireita.

Ihan sama mulla! Kivaa saada kavereilta kuvia positiivisista testeistä... yhdeltä sain oikein ultrakuvankin. Kiitti. Ihanaa. Onnea.
 
Nyt huhuilen tähän väliin:
Onko suosituksia hyvästä gynekologista Helsinki-Espoo akselilla?
Muuten pitää mennä ihan arpomalla :D
 
Sitä en tiedä mitä teen jos letrojen syönnistä ei ole ollut apua... en halua tuhlata enempää aikaa/energiaa tähän hankkeeseen. Niinkuin kirjoitin aiemmin, viime vuosi vaan vilahti ohi odottaessa että aika kuluisi menkoista menkkoihin... surkeaa elämää :(
 
No kyllä välillä tuntuu, että munkin elämä heinäkuusta eteen päin pyöri vain tän vauvajutun ympärillä. Ensin tulin raskaaksi, sitten oli keskenmeno ja sitten siitä toipuminen. Kyllähän se muu elämä jää tavallaan vähän sivuosaan, kun lapsi on kuitenkin se hartain toive ja isoin asia. Täytyy varmaan keksiä jotain muuta kivaa, mitä odottaa, siltä varalta, ettei tärppääkään.
Meillä oli tätä tjottailua takana melkein vuosi kun päätin vaihtaa alaa ja hain AMK:aan opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Piti alkaa miettimään että mitä minä haluan ihan oikeasti tehdä. Vaikka lapsia sais, niin lopulta ne kuitenkin lentää pesästä.
Opiskelu on innostavaa ja töitä olen tehny siinä rinnalla. On kaikenlaista jännää mitä odottaa. Niinkuin esimerkiks lainojen maksu tässä opiskellessa ja pyrkimys ettei tarvis opintolainaa ottaa :hilarious:
Eniten tietysti toivon perheenlisäystä. Kumpa saatais vielä se kolmas. Ja mieluiten neljäs ja viideskin :shy: Mutta jos ei, niin näinkin on ihan hyvä. Ainakin hetkittäin hyväksyn asian..

Vielä pitää lisätä tosta lainan maksusta että jotenkin olen ajatellut, että opiskellessa pitää yrittää selvitä niistä, mutta jos jäisin äitiyslomalle ja hoitovapaalle niin mies sais maksaa sitte minunkin puolesta taikka haettais lyhennysvapaata tms miten nyt silloin sovittais.. Aiemmin kun on ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla niin menot oli tosi pienet. Nyt on harrastusmaksut ja vaatteet ja kaikki. Koululaisille ei enää niin helposti löydy kirpparilta kaikkea tarvittavaa..
 
Muokattu viimeksi:
Elisabet 89, toi on tosi hienoa, että olet miettinyt, mitä haluat tehdä ja lähtenyt opiskelmaan. Arvostan!:) Nimimerkistäsi veikkaan, että ollaan varmaan synnytty saman vuonna (-89). Mulla elämä on mennyt niin päin, että olen käynyt ensin koulut ja olen nyt periaatteessa unelmieni urapolulla. Nyt mun ”täydellisestä elämästä” puuttuu vaan ne lapset.:grin Mutta jotain muita tavoitteita ja suunnitelmia olisi varmaan hyvä keksiä tälle vuodelle:rolleyes: Mielellään jotain sellasta, jonka raskaus sotkisi kokonaan. Olis niin mun tuuria, että sit tärppäisi:hilarious:
 
Katselin muuten kalenteria ja katoin, että miehen kaveriporukan laskettelureissu osuu just mun ovulaation todennäköisen ajankohdan päälle. Iski paniikki ja laitoin miehelle viestin tästä päällekäisyydestä. Onneksi olin sotkenut viikonloput ja reissu onkin vasta viikon päästä ovulaatiosta. Ja siis ai miten niin tää kuumeilu rytmittää elämää?:shy:
 
Elisabet 89, toi on tosi hienoa, että olet miettinyt, mitä haluat tehdä ja lähtenyt opiskelmaan. Arvostan!:) Nimimerkistäsi veikkaan, että ollaan varmaan synnytty saman vuonna (-89). Mulla elämä on mennyt niin päin, että olen käynyt ensin koulut ja olen nyt periaatteessa unelmieni urapolulla. Nyt mun ”täydellisestä elämästä” puuttuu vaan ne lapset.:grin Mutta jotain muita tavoitteita ja suunnitelmia olisi varmaan hyvä keksiä tälle vuodelle:rolleyes: Mielellään jotain sellasta, jonka raskaus sotkisi kokonaan. Olis niin mun tuuria, että sit tärppäisi:hilarious:

Täällä myös yksi, joka häröilee unelmien urapolulla ja yrittää kehittää uusia haasteita tälle vuodelle, jottei elämä menisi vaan yrittämiseksi. Yliopistosta olen kerran kävellyt voittajana paperit kourassa ulos ja toista kertaa en ole menossa!:D Unelmien kotiin päästiin muuttamaan loppuvuodesta ja sisustuskin harmittavan hyvin jo mallillaan. Ylimääräinen makuuhuone toimittaa tällä hetkellä pyykinkuivaus- ja joogahuoneen tehtävää. Välillä mietin, että miksi uhraan kaiken voimani tähän prosessiin, kun elämässä on kaikki just nyt niin hiton hyvin! Mutta minkäs sitä itselleen mahtaa.:)

Ohhoh, varsinainen vuodatus! Mutta kertokaa sisaret ihmeessä, että miten saatte aikanne kulumaan, niin ettei koko vuosi mene vauvantekosumussa!:)
 
Hopeareunus, mä treenailin ja urheilin yrityksen ensimmäiset vuodet, pikkuhiljaa ne olivat IVF-jaksojen sävyttämät (kesätauolla maratonille ;)). Sitten pari vuotta sitten menin avoimeen yliopistoon mielen virkistykseksi ja teinkin muutaman kurssin, kahden kurssin aikana olinkin raskaana. Eka ei tuonut lasta, koska oli kohdunulkoinen, mutta sitten ruotsin kurssin aikana tulin taas raskaaksi ja saimme kauan odotetun perheenlisäyksen.
Mä oon siis ollut kokopäivätöissä jo 20 vuotta, ja kuumeilu on pahentunut vain siitä, kun tulin 9 vuoden yrityksen jälkeen ekan kerran raskaaksi.
Katjusha kp 7 ja mitähän tästäkin tulee :)
 
Takaisin
Top