Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään tietoa onko maca kapseleilla ja jauheella jotain eroa (paitsi maku, muoto ja hinta)? Yritin yövuorossa vähän googlailla asiaa, mutta en päässyt mihinkään lopputulokseen. Ajattelin että täällä tiedetään jos on väliä kumpaa tilaa?
 
Mä en täältä siirry varmaan tonne uuteen, koska en kestä itsekään kuulla niitä innostuneita plussaajia jotka tulevat hehkuttaa kuinka ekasta kierrosta tärppäsi. Sori suora sanaisuuteni, jotkut varmaan pystyy tähän samaistumaan.

Täällä kp16 tai 17 ja clearbluen dual hormone näytti tyhjää ympyrää.

Täytyy perjantaina käydä hakee letrot ja terot.

Heheheeeeiii! High five mä haen ne tänään :) :)
Perustetaan joku oma salainen ryhmä hiukan kiukkuisille, pitkään yrittäneille katkeroille jotka haluis työntää niille "en edes yrittänyt ja saunan laiteilta raskauduin heti kp1:nä"-tyypeille ne niiden positiiviset tikut suoraan sinne minne aurinko ei paista :p

Mä en ainakaan enää kohta oo yhteiskuntakelpoinen :D
 
Onnea kaikille plussanneille! <3

Nipsuliini Tsemppiä endo diagnoosin kanssa! Kystista sen verran, että miulla on niitä ja niille ei tehdä mitään ja eivät ole vaikuttaneet mitenkään muuten kuin kipuna silloin kun ovat puhjenneet. Mutta nekin varmasti on jokaisella erilaisia ja myös hoito/hoitamattomuus.

Varmasti tuntuu pahalta teidän pidempään yrittäneiden lukea "tärppäsi ekasta kierrosta" hehkutuksia. :( Itsehän olen juurikin näitä helposti raskautuvia ja todellakin koen siitä toisinaan huonoa omaatuntoa, että miksi itsellä käy niin helposti ja toiset joutuu tuskailemaan asian kanssa vuosia. Mutta jossainhan sitä raskauttaankin haluaa hehkuttaa, kun ei alussa oikein suvulle ja ystäville kehtaa jos käykin huonosti.

Siirryn itse tuonne Raskaaksi 2018 ryhmään, mutta jään mielenkiinnolla seuraamaan myös teidän kirjoituksia täällä ryhmässä. :)

Plussatuulet puhaltakoon meille kaikille! <3

Olen ihan samaa mieltä :) se ryhmä on oikea paikka kaikille hehkuttaa myös niitä helposti alkaneita raskauksia :)

.... ja siksi nykyään varjoissa viihtyvä ja ivallinen octomom/mrs. Smith ei ole sopivaa seuraa pastellin värisiä päivityksiä puskevaan ketjuun.
 
Onko kellään tietoa onko maca kapseleilla ja jauheella jotain eroa (paitsi maku, muoto ja hinta)? Yritin yövuorossa vähän googlailla asiaa, mutta en päässyt mihinkään lopputulokseen. Ajattelin että täällä tiedetään jos on väliä kumpaa tilaa?

En usko että on merkittävää eroa tehossa. Jauhe on kätevä jos tykkää tehdä smoothieita tai ei halua niellä kapseleita. :p

Sen verran vinkkiä, että se on sitten TOSI pahaa. Kapselitkin maistuu ihan hirveältä ja pitää äkkiä huuhtoa alas, et en tiedä miten saisin esim. ruokalusikallisen uppoamaan mihinkään ruokaan ilman yrjöä... :yuck:
 
Mä pohdin kans jauheen ja kapselin eroa, mutta päädyin kapseliin, koska en tiedä mihin sen jauheen tuuppaisin. Muistelin et siitä mausta oli moni jo sanonu :D Jään odotteleen paketin saapumista ja viimeistään ensi viikolla alkavaa kiertoa..
 
Mrs Smith, sympatiseeraan myös :)
Tuo Ei tää voi olla niin vaikeeta -ketjukin on vähän hiljentynyt. Siellä on ”kriteerinä” yli 6 kk yritys. Osa on päässyt eteenpäin plussan kautta, osa edelleen yrittää erilaisin lääkityksin ja monet hard core -lapsettomat on tuolla IVF/ICSI -ketjussa sitten.
Mä sekoilen joka paikassa, myös ikänaisten ryhmissä :) Voi sanoa, että olen koukussa yrittämiseen ... milloinkahan sitä vois vaan lakata?
Katjusha kp 20 eikä ovulaatiosta tietookaan, limatkin on loppunu.
 
Jep, mulla tänään dpo 11. Testasin eilen negan ja aattelin testata dpo 13 uusiks, jos ei oo alkanu. Ei oo mitään oireita, joten tuskin siellä taaskaan ketään on.

Eikös täällä useampi plussannu oo just sanonu että oli kans tautia just päällä ja sit plussas?! Ainakin se laskee sitä vastustuskykyä ja parantaa kai kiinnittymismahdollisuuksia! :)
Jospa se olisi nyt käynytkin niin, että nega testi olisi muuttunut hennoksi positiiviseksi :) Joo tiiän, helppo sanoo muille että "pysy positiivisena ja vielä on toivoa niin kauan kun ei tule menkkoja" mutta kuin moni omalla kohdalla pystyy näin ajattelemaan? :grin Kysynpähän vaan. Mä oon itse ainakin niin epäileväinen eetu tuon flunssan suhteen että en uskalla liiaksi toivoa ettei tule karvasta pettymystä. Vaikka tietty sitä toivoo että flunssa ois vaikka vähän edesauttanut kiinnittymistä :rolleyes:
 
Jospa se olisi nyt käynytkin niin, että nega testi olisi muuttunut hennoksi positiiviseksi :) Joo tiiän, helppo sanoo muille että "pysy positiivisena ja vielä on toivoa niin kauan kun ei tule menkkoja" mutta kuin moni omalla kohdalla pystyy näin ajattelemaan? :grin Kysynpähän vaan. Mä oon itse ainakin niin epäileväinen eetu tuon flunssan suhteen että en uskalla liiaksi toivoa ettei tule karvasta pettymystä. Vaikka tietty sitä toivoo että flunssa ois vaikka vähän edesauttanut kiinnittymistä :rolleyes:

Niiiimpä! :D Se on helppo tsempata muita ja uskoo mahdollisuuksiin ja sit kun on ite samassa tilanteessa niin on heti ekasta negasta lyömässä kierron menetetyks! Toivotaan, että molemmat plussaa vielä tän vuoden puolella :)
 
Heippa hei. Ajattelin kirjottaa ensin omista fiiliksistä ja käydä sitten lukaisemassa teidän kirjotuksia. Näyttäis olevan n. 40 sivua tekstiä tullu sitte viime kerran jälkeen.

Meillä meni viime kierto ihan harakoille. Ei tainnu olla seksiä lähelläkään ovista ja kierto jäi 24 päivän mittaseks. On joskus ennenkin ollut lyhyt, mutta nyt tuli täti ihan odottamatta.

Tässä kierrossa seksiä on ollut ainakin just ennen ovista, ellei sit sattunu samalle päivälle. En oo kyllä yhtään varma mille päivälle ovis osui kun tuntuu että limailu alko taas aikasin, että olisko ovis aikasin ja enteilis lyhyttä kiertoa..? Nyt limailu vaan jatkuu.. Ei nyt ovislimojen kaltasta mutta kosteaa on. Pahoittelut yksityiskohdista :grin
Tietty sitä on taas toiveet katossa, mutta nyt on aika aikasta piinailla kun vasta kp 15 meneillään..
 
Tsemppiä Heltsu ja kaikki muutkin :) Itellä myös hyvä kokemus macasta, lyhensi kiertoa ja ovulaatio tuntu selkeästi, vaikka en plussannutkaan :) Nyt oon käyttäny ihan muuten vain puhdistamon energia-smoothie jauhetta, jossa on kans sitä macaa, mutta maku ei puske läpi.. toki kapselit on paljon helpompi napata naamariin, pitää itelläki hankkia niitä, kun tuo jauhe on loppu :)

Täällä dpo1 ja aamulla saanu jo halata pönttöä, mikähän ihme tauti tämä on, mahatautia, lämpöä, kurkkukipeä, suussa jotakin rakkuloita.. Täytyy toivoa, että tämä ois nyt se vauva-flunssa ;)
 
Onkohan kiinnittymiseen mitään ”kikkoja” tai jotain mitä vois ovulaation jälkeen tehä että avittais vähän? :) useasti tääl on punaviini mainittu mutta se ei kyl mee alas ollenkaan :D auttaiskohan toi maca?
 
Vauvahaaveissa, Mä oon testannut villasukkia eli lämpimät jalat -tekniikkaa, akupunktiota, kasvohoitoa tmv. rentouttavaa. Jos on ovista tikuttanut ja ajankohdasta selvillä voit kokeilla tuoretta ananasta viikon verran ovulaatiosta eteenpäin. Kokonaisen ananashedelmän sisus kannattaa erityisesti nautiskella muutama lohko päivässä. Nämä käytössä, kun tyttö sai alkunsa.
 
Onkohan kiinnittymiseen mitään ”kikkoja” tai jotain mitä vois ovulaation jälkeen tehä että avittais vähän? :) useasti tääl on punaviini mainittu mutta se ei kyl mee alas ollenkaan :D auttaiskohan toi maca?

Vaikea sanoa, taitaa olla ihan sattuman kauppaa tää touhu. :bored: Mulla tuli pari tippaa kiinnittymisvuotoa 6dpo enkä ollut siihen mennessä ehtinyt ottaa alkoholia ja macakin oli tauolla. Geleetä söin läpi kierron yhden napin päivässä, en tiedä auttoiko se asiaa. Ei siitä varmaan haittaakaan ollut. :)
 
Itse en ainakaan macaan luota, omalla kohdalla siitä ei mitään hyötyä ollut eikä gelee royalesta myöskään mitään apuja. Minun mielipide on vain että ollut juuri sattumaa että tärpännyt noista kierroista teillä. Tai sitten kaikille ei vaan ole apuja noista, joihin minä lukeudun..

Miehellä taas CRP nousussa, viime perjantaina oli 22 nyt 57.. Sairasloma jatkuu siis hänellä ja joutuu tässä jossain kohtaa suolitähystykseen, lämpö pyörinyt yli 37..
 
Jaa, niin se vaan tää vuosi hupenee. Saldo: yksi plussa ja yksi keskenmeno ja sen jälkeen todella sekavat kierrot. Käyn varmaan lukemassa ja välillä kirjoittamassakin jotain, mutta enimmäkseen pyörin keskenmenon kokeneiden salaisessa ryhmässä. Sieltä löytyy vertaistukea ja ymmärrystä sille pettymykselle, kun plussa ei tuokaan toivottua vauvaa.

En ole nyt testaillut ovista joulunaikaan mitenkään. Seksiä on ollut pari kertaa, mutta joulun vietto anoppilassa asetti vähän rajoituksia.

Onnea matkaan plussanneille!
 
Hyvin todennäköisesti olin täällä kevät-syys-aikavälillä. Muuton, uuden työn ja vihdoin plussan jälkeen tulin ilmoittamaan, että siirryn (uhka)rohkeasti johonkin raskausketjuun, kunhan sellaisen täältä löydän.

Plussa tuli kierrosta, missä ei ollut mitään apuaineita käytössä. Ekaa kertaa myös niin, etten ole jäänyt peseytymättömänä sänkyyn, ja muutenkin eka kertaa vain 6-7 kk yrityksen jälkeen.
 
Takaisin
Top