Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään sitten mää kyllä vetäsen känät, kun ei tästä tuu hevon helvettiäkään sori. Meille tulee varmaan vauva 2019. Ei oo sinnekään enää kauan aikaa, turhauttaa ihan saamaristi. Oon niin kateellinen kaikille jotka paukkuu raskaaksi yk1-6. Mulla on täysi oikeus olla kateellinen..

Alkais vaan se uusi kierto, niin saisin sen aukkarin heti joulukuun alkuun ja sit sais jännää tärppääkö joulukuusta.

Kp35 yk paukkuu jossain 20 tai yli, lopetin yk laskemiset ajat sitten.

618c62fe129678968ac3640b822dd389
 
Täällä uusi kuumeilija! Dpo 13 ehkä... eilen tein ihan normitestillä negan. Ensimmäinen kierto,kun heti oviksen jälkeen oli ihan eri olot ja tuntemukset ku koskaan. Alkaa tosin toivo jo olla menetetty, koko viikon ollut menkkakipujen kaltaisia,oikeastaan kovempia ku ikinä. Itselläni vasta pari tuntia menkkojen alkua alavatsassa nipistelee. Mä vihaan tätä! Tuttavapiirissä kolme tapausta,kun raskauduttu "vahingossa" tai "nooh kokeillaan". Kyllä, olen katkera, perkele! [emoji28]
 
Hiljanen onnea! :) Komea plussa!

Mun piti testata nyt kun tultiin takas kotiin, mutta tän kaiken aamuisen vesitankkauksen ansiosta pissa oli niin laimee etten viittiny vielä tuhlata testiä :D Vieläkään ei menkkoja näy..
 
Go Nipsu!!!! :D kyllä se niin on että negatesti = kukaan ei ole ainakaan niin kiinni että aineenvaihduntaa kyytiläisen ja emoaluksen välillä olisi mitenkään mainittavissa määrin.

Oliko hyvät bileet?

Oli ihan hemmetin hyvät bileet! :D Vaikka toivoinkin, että raskaus olis alkanut jo niin täytyy kyllä sanoo, että tuli tarpeeseen tuokin kostea ilta! Oli ihana nollata yhdessä miehen kanssa. Yllättävän hyvä olo nyt, pelkäsin et ois paljon pahempi eilisen perusteella :D

Ja emoalus :D Taas parhaat naurut hetkeen!!
 
Kp55 ja pännii!!! Menkat on kadoksissa, plussa on kadoksissa (eilen nega pissasta) ja tilalle sain ihan tosi inhottavan KUVOTUKSEN! Tää olis enemmän ku fine jos olisin raskaana. Mutta mulla on ollu tätä aiemminkin... :( enkä ollu sillonkaan raskaana.

Että näin.

:( Mä kans aina sanon tota et kaikki säryt ja oksetukset ja kolotukset kestäis kyllä jos niille ois hyvä syy! Mut tosta kuvotuksesta.. pahoinvointi on myös endon oire. Ootko kattonu sopiiks muut oireet sun tilanteeseen? Toki mullakaan ei oo juuri mitään, mutta silti se mulla vissiin on. Mulla on vaan tota pahoinvointia toisinaan ja hartiapistosta. Ja välillä jotain kiputiloja pitkin mahaa, mut ei mitään sellasta mistä ite sen oisin tulkinnu.

Lähtiköhän meidän menkat yhdessä hurvitteleen?
 
Mul on nyt ollu pari päivää henkisesti aika raskaita, mieli maassa kun haluis niin kovasti vauvan, ja elämäntilanne ois ihan täydellinen just nyt siihen. Täst on niin hankala puhuu kellekkään ku ei läheiset tiiä yrityksestä eikä kaverit (lapsettomia tai tullu vahingos raskaaks) ainakaan ymmärtäis. Pakko johonki purkaa nyt tätä ja uskon et jokainen teistä tietää tän tunteen :( aina välil on hirveen optimistinen mut sit tulee näit aaltoja et kaikki masentaa vaikka yrityksen alkutaipaleella ollaankin. Tosin ennen yritystä vuosi ilman ehkäsyä toivuttu e-pillereiden lopetuksesta.

Kp19/30 ja yk5
 
Mul on nyt ollu pari päivää henkisesti aika raskaita, mieli maassa kun haluis niin kovasti vauvan, ja elämäntilanne ois ihan täydellinen just nyt siihen. Täst on niin hankala puhuu kellekkään ku ei läheiset tiiä yrityksestä eikä kaverit (lapsettomia tai tullu vahingos raskaaks) ainakaan ymmärtäis. Pakko johonki purkaa nyt tätä ja uskon et jokainen teistä tietää tän tunteen :( aina välil on hirveen optimistinen mut sit tulee näit aaltoja et kaikki masentaa vaikka yrityksen alkutaipaleella ollaankin. Tosin ennen yritystä vuosi ilman ehkäsyä toivuttu e-pillereiden lopetuksesta.

Kp19/30 ja yk5

Tiedän tunteen, kyllä masentaa ja on raskasta. Välillä tekis mieli luovuttaa ja välillä oon täynnä tarmoa. Nyt just vähän mietityttää kun ovisoireet on aika laimeet et kai se on silti huomenna, täytyy tänää pissiä tikkuun...

Meidän yrityksestä tietää pari työkaveria ja lähimmät ystävät sekä mun äiti. Välillä heille juttelu auttaa mut usein ei. Ei heistä kukaan oo samassa tilanteessa. Työkaveri tuli raskaaks lähestulkoon heti...Kaikki toitottaa vaan et kohta tekin saatte vauvan, no mi jos ei saadakkaan...
Onneks on muutana ystävä ketkä on kyllä jo vanhempia mut muistavat yrityksen tuskan hyvin, heille juttelu helpottaa eniten.
Foorumissa parasta on et tietää ettei oo yksin.
 
Muokattu viimeksi:
Mul on nyt ollu pari päivää henkisesti aika raskaita, mieli maassa kun haluis niin kovasti vauvan, ja elämäntilanne ois ihan täydellinen just nyt siihen. Täst on niin hankala puhuu kellekkään ku ei läheiset tiiä yrityksestä eikä kaverit (lapsettomia tai tullu vahingos raskaaks) ainakaan ymmärtäis. Pakko johonki purkaa nyt tätä ja uskon et jokainen teistä tietää tän tunteen :( aina välil on hirveen optimistinen mut sit tulee näit aaltoja et kaikki masentaa vaikka yrityksen alkutaipaleella ollaankin. Tosin ennen yritystä vuosi ilman ehkäsyä toivuttu e-pillereiden lopetuksesta.

Kp19/30 ja yk5

Tiedän tunteen! :( Välillä on niin epätoivonen olo, että on vaan pakko itkee. Mulla pari ystävää tietää yrityksestä, mutta ne ei ite edes halua lapsia niin tuntuu ettei ne ymmärrä tätä mun tuskaa tyhjästä sylistä.

Onneks on tää paikka. Välillä on vaan pakko purkaa. Ja välillä onneks täällä jopa saa nauraa. Molemmat tekee hyvää! :)

Tsemppiä! Anna vaan välillä olla huononkin fiiliksen, kyllä se on ok surra lapsettomuutta oli niitä yrityskertoja takana sitten yks tai kymmenen.
 
Mrs Smith olikos sulla kans korkeet hormoni arvot? Pitäiskö kokeilla ruokavalion avulla laskee niitä ja vähäks aikaa lopettaa kaikki lisä valmisteet? Mulla ainakin auttoi siihen että hormonit nyt ok mutta mulla on koko ajan kyl kiertokin ollu aikas tasainen. Harmittaa sun puolesta! Tiedän että noin pitkät kierrot on erittäin ärsyttäviä!

Ööö mulla ei oo mitattu hormooniarvoja paitsi kilpparit ja ne oli ok. En käytä foolihappoa lukuunottamatta lisävalmisteita :)
 
:( Mä kans aina sanon tota et kaikki säryt ja oksetukset ja kolotukset kestäis kyllä jos niille ois hyvä syy! Mut tosta kuvotuksesta.. pahoinvointi on myös endon oire. Ootko kattonu sopiiks muut oireet sun tilanteeseen? Toki mullakaan ei oo juuri mitään, mutta silti se mulla vissiin on. Mulla on vaan tota pahoinvointia toisinaan ja hartiapistosta. Ja välillä jotain kiputiloja pitkin mahaa, mut ei mitään sellasta mistä ite sen oisin tulkinnu.

Lähtiköhän meidän menkat yhdessä hurvitteleen?

Eiks endo näkyis ultrassa? Mulla ei oo koskaan kukaan lääkäri semmosta sanonu...
Mutta uskon kyllä jo ihan mitä vaan. Jotain outoa nimittäin on meneillään...

Jos ne menkatkin lähti sinne vegasiin? Pitäisköhän meiänkin mennä. Alkaa tuntua ainoalta järkevältä ratkaisulta.
 
Eiks endo näkyis ultrassa? Mulla ei oo koskaan kukaan lääkäri semmosta sanonu...
Mutta uskon kyllä jo ihan mitä vaan. Jotain outoa nimittäin on meneillään...

Jos ne menkatkin lähti sinne vegasiin? Pitäisköhän meiänkin mennä. Alkaa tuntua ainoalta järkevältä ratkaisulta.

Mulla ei näkyny. Tietty jos olis joku iso endopesäke niin varmasti näkyis. Varmaan siellä magneettikuvassa ois tarkotus sit nähdä?

Lähdetään vaan! :D Vois tehdä hyvää!

Toivottavasti sun kierto päättyy pian ja pääsette yrittään taas.
 
Hiljanen, jälkimmäinen on kyllä jo selvä plussa! Onnea ja tarrasukkia pienelle kyytiläiselle :Heartred

Turotus, tervetuloa kuumeilemaan ja toivotaan plussaa pikimiten kiertojen oikutteluista huolimatta :) Meillä myös yritystä maaliskuulta asti. Ensin oli kaksi säännöllistä kiertoa n.30 pv, kolmas olikin semmoinen rapia 87 päivää :grin Ei kyllä paljoo naurattanut..Terolut-kuurilla saatiin sit menkat vihdoin alkamaan.:p

Mrs. Smith, ei kyllä paljoa tuo sinunkaan tilanne naurata.. Ja tuo on niin TOTTA, että kaiken kuvotuksen, säryt jne. kestäis much easier jos ois raskaana. Jos sinne asti vielä joskus päästään... Virtuaaliset tsemppi-ja jaksuhalit! :smiley-angelic003
Ps. sain myös hyvät naurut tuosta emoalus-jutusta laughing7

Alinah, sanat ei riitä.. :oops: Itsellä kuitenkin vasta vähän aikaa yritystä, mut tuntuu pidemmältä ajalta kun niin kovasti vauvaa toivoo.. Joten voin vaan kuvitella. Jaksuhalit sinnekin :Heartpink

Tervetuloa myös Terhie!

Tiedän myös tunteen Vauvahaaveissa2018! Itselläkin ajoittain mieli maassa ja mietin että tuleekohan tästä mitään ja tuleekohan meille koskaan vauvaa. (Ei ehkä pitäis ajatella näin koska vasta alle vuosi yritystä mut silti..) Muut tuntuu raskautuvan niin nopeesti. Onneksi täällä saa vertaistukea. :Heartred Ja huomaa ettei se raskautuminen kaikille niin helppoa ole. Se antaa perspektiiviä asioihin.

Itse olen nyt omalla kohdallani yrittänyt ajatella siltä kantilta, että koska meille ei ole vielä plussaa kuulunut, se on ihan ok. Sen vuoksi, että tällä hetkellä asutaan vuokralla ja ensivuoden aikana olisi tarkoitus muuttaa omaan asuntoon, jos vaan sopiva rivarikolmio löytyy :happy: Todella hyvällä tuurilla loppukesästä/alkusyksystä meillä olisi jo oma asunto, ja sen jälkeen saisi vauva syntyä koska vaan. Joten 2018 loppuvuoden vauva ei kuulosta tällähetkellä yhtään hullumalta :grin Olisi sitten tuurillansa "puitteet" valmiit eikä tarviisi hetkeen muuttaa pienen lapsen kanssa. Tuo asuntoon säästäminen ja siitä haaveilu on omalla kohdalla vienyt onneksi osittain ajatuksia pois tästä yrityksestä, mutta vain ajoittain.. Vauva kun on tämän asunnonaston yksi "syy" :grin

Huh tulipa tekstiä :eek: Nyt loppuun vähän omaanapaa: tänään kp25, terolut-kuurin päivä 7/10. Hyvällä tuurilla menkat alkaa 1.12 niin on taas helppo laskee kp:t :laughing002 Tämä marraskuun kierto meni taas ihan "supitolhoon" koska ovulaatiota ei todennettavasti testien ja lämpöjen perusteella tapahtunut. No kp 19 lopetinkin testailut ja mittailut, jääköön seuraavaan kiertoon. Harmittaa vietävästi että taas yksi turha kierto, mutta ei voi mitään. Positiivisella mielellä kohti joulukuun kiertoa, saan sit letrot kokeiluun, joskopa niistä olisi apua :smiley-angelic001 Ja onneksi kohta on jouluaatto, aika tarkalleen kuukausi enää! :)
 
Heippa! Yritän taas vähän aktivoitua... Mä olen keikkunut taustailemassa helmikuusta 2016 (uskomatonta taas tajuta kauan ollaan yritetty) ja jokusen viestin laitoinkin alkuun. Yrittämistä tosiaan on tuolta 02/2016 asti, eli karkeasti arvioiden varmaan joku yk21-22 menossa. Ei näissä laskuissa oikein enää tahdo pysyä mukana! meillä on siis tilanne se, että mulla on edellisestä suhteesta 2 kouluikäistä lasta, mutta miehellä ei yhtään ja toiveissa olisikin yksi yhteinen. Me hakeuduttiin lapsettomuustutkimuksiin toukokuussa, ja nyt vasta on tuloksia saatu, sillä meillä kaupunki unohti lähettää meidän paperit eteenpäin ja siksi koko homma viivästyi taas muutamalla kuukaudella. No, ekat tulokset tuli ja miehellä todettiin teratozoospermia, eli normaalimuotoisia siittiöitä oli vain 3%. Tähän yhdistettynä mun kilpirauhasettomuus (olen sairastanut kilpirauhassyövän), niin paketti on valmis. ensimmäinen vastaanottoaika lapsettomuusklinikalla on vasta tammikuussa ja nyt tuntuu, että aika vaan matelee...
 
Mies sanoi osuvasti eilen et nyt hän ymmärtää sanonnan "lapsia ei tehdä, niitä saadaan". Välillä ihan sydän särkyy miehenkin puolesta, hänestä tulis todella hyvä ja rakastava isä. Alkuun häntä ajatus lapsesta pelotti, syynä oma isäsuhde. Ihanaa et on löytänyt maailman parhaimman miehen vierelleen käymään tätä kaikkea läpi. Huh, onpas tunteet taas pinnassa [emoji23]
 
Ja se on totta muuten, et tästä asiasta(yrittäminen) puhuminen on vaikeeta... Varsinkin ne saakelin kommentit itse seksiin liittyen "jalat kattoon puoleksi tunniksi" "teettekö te sen nyt ihan oikein" yms... jumalauta, tekis mieli tirpaista nokkaan. Ja yksi hyväkin ystävä on niin ajattelematon idiootti et kyselee vähän väliä olenko raskaana. Ööö en ole, kuulet kyllä sitten.
 
Nipsuliini: ootko tehnyt testiä vielä?

Mulla on niin kovin huojentunut olo siitä, että täällä on ainakin raskautumisen yritys päällä. Aamupissasta tehty testi oli vahvistunut ja digitestikin näytti positiivista. Lähtötilanne ei ole kaksinen, niin kyllä tämä herkäksi vetää ihmisen. Mulla on huono AMH-arvo, kilpirauhasen vajaatoiminta ja monta vatsan alueen leikkausta takana. Toivon sydämestäni, että tästä tulee jotain ja samoin toivon, että täällä muutkin pian saisivat oman plussansa :Heartred View attachment 62768

ONNEA, hyvin viiva vahvistunut <3
 
Ja se on totta muuten, et tästä asiasta(yrittäminen) puhuminen on vaikeeta... Varsinkin ne saakelin kommentit itse seksiin liittyen "jalat kattoon puoleksi tunniksi" "teettekö te sen nyt ihan oikein" yms... jumalauta, tekis mieli tirpaista nokkaan. Ja yksi hyväkin ystävä on niin ajattelematon idiootti et kyselee vähän väliä olenko raskaana. Ööö en ole, kuulet kyllä sitten.

Totta, kysymykset siitä että oletko raskaana tai koskas te alatte lapsia tekemään, saa minutkin raivon partaalle. Juuri muutama kuukausi sitten sain töissä raivarit kun siellä eräs kysyi, että koska me alamme TEKEMÄÄN lapsia. Oli tuo syyskuinen keskenmeno juuri silloin tapahtunut, niin tuntui hurjan pahalta.

Tsemppiä teille hoitoihin.
 
Kp55 ja pännii!!! Menkat on kadoksissa, plussa on kadoksissa (eilen nega pissasta) ja tilalle sain ihan tosi inhottavan KUVOTUKSEN! Tää olis enemmän ku fine jos olisin raskaana. Mutta mulla on ollu tätä aiemminkin... :( enkä ollu sillonkaan raskaana.

Että näin.

Toivottavasti tämän vuoden puolella molemmilla jo vaihtuisi kp->1! Täällä nyt kp 78. Ensiviikolla onneksi lääkäri. Mullakin välillä huonoa oloa, todella ärsyttävää kun ei ole mtn järkevää syytä sille!
 
Takaisin
Top