Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin odotan joulua! Ja meillä kans raaputellaan Veikkauksen kalentereita, mut toi parisuhteen joulukalenteri kuulostaa kans hauskalta. Kiitti vinkistä Nipsuliini.

Positiivinen raskaustesti (tai plussa jo aiemmin että vois kertoa jouluna perheelle) ois ihana. [emoji173]️
 
Me ostetaan kans veikkauksen semmoset kirjekuoret missä arpoja sisällä ja raaputetaan ne sit aattona, Mies voitti 2 vuotta sitten jouluna ässä arvasta 500€. Nyt vois ostaa veikkauksen joulukalenterin kun ei oo sitä tajunnut ikinä ostaa. :)
 
Hah, mun mummin kanssa käytiin joululahja ostamassa esikoiselle. Sille tuli 10€ hintaa, citymarketista leikkikeittiö. Samalla tuli vastaan joulukinkku potkallinen 2.99€/kg niin tarttui mukaan 6.2kg kinkku, että nyt on sitten sekin hommattu. Mummini sanoi että se on meidän joululahja. [emoji16]
 
Plussa jouluksi olis kyllä paras joululahja:hello2

Piinaviikot alkoi ja tää on todella piinaavaa:sad015
Mulla on todellisia vaikeuksia olla miettimättä mahdollista raskautta. Oon taas innostunut katselemaan vaunuja sun muuta. Tietysti oon jo päättäny mitkä haluan:rolleyes:
Kummitytön pitäis syntyä näillänäppäimillä, enkä omakin kohtuni hullaantuu vauvan tuoksusta ja raskautuu:laughing002 Tai sitten stressaannun vielä enemmän...
 
Sain vihdoin mun verikoetulokset ja koska lääkäri soittaa vasta ens tiistaina, kyselen onks kellään mitään näkemystä :D Eli mun progesteroniarvo oli 16,7. Tässä on vähän muuttujia. Se olis pitänyt ottaa 7 pv lh-huipusta, otin 8-9, koska se oli viikonloppu (en oo varma kumpi päivä edes oli huippu). Lisäks mun menkat alko yllättäen huomattavasti etuajassa, joten tosta testistä menkkojen alkuun oli vaan neljä päivää. Onks normaalia, että se oli noin matala?

Tietysti yks mahdollisuus olis et ovis oli aiemmin. Oltiin reissussa ja tikutin vasta kun tultiin kotiin ja tikut näytti heti plussaa.
 
Mies kävi viime perjantaina uusinta verikokeissa otettiin kilppari ja leukkarit kun epäiltiin kilpirauhasen liikatoimintaa ja sit leukkarit oli silloin 6viikkoa sitten hiukan koholla. Oli kuulemma ihan normaalit arvot nytten, että voi mies huokaista helpotuksesta. :)
 
Parisuhde kalenterit kuulostaa mukavalta idealta, täytyypi laittaa mietintään, onhan joulukuuhun vielä aikaa.
 
Täällä alkoi tänään menkat joten kohti yk 7 ---->

Alinah, kiva kuulla että miehen osalta hyviä uutisia :)

Rintta, me myös miehen kanssa puhuttiin tässä yksi päivä vaunuista ihan vain ajatustasolla, että millaiset haluttaisiin :) Lähinnä siis millaiset minä haluaisin :p Mut mies sano että mitään nahkaisia ei meille tule kun vauva kuulema kärventyy sinne koppaan kesähelteellä :grin
 
Muokattu viimeksi:
Täällä tässä tunnin sisään pisteli tai tuikki vasenta munasarjaa. Oliko sitten jotain follikkelin kasvukipuja tai mikä olikaan. Et kyllä ainakin vasen kovasti yrittää toimia vissiin vaikka siellä puolella se pco onkin.
 
Täällä siis todennäkösesti ovis päällä. Toissa päivänä alkoi kirkuvan vahva o-plussa jota on edelleen. Pupuiltua tuli siis toissa päivänä illalla ja eilinen jäi välistä,en millään saanu miestä siihen hommaan ja johan koitin klo 21-23 sitä yrittää. Onkohan liian myöhästä tänään vielä pupuilla?
 
Jaaha, miten helvetissä mä nyt sitten merkkaan aamulämmön. Sängyssä maatessa pistin mittarin suuhun, en tiedä miten se siellä suussa ois pitänyt olla. Mutta eka tulos oli 36.00 tasan muistaakseni ja toisen kerran mittasi uusiksi niin se oli jo 36.18 kun otin sen ulos ennenku edes piippasi kun ihmettelin että onko se mittari enään edes päällä kun kestää... No tottakai se sit piippasi kun tungin takasi suuhun.. Nää aanulämpö mittailla ei kyl sovi mulle.
 
Jaaha, miten helvetissä mä nyt sitten merkkaan aamulämmön. Sängyssä maatessa pistin mittarin suuhun, en tiedä miten se siellä suussa ois pitänyt olla. Mutta eka tulos oli 36.00 tasan muistaakseni ja toisen kerran mittasi uusiksi niin se oli jo 36.18 kun otin sen ulos ennenku edes piippasi kun ihmettelin että onko se mittari enään edes päällä kun kestää... No tottakai se sit piippasi kun tungin takasi suuhun.. Nää aanulämpö mittailla ei kyl sovi mulle.

Laita kello soimaan 5min aiemmin. Kun se piippaa, laita mittari kielen alle ja paina kielellä mittaria niin että se on jumissa kudosten välissä. (Mittarista riippuen) odota äänimerkkiä TAI 5min ja lue tulos. Kirjaa se ylös ja vasta sitten nouse sängystä. Älä mittaa lämpöä enää sinä päivänä :) helppoa kuin heinänteko
 
Tee joka aamu samalla tavalla. Myös viikonloppuisin.

Minä ottaisin ylös sen ensimmäisen tämän aamuisen lukeman :) fertility frend on hyvä appi
 
Sängyssä mä pysyinkin ja liikun pois vasta mittailujen jälkeen, eka tulos tuli kielen päältä ja tuo toinen kielen alta... No uusi yritys huomenna.....
 
Mua tällä hetkellä ketuttaa niin suunattomasti, kun esikoisen lasketunajan ryhmässä viime vuoden puolella yks akka sano mulle että entä jos teille ei olekaan tarkoitettu enempää lapsia ja hällä itellä jo vissiin 4 tai 5 mukulaa. Nyt sit toissa päivänä se pisti semmoseen päiväketjuu kuvan positiivisesta raskaustestistä ja oli ihan shokissa kun jonottaa sterilisaatioon ja nyt sitten tänään se kirjoitti tämän päivän ketjuun että pitävät sen ja plaaplaa. Meinasin kirjoittaa sinne että sori mutten pysty onnittelee taikka olla onnellinen heidän puolesta. Ehkäisyn läpi tämä raskaus alkoi heillä...
Siellä jo osa synnyttänyt ja osa loppumetreillä raskaana tai puolessavälissä menossa. Pyrkinyt olee ite hirveesti seuraamista sitä ryhmää koska en sieltä ite tukea saa kauheesti tähän tilanteeseeni..
 
Mua tällä hetkellä ketuttaa niin suunattomasti, kun esikoisen lasketunajan ryhmässä viime vuoden puolella yks akka sano mulle että entä jos teille ei olekaan tarkoitettu enempää lapsia ja hällä itellä jo vissiin 4 tai 5 mukulaa. Nyt sit toissa päivänä se pisti semmoseen päiväketjuu kuvan positiivisesta raskaustestistä ja oli ihan shokissa kun jonottaa sterilisaatioon ja nyt sitten tänään se kirjoitti tämän päivän ketjuun että pitävät sen ja plaaplaa. Meinasin kirjoittaa sinne että sori mutten pysty onnittelee taikka olla onnellinen heidän puolesta. Ehkäisyn läpi tämä raskaus alkoi heillä...
Siellä jo osa synnyttänyt ja osa loppumetreillä raskaana tai puolessavälissä menossa. Pyrkinyt olee ite hirveesti seuraamista sitä ryhmää koska en sieltä ite tukea saa kauheesti tähän tilanteeseeni..

Tällasia tarinoita lukiessa itse masentuu kyllä pahemman kerran. Kuulin työkaverilta joka raskaana et jossain vauvaryhmäs oli joku päivittäny:Oltiin ultrassa ja saatiin tietää et tyttö tulee, en tiedä haluanko enää edes pitää tätä vauvaa koska en halua kahta tyttöä!
SIIS MITÄ (miljoona kirosanaa)???!! Itse olisin onnellinen kun sais vaan vauvan, oli kumpi vaan...
 
Kirpulle ovisonnea! Ehdottomasti kannattaa pupuilla tänään ja vielä vaikka huomenna /ylihuomenna. Mieluummin liikaa kun liian vähän!

Mä en voi vuorotyöläisenä seurata aamulämpöjä, olis kyllä ihan mielenkiintoista itsekin seurata miten lämmöt käyttäytyy..

Dpo 7. Nippailee aina välillä, yritän keksiä kaikkee muuta puuhaa, ettei tarttis kuulostella joka nipistystä.. Tehtävä mahdoton! :dead:

Ehkä paras isänpäivälahja olis plussatesti :dance018
 
Muokattu viimeksi:
Tällasia tarinoita lukiessa itse masentuu kyllä pahemman kerran. Kuulin työkaverilta joka raskaana et jossain vauvaryhmäs oli joku päivittäny:Oltiin ultrassa ja saatiin tietää et tyttö tulee, en tiedä haluanko enää edes pitää tätä vauvaa koska en halua kahta tyttöä!
SIIS MITÄ (miljoona kirosanaa)???!! Itse olisin onnellinen kun sais vaan vauvan, oli kumpi vaan...

Joo, facebookissa ainakin yhdessä vauva ryhmässä missä oon. Niin siellä joku oli kirjoittanut jotenkin niin että ei tiedä pystyykö iloitsemaan tulevasta lapsesta kun onkin väärää sukupuolta ettei oo sitä mitä toivoi ym. Mä en voi tommosia ihmisiä käsittää! En siihen käyny mitään kirjottaa mut mulle tuli itselle paska fiilis. Mulle kyllä ihan sama kumpi tulee kunhan edes raskaaksi tulisi. Yhtä rakas se lapsi on vaikka tulis toinen poika.
 
Mua tällä hetkellä ketuttaa niin suunattomasti, kun esikoisen lasketunajan ryhmässä viime vuoden puolella yks akka sano mulle että entä jos teille ei olekaan tarkoitettu enempää lapsia ja hällä itellä jo vissiin 4 tai 5 mukulaa. Nyt sit toissa päivänä se pisti semmoseen päiväketjuu kuvan positiivisesta raskaustestistä ja oli ihan shokissa kun jonottaa sterilisaatioon ja nyt sitten tänään se kirjoitti tämän päivän ketjuun että pitävät sen ja plaaplaa. Meinasin kirjoittaa sinne että sori mutten pysty onnittelee taikka olla onnellinen heidän puolesta. Ehkäisyn läpi tämä raskaus alkoi heillä...
Siellä jo osa synnyttänyt ja osa loppumetreillä raskaana tai puolessavälissä menossa. Pyrkinyt olee ite hirveesti seuraamista sitä ryhmää koska en sieltä ite tukea saa kauheesti tähän tilanteeseeni..

Mä en usko mihinkään tommoseen "tarkoitettu"-skeidaan äläkä usko säkään :) ihan perseestä tommoset akat!

Ite uskon todennäköisyyksiin ja lääketieteeseen :) tsemppiä!!
 
Alinah; mä luin saman fb ryhmästä. Pisti vituttaa kun sukupuolellakin on väliä. Miten joku voi sanoa noin!?mulle aivan sama kumpia lapset on kunhan ois terveitä ja vaikka sairaitakin niin kaikki on yhtä rakkaita! Löytyy yksi sairaskin itseltä,kehitysvammainen ja autstinen.
 
Takaisin
Top