Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeksi tyhmänä kysyn! Mikä on luteelivaihe? Ai se vaihe mikä on oviksesta menkkoihin? Mul jää se ainakin aika lyhkäseks. Et mul ei useinkaa oviksesta tuu sitä 2vkoa kun menkat alkaa.
 
6 päivä putkeen vilkkuvaa . Testit taitaa loppua ennen kuin tulee pysyvää hymynaama tai sitten se jää saamatta.
Mulla on luteaalivaihe n. 10 päivää.
 
Mulla tuli 6 päivää vilkkuva ja sen jälkeen tuli pysyvä naama kun ekan kerran testasin niitä kaksoishormooni ovulaatiotestejä. :)
Sit ne jäi kun vähän liian hintavia mun kukkarolle, mut pakko niitä on nyt alettava ostaa ettei mee ovis hukkaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli tossa kesällä luteaalivaihe 10 päivää ja kun kerroin tosta tuolla naikkarilla niin lääkäri sanoi et se on ihan OK, vaikka se onkin siinä rajoilla. Jos se ois alle 10 niin sit ei oo hyvä.

Silti ihmettelen kun esim clearbluen sivuilla lukee et 12-16 ois hyvä luteaalivaihe.. Tiedä sitten, täytyykö sitä kysyä vielä uudestaan naikkarilla joulukuussa et pystyisikö tolle mun luteaalivaiheelle tekee jotakin.
Lääkkeitä on olemassa mitkä pidentää luteaalivaihetta.
 
Luonnollisella keltarauhashormoonilla (lugesteron) saa pidennettyä luteaalivaihetta. Itsellä gyne määräsi niitä kun yritettiin numero kakkosta ja menkat alkoi järjestäen aina dpo 10-12. Varmasti voi raskautua vaikka olisikin tuon pituinen, mutta ei tuosta lugesteronista mitään haittaakaan ole, auttaa myös limakalvon paksuuntumiseen. Liian ohuesta limakalvosta voi olla merkkinä hyvin lyhyet ja niukat menkat, jotka itselläni myös oli.
 
Mulla tuli 6 päivää vilkkuva ja sen jälkeen tuli pysyvä naama kun ekan kerran testasin niitä kaksoishormooni ovulaatiotestejä. :)
Sit ne jäi kun vähän liian hintavia mun kukkarolle, mut pakko niitä on nyt alettava ostaa ettei mee ovis hukkaa.
Päätin näitä testata, mutta en ole yhtään viisaampi. Pari testiä enää jäljellä. Ensi kierrosta sitten letrot käyttöön. Kp 23/30.
 
Koin itse saman :( :( niillä clearbluen kaksoushormoonitesteillä... tsemppiä!!
Tuliko ollenkaan pysyvää hymynaamaa? Voi tietty omalla kohdalla olla jotain muuta häikkää. Tai sitten lievä pco häiritsee kiertoa. Mistä näistä tietää :/
 
18fe37647b2a9e1f279a2289dc087ec9
aaaah! Viimeksi syyskuussa lipittäny punkkua.
 
Mitä luulette... tilasin just kahden desimaalin tarkkuudella näyttävän lämpömittarin aamulämmön mittaamista varten...

Olen aiemmin käyttänyt vanhaa digimittaria joka näyttää vain yhden desimaalin tarkkuudella ja tulokset ovat aika vaihtelevia.

Millaisia mittareita käytätte?
 
Täällä siis täti tuli maanantaina, vuoto epätavallisen niukkaa, mutta tiputtelemaan jäänyt pitempään kuin normaalisti. Pakkomielteisenä piti vielä testata menkkojen aikanakin, negahan siellä.

Tämän kierron tärppäämättömyys oli vaikein tähän asti. Oli niin lupaavat oireet, haaveita, miten jouluna kerrottaisiin perheelle, lisäksi veli ilmoitti, että heille neljäs muksu tulossa... Ja se hankalin - 15.11. olisi ollut laskettu aika kesken menneestä. Oli älyttömän kova tarve saada pieni alulle ennen tuota päivää, tiedän, että tulee olemaan kamalaa aikaa, kun mitään toivoa lapsesta ei ole ollut tuon jälkeen.

Varattiin aika lapsettomuustutkimuksiin, kun kohta meilläkin vuosi yritystä täynnä. Aika on marraskuun lopulla, vielä olisi juuri aikaa pamauttaa plussat ennen sitä. Mutta epäilen.
 
Täällä siis täti tuli maanantaina, vuoto epätavallisen niukkaa, mutta tiputtelemaan jäänyt pitempään kuin normaalisti. Pakkomielteisenä piti vielä testata menkkojen aikanakin, negahan siellä.

Tämän kierron tärppäämättömyys oli vaikein tähän asti. Oli niin lupaavat oireet, haaveita, miten jouluna kerrottaisiin perheelle, lisäksi veli ilmoitti, että heille neljäs muksu tulossa... Ja se hankalin - 15.11. olisi ollut laskettu aika kesken menneestä. Oli älyttömän kova tarve saada pieni alulle ennen tuota päivää, tiedän, että tulee olemaan kamalaa aikaa, kun mitään toivoa lapsesta ei ole ollut tuon jälkeen.

Varattiin aika lapsettomuustutkimuksiin, kun kohta meilläkin vuosi yritystä täynnä. Aika on marraskuun lopulla, vielä olisi juuri aikaa pamauttaa plussat ennen sitä. Mutta epäilen.
Voimia ja tsemppiä lääkäriin kun sen aika koittaa.
 
Täällä siis täti tuli maanantaina, vuoto epätavallisen niukkaa, mutta tiputtelemaan jäänyt pitempään kuin normaalisti. Pakkomielteisenä piti vielä testata menkkojen aikanakin, negahan siellä.

Tämän kierron tärppäämättömyys oli vaikein tähän asti. Oli niin lupaavat oireet, haaveita, miten jouluna kerrottaisiin perheelle, lisäksi veli ilmoitti, että heille neljäs muksu tulossa... Ja se hankalin - 15.11. olisi ollut laskettu aika kesken menneestä. Oli älyttömän kova tarve saada pieni alulle ennen tuota päivää, tiedän, että tulee olemaan kamalaa aikaa, kun mitään toivoa lapsesta ei ole ollut tuon jälkeen.

Varattiin aika lapsettomuustutkimuksiin, kun kohta meilläkin vuosi yritystä täynnä. Aika on marraskuun lopulla, vielä olisi juuri aikaa pamauttaa plussat ennen sitä. Mutta epäilen.

Voi ei :(
 
Mitä luulette... tilasin just kahden desimaalin tarkkuudella näyttävän lämpömittarin aamulämmön mittaamista varten...

Olen aiemmin käyttänyt vanhaa digimittaria joka näyttää vain yhden desimaalin tarkkuudella ja tulokset ovat aika vaihtelevia.

Millaisia mittareita käytätte?

Mulla on kaksi digitaalista mittaria, joissa kummassakin yksi desimaali. Toinen mittaa kainalosta ja toinen kielen alta. Ne on näyttänyt tasaisesti 0,2 astetta eri lukemaa (niinku pitääkin, eri mittauskohta). Näillä mennään. Aiemmin mulla oli vain perinteinen yksi mittari, ihan riittävän tarkka mulle. Mulla on ollut joku linja tuloksissa, paitsi kun oli joku hormonihäiriö (estrogeenin puute, lämmöt seilasi ennen ovista - jota ei sitte meinannutkaan tulla)
Pahoittelut, mangusti_
Katjusha kp 1/26-30
 
Oon pahoillani Mangusti <3 :(

Oon käyttänyt yhden desimaalin mittaria ja ajattelin että tärkeintä on että mittari on sama joka mittauksella vaikka se ei näyttäisi oikein. Muutosten havaitseminen on tärkeintä. Toki kahden desimaalin mittari olis tarkempi. :/

Täällä nyt kp20 eikä tarkkaa tietoa dposta. En ole testaillut ja lämmötkin on heitelleet. Yritän ottaa rennosti mutta jotenkin sitä löytää itsensä selailemasta tätä foorumia ja blogeja ja kaikkea. :D
 
611fac2ff822d5bd9fcbc54cbc7f6891


Ähh, lähti liian aikasin. Piti vielä lisää toinen kuva tähän alle joten laitan sen sit erikseen.

Oliko jollain täällä hajua mikä herkkyys tää Kiinan ovistesti mahtaa olla...?
 
Takaisin
Top