Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näköjään suositellaan raskaana oleville eli jos tästä pamahdan paksuks niin sit varmaan otan :) Ja luin myös, että äidin riski sairastua viisinkertaistuu, jos on astma, diabetes, sydän-, munuais- tai maksasairaus. Mulla on todettu astma. Eli korjaan lausuntooni :D
 
Hmm, tuota en ole miettinytkään. Jos raskaaksi tulen niin sitten varmaan otan. Esikoisen rokotin kahtena vuotena sillä hän sairasti 1vuotiaana niin rajun influenssan että seuraavat vuodet rokotin, viimevuonna ei rokotettu eikä onneksi sairastunutkaan, hänelle on kehittynyt joku super vastustuskyky kun edes flunssaa ei ole pariin vuoteen tuonut päiväkodista kotiin *kopkop*. Mutta ehkä tänävuonna sitten rokotetaan molemmat :)

Eilen oli ovis ja pari päivää ehdittiin tallettelemaan, toivottavasti sielä joku mahtityyppi tajuaa tarttua tilaisuuteen! :) nyt alkaa piinaviikot, viikon päästä sunnuntaina saisi ensimmäisen kerran testata! Iiik :D
 
Otan rokotuksen, ja otin raskaanakin, ja rokotan myös lapsen. Meille tulee työpaikalle työterveyshoitaja joka rokottaa, joten menee näppärästi. Äitini kuluu riskiryhmään, joten otan myös sen takia.
 
Mä otan perussairauden ja työn takia. Pitää vaan toivoa ettei tuu taas käsi kipeäksi niin kuin viimeks - ei oo tosin koskaan aikaisemmin tullut, et olisko ollut jotenki pistotekniikalla osuutta asiaan...

Asiasta toiseen.. Meikäläisellä nega testit dpo10 ja tänään dpo12 :sorry: Ihan semmonen olo, että tänään tai huomenna kurvaa täti käymään... ottaa päähän, kun sai sen nätin ovis plussankin. Tässä arvon että kummalle lähtis varaileen aikaa yksityiselle vai terkkariin lähetteitä metsästeleen. Lokakuussa tulee puoltoistavuotta täyteen ehkäisyn lopettamisesta. Pitääks terkkarissa se varata yleislääkärille vai neuvolan puolelle? Mä oon hoitanu kaikki gyne asiat yksityisellä sen jälkeen, kun kolmen tk-lääkärin voimin etittiin kohdunkaulaa siinä onnistumatta :dead:
 
Minäkin otan rokotteen joka vuosi työn puolesta, ja minullakin äiti riskiryhmäläinen, niin hänenkin takiaan. <3 Minusta paitsi raskaana olevien, myös raskautta yrittävien on hyvä saada infuenssarokote. Kun jos se tauti tulee ihan alkuraskaudessa, niin huonolla tuurilla voi johtaa keskenmenoon. :( Kuten foolihaponkin kohdalla, pienet on tsäänssit, että mitään kamalaa tapahtuu ilman sitä, mutta haluaa kaiken voitavan tehdä sen eteen, että menisi hyvin. :)

Täällä dpo 9 ja varmaan eka kierto koko yritysaikana, kun en ole huomannut oikein mitään oireita. Ihan positiivista, jos kroppa kävisikin nyt toipumaan pillereistä ja sitten keskenmenosta... Ainoat oireet ovat ehkä pikkuisen helpommin tuleva pissahätä sekä muutaman kerran tuntuneet alavatsan paineentunne ja erittäin lievät nipistykset, jotka nekin kyllä ennemmin lasken suolentoiminnoiksi. Liekö osuutta asiaan sillä, että olen huomattavasti kohentanut ruokavaliotani - vähemmän sokeria, suolaa, huonoja rasvoja, kahvia, enemmän vihanneksia, marjoja, hedelmiä (pyrin nyt siihen puoleen kiloon päivässä), pähkinöitä. Vatsa ja ihokin selvästi tykkäävät. :)

Testipäivä on dpo 12 eli sunnuntaina, siihen pyrkimys malttaa. Vaikkei nyt suurempia epäilyksiä olekaan, että olisi tärpännyt. Lämpö 37,4, samaa luokkaa kuin viime kierrossa tässä vaiheessa.
 
Täällä nyt menossa 14kp ja en ole tikutellut ovista mittailut lämpöjä ainoastaan.Tiistaina viimeksi mittailin lämpöjä kuumemittarista loppu paristot juuri väärään aikaan :( tai toisaalta hyvä.Kalenterit mihin merkaan oireita ja lämpöjä siirtelivät lämpöjen mukaan ovista.Tiistain jälkeen oon oireita merkanut vain.Ladytimer sanoo että huomenna olisi ovis,Flo sanoo että tänään on ovis ja natural cycles sanoo että viikon päästä.Mitä oireisiin tulee niin eilen oli limat jo sellaiset että ovis olisi/olisi tulossa tänään aamulla kauhean raskaat ja kipeät rinnat plus halut kovat.Ladytimer ennusti 15kp luomukierossa aina ovis plussa ollut juuri 15kp.Flo:ssa tiedot on pitkältä ajalta jo että ehkä se ovis täällä tänään on kaikkien oireiden perusteella :D tänään jo kaadettu mies ehkä kaadan vielä huomenna ;)
 
Mä otan perussairauden ja työn takia. Pitää vaan toivoa ettei tuu taas käsi kipeäksi niin kuin viimeks - ei oo tosin koskaan aikaisemmin tullut, et olisko ollut jotenki pistotekniikalla osuutta asiaan...

Asiasta toiseen.. Meikäläisellä nega testit dpo10 ja tänään dpo12 :sorry: Ihan semmonen olo, että tänään tai huomenna kurvaa täti käymään... ottaa päähän, kun sai sen nätin ovis plussankin. Tässä arvon että kummalle lähtis varaileen aikaa yksityiselle vai terkkariin lähetteitä metsästeleen. Lokakuussa tulee puoltoistavuotta täyteen ehkäisyn lopettamisesta. Pitääks terkkarissa se varata yleislääkärille vai neuvolan puolelle? Mä oon hoitanu kaikki gyne asiat yksityisellä sen jälkeen, kun kolmen tk-lääkärin voimin etittiin kohdunkaulaa siinä onnistumatta :dead:

Mä soitin ihan terveysasemalle ja kerroin tilanteen, että ollaan yritetty toista näin kauan ja tktäti siellä luurin toisessa päässä sit otti hetun ja rupes katteleen lääkäri aikaa joka ja miehen hetu myös niin pisti meille peräkkäiset ajat mutta me kyllä oltiin yhdessä siinä mun ajalla. Ei ollu mitään järkeä toisen odottaa siellä käytävässä. Lääkäri kyseli kaikennäköisiä kysymyksiä, kuinka usein seksiä, onko sairauksia, lääkityksiä, kierrosta kysy ja koska on menkat alkanut, sit sisätutkimus ja miehen vehkeen tsekkaus.
Sit pisti lähetteen perus verikokeisiin, kilppari, hemoglobiini, verenkuva, paastoarvo, virtsanäyte, sun muuta. Tuloksista oli sovittu soittoaika jonnekin 3 viikon päähän mutta mä soitin sit terveysasemalle kun ne tulokset oli tullu omakantaan et voisko siirtää soittoaika lähemmäs niin sais siirrettyä ja se lääkäri soittikin tossa viime viikon perjantaina että laittaa lähetettä menee naistenklinikalle.
 
Hei! Siirryn tänne jännittämään :rolleyes:

Sain keskenmenon viime kuun lopulla, ja alettiin heti vuodon loputtua yrittämään uudelleen lasta, kova on vauvakuume! Viimeksi tärppäsi yk1, ja nyt olis taas vahvat oireet että olis raskaana; menkkajuilimiset melkeen jo viikon (yleensä yhden päivän ennen menkkojen alkua), alaselän kipu, finnejä, vatsan turvottelua, tissit kipeenä, paljon valkovuotoa ja lämmöt pysyny siinä 36,9 :) Tänään tuli kova väsymys kehiin myös.

Jännittää tosi paljon, ihan samanlaiset oireet kun viime raskaudessa! Tänään olis km-vuodosta kp 24, ensi viikolla ajattelin testata jos millään malttaa odottaa! Tuntuu että voisko tää olla totta että saatais kokea tää onni oikeesti, just itkin keskenmenneen perään..:nailbiting::oops:
 
Pitkästä aikaa liityn taas joukkoon! Ens kuussa tulee vuosi täyteen yritystä ja kyllähän tämä joka kuukautinen pettymys kun menkat alkaakin on aikamoista. Mutta vielä siis positiivisella mielellä ja ilman paniikkia. <3
Kuvottanut on tässä pari päivää kummalliselta vaiheessa kiertoa kun ovikseen on vielä noin viikko aikaa. Hyvin olen onnistunut oviksen bongaamisessa ja ovistesteillä saanut myös varmistuksen siitä että oikeaan aikaan kiertoa erityisesti keskitytään pupuilemaan. ;)
 
En Mä pystynyt pistämään sitä
Pregnyliä itseeni. En kerta kaikkiaan vaan pystynyt. Istuin 2h makkarissa piikin kanssa ja itkua väänsin. Nyt ollaan jo naikkarilla silmät
Turvonneenna ja lyhyillä yö unilla kun piti jo 5 herätä ja ennen 6 lähteä ajamaan.

Kysyin vielä kuitenkin osasto sihteeriltä että voisiko ne pistää täällä sen pregnylin :D joten lupasi selvittää asiaa :)
 
Mua ahdistaa noi mun oikeen puolen vihlonnat. On niin kovin tuttuja helmikuulta. Oon ihan varma, että taas on edessä kohdunulkoinen :( On myös lievää etovaa oloa ollut pari päivää, tiedä sit jännitänkö vaan niin paljon sitä ulkoista vai kasvaako siellä joku. Ja jos tää ei oo ku niin ei se oikee tuuba vaan voi olla kunnossa. Ei mulla vasen oireile tälleen ikinä.

Kp 29/33-39, yk 7, dpo 9
 
Takaisin
Top