Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo kyllä nää kuninkaalliset on sikiävää sorttia. Vaikka ei pitäis mun persettä kutittaa, mut silti rupes ketuttaa kun luki lehdestä uutiset. Ja muutenkin kun ympärillä tuntuu muut sikiävän eikä ite millään, mut onneksi nyt päästään pian tutkimuksiin.

No mutta, toivotaan että meillekin pian se toinen lapsi ilmoittaa tulostaan. Yritystä takana nyt 1v7kk.
 
Oon kans ite huomannut ajattelevani muutaman kerran, että toiset ne vaan sikiää! On oikeesti vaikee välillä olla onnellinen toisten puolesta. Vaikka pitäis olla nimenomaan sen takia, että tietää miten vaikeeta tää homma voi olla! Mut ei. On vaan katkera, kun ite ei saa sitä ensimmäistäkään ja toinen kävelee maha pystyssä vastaan ja kaks lasta kävelee vieressä.
 
Joo. Tiedän tunteen ja sun tuskas. Meillä esikoinen ilmoitti tulosta 2 vuoden jälkeen, oltais voitu silloin jo hakeutua tutkimuksiin vuoden kohdalla mutta ei sit ikinä viitsitty.. Luomusti sit sai esikoinen alkunsa, mutta se sai alkunsa just kalliin hypox hoitojakson aikana.
 
Täällä ilmoittautuu vielä yksi ympärillä kuuluvista raskausuutisista hajoileva. Toki onnellinen muiden puolesta ja kaikki tuntemani nyt raskautuneet ovat hyviä ihmisiä ja (tulevia) vanhempia, että heille kaikella ilolla lapsen suo, mutta on siinä se pieni, vihreä kateuden peikko, että miksei meille...

Erehdyttiin miehen kanssa varsin yksityiskohtaisesti haaveilemaan, miten kerrottaisiin raskaudesta jouluna suvulle, jos nyt sattuisi tärppäämään. :rolleyes: Niin on hyvät suunnitelmat, että on se nyt pakko onnistua. :smug:

Kp 9 (eiku vaihtunut jo 10). Nyt aloitin ovutikutuksen, ei merkkejä ovulaatiosta (onneksi) vielä. Sofin tikkuja kaappi täynnä ja nyt totesin, että One Stepillä oli (minulle) paljon paremmat ovulaatiotestit. :shifty:

Raskautumista edistämään nyt ollut käytössä maca-jauhe ja greippi n. joka toinen päivä (kun on muistanut ja jaksanut ottaa), lisäksi nyt viime päivät tullut syötyä isot määrät mustikoita (lähipiirissä himokerääjä). Piti googlettaa ja kyllä löytyi tosi monta mustikoita (sekä vadelmia) tähänkin tarkoitukseen ylistävää tekstiä. Pitäisi mm. auttaa kiinnittymisessä, kun kohdunseinämä paremmassa kunnossa, lisäksi n. sata muuta etua. :) Niin ja rautalisää olen käynyt myös taas ottamaan, kun epäilen rautavarastojeni olevan aika matalalla. Foolihappo toki koko ajan mukana ollut myös. Sokerin määrää olen vähentänyt, kuten myös kofeiinin (edelleen aamukahvi pakko saada, mutta nyt juon paljon laimeampana). Alkoholia en ole ottanut ollenkaan pariin kuukauteen, ei kyllä muuutoinkaan juurikaan maistu.

Mustikkaa googlettaessa löytyi kasa muitakin raskautumista edistäviä (ja muutenkin terveellisiä) ruokia, joita varmasti ensi kiertoon lisäilen jokusen, jos ei vieläkään tärppää. Mm. avokado, saksanpähkinä (ym. pähkinät), pavut, linssit, kananmuna, vihreä tee, kvinoa, lohi. Monet noista hyviä rasvoja ajatellen, omassa ruokavaliossa on niitä kovin vähän ja aikomus on lisätä huolimatta raskaustilanteesta. Jamssista hauska maininta, että maailmankolkissa, joissa sitä syödään eniten, syntyy myös eniten kaksosia. Epäillään, että se buustaisi ovulaatiota. Toisaalta joku maininta, että myös ohentaa kohdun limakalvoa ja ei siis suositella kierron loppuvaiheeseen... Mutta taas tietää enemmän. :p
 
Oon taustalla seuraillu täällä keskustelua (lähinnä kiinnostanut enemmän aina piinapäivien aikaan) ja nyt taas se vaihe menossa niin päätinpä pitkästä aikaa kirjoitella jotain...

Meillä yk 5 (tai 6, en nyt tarkkaan muista kun tjottailua lähinnä ollut) ja tähän kiertoon lähdin rennommalla otteella. Flon mukaan ovis ois ollut viimeperjantaina mut jotenkin omat tuntemukset viittas aikaisempaan, peittoa heiluteltiin tosi vähän tärppipäivien aikaan joten jos nyt sattuu tässä kierrossa tärppäämään niin aika helppo arvata millä kerralla se sitten osui :smiley-bounce022

Oon yrittäny nyt olla tulkitsemana omaa kroppaa ja niitä "oireita", mut mikä hemmetti siinä on et ne ajatukset hiipii salakavalasti mieleen? Lämpöjäkään en oo tässä kierrossa aktiivisesti mittaillu päivittäin, tänäaamuna kuitenkin lämpö oli pari desimaalia korkeammalla kuin normaalisti tässä kierron vaiheessa joten taaaas toiveet heräs ihan pikkusen enemmän vaikka tommoisella pienellä muutoksella ei varsin suurta merkitystä ole :woot:

Nyt on menossa siis dpo 5-7 ja kp 19/24-28. Tässä kierrossa on ajatus että testailemaan alan vasta jos menkat on myöhässä (tässä vaiheessa ainakin jaksan vielä uskoa että maltan odottaa) mut tiiän kyllä jo nyt että yli viikko vielä piinailua saa mielen kehittämään lisää oireita ja suuri todennäköisyys on sille että sortunut testailemaan jo aikaisemmin :happy3

Ps. Jos nyt tärppäisi, la olisi hyvin lähellä siskoni 30-vuotissyntymäpäivää mikä olisi hassu sattuma, sillä hän synnytti esikoisensa päivä ennen minun kolmekymppisiäni :Heartbigred
 
Mä kun en oo ovistestejä käyttänyt, mut nyt otin tässä kierrossa käyttöön. Tänään siis selkee plussa, kun viiva kontrolliviivaa vahvempi. Eilen oli viel ihan selkeesti nega. Mut mites ootte laskenu dpo 0:n? Oisko huomenna vai yli huomenn vai jotain muuta? Tää oviksen tikuttaminen on niin salatiedettä mulla :rolleyes:

Muita kuulumisia: edellisten menkkojen jälkeen itkupotkuraivareiden saattelemana foorumi taukoa (seuraavaks alan käymään muiden kuulumisia ja viestejä läpi) ja en oo miettiny koko kiertoa, paitsi nyt kolmas pv ovista tikuttanu ja suureksi ihmeekseni sain plussan jo kolmanteen tikkuun - hyvä ajoitus siis.

Siska kp 18/28-40+ (edit: ja vissiinkin siis yk 14 menossa - tässä alkaa mennä laskut sekaisin ja pitää turvautua foorumin selailuun)
 
Muokattu viimeksi:
Tervehdys kaikille!

Jospa minäkin uskaltaisin liittyä joukkoon pelkän seurailun sijasta:happy: Meillä haaveissa toinen lapsi, esikoinen on 1v7kk. Ennen esikoisen saamista oli kunnon vauvakuume, mutta nyt se on loistanut poissaolollaan. Tässä on ollut kaikennäköistä, mikä on varmasti vaikuttanut asiaan.

Viime kuussa jätettiin ehkäisy pois, ja päätettiin ettei ajatella asiaa sen kummemmin. Olin heti 5 päivää myöhässä. Oireita oli lukuisia, muun muassa väsymystä, menkkajomotusta, vilunväreitä ja vessassa juoksemista - samalla tavalla kuin viime kerralla raskaaksi tullessani. En uskonut olevani raskaana, niin kuin en sitten ollutkaan. Omituista vaan, kun kierto on ollut päiväntarkka tuota viimeistä lukuunottamatta heti siitä lähtien kun menkat alkoivat 3kk synnytyksen jälkeen..

Uusi kierto on jo meneillään, ja nyt on ollut muutamana päivänä rusehtavaa vuotoa. Olen kuullut että se voi liittyä ovikseen?

Tsemppiä kaikille yritykseen:happy:
 
siska, huomenna olis 0 dpo, ja siitä sitten päivät jälkeen oviksen 1 dpo jne. Hyvin kyllä ajoitit, kun osuit jo kolmannella testillä! Olkoon 2 viikon päästä uusi plussa :)
Niiskuneiti, henkimaailman juttuja on joskus nuo kierrot, vaikka olis säännölliseen tottunut. Pikaista plussaa sinnekin
Täällä odotellaan sitten vissiin vuotoa seuraavaksi, oireet viittaa just siihen. Kierron alkua odotellessa synnytyksen jälkeen...
 
Katjusha, toivottavasti pian lähtee kierto käyntiin siellä. :)
 
Täällä ollaan ihmeissään, la-su yönä alkoi tiputtelemaan lauantai-illan puuhastelun jälkeen, tiputtelua kesti kolme päivää ja ti-ke yönä loppui. Joko oli maailman niukimmat menkat tai sitten olisi mahdollisuus että olisikin kyytiläinen tänään dpo 15. Tilasin su testejä enkä viitsisi käydä nyt kaupasta ostamassa, mutta en tiedä pystynkö odottamaan.
 
S1N1, ihailtavaa kärsivällisyyttä, minä en tuossa vaiheessa malttaisi. :p

Nyt jo vannotin miestäni, ettei anna minun testata ennen dpo 12:ta. Meillä oli hauskaa miettiä, miten mies onnistuisi kyttäämään aina, kun käyn pissalla... :hilarious:
 
Puuh.. menkkamaista jomottelua dpo 4, särkyä, ja ristiselkä kipee?!

Ja naama kukkii, pari kipeetä syvällä leuassa muhiva finniä kuumottaa. Vaikeeta on olla koskematta.

Ihan kökkö fiilis :(
 
Täällä kyllä niin samaistuttavia tunnetiloja teidän muiden kanssa. Turhautumisen yritän vaientaa sisustamalla mielessäni meidän uutta taloa.:rolleyes: Ajatukset pyörivät kuitenkin monta kertaa päivässä raskautumisjutuissa.

Täällä nyt kp 1, testailun alotin jo dpo 10 tiesin jo sillon, että turhaan testailen. Nyt pitää vaan sisuuntuneena sännätä kohti uutta yritystä!:cool05

Hopeareunus, kp 1, yk 3
 
Tsemppiä Heitsu <3

Mä jäin miettiin, kun se lääkäri sano et mulla saattaa olla estrogeenit koholla koko ajan, kun oli niitä rakkuloita niin paljon ja nyt kun katoin noita mun ovistestejä niin onks tää nyt sit sitä et ne on koholla? Mrs. Smith tietänee? Ja siis noi on kuvassa jo haalistunu, ne on aina aluks melkein yhtä vahvoja kun toi alin. Kuivuessa haalistuvat. Ja ei, vielä ei ollu plussa mut ehkä iltapäivällä tai huomenna! :)

Kp 15/33-39, yk 7

ImageUploadedByVau Foorumi1504851504.145851.jpg
 
Kiitos katjusha, toivottavasti sielä lähtis kierto piean käyntiin :)

Onks noi nipsuliini kaikki eri päiviltä vai ootko ottanu aamuin illoin tms?

Omaa napaa: Elikkå tänään visiinkin dpo 0 - tsekkasin jo et pääsis kesäkuisiin jos nyt tärppäis. Oon saanu kellistettyä miehen nyt parina päivänä tässä, toivottavasti riittää. Tänään meinaan tiedossa yö (ja viikonloppu) teltassa et tuskin onnistuu - ellei sit olla hypotermian partaalla :hilarious: ps. Mitenhän tää on jo neljäs vuos peräkkäin kun suostun lähtee eräilee syyskuussa..
 
Takaisin
Top