Täällä ilmoittautuu vielä yksi ympärillä kuuluvista raskausuutisista hajoileva. Toki onnellinen muiden puolesta ja kaikki tuntemani nyt raskautuneet ovat hyviä ihmisiä ja (tulevia) vanhempia, että heille kaikella ilolla lapsen suo, mutta on siinä se pieni, vihreä kateuden peikko, että miksei meille...
Erehdyttiin miehen kanssa varsin yksityiskohtaisesti haaveilemaan, miten kerrottaisiin raskaudesta jouluna suvulle, jos nyt sattuisi tärppäämään.
Niin on hyvät suunnitelmat, että on se nyt pakko onnistua.
Kp 9 (eiku vaihtunut jo 10). Nyt aloitin ovutikutuksen, ei merkkejä ovulaatiosta (onneksi) vielä. Sofin tikkuja kaappi täynnä ja nyt totesin, että One Stepillä oli (minulle) paljon paremmat ovulaatiotestit.
Raskautumista edistämään nyt ollut käytössä maca-jauhe ja greippi n. joka toinen päivä (kun on muistanut ja jaksanut ottaa), lisäksi nyt viime päivät tullut syötyä isot määrät mustikoita (lähipiirissä himokerääjä). Piti googlettaa ja kyllä löytyi tosi monta mustikoita (sekä vadelmia) tähänkin tarkoitukseen ylistävää tekstiä. Pitäisi mm. auttaa kiinnittymisessä, kun kohdunseinämä paremmassa kunnossa, lisäksi n. sata muuta etua. :) Niin ja rautalisää olen käynyt myös taas ottamaan, kun epäilen rautavarastojeni olevan aika matalalla. Foolihappo toki koko ajan mukana ollut myös. Sokerin määrää olen vähentänyt, kuten myös kofeiinin (edelleen aamukahvi pakko saada, mutta nyt juon paljon laimeampana). Alkoholia en ole ottanut ollenkaan pariin kuukauteen, ei kyllä muuutoinkaan juurikaan maistu.
Mustikkaa googlettaessa löytyi kasa muitakin raskautumista edistäviä (ja muutenkin terveellisiä) ruokia, joita varmasti ensi kiertoon lisäilen jokusen, jos ei vieläkään tärppää. Mm. avokado, saksanpähkinä (ym. pähkinät), pavut, linssit, kananmuna, vihreä tee, kvinoa, lohi. Monet noista hyviä rasvoja ajatellen, omassa ruokavaliossa on niitä kovin vähän ja aikomus on lisätä huolimatta raskaustilanteesta. Jamssista hauska maininta, että maailmankolkissa, joissa sitä syödään eniten, syntyy myös eniten kaksosia. Epäillään, että se buustaisi ovulaatiota. Toisaalta joku maininta, että myös ohentaa kohdun limakalvoa ja ei siis suositella kierron loppuvaiheeseen... Mutta taas tietää enemmän.