Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nyt on aika kinkkinen tilanne.. Vaihdoin mikrogynon-pillerit ehkäisyrenkaaseen ja nyt on ensimmäinen rengas käytössä. Viimeisimmät kuukautiset/tyhjennyvuoto alkoi 11.8. ja kestivät 5-6 päivää. Tämän jälkeen olin kuitenkin ilman ehkäisyä 30.8. saakka, jolloin laitoin vasta ensimmäisen renkaan.
Nyt olen tässä pikkuhiljaa huomaillut kaikennäköisiä pieniä poikkeavaisuuksia. Sen verran epämääräisiä ovat etten varmasti voi raskauteen yhdistää.
Jos 11.8. oli kp1, niin
- kp 18 ja 19 pientä tiputteluvuotoa, voiko olla mahdollinen kiinnittyminen?
- kp 19 alkoi pieni flunssa, nenä tukossa ja kurkku kipeä
- kp 17-> lämmöt koholla, 36.8-37.1 mutta paleltas, voinee johtua flunssastakin?
- kp 18-> väsyttää, saatan nukkua päikkärit ja silti haluan illalla nukkumaan jo kymmeneltä
- kp 23-24 runsas vetinen valkovuoto, jossa ei kuitenkaan muuta poikkeavaa
- kp 24 alkoi pieni pahoinvointi ja ruokahaluttomuus, kaikki ruoka vain oksettaa eikä mitään tee mieli syödä
- kp 25 alkoi menkkamaiset mahakivut
Tässä kierrossa olen laittanut ehkäisyrenkaan siis kp 20... Mulla kierto ollut pillereiden kanssa aika tarkkaan aina se 28 päivää. Tänään on menossa siis kp26/28. Eilen alkaneet menkkamaiset kivut tulisivat siis pillerikierrossa hieman normaalia aiemmin. Tämä renkaan laitto nyt vain sekottaa pakan täysin. En pysty sanomaan johtuvatko erilaiset tuntemukset mahdollisesta raskaudesta vai uudesta ehkäisyrenkaasta. Rengasta tulisi nyt pitää 20.9. saakka, jonka jälkeen tyhjennysvuoto tulisi. Tällöin kierrosta tulisi siis 41 päiväinen. Tästä kierrosta on tulossa niin erilainen kuin mistään muista aiemmista, että olen aivan pihalla. Tuo pahoinvointi etenkin sai pohtimaan raskautta, mutta en nyt oikein tiedä että koska sitä uskaltaisi ensimmäistä kertaa testailla... Olisi ihana kuulla ihan mitä tahansa kommentteja, itse olen nyt niin sekaisin tämän kanssa.
Anneliini, teehän jo testi. Vähän kummastelen kyllä, että kun ilmeisesti tämä mahdollinen tilanne ei oo sulle toivottu (kun kerran ehkäisyä käytät, vaikkakin huolimattomasti), niin miksi täällä kuumeiluketjussa tätä pohdit? Ei vaan enää riitä ymmärrystä näille "vahinkoraskautujille", joilla ei edes ehkäisy oo ollu kunnossa ja silti hämmästellään että on tullu raskaaksi ehkäisyn läpi...
Ja eikös rengas olis pitäny alottaa kp1? Vaikka sitten seuraavasta kierrosta? Meinaam vaan et luulin et sitä ei voi alottaa kesken kierron :s
Mä oon kans niin ahdistunut vaikka yk3 vasta menossa, mitkään olot ei viittaa mihinkään...oviksen hormonihuuruissa tuli riitaa miehen kanssa ja itkin sitte ystävälle puhelimessa et miksi mä en voi saada vauvaa. Ahdistaa valmiiksi nää ympärillä kasvacat vauvamahat vaikka tietysti olen onnellinen heidän puolesta! Lopetin tämän ketjun seuraamisenki hurjaksi neljäksi päiväksi. No tästä jatkan taas ja yritän aatella muuta. Tuntuu vaan et kaikki odottaa koska me saadaan vauva, eilenkin vaarini kysy onkos homma jo hoidettu ku häistäkin on jo vuosi...Täällä eilen oli dpo11 ja herkkä testi näyttää vielä negaa. Muutaman kerran on vihlassu äkäsesti ja jotakin menkkajomoa tuntunut, mutta ainahan se voi olla se pieru.. Jotenkin tuntuu, että ei enää oikein jaksa tätä koko asiaa miettiä ja yrittää. Mietin jo jos yrittämisenkin lopettas, eli kaikki kellontarkat pupuilut ovulaation aikaan ja himotestaamiset. Jos unohtas koko asian niin tärppäisköhän sitten ihan piruuttaan? Ärsyttää kun vasta yk3 ja näin paljon turhauttaa! Eihän tässä vielä saa valittaa..
Mä oon kans niin ahdistunut vaikka yk3 vasta menossa, mitkään olot ei viittaa mihinkään...oviksen hormonihuuruissa tuli riitaa miehen kanssa ja itkin sitte ystävälle puhelimessa et miksi mä en voi saada vauvaa. Ahdistaa valmiiksi nää ympärillä kasvacat vauvamahat vaikka tietysti olen onnellinen heidän puolesta! Lopetin tämän ketjun seuraamisenki hurjaksi neljäksi päiväksi. No tästä jatkan taas ja yritän aatella muuta. Tuntuu vaan et kaikki odottaa koska me saadaan vauva, eilenkin vaarini kysy onkos homma jo hoidettu ku häistäkin on jo vuosi...