Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on aika kinkkinen tilanne.. Vaihdoin mikrogynon-pillerit ehkäisyrenkaaseen ja nyt on ensimmäinen rengas käytössä. Viimeisimmät kuukautiset/tyhjennyvuoto alkoi 11.8. ja kestivät 5-6 päivää. Tämän jälkeen olin kuitenkin ilman ehkäisyä 30.8. saakka, jolloin laitoin vasta ensimmäisen renkaan.

Nyt olen tässä pikkuhiljaa huomaillut kaikennäköisiä pieniä poikkeavaisuuksia. Sen verran epämääräisiä ovat etten varmasti voi raskauteen yhdistää.
Jos 11.8. oli kp1, niin
- kp 18 ja 19 pientä tiputteluvuotoa, voiko olla mahdollinen kiinnittyminen?
- kp 19 alkoi pieni flunssa, nenä tukossa ja kurkku kipeä
- kp 17-> lämmöt koholla, 36.8-37.1 mutta paleltas, voinee johtua flunssastakin?
- kp 18-> väsyttää, saatan nukkua päikkärit ja silti haluan illalla nukkumaan jo kymmeneltä
- kp 23-24 runsas vetinen valkovuoto, jossa ei kuitenkaan muuta poikkeavaa
- kp 24 alkoi pieni pahoinvointi ja ruokahaluttomuus, kaikki ruoka vain oksettaa eikä mitään tee mieli syödä
- kp 25 alkoi menkkamaiset mahakivut

Tässä kierrossa olen laittanut ehkäisyrenkaan siis kp 20... Mulla kierto ollut pillereiden kanssa aika tarkkaan aina se 28 päivää. Tänään on menossa siis kp26/28. Eilen alkaneet menkkamaiset kivut tulisivat siis pillerikierrossa hieman normaalia aiemmin. Tämä renkaan laitto nyt vain sekottaa pakan täysin. En pysty sanomaan johtuvatko erilaiset tuntemukset mahdollisesta raskaudesta vai uudesta ehkäisyrenkaasta. Rengasta tulisi nyt pitää 20.9. saakka, jonka jälkeen tyhjennysvuoto tulisi. Tällöin kierrosta tulisi siis 41 päiväinen. Tästä kierrosta on tulossa niin erilainen kuin mistään muista aiemmista, että olen aivan pihalla. Tuo pahoinvointi etenkin sai pohtimaan raskautta, mutta en nyt oikein tiedä että koska sitä uskaltaisi ensimmäistä kertaa testailla... Olisi ihana kuulla ihan mitä tahansa kommentteja, itse olen nyt niin sekaisin tämän kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä eilen loppui lugesteronit ja huomenna meinaan testailla siis kovaa piinausta siis.Tällä viikolla pitäisi kuukautisten alkaa jos on alkaneena toivotaan ettei ala. Toivotaan että kaksi viivaa ilmestyisi onhan ne isommat dpo päivätkin mitä viime viikon tekemän testin aikaan.12.9.ois oikea testipäivä mutta tuo testipäivä hieman ihmetyttää kun noin pitkälle inseminaatiosta menee.Jos.vuoto alkaa se merkitsee meidän viimeistä inseminaatio kertaa.
 
Nyt on aika kinkkinen tilanne.. Vaihdoin mikrogynon-pillerit ehkäisyrenkaaseen ja nyt on ensimmäinen rengas käytössä. Viimeisimmät kuukautiset/tyhjennyvuoto alkoi 11.8. ja kestivät 5-6 päivää. Tämän jälkeen olin kuitenkin ilman ehkäisyä 30.8. saakka, jolloin laitoin vasta ensimmäisen renkaan.

Nyt olen tässä pikkuhiljaa huomaillut kaikennäköisiä pieniä poikkeavaisuuksia. Sen verran epämääräisiä ovat etten varmasti voi raskauteen yhdistää.
Jos 11.8. oli kp1, niin
- kp 18 ja 19 pientä tiputteluvuotoa, voiko olla mahdollinen kiinnittyminen?
- kp 19 alkoi pieni flunssa, nenä tukossa ja kurkku kipeä
- kp 17-> lämmöt koholla, 36.8-37.1 mutta paleltas, voinee johtua flunssastakin?
- kp 18-> väsyttää, saatan nukkua päikkärit ja silti haluan illalla nukkumaan jo kymmeneltä
- kp 23-24 runsas vetinen valkovuoto, jossa ei kuitenkaan muuta poikkeavaa
- kp 24 alkoi pieni pahoinvointi ja ruokahaluttomuus, kaikki ruoka vain oksettaa eikä mitään tee mieli syödä
- kp 25 alkoi menkkamaiset mahakivut

Tässä kierrossa olen laittanut ehkäisyrenkaan siis kp 20... Mulla kierto ollut pillereiden kanssa aika tarkkaan aina se 28 päivää. Tänään on menossa siis kp26/28. Eilen alkaneet menkkamaiset kivut tulisivat siis pillerikierrossa hieman normaalia aiemmin. Tämä renkaan laitto nyt vain sekottaa pakan täysin. En pysty sanomaan johtuvatko erilaiset tuntemukset mahdollisesta raskaudesta vai uudesta ehkäisyrenkaasta. Rengasta tulisi nyt pitää 20.9. saakka, jonka jälkeen tyhjennysvuoto tulisi. Tällöin kierrosta tulisi siis 41 päiväinen. Tästä kierrosta on tulossa niin erilainen kuin mistään muista aiemmista, että olen aivan pihalla. Tuo pahoinvointi etenkin sai pohtimaan raskautta, mutta en nyt oikein tiedä että koska sitä uskaltaisi ensimmäistä kertaa testailla... Olisi ihana kuulla ihan mitä tahansa kommentteja, itse olen nyt niin sekaisin tämän kanssa.

Käy tänään ostamassa joku herkkä testi ja testaa heti aamulla. Kyllä siinä jotain pitäisi näkyä mikäli olisit tullut raskaaksi.
 
Anneliini, teehän jo testi. Vähän kummastelen kyllä, että kun ilmeisesti tämä mahdollinen tilanne ei oo sulle toivottu (kun kerran ehkäisyä käytät, vaikkakin huolimattomasti), niin miksi täällä kuumeiluketjussa tätä pohdit? Ei vaan enää riitä ymmärrystä näille "vahinkoraskautujille", joilla ei edes ehkäisy oo ollu kunnossa ja silti hämmästellään että on tullu raskaaksi ehkäisyn läpi...
 
Triana, vauvakuume ja -haaveet on ollut jo pitkään. Ehkäisy on käytössä, sillä opiskeluiden vuoksi elämäntilanne ei ehkä ole se kaikista sopivin. Pitkä parisuhde takana ja mieskin monesti sanonut, ettei yhtään haittaisi vaikka "vahingossa" tulisin raskaaksi. Jotenkin kynnys tietoisesti jättää ehkäisy pois on kuitenkin ollut liian suuri. Pillereitä söin aina säännöllisesti ohjeiden mukaan ja tämän renkaanvaihdon suhteen kyllä hyvin tiedostettiin, ettei ehkäisyteho pysy samana näin toimiessamme. Jos raskaana nyt olen, niin ehdottomasti halutaan lapsi pitää, sitä ei hetkeäkään tarvitse pohtia.

Siinä olet kuitenkin ihan oikeassa, että ketju ei ehkä ollut parhain mahdollinen tätä asiaa kysellä. Ehkä kuitenkin käyn sen testin ostamassa ja huomenna katsotaan mitä näyttää.
 
Anneliini, teehän jo testi. Vähän kummastelen kyllä, että kun ilmeisesti tämä mahdollinen tilanne ei oo sulle toivottu (kun kerran ehkäisyä käytät, vaikkakin huolimattomasti), niin miksi täällä kuumeiluketjussa tätä pohdit? Ei vaan enää riitä ymmärrystä näille "vahinkoraskautujille", joilla ei edes ehkäisy oo ollu kunnossa ja silti hämmästellään että on tullu raskaaksi ehkäisyn läpi...

Ja eikös rengas olis pitäny alottaa kp1? Vaikka sitten seuraavasta kierrosta? Meinaam vaan et luulin et sitä ei voi alottaa kesken kierron :s
 
Ja eikös rengas olis pitäny alottaa kp1? Vaikka sitten seuraavasta kierrosta? Meinaam vaan et luulin et sitä ei voi alottaa kesken kierron :s

Ois pitänyt joo. Ajattelin kuitenkin ettei se mitään kovin suurta vahinkoa voi aiheuttaa, vaikka aloitinkin jo tässä kierrossa kesken enkä vasta seuraavan alussa.
 
Anneliini, hyvä että lapsi on kuitenkin toivottu jos nyt olisitkin raskaana.

Joo Mrs.Smith kp1 pitäisi kai kaikki hormonaaliset ehkäisyt alottaa? Ja eihän siitä tosiaan muuta haittaa oo, kun että ehkäisyteho on heikompi tai jopa olematon kun alottaa millon sattuu.
 
Mulla ainakin ehkäisyrengas aiheutti kaikenlaisia oireita kun sen alotin. Mut tietenkin hyvä testata.
 
Mm, mulle on sanottu et jos vaihtaa ehkäisyä niin sen voi vaihtaa ennen vuotoa. Mikäli ei taukoa tuu niin lennosta oon esim laastarit vaihtanut pillereihin ja renkaan vaihdoin lennosta myös pillereihin. Ehkä yksilöllistä mutta ainakin kun mulla sekä laastarit ja rengas aiheutti sivuoireita niin samantien sai vaihtaa.
 
En päässy tänään testailemaan piti käydä aamuyöllä wc ei ois ollut pidättäytymistä paljon ollenkaan niin huomenna uusi yritys :) Polikin hyväksyy ainoastaan aamulla otetun tuloksen no toivotaan parasta huomis aamulle :)
 
Heippa kaikille!

Tulin vaan ilmoittelemaan, että sivusta seurailen teitä. Täällä siis välikierto menossa.

Sain viime kierrossa mielen niin matalaksi kun kului iso kasa testejä ja ihan ihme tuloksia tuli :sad001

Mulla oli kuukausi sitten niin hyvä mieli tästä yrityksestä ja nyt tuntuu, että koko elämä potkii päähän ja saan varmaan tuomion etten enää ikinä voi tulla raskaaksi. Toki olen onnekkaassa asemassa, että mulla on jo lapsia.

Yhtään ei auta kun lähipiirissä on 2 raskaana olevaa ja juuri oltiin kolmestaan liikenteessä ja oli niin ulkopuolinen olo heidän kanssa :sorry:

Tänään kp 13 ja ovistesti + eilen klo 22, vaikka ei sillä väliä kun ei mitään yritystä ole. Tietää ainakin kierron olevan tarkka 28 kun jo kolmas kierto kun ovis on kp 14
Jos vaikka käviskin niin, että pääsen vielä joskus teidän seuraan liittymään :)
 
Lääkärikäynti ohi, ihan ekaksi lähdetään verikokeisiin kummatkin. Multa otetaan kilpirauhasarvot taas, sokerirasitus, virtsanäyte (mm raskaustesti) ja oli muutama muu verikoe mitä en nyt enään muista kun oli niin paljon asiaa. Näistä soittoaika 28.9 ja sit jos kaikki on ok niin laitetaan lähetettä naistenklinikalle. Eikä painosta siis alkanut mitään muuta sanoa että hyvähän se olis saada alemmas mutta että hän uskoo että suurin syy lapsettomuuteen voi olla mun epäsäännölliset kierrot.

Mieheltä myös virtsanäyte ja pari verikoetta.
 
Täällä eilen oli dpo11 ja herkkä testi näyttää vielä negaa. Muutaman kerran on vihlassu äkäsesti ja jotakin menkkajomoa tuntunut, mutta ainahan se voi olla se pieru.. Jotenkin tuntuu, että ei enää oikein jaksa tätä koko asiaa miettiä ja yrittää. Mietin jo jos yrittämisenkin lopettas, eli kaikki kellontarkat pupuilut ovulaation aikaan ja himotestaamiset. Jos unohtas koko asian niin tärppäisköhän sitten ihan piruuttaan? Ärsyttää kun vasta yk3 ja näin paljon turhauttaa! Eihän tässä vielä saa valittaa..:sorry:
Mä oon kans niin ahdistunut vaikka yk3 vasta menossa, mitkään olot ei viittaa mihinkään...oviksen hormonihuuruissa tuli riitaa miehen kanssa ja itkin sitte ystävälle puhelimessa et miksi mä en voi saada vauvaa. Ahdistaa valmiiksi nää ympärillä kasvacat vauvamahat vaikka tietysti olen onnellinen heidän puolesta! Lopetin tämän ketjun seuraamisenki hurjaksi neljäksi päiväksi. No tästä jatkan taas ja yritän aatella muuta. Tuntuu vaan et kaikki odottaa koska me saadaan vauva, eilenkin vaarini kysy onkos homma jo hoidettu ku häistäkin on jo vuosi...
 
Mä oon kans niin ahdistunut vaikka yk3 vasta menossa, mitkään olot ei viittaa mihinkään...oviksen hormonihuuruissa tuli riitaa miehen kanssa ja itkin sitte ystävälle puhelimessa et miksi mä en voi saada vauvaa. Ahdistaa valmiiksi nää ympärillä kasvacat vauvamahat vaikka tietysti olen onnellinen heidän puolesta! Lopetin tämän ketjun seuraamisenki hurjaksi neljäksi päiväksi. No tästä jatkan taas ja yritän aatella muuta. Tuntuu vaan et kaikki odottaa koska me saadaan vauva, eilenkin vaarini kysy onkos homma jo hoidettu ku häistäkin on jo vuosi...

Mulla taas on seesteinen tasannevaihe. Luovutin niiden clearbluen ovistestien kanssa. Luovutin mikroskoopin kanssa. En enää tee raskaustestiä paitsi jos menkat yli 5pv myöhässä.

En tiiä ovuloinko ollenkaan tai mitä ihmettä likat alakerrassa oikein puuhaa!?! Lienevät edelleen kesälomalla koko porukka :D

En tiiä ees mikä on mun kierto! Jotain 26 ja 54 välillä kai. Kolme kaveria on tullu raskaaksi meiän yrityksen aikana ja siihen päälle vielä Madeleine ja Catherine...

Jotenkin vaan tiedän että kolmonen tärppää ennemmin tai myöhemmin :) ehkä hän on kesävauva... ehkä syys tai talvi. Mutta vauva on vielä tulossa. Sitä odotellessa... skool :) nautitaan elämästä!
 
Takaisin
Top