Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei taas tää sovellus puhelimessa oo toiminu! Onks mitään tietoo mikä ongelma täs nyt on?

Mä kävin tänään vihdoin siellä kohdunulkosen jälkitarkastuksessa, tälleen puol vuotta myöhemmin :D Kaikki oli hyvin, ei löytyny mitään mikä selittäis niitä kipuja! Puhuttiin myös lapsettomuustutkimuksista ja lääkäri oli sitä mieltä, että koska mun kierrot on niin pitkät (n. 35 päivää) ja vuoto niin niukkaa, voi olla että en ovuloi. Tätä tukis myös se, että en tunne ovulaatioo enää. Toki se sano, että jos sen LH-huipun tikkuun saan, on todennäköstä että ovulaatio tapahtuu. Mutta sit mulla oli myös monirakkulaiset munasarjat, vai mikä se oli. Kuitenkin, sen mielestä se saatto myös olla merkki siitä, että koska niitä rakkuloita oli niin paljon, voi olla et ovulaatioo ei ois tapahtunu. Se selitti sen jotenkin niin, että normaalisti niitä ei olis alunperinkään noin paljon ja ovulaation aikana yks niistä kasvaa isoks ja ne muut surkastuu pois. Ja koska mulla niitä oli niin paljon niin saattaa kertoo siitä et tavallaan mulla ei valikoidu sieltä yhtä ja näin ollen ne vaan hengaa siellä.

Se suositteli, että hakeudutaan lapsettomuustutkimuksiin tutkiin sperma ja kuukautiskierto ja näin me nyt sit aateltiin tehdä. Tuli tosi hyvä fiilis! Tuntuu et tää vois vaikka edetä vielä! :D

Kp 5/33-39, yk 7
 
Hyvä, että Nipsuliinilla alkaa tilanne seljetä. :) Ja Heitsulla kuulostaa lupaavalta!

Varhaisultrakeskusteluun, että meilläkin suunnitelmissa kyllä käydä, jos siihen asti raskautta koskaan päästään. Helpottaa niin oloa tietää, että kaikki on hyvin ja jos ei ole, sekin hyvä tietää mieluummin aiemmin kuin myöhemmin.

Ja kuten eilisestä lämmönlaskusta saattoi päätellä, tänne tuli täti aamulla. Pari päivää myöhässä hän siis oli. Pääseepä uutta kiertoa valmistelemaan, nyt käyttöön taas greipit ja maca-jauhe, jos sitä vain kestää "nauttia".
 
Kyllä täälläkin ollaan varhaisultran kannalla. Sillä saa kuitenkin suljettua pois monia huolia (huonolla tuurilla päinvastoin). Mää matkustin viimeksi Helsinkiin Perhe Arteen, jossa kätilö teki ultran. Erittäin hyvä palvelu ja ihana kätilö! <3 Hinta muistaakseni 65e (?) eli halpa muihin paikkoihin nähden.:rolleyes:
 
Meettekö Nipsuliini yksityiselle ? :)

Näin me vähän suunniteltiin, mutta ei oo katottu vielä hintoja niin en tiedä :D Riippuu kuinka kallista lystiä se on! Viikonloppuna juhlitaan vuosipäivää niin vois olla aika romanttista googletella lapsettomuushoitoja siinä ohella :D
 
Näin me vähän suunniteltiin, mutta ei oo katottu vielä hintoja niin en tiedä :D Riippuu kuinka kallista lystiä se on! Viikonloppuna juhlitaan vuosipäivää niin vois olla aika romanttista googletella lapsettomuushoitoja siinä ohella :D
Me ollaan jo päätetty, että jos tässä kierrossa ei tärppää (ja tuskinpa tarppää, pessimistihän ei pety ;) ) varataan aika väestöliitolle, sieltä oon kuullut monelta hyviä kokemuksia :) Onneksi meillä on yhteisellä luottokortilla iso luottoraja ;)
 
Täälläkin tökkii taas...

Minäkin menisin varhaisultraan, jos olisi taloudellisesti väljempää. Meillä ei jää kauheasti ylimääräistä, joten olen melko pihi. Toisaalta sykkeetkin on muistaakseni bongattu heti ekoilla nla-käynneillä, joten on ollut ihan levollinen olo ultraa odotella.

Minä en sitten malttanut vaan testasin tänään kp 27/28-30, vai laskinkohan väärin. Negaa näytti, vaikka oli varhainen testi. Voihan se ihan hyvin vielä plussaksi muuttua, mutta väkisinkin tulee sellainen ajatus, että olenkohan ihan pöhkö ja kuvittelen kaiken. Oi voi, olisipa mulla taito mieluummin tsempata ja psyykata itseäni... Vatsassakin tuntuu välillä painetta, joko se on se täti joka jo ovella kolkuttelee tai sitten vaan täysi rakko. :D No, nyt jään odottamaan, selätän loppuviikon kamalan työnkiireen enkä edes yritä metsästää haamuja ennen kuin on menkat kunnolla myöhässä.
 
Vinkki vitosena kaikille niille jotka käyttää nuita puikkomallisia ovistestejä. Yliopiston apteekilla on heidän oma ovistesti poistumassa valikoimasta ja myyvät nyt kaikki loput varastot alennuksella. Vähän alle 10€ oli 10kpl laatikko. Eli tulee halvemmaksi kuin esim. Raskauskeijulta tilata. Ainakin siis niin kauan kuin niitä riittää.
 
Joo sovellus toimii välillä ja välillä ei.

Miten teillä lapsellisilla on alkaneet edelliset raskaudet ?

Mulla 2 ensimmäistä tulleet 4 kierrosta ja viimeinen sitten muistaakseni vasta 6. Kierrosta. Tosin esikoista ei mitenkään yritetty, enkä edes tarkkaillut kiertoa. Mutta 4 kiertoa ehdittiin olla ilman ehkäisyä ja tietysti se että olin 12 vuotta nuorempi :grin ekan ja tokan välissä oli hormooni kierukka, poistettiin maaliskuussa ja heinäkuussa raskauduin. Tokan ja kolmannen välissä oli muistaakseni minipillerit tai rengas.

Nyt menossa yk 4 ja kp 6/28, mutta tästä voi tulla välikierto, jos vastaukset ei ehdi ensiviikkoon mennessä tulemaan.
 
Käytin ehkäisyrengasta monta vuotta ja kun lopetin sen käytön jouduin lopulta syömään terolutkuurin jotta menkat palautu normaaleiksi. Sen jälkeen tulinkin sitten ekasta yrityksestä raskaaksi.

Ennen toista lasta söin minipillereitä ja niiden lopettamisen jälkeen tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi :)

Ja nyt tämä kolmas.... yk en ees tiiä monesko mutta tässä kierrossa syön terolutkuurin. Jospa se olisi kaivattu taikatemppu!! Olen nimittäin toisen lapsen jälkeen käyttänyt taas sitä halvatun rengasta! :(
 
Meillä ei oo ollu ehkäisyä miehen kanssa käytössä ikinä, alettiin seurustelee ja 2 vuotta meni kun esikoinen sitten ilmoitti tulostaan. En laskenut kiertoja enkä mitään ovista seurannut silloin, nyt esikoisen jälkeen on tullu enemmän tikuteltua mutta aina en sitä ovista kiinni saa.. En tunne sitä ovista, ollaan menty esikoisen syntymän jälkeen ilman ehkäisyä. Syntyi 26.1.2016.
 
Tää mobiilisovellus ei toimi näissä keskustelu ketjuissa kun niitä kuvia laitetaan, mulla ei taas moneen päivään toiminut tää ketju kun joku oli kuvan pistänyt tänne. Mä en hirveesti koneella käy täällä foorumilla kun pääsee helpommin tällä puhelimella.

Alinah Kp45
 
Meillä esikoinen tärppäsi yk 2 ja toisen yrityksessä nyt yk 7 menossa.
 
Ennen esikoista söin yli 10 vuotta pillereitä, kierto palasi heti normaaliksi, tärppäs yk 4. Alle vuoden sit söin minipillereitä, normaali kierto taas heti lopettamisen jälkeen. Plussa vasta yk 16 tai 18, en muista enää tarkasti. Synnytyksen jälkeen (6/14) en sit ehkäisyä aloittanutkaan ja nyt ehkä yk 30 jotain ja pariinseminaatiota tehty ja mietitään joko lopetetaan yritys kokonaan. Säännöllinen kierto ja tutkitusti ovuloin..
 
Takaisin
Top