Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lumikello Ihanaa viiva se sieltä vahvistuu! ♥

Kirahvi, Tiedän muutaman jotka plussanneet todella myöhään, joten on mahdollista! :) Kuten Janniliini hyvin tokaisi, kun on naisen kehosta kyse kaikki on kyllä mahdollista. :grin

Mamma, Tervetuloa ja toivotaan pikaista plussaa! :happy:

Mulla on noussut kauhee stressi siitä kun meillä on nyt kissa. Ja siis siitä mikä onkaan bakteeri loisesta mitä se kissa voi kantaa.. Aijemmissa raskauksissa ei meillä oo kissaa ollut. Ja siis ymmärrän että hygieniasta pitää pitää huolta ja onhan yksin odottavillakin kissoja ja syntyy terveitä lapsia. Siis tarkotan, että kissanhoitoa ja laatikon tyhjennystä ei voi jakaa kenenkään kanssa. Mulla täällä kuitenkin laatikon tyhjentäjiä jne. Tää on vaan sellanen tiettekö hölmö pelko, ei sinänsä varmaan edes realistinen. Meillä niin pieni kissa ettei se ole vielä edes käynyt ulkona, en edes tiesä kantaako sisäkissat kauheen todennäköisesti sitä..

danonina, Minä luin tosta samasta joskus ja ilmeisesti lähes kaikki kissat kantaa sitä ja jos kissoja on ollut aiemmin niin todennäköisesti kannat sitä jo itsekin. Se siis normaalisti ilmenee ihan normaalina flunssana, tai sitten ei ole mitään oireita. Näkyy vaan jostain testeistä. Ja se tarttuu pelkästään kissan ulosteesta, eli jos et itse siivoa laatikkoa, niin en usko, että on mitään hätää. :)

Janniliini ja Miitu, eipä tässä auta muu kun toivoa! Katellaan muutama päivä ja testaillaan uudelleen :)

Kirahvi36, minulla on ollut muutama tommonen kierto nyt välillä. Tiedän miten ikävää. :( Oletko seurannut ovista mitenkään? Minä olen huomannut että melkein voi siitä arvata venyykö kierto vai ei. Normaali kierto aika tasan 30 ja välillä jos venyy niin venyy yli 40.

Danonina, en sinuna olis huolissani. Jos oikein bakteerikammoiseksi ryhtyy niin kyllähän niitä voi saada mistä vaan! :) Meillä on ollu aiempien raskauksien aikana (sisä)kissoja ja ite oon hiekatki siivonnu loppuun asti (tosin erityistä varovaisuutta ja tarkkaa käsien pesua noudattaen). Nyt on 2 hiirikissaa eli liikkuvat ulkona ja hiekan siivouksen jätän nyt miehelle (siis jos tässä nyt joskus raskaudun...), mutta muuten elän normaalisti ja hoitelen kissoja, käyvät jopa meidän sängyssä nukkumassa. :D

Muokattu viimeksi:
Komppaan muita danonina, ettei turhan varovaiseksi kannata alkaa. Niin monella on kissoja! Muistaa vain hyvän käsihygienian ja jos vaikka mies siivoisi suurimmaksi osaksi?

Täällä yli innokas testailija... ens pe pitäs tätin tulla vasta jos on tullakseen kp 25/30 ja haamujen haamu pamahti heti ensimmäisen minuutin jälkeen.. tuntemuksia on turvotusta, outo paineen tunne alamahassa, kauhia väsymys koko ajan ja oon koko ajan semmonen räjähdys herkkä. Saa nähä alkaako haamu vahvistua..

Danonina, minäkin ihan vasta otin selvää tuosta toksoplasmasta, vaikka meillä ei kissaa olekaan. :D Mä käsitin että sisäkissoilla ei niin herkästi sitä toksoplasmaa olisi, ellei sitten kissa syö rakaa lihaa.
Tietty jos mahdollista niin joku muu siivoaa hiekkalaatikon ja jos itse pakko, niin hanskat kädessä jne. Ja tuo mitä silkkitassukin sanoi, niin jos on aikaisemmin kissoja ollut niin todennäköisesti on toksoplasman saanut jo aiemmin. Mut jos joku muu sun puolesta laatikon tyhjentää, niin silloinhan ei ole mitään hätää.:) Ennemmin toksoplasman voi kai saada jostain huonsti kypsennetystä lihasta tai likaisista kasviksista tms. :)
Älä murehdi siis turhaan!:)

Mursumauu, toivotaan vahvistumista viivalle!:)

Meill äei oo ollut kissaa aijemmin, tai siis mulla. Tiedän että se on vähän yli menevää, mut jotenkin näissä hormoonihuuruissa nyt kammottaa koko juttu. Joskus aikaa sitten näin dokkarin aiheesta ja se järkytti todella,. Sit kaivelin tietoa siitä ja luin jotain artikkeleita. Sillon ei ollut viel lapsia ja lemmikkkejä. No päivä kerrallaan, eiköhänn tästä selvitä xD . Pitäs koittaa mennä nukkumaan aikasemmin, ni tälläset hörhöjutut ei niin vaivais :P

Vahvistumisia viivoille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille!

Greippimehupäivitys: Nyt on kp 9/27, ja olen kierron alusta asti juonut tuota verigreippimehua lasillisen tai kaksi päivässä. Viimeiset muutaman päivän on välillä ihan holahtanut vetistä valkovuotoa, eli kai se jotain tekee :woot: Jännällä odotan lähestyvää ovista, että tuleeko limoihin muutosta, jospa sieltä vaikka vähän tulisi sitä eggwhitea, niin pääsisivät :sign19 uimaan paremmin :grin Ei ole kun muutama o-testi jäljellä, joten aloitan testaamisen vasta maanantaina kun kp 11, eka plussa tullut yleensä kp 12 :)

Villisilmä, Ooh pakko ottaa myös greippimehu seuraavaan kiertoon! Käykö tuo verigreippi siis myös? Mitä merkkiä juot? :) Toivottavasti saat oviksen kiinni ja hyödynnettyä myös! :wink

Silkkitassu, en oo varma oviksesta, ihan arviolta (laskurin, himojen ja limojen) mukaan kp 20-24 välillä. Tosin nyt kun viime kierto oli ovuloimaton ni en enää oo varma oliko sitä tässäkään kierrossa mutta himot ja limat oli kyl sellaset et niiden perusteella kuitenkin uskoisin :)

Mulla oli greippimehukierto toi edellinen ja yleensä runsaat limat väheni..En tiedä juonko tässä kierrossa vai en [emoji16] Hienoa että muilla toiminu!

Varasin gynen tähän kiertoon ennen ovista. Haluan nähä että limakalvo riittävä ja että follikkeli tarpeeksi iso [emoji4] Ihan siis vaan varmistus. Ja päätin,että ostan hymynaama-ovistikut kun viime kierrossa sai arpoa et mikä on ovisplussa ja mikä ei.

Villisilmä, Kiitos kun jaksoit linkittää! Taidanpa minäkin tuota kokeilla :happy:

Katalla taitaa olla kunnon "sotasuunnitelma" tulevalle kierrolle. :wink

Pitää varmaan itekin nyt ottaa kaikki aseet käyttöön sitten kun seuraava kierros starttaa. Päättäväisyyttä leidit! :happy112

Komppaan jemnaa toksoplasma asiasta. Ulkokissa joka siis metsästää hiiriä ja yms. Tai jos kissalle syötetään raakaalihaa niin tällöin on toksoplasma riski. Mutta hyvä käsihygienia. Kyllä mie kissan hiekkalaatikon tyjennyksen jälkeen pesen aina kädet olin raskaana tai en.

Miitu joo päätin,että ne asiat mihin voin vaikuttaa ni tsekataan ja hymynaamat ehkä vähentää stressiä ovisvaiheessa [emoji1] Muuten aion vaan nauttia siitä,että flunssa ohi ja pääsen juoksemaan ja hiihtämään [emoji173]️

Takaisin