Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Syren,Toivotaan että tärppi tulee ja jos tärppi tuli niin kaikki menisi hyvin.Ei sitä lapsivesitutkimusta ennakkoon pelätä päivä kerrallaan näin itse oon ajattelut.Meille luvattu Nipit tutkimus sikiölääketiteteelisen yksikön kautta kun meidän tyttö kuoli Turnerin oireyhtymään meillä vain eroa siinä että kronosomi vika ei muutoin ollut paha.8raskausviikon kohdalla sinne pitää ottaa aikanaan yhteyttä.
 
Mä en malttaisi odottaa yrityksen aloittamista. Aikaisintaan marraskuussa voidaan alkaa yrittäminen (koska työkuviot vaatii hieman säätämistä ja samoin mun terveydelliset syyt).

Mutta toisaalta olis kiva saada alkuvuoden vauva joten ei tässä kiirettä. Ja tietysti kaikki riippuu siitä miten tärppää. Ensimmäinen tärppäsi kolmannesta yrittämiskierrosta ja toinen neljännestä. Itsestään selvää ei ole mikään, mutta silti oon intoa täynnä! Ja taas pelkään niskapoimu-ultraa...
 
Täällä kans tuo odotuksen odottaminen, ultran odottaminen ja sikiötutkimusten odottaminen tuskastuttaa. Meidän edellinen raskaus päättyi siis keskeytykseen, kun sikiö ei olisi todennäköisesti edes elävänä syntynyt. Kaikki kromosomitestit olivat kuitenkin normaalit, eli enemmän kait sitten kytätään ultraääniä. Parin viikon päästä aika perinnöllisyyspolille puhumaan aiheesta, mutta jonkinlainen sikiötutkimuksen seuranta kait kuitenkin on ensi raskaudessakin.
 
Tänään mies ihanasti sanoi kun oltiin mahdollista uutta asuntoa käyty katsomassa että, "siinä oli sopivan kokoinen kylpyhuone, kyllä siinä kelpaisi pientä pirpanaa ammeessa kylvettää" :love2 Kertoi aina aika ajoin tällaisia asioita miettivänsä. Kyllähän siinä ihan sydän suli :love7
 
Voi kun tänne on taas tullut tuhat ja yks viestiä välissä :D onnea plussanneille, tervetuloa uusille ja vaikka mitä. Ei jaksa kaikkia neljää sivullista kommentoida :) mitä nyt niistä vippaskonsteista, et mul on ne geleet ollu nyt toista kiertoa käytössä, enkä ole huomannut mitään eroa. Toki jos plussaan tästä kierrosta, niin perun sanani..

Täällä kp 30/40+ ja ehkä dpo 12.. en testannut tänään vaikka piti, kun ei ollutkaan testiä kaapissa. Kattoo nyt jaksaako eväänsä liikuttaa vhän enempi et sais jonkun markettitestin, kun ei niitä myydä lähikaupassa. Kai ne menkat tulee jos on tullakseen, vaikka testais vasta tiistai aamunakin. On muuten hassu, miten sillon oviksen jälkeen olin ihan varma et tärppäs, ja nyt on vaan sellanen nää tuskinpa - ei tuntemuksia, ei mitään - edes menkkoihin viittaavaa.. saa nähdä miten käy.
 
Mä tulin viimeksi raskaaksi samantien kun päätettiin että lapsi saa tulla. Epäilen vahvasti että syynä oli tuo stressittömyys, oltiin rankan syksyn jäljiltä 2 viikon lomamatkalla ja nautittiin lämmöstä ja ruoasta oman perheen kesken. Mistäköhän nyt enää keskeytyksen jälkeen löytäisi saman rentouden, kun lapsihaave on aika paljon akuutimpi kun viimeksi..

Kerro sitten ihmeessä suvitus meikäläisellekin, että mistä sen rentouden löytää!:shy: Itselle raskautumisesta tuli keskeytyksen jälkeen jonkin sortin pakkomielle. Sana akuutti lapsihaave kuvaa kyllä meininkiä hyvin. Nyt olen kuitenkin päättänyt, että seuraava kierto mennään edellistä rennommin mielin. En tosin tiedä miten siinä onnistutaan!:joyful:

Kuten joku muukin sanoi, myös minä olen aika skeptinen kikkakolmosten suhteen. Punaviinilasilliselle tosin sanon mielelläni kyllä!:p

Täällä on nyt meneillään kp 3, torstaina alkoi turhuvuoto ja perjantaina hanat aukesivat sitten ihan kiitettävällä tasolla. Jotenkin kyllä niukan oloiset menkat olleet muuten. Tässä vähän jo tekisi mieli laittaa ovulaatiotestit tilaukseen, joten se siitä rennosta meiningistä sitten!:dead:

-Hopeareunus kp 3/29, yk 2-
 
Muokattu viimeksi:
Mä koitan tässä kierrossa etten mieti mikä dpo on menossa. Heti kun mieli koittaa alkaa laskeen sitä niin vaihdan vaan heti päättäväisesti aihetta :D Tuntuu et on menny nyt päivät paljon nopeemmin! Toki vähän väliä se tulee mieleen, mut toistaseks oon pystynyt oleen laskematta!

Nipsuliini kp ??/33-39, yk 6, dpo ?
 
Millä fiiliksin ootte lähdössä uuteen viikkoon? Mä ihan hyvillä fiiliksin ja semitoiveikkaana. Odottelen, että päivät kuluu ja pääsen testailemaan. Siinä ohella yritän keskittyä olemaan rento ja olla stressaamatta asioista. Työpaineita kyl on, mut ne täytyy kyl nyt laittaa sivuun. Tänään dpo6. Nyt illalla vielä tarkoitus mennä saunaan. Saas nähdä tykkääkö rinnat kyttyrää lämmöstä, kun nyt oviksen jälkeen ovat olleet aremmat.
 
Kikkakolmosista muuten vielä! Aiemmin oli keskenmenon jäljiltä kierto vähän pitkänlainen, noin viitisen viikkoa. Kunnes kävin akupunktiossa, varsinaisesti päänsärkyjen vuoksi, mutta mainitsin myös lapsihaaveista. Kävin kahdesti alkukierrosta, ja se kierto olisi jäänyt tasan neljään viikkoon, ellei kp28 olisi menkkojen sijaan tuonut mukanaan positiivista raskaustestiä :)
 
Kikkakolmosista sen verran että greipin syöminen tekee alakerran olosuhteet siittiöille suotuisammaksi. Sisältää kuitua ja vähentää makean himoa. Joten tykkään ihan noin muutenkin syödä kuin vain tämän yrityksen tiimoilta. :)
 
Onpa tullut taas paljon viestejä!
Onnea Felicity!! :) Mähän sanoin että sun oireet kuulosti lupaavilta ;)

Ja tervetuloa uusille!

Täällä kp 55 eli ei mitään uutta...:banghead: Jos mitään ei ei kohta ala tapahtumaan varaan kyllä ajan lääkäriin. Mulla myös pärähti päälle virtsatientulehus (jo kolmas tässä 3kk aikana!) että kohta saa jotain estolääkitystä siihenkin ruveta miettimään jos vielä uusii..Onko muilla ollut tämän tyyppistä ongelmaa?
 
Kp 17/28 DPO 3. Ja aika matelee eteenpäin :D Meillä on yk 2 tai 3. ensimmäisessä kierrossa kierukka poistettiin kesken kierron, joten en tiedä lasketaanko sitä. Mutta tämä kierto on ensimmäinen kun on oikein yrittämällä yritetty. En sitten tiedä onko pettymyskin kovempi näin.

Missä vaiheessa teillä alkaa rinnat kipeytyy tai pms oireet? Muistaakseni rinnat herkistyi viime kierrossa jo DPO 6 ja Pms oireet alkaa helposti jo samoihin aikoihin :D
 
Kikkakolmosista sen verran että greipin syöminen tekee alakerran olosuhteet siittiöille suotuisammaksi. Sisältää kuitua ja vähentää makean himoa. Joten tykkään ihan noin muutenkin syödä kuin vain tämän yrityksen tiimoilta. :)

Mä join tässä kierrossa reilun litran mehua, mutten huomannut mitään eroa. Mutta toi on hyvä tietää, että vähentää myös makean himoa.

Mulla oli nuorempana niin selvät ovis limat. Huomasin jopa limatulpan, joka irtosi kun hedelmälliset päivät alkoi. Nykyisin kaikki limat loistaa poissa olollaan.
 
Mä oon syönyt greippejä ja juonut greippi mehua ihan tolkuttomia määriä eikä mitään vaikutusta mun alakerran toimintaan. Eikä omalla kohdalla makeanhimo vähentynyt.. heitin kaikki kikat "romulaatikkoon"
 
Greippimehu (ihan vaan puoli lasia päivässä) auttaa/aiheuttaa itellä kyllä "sutjakkaammat" olot alakerrassa. ;D

Pms-oireilta säästyin, tissit alkoi dpo8 kieppeillä kipeytyä ihan hippasen ja siitä sitten edelleen. Nyt on niin *** kipeät, että löyhän vaatekappaleenkin ohikulku sattuu, kosketuksesta nyt puhumattakaan.
 
markerolig, mikä vaihe sulla on nyt menossa? Mulla nyt dpo7 ja tissit olleet semiarat jo muutaman päivän. Eilen saunassa ei kuitenkaan tehnyt vielä kipeää niin kuin joskus.
 
Täällä kans oon juonut yrityksen alettua greippi mehua.Ei mitään vaikutusta muhun hampaat ei vain tykänneet vihlo hampaita vain sen juomisen olona aikaan koko ajan.



Heitsu 12/28-33kp 29yk
 
Mä oon kans juonu greippimehua tän ja edellisen kierron. Ei oo vähentäny mun herkkuhimoja ja ei oo toistaseks tärpännytkään :D En jatka sen käyttöä enää ens kierrossa, koska se oli itessään tosi sokeripitosta ja oon lukenut, että sokerin vähentäminen auttaa hedelmällisyyteen.
 
Mulle (sokeri)herkku-himoihin on auttanut se, että muutaman tyypin kanssa aloitettiin sokerilakko, jonka kesto on 3 kuukautta ja jossa jokaisesta repsahduksesta tulee 1 € sakko. Lisäksi joka päivä on liikuttava vähintään puoli tuntia, muuten siitäkin tulee 1 € sakko. Kummasti motivoi liikkumaan ja olemaan herkuitta tuo rahallinen sanktio. Lopuksi se jolle on kertynyt vähiten sakkoja saa koko potin :)
 
Takaisin
Top