Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä testailen myös itsekseni o-testit ja oon pyrkinyt olemaan tekemättä r-testejä ennenkuin oon myöhässä. Neljässä raskaudessa oon niin tehnyt, viime kierrossa testasin ku teki mieli tietää. Oli yk1 ja nyt toinen menossa kp22/29-30. Jos r-testi näyttää plussaa sitten vasta näytän miehelle. Mies oli viime raskautta yrittäessä sitä mieltä ettei o-testejä tarvita ku touhaa vaan tarpeeks usein.

Onko teillä mitään kikkakolmosia käytössä? Esim greippimehu, punkkua?
Mä testailen itekseni o-testit, r-testit myös. Miehelle näytän sit jos on jotain näytettävää.
Ei vielä kikkoja käytössä, enskiertoon otan geleet käyttöön jos en tästä plussaa.
Oon superturhautunut tähän odotteluun...dpo 5 tänään...
 
Täällä tällainen tilanne, että kävin viime perjantaina verikokeissa, jotka gyne mulle oli määrännyt. Gynen käynnin syynä oli siis pitkittynyt kuukautiskierto (kp75 kävin gynellä). Verikokeissa kontrolloitiin kilpirauhaskokeet TSH ja T4v sekä maitohormoni Prolaktiini. Eilen sain tulokset, kaikki olivat viitearvojen rajoissa (netistä etsin nämä viitearvot) eli TSH 0.93 (0,4-4,5 mU/l), T4v 12.4 (9-21 pmol/l) ja Prolaktiini 408 (109-557 mU/l) . Ei siis kuulema estettä edetä lääkärin tekemän suunnitelman mukaisesti eli 3 kuukauden ajan käytän Terolut tabletteja 1x1 kiertopäivinä 17-26, ja minua neuvottiin tekemään ovulaatiotestejä kiertopäivinä 10-17. Tämä on nyt siis eka terolut avusteinen kierto,jotta saatiin menkat alkamaan ja nyt kp 7 ja sunnuntaina voisi aloittaa taas piiiitkästä aikaa oviksen tikuttelun :grin

Ja kun noista testien tekemisestä keskustelitte, niin minä myös teen ovistestit yksin (mies ei oletettavasti edes tiedä että ovista tikutan, en ole ainakaan sanonut ettei tule siitä sitten paineita :p). Raskaustestit olen myös tehnyt yksin ja sitten jos on jotain näytettävää niin miehelle näytän. Mutta eipä ole vielä ollut :oops: Mnä aloitin toukokuussa yk3 alussa gelee royalet, mutta sepä kierto olikin juuri tuo megakierto enkä ovista bongannut kuten aiemmissa kahdessa kierrossa, Kävi mielessä että eikö ne geleet mulle sit sopineetkaan ja menikö kroppa niistä sekaisin. Ja "uskallanko" niitä nyt tähän kiertoon aloittaa ettei mene hairakoille tämäkin kierto.Mutta oon nyt yhden kapselin päivässään ottanut. Saa nähdä mitä tämä kierto pitää sisällään.
Huh kylläpä tuli melkoisen pitkä teksti :grin:eek: Heti kun tietsikalla kirjoittaa niin kehtaa kirjoittaakin pidempää stooria laughing7

Kirppu kp7 yk4
 
Täällä tällainen tilanne, että kävin viime perjantaina verikokeissa, jotka gyne mulle oli määrännyt. Gynen käynnin syynä oli siis pitkittynyt kuukautiskierto (kp75 kävin gynellä). Verikokeissa kontrolloitiin kilpirauhaskokeet TSH ja T4v sekä maitohormoni Prolaktiini. Eilen sain tulokset, kaikki olivat viitearvojen rajoissa (netistä etsin nämä viitearvot) eli TSH 0.93 (0,4-4,5 mU/l), T4v 12.4 (9-21 pmol/l) ja Prolaktiini 408 (109-557 mU/l) . Ei siis kuulema estettä edetä lääkärin tekemän suunnitelman mukaisesti eli 3 kuukauden ajan käytän Terolut tabletteja 1x1 kiertopäivinä 17-26, ja minua neuvottiin tekemään ovulaatiotestejä kiertopäivinä 10-17. Tämä on nyt siis eka terolut avusteinen kierto,jotta saatiin menkat alkamaan ja nyt kp 7 ja sunnuntaina voisi aloittaa taas piiiitkästä aikaa oviksen tikuttelun :grin

Ja kun noista testien tekemisestä keskustelitte, niin minä myös teen ovistestit yksin (mies ei oletettavasti edes tiedä että ovista tikutan, en ole ainakaan sanonut ettei tule siitä sitten paineita :p). Raskaustestit olen myös tehnyt yksin ja sitten jos on jotain näytettävää niin miehelle näytän. Mutta eipä ole vielä ollut :oops: Mnä aloitin toukokuussa yk3 alussa gelee royalet, mutta sepä kierto olikin juuri tuo megakierto enkä ovista bongannut kuten aiemmissa kahdessa kierrossa, Kävi mielessä että eikö ne geleet mulle sit sopineetkaan ja menikö kroppa niistä sekaisin. Ja "uskallanko" niitä nyt tähän kiertoon aloittaa ettei mene hairakoille tämäkin kierto.Mutta oon nyt yhden kapselin päivässään ottanut. Saa nähdä mitä tämä kierto pitää sisällään.
Huh kylläpä tuli melkoisen pitkä teksti :grin:eek: Heti kun tietsikalla kirjoittaa niin kehtaa kirjoittaakin pidempää stooria laughing7

Kirppu kp7 yk4
Tsemppiä tähän kiertoon! Huisin pitkä kierto sulla takana, toivottavasti terot auttaa!
 
Tsemppiä tähän kiertoon! Huisin pitkä kierto sulla takana, toivottavasti terot auttaa!
Kiitos Rintta! :happy: Joo oli kyllä aika megapitkä, hieman turhautti kun kesä-ja heinäkuun kierrot meni harakoille. Mutta jospa tosiaan terot auttaisi ja ovulaatiokin tapahtuisi, Nuvaringin poisjätön jälkeen kaksi ekaa kiertoa oli säännölliset ja ovis+ oli kp 18/19. Että kyllä sitä silloin jotain oletettavasti tapahtui :joyful: Kiva ois kyllä jos tärppäis tästä tai seuraavasta kierrosta niin LA ois sinne touko-kesäkuun seutuville kun miehellä on synttärit toukokuun alussa ja mulla kesäkuun alussa, meidän koirankin ynttärit sattuu toukokuun loppuun :grin Ois sitten pikkuinen samaan synttäriletkaan :laughing002
 
Kiitos Rintta! :happy: Joo oli kyllä aika megapitkä, hieman turhautti kun kesä-ja heinäkuun kierrot meni harakoille. Mutta jospa tosiaan terot auttaisi ja ovulaatiokin tapahtuisi, Nuvaringin poisjätön jälkeen kaksi ekaa kiertoa oli säännölliset ja ovis+ oli kp 18/19. Että kyllä sitä silloin jotain oletettavasti tapahtui :joyful: Kiva ois kyllä jos tärppäis tästä tai seuraavasta kierrosta niin LA ois sinne touko-kesäkuun seutuville kun miehellä on synttärit toukokuun alussa ja mulla kesäkuun alussa, meidän koirankin ynttärit sattuu toukokuun loppuun :grin Ois sitten pikkuinen samaan synttäriletkaan :laughing002
Mä toivon kans et tärppäis tästä kierrosta, ei ois serkuksilla sitten ku puolivuotta ikäeroa, pikkuveli kun otti varaslähdön tähän lastentekoon...miehen siskon kanssa on kans kisa kumpi kerkee ensin:woot:
 
Kiitos Rintta! :happy: Joo oli kyllä aika megapitkä, hieman turhautti kun kesä-ja heinäkuun kierrot meni harakoille. Mutta jospa tosiaan terot auttaisi ja ovulaatiokin tapahtuisi, Nuvaringin poisjätön jälkeen kaksi ekaa kiertoa oli säännölliset ja ovis+ oli kp 18/19. Että kyllä sitä silloin jotain oletettavasti tapahtui :joyful: Kiva ois kyllä jos tärppäis tästä tai seuraavasta kierrosta niin LA ois sinne touko-kesäkuun seutuville kun miehellä on synttärit toukokuun alussa ja mulla kesäkuun alussa, meidän koirankin ynttärit sattuu toukokuun loppuun :grin Ois sitten pikkuinen samaan synttäriletkaan :laughing002

Siis anteeksi: HEMMETIN NUVARING!!!! On vähän turhan tehokas ehkäsy kun puoli vuotta lopettamisestakin on kroppa aivan sekasin!
Nimim. Kp45
(lopetin sen saakelin rinkulan maaliskuussa!!!)
 
Mulla oli aikanaan e-pillereiden jälkeen puoli vuotta kierrot 37-56 päivää pitkiä.. Tulin sitten raskaaksi ja sen raskauden jälkeen olikin ihan tasainen kierto, eli varmastikin ne pillerit sotki asioita tuon puoli vuotta!
 
Täällä paljon ajattelut miksi me juuri ollaan tässä vaiheessa ja miten moni muukin pariskunta.Tämä olo varmaan on siitä kun meillä yritystä jo neljä vuotta ja mitään pysyvää tulosta ei ole tullut.Tuntuu että jankataan samaa koko ajan.Tikutetaan ovista välikierroissa,kytätään oireita,pistetään hedelmöityshoitoon tarkoitettuja lääkkeitä plus käytetään muita lääkkeitä lapsettomuushoitoihin.Muut tässä ajassa on jopa saaneet kaks lasta ja me saadaan vain aikaisesti yhden kohtukuoleman ja tuloksemattomat hedelmöityshoidot.Hieman väsy tähän vain samaa arkea vain.Kyllä.me tästä vielä nuostaan ja saadaan se pikkuinen ihan me kaikki mutta välillä tulee tälläisiä ajatuksia kun on näin pitkä yritys takana.Tiesin tämän että voi olla hankalaa raskautuminen kun serkku ei saa ollenkaan lapsia ja minut on saatu ivf hoidoilla alkuun.
 
Onko teillä mitään kikkakolmosia käytössä? Esim greippimehu, punkkua?

Itellä oli yk1 ihan au naturel, josta tuli km, yk2 oli geleet ja greippimehu ja foolihappolisä, josta ei irronnut muuta kuin tuplaten runsaammat menkat ja kaameet kivut normaalia pidempään.

Yk3 oli "otollisessa" ajassa just kesäloman ja matkan alkaessa, otin ilman ressiä ja pelkällä foolihappo-vitamiini -lisällä. Olosuhteista johtuen päästiin heiluttelee lauantaina illalla, maanantaina oli kivuista päätellen ovulaatio.

Nyt on tissit törkeen kipeet, mahaa juilii levossa ja iltapahoinvointi on kaveri. Ja testit selkeetä plussaa. :)

Omalla kohdalla ainakin näyttäisi toimivan ihan ilman kikkoja, ja varmasti tuo stressin minimoiminen (etenkin tässä aiheesta) saattoi hyvinkin auttaa :)
 
kikkakolmosista oli puhetta.
Kierrossa jossa tärppäsi joim greippimehua. Ja en syönyt Buranaa ollenkaan (päänsärkyyn joutuu usein ottaa, vaihdoin panadoliin kun en aiemmin ollut lukenu Buranan mahdollisesta raskautumisen vaikeutumisesta).
Suurin syy uskon kuitenkin olleen imetyksen lopetus, oli ensimmäinen kiero lopetuksen jälkeen.
 
Mä en itse usko noihin kikkakolmosiin, kokeiltu on kaiken maailman kikat. Nyt en vedä mitään ja yritän minimoida stressaamisen.. Kyllähän tää turhauttaa kun ei yhen yhtäkään plussaa oo näkynyt 1,5vuoteen.
 
Mä tulin viimeksi raskaaksi samantien kun päätettiin että lapsi saa tulla. Epäilen vahvasti että syynä oli tuo stressittömyys, oltiin rankan syksyn jäljiltä 2 viikon lomamatkalla ja nautittiin lämmöstä ja ruoasta oman perheen kesken. Mistäköhän nyt enää keskeytyksen jälkeen löytäisi saman rentouden, kun lapsihaave on aika paljon akuutimpi kun viimeksi..
 
Mä tulin viimeksi raskaaksi samantien kun päätettiin että lapsi saa tulla. Epäilen vahvasti että syynä oli tuo stressittömyys, oltiin rankan syksyn jäljiltä 2 viikon lomamatkalla ja nautittiin lämmöstä ja ruoasta oman perheen kesken. Mistäköhän nyt enää keskeytyksen jälkeen löytäisi saman rentouden, kun lapsihaave on aika paljon akuutimpi kun viimeksi..
Mä mietin samaa et miten sais pidettyä ajatukset muualla eikä tulis stressattua liikaa...asia pyörii kuitenkin kokoajan päässä. :banghead:
 
Ensimmäistä lasta yritettiin vuosi. Kävin gynellä ja kirjoitti mulle jotain tukemaan ovulaatiota, sanoi etten ovuloi joka kk. No ennenkuin ehdin hakea lääkkeet olinkin raskaana. Viimeisin raskaus alkoi ihan samalla tavalla. Kakkonen alkoi yk2 ja kolmas yk1. Mietin tuo eka ja vika et auttoiko niissä tuo tieto et mulle olis luvassa apua. Etten odottanut raskautta vaan ootin lääkkeiden aloitusta. Lisäksi vikassa oli tärppiä ennen kierto jossa olin muutaman päivän myöhässä ja kun alkoikin vuoto niin olin niin pettynyt ja luovuttaja olo. En tiedä. Mut toka ja kolmas alkoi niin helposti. Nyt kyllä ikääkin jo mikä voi vaikeuttaa...
 
Minulla on opiskelupaikka lähihoitajana.Koulupaikka on ollut keskeytyksellä viime vuoden marraskuusta asti ja nyt eilen mietitiin koulussa olisinko valmis jatkamaan opintoja kohtukuoleman jälkeen.Alkaisi heti opinnoissa vanhuksiin opinnot. Aika herkkä alue nuo sairaudet ja lähellä kuolemaa olevien hoidot ja vielä vaikeammaksi tilanne olisi varmasti mennyt jos työharjoittelu paikkassa juuri minun työssäoppimis paikassa vanhus olisi kuollut :( mietimme koulussa että jatketaan keskeyttämistä kun on takana raskas kohtukuolema kokemus ja sen käsittely vielä hieman kesken vaikka suurimmaksi osaksi olen ihan ook.Koulu ymmärsi hyvin tilanteen tiesivät että raskaus oli toivottu ja hedelmöityshoidoilla saatu raskaus ja koulussa sanoivat myös että tällä hetkellä tämä päätös on parhain.Jos siellä keittosuolaliuos ultrassa olisi löytynyt jotain ja sen kautta olisin joutunut johonkin operaatioon ja siitä pitkä saikku välttämättä koulukaan ei silloin hyvällä olisi katsonut.Meidän inseminaatio hoidot ei sinäänsä olisi ollut este jatkaa koulua. Viimeiseksi minulle sanottiin että toivottavasti ilmoitat tämän keskeyttämisen päättymisen aikaan että et ole tulossa kouluun vaan olet äippälomalla pian.Tärppi onnea toivottivat kovasti koulusta ;) :D
 
Takaisin
Top