Raskaaksi 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soitin tänään terveyskeskukseen, ohjeistivat vielä menkkoja odottamaan. Koska ei kipuja taikka oireita, eivät ota vielä vastaanotolle. Suosittelivat yksityiselle gynelle menemistä jos huolestuttaa (tk:ssa ei kuulema gynekologeja). Tässä nyt oon selaillut nettiä ja etsinyt yksityisiä ja verrannut hintoja. Onko kellään kokemusta saako gynen tarkastuksesta yksityisellä kela-korvauksen, jos näin itse vaan haluaa sen tarkastuksen? Kun jossain vaiheessa oli uutista että niistäkin korvauksista luovuttaisiin..
 
Soitin tänään terveyskeskukseen, ohjeistivat vielä menkkoja odottamaan. Koska ei kipuja taikka oireita, eivät ota vielä vastaanotolle. Suosittelivat yksityiselle gynelle menemistä jos huolestuttaa (tk:ssa ei kuulema gynekologeja). Tässä nyt oon selaillut nettiä ja etsinyt yksityisiä ja verrannut hintoja. Onko kellään kokemusta saako gynen tarkastuksesta yksityisellä kela-korvauksen, jos näin itse vaan haluaa sen tarkastuksen? Kun jossain vaiheessa oli uutista että niistäkin korvauksista luovuttaisiin..

Kyllä vielä yksityisen lekurin vastaanotosta sekä tehdyistä tutkimuksista saa kelakorvauksia, mutta eivätpä ne hirveästi siinä musta helpota. Erikoislääkäreiden palkkiot usein kuitenkin 100e luokkaa. Eli gyne+ultra niin mennään lähemmäs 200e, voi toki halvemmalla päästä ja riippuisko paikkakunnastakin. Kunhan varotan ettei kovin halpaa silti ole :)
 
Kävin ite huhtikuussa yksityisellä lapsettomuusklinikalla gynen käsittelyssä ja kelakorvauksen jälkeen hintaa oli 209€..
 
Dpo 13 ja herkkä testi nega, tuskinpa enää plussaksi muuttuu :( Eipä auttanu maca tai greippimehu.. Onneksi oon kirjoilla yo:lla niin elokuussa oleva gyne on lähes ilmainen YTHS:n kautta :) Joka toinen kierto näyttäis olevan +37pv ja joka toinen 31pv, ja ovulaatio oireet vaan tuossa 31pv kierrossa siltä puolen jossa ei ole tuubaa..en tiedä mitehä tuon toisen puolen sais pelittää.. Ääh, eipä tämä masistelu mitään auta, mutta vitutus siideri auttaa ees vähän :)
 
Dpo 13 ja herkkä testi nega, tuskinpa enää plussaksi muuttuu :( Eipä auttanu maca tai greippimehu.. Onneksi oon kirjoilla yo:lla niin elokuussa oleva gyne on lähes ilmainen YTHS:n kautta :) Joka toinen kierto näyttäis olevan +37pv ja joka toinen 31pv, ja ovulaatio oireet vaan tuossa 31pv kierrossa siltä puolen jossa ei ole tuubaa..en tiedä mitehä tuon toisen puolen sais pelittää.. Ääh, eipä tämä masistelu mitään auta, mutta vitutus siideri auttaa ees vähän :)
 
Heippa taas! Onko kohdunsuu ovulaation aikaan aukinainen? Jos on niin miten kauan, tunteja/päiviä? Ku mulla tietääkseni menossa kierron puoliväli, nut paikat avoimena, joten voisko nyt olla sit oviksen ajankohta? Mies poissa to iltaan saakka, joten onkohan jo silloin liian myöhäistä? Viimeks la-su yönä makkarissa ollut vipinää..
 
Heippa taas! Onko kohdunsuu ovulaation aikaan aukinainen? Jos on niin miten kauan, tunteja/päiviä? Ku mulla tietääkseni menossa kierron puoliväli, nut paikat avoimena, joten voisko nyt olla sit oviksen ajankohta? Mies poissa to iltaan saakka, joten onkohan jo silloin liian myöhäistä? Viimeks la-su yönä makkarissa ollut vipinää..

Eikö kohdunkaula ole auki vain synnytyksessä? Kannattaa ostaa ovulaatiopissatesti jos haluaa varmuuden ajankohdasta. Jos sul on nyt ovulaatio, munasolu elää noin 24h siitä eteenpäin. Saattaa olla aika tiukilla toi torstai ilta...
 
Tietääkseni se kn aukee hieman ovulaation aikana, jotta siittiöt pääsee sinne kohdunkaulaan uimaan... Sitä en tiedä kuinka kauan se auki pysyy, mdnoskö se kiinni kun huippu on ohi?
Voi toki olla, että mä vaan oon lukenut jostain väärin. :)

Sit se taas pehmenee menkkoja kohden ja aukeaa hieman...
 
Juuri noin kun alinah sanoi, eli ennen ovulaatiota kohdunsuu aukeaa hieman ja limatulppa lähtee, että siittiöitä pääsevät sisään.

Sama tapahtuu ennen menkkoja. Mitä enemmän lapsia, sitä ennen KS aukeaa. Mä olen joskus huomannut sen limatulpankin ennen ovulaatiota :)

ImageUploadedByVau Foorumi1499844730.719609.jpg


Mitäs mieltä olette tästä, ovis plussasta, tein äsken kp 13. Mut tein aamulla, ku odotin huippua vasta kp 15-16, ni onko oikee huippu vai vaan johtuu aamu näytteestä ? Ylempi on kp 12 eiliseltä

Mökiltä siis palattu arkeen. Olin oikein lomalla, kun lämpöäkään en mittaillut :D
 
Nessi mä kans testasin tässä kierrossa aamupissasta ja sain ovisplussan ja sit mietin et johtuko vaan siitä et testasin aamulla. Testasin sit päivällä uusiks ja sama plussa pärähti tikkuun sillonkin! :) Ei muutaku hyödyntämään ;)
 
Kp44 tarviiko tähän ärsytyksen muuta sanoa kun muutamat kirosanat, kunhan ei ala menkat lauantaina kun pitäis miehen pikkusiskon synttäreitä juhlia ja sit maanantaina voi vaikka alkaa. 22.7 taas Tikkurila festarit niin ei tarvis silloin menkkoja olla..
 
Huomenna olisi folliultra ja progesteroni verikoe nyt menossa 24kp tästä kierrosta siis tulee aika pitkä.Ei oikein tiedä mitä ajattella pitkästä kierrosta kierrot aina olleet 28-33kp ja vieläkään ei olla tehty inseminaatiota mutta hyvää kannattaa odottaa ;) Kovat halut ollut tänään miehen kaadon suhteen mutta ei pysty, ei kykene tekemään sitä :( Mies tässä jäi ja tunnusti että oli käynyt toisen piparilla ja nyt testeissä olisiko saanut viellä tautia sieltä no paljon asioita tapahtuu vähän väärään aikaan :( Oisko miehellä lapsen kaipuu kun tekee näin mikä lie?
 
Huomenna olisi folliultra ja progesteroni verikoe nyt menossa 24kp tästä kierrosta siis tulee aika pitkä.Ei oikein tiedä mitä ajattella pitkästä kierrosta kierrot aina olleet 28-33kp ja vieläkään ei olla tehty inseminaatiota mutta hyvää kannattaa odottaa ;) Kovat halut ollut tänään miehen kaadon suhteen mutta ei pysty, ei kykene tekemään sitä :( Mies tässä jäi ja tunnusti että oli käynyt toisen piparilla ja nyt testeissä olisiko saanut viellä tautia sieltä no paljon asioita tapahtuu vähän väärään aikaan :( Oisko miehellä lapsen kaipuu kun tekee näin mikä lie?

Ohhoh, kurja juttu! :(
 
Siis anteeks heitsu mutta mä taidan olla liian vanhanaikainen, mutta mä en pystyis jatkaa. Oli syy mikä tahansa mut pettäminen on kaikkein loukkaavinta mitä toinen voi tehä. Ei kai kukaan nainen mee vieraaseen mieheen vaan siks kun oman kans ei voi saada lapsia. Anteeks mun tuomitseminen, mut mun ex petti mua 8v ja oltiin yhdessä 8v. En voi sietää pettämistä.
 
Kp44 tarviiko tähän ärsytyksen muuta sanoa kun muutamat kirosanat, kunhan ei ala menkat lauantaina kun pitäis miehen pikkusiskon synttäreitä juhlia ja sit maanantaina voi vaikka alkaa. 22.7 taas Tikkurila festarit niin ei tarvis silloin menkkoja olla..

Ootko käyny verikokeissa, kun kuiteskin useammassa testisss ollut jotain haamua?
 
Huomenna olisi folliultra ja progesteroni verikoe nyt menossa 24kp tästä kierrosta siis tulee aika pitkä.Ei oikein tiedä mitä ajattella pitkästä kierrosta kierrot aina olleet 28-33kp ja vieläkään ei olla tehty inseminaatiota mutta hyvää kannattaa odottaa ;) Kovat halut ollut tänään miehen kaadon suhteen mutta ei pysty, ei kykene tekemään sitä :( Mies tässä jäi ja tunnusti että oli käynyt toisen piparilla ja nyt testeissä olisiko saanut viellä tautia sieltä no paljon asioita tapahtuu vähän väärään aikaan :( Oisko miehellä lapsen kaipuu kun tekee näin mikä lie?

No vaikka olis mikä syy, niin eihän pettämiselle ole mitään perusteita :( Jaksamisia sulle joka tapauksessa paljon! Hirveä tilanne kaikinpuolin !
 
Nessi,Kiitos
Twisted,Et ole vanhan aikainen :) Itellä kauhean vihainen ja kylmä mieli nyt monestä kohtaan ja ajattelut vaikka mitä tämäbn suhteen ja lapsiprojektin suhteen myös.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top