Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuli vihdoin täti kylään!! :p Kyllä sitä odotettiinkin, 65 päivää kaavinnasta. Jospa sitä vihdoin saisi kropan kuntoon ja voisi alkaa miettiä uutta yritystä :)

Täällä kp 34 muuttui illalla kp 1, että tätiähän se tissikipuilukin taas vaan ennusti :shifty::shifty:
Alkaa kyllä nää kp ykköset tuntua joka kerta raskaammilta kun näitä yrityskierroksia tulee.. suuret sympatiat kyl kaikille enemmän tai vähemmän pitkän kaavan mukaan yrittäneille..

Ja tsemppiä kaikille, pahoittelut negoista ja tädeistä (ellei tietty niitä ole odotettu kuin kuuta nousevaa :hilarious:)!

Joo, mulla kans vähän tympeä fiilis. Ovulaatiotestit näytti yhtenä päivänä jo lupaavaa tummempaa viivaa ja yhtäkkiä taas ihan olematonta. Nyt mulla myös loppuivat koko testit ja vähän meinasin, etten ala lisää tilailemaan ainakaan nyt. Menee vaan hermot.

Mulla oli myös jotain outoa tiputtelua tässä kierrossa ja vatsakipuja yms jomotteluja vähän väliä. Hoitovapaalaisena mulla ei myöskään ole varaa nyt yksityiseen gyneen ja julkiselle puolelle on turha yrittää päästä. Rasittavaa.

Periaatteessa yrittäminen itsessään ei mua erityisesti nyt stressaa. Tällä hetkellä olen valmis odottamaan useammankin kuukauden. Enemmän vaivaa se, etten tiedä toimiiko kroppa ollenkaan oikein. Noh, pitää yrittää päästä gynelle kunhan alkaa palkka taas juosta....

Ja hengessä mukana nipsuliini ja siska ja mrs. Smith ja muut <3

Rouva Smithille vielä, että mulla on tosiaan hyvin tavallista, että kierto on yli 40 päivää. Ovuloin joissain kierroissa tosi myöhään ja joskus en ollenkaan. Tämä on todettu ihan verikokein ja ultratutkimuksin.

Joo, mulla kans vähän tympeä fiilis. Ovulaatiotestit näytti yhtenä päivänä jo lupaavaa tummempaa viivaa ja yhtäkkiä taas ihan olematonta. Nyt mulla myös loppuivat koko testit ja vähän meinasin, etten ala lisää tilailemaan ainakaan nyt. Menee vaan hermot.

Mulla on muutamassa kierrossa käynyt niin, että ensin tummenee, sitten on taas ihan haalea, ennen kuin lähtee taas voimistumaan.

Tässä kierrossa on ollut taas melkeen yhtä tumma jo kp 11 lähtien, nyt kp 15 viimein tasavahvat :D melkein koko paketti meni ovis testejä :D

Mulla on muutamassa kierrossa käynyt niin, että ensin tummenee, sitten on taas ihan haalea, ennen kuin lähtee taas voimistumaan.

Tässä kierrossa on ollut taas melkeen yhtä tumma jo kp 11 lähtien, nyt kp 15 viimein tasavahvat :D melkein koko paketti meni ovis testejä :D

Ah, okei. Varmaan voisi tummeta viivat vielä uudelleen mullakin. Mutta päätin, etten tilaa testejä nyt. Käytin ne rahat lapsen ulkoiluhousuihin :)

Onko teillä toiminu maca-jauhe tasaamaan kiertoja? Kävin hakee nyt paketin ekaa kertaa, kp35 ja ei pienintäkään merkkiä menkoista, saatika plussasta :singing: Ärsyttää, ennen kierto oli kellon tarkka 31pv..

Mulla oli myös jotain outoa tiputtelua tässä kierrossa ja vatsakipuja yms jomotteluja vähän väliä. Hoitovapaalaisena mulla ei myöskään ole varaa nyt yksityiseen gyneen ja julkiselle puolelle on turha yrittää päästä. Rasittavaa.

Periaatteessa yrittäminen itsessään ei mua erityisesti nyt stressaa. Tällä hetkellä olen valmis odottamaan useammankin kuukauden. Enemmän vaivaa se, etten tiedä toimiiko kroppa ollenkaan oikein. Noh, pitää yrittää päästä gynelle kunhan alkaa palkka taas juosta....

Samassa veneessä ollaan!

Mrs.Smith, täällä kans kierto venähtänyt o_OKp36 meneillään, aiemmat kierrot 30-33. Nyt tässä kierrossa en ole ovistakaan tikuttamalla bongannut vaikka pitkään tikutusta jatkoinkin. Sitten annoin olla. Eikä edes nännikipua mitä aiemmissa kierroissa.. Tässä kierrossa aloitin tosissaan gelee royalet, voiko ne pistää kierron näin sekaisin? :eek: Onko kokemuksia?

Kirppu, nuo luontaistuotteet voi mahdollisesti säännöllistää epäsäännöllistä kiertoa ja päinvastoin (lääkärini mukaan). Omalla kohdalla vaikutus oli tasoittava ja lyhyttä kiertoa pitkittävä.

Vähän kyllä järkytyin kun kantaa kävin lukemassa..

Siellä luki näin: Endometrium paksuudeltaan on 17 mm ja vahvasti sekretorinen. Oikea ovario tulee esille, on PCO-tyyppinen. Vasen ovario sen verran korkealla ja kaukana, että sitä ei obesiteetin vuoksi päästä näkemään.
Eli mahollisesti onkin PCO, mitähän tuo sekretorien meinaa? o_O
jännä ettei lääkäri noista mitään maininnut, ainoastaan limakalvosta.

Alkaa tuntua jo vähän toivottomalta kakkosen saaminen, noh painoa vaan rutkasti pitäsi saada pois, josko se auttaisi, se vaan tuntuu nyt olevan super vaikeeta saada putoamaan. :banghead:+ tänään alkoi jälleen menkat :arghh:

Anteeks ON ja negatiivisuus :sorry:

Mami, tänne nimenomaan saa purnata negatiivisetkin fiilikset. Ja en varsinaisesti ymmärrä mitä tuo kannan teksti tarkoittaa, mutta itselläni todettiin PCO tutkimuksissa 9 vuotta sitten. Viisi vuotta myöhemmin PCO:sta ei ollut enää merkkiäkään. Endometrioosia kyllä oli ja on kai edelleen. Mutta mitään muuta muutosta ei tapahtunut noiden vuosien aikana kuin, että painoa pudotin. Mietin, että voisiko olla, ettei PCO dg ole kohdallasi selkeä, jonka vuoksi lääkäri ei siitä maininnut...? Outoa kyllä.

Mami91, minuakin kävi ihmetyttämään tuo "sekretorinen", mutta se taitaa olla siis yksi limakalvon vaihe kuukautiskierrossa. Tässä esimerkkinä lääkärikieltä ja oli kuvat mukana: "Progesteronin stimuloimassa sekretorisessa vaiheessa kohdun limakalvorauhasten ulkonäkö muuttuu (kuva A nuoli). Rauhaset muuttuvat ”korkkiruuvimaisiksi” ja rauhasepiteeli alkaa erittää glykogeenia progesteronin vaikutuksesta. Varhaisessa sekretorisessa vaiheessa epiteeli vakuolisoituu solujen basaaliosaan kerääntyvästä glykogeenistä johtuen (kuva B)." Eikö "secrete" ole niinkuin "erittää"... Oliko sulla loppukierto menossa?

Triina, varmaan ei ollut ihan selkeä, kun juuri otettiin vielä labroja jotka sen sitten varmistaisi. Mutta silti kyllä ihmetyttää että ei tosiaan puhunut mitään, mutta ultratessa kyllä äännähteli siten,että arvasin siellä jotain vikaa olevan.

Katjusha, Joo löysin myös noita tekstejä mut sit jäin miettimään tota että vahvasti sekretorinen kuulosti huonolle, mutta oiskohan se sit kuitenkin normi juttu. Joo johonkin eritykseen se liittyi kai :grin Kierron puoliväli oli menossa.

Kiitos kun jaksoitte vastata! :joyful:

Oon pitäny taukoa tästä foormin lukemisesta tän kierron alusta niin olipahan tullu luettavaa! Tuohon tunteita kuohuttaneeseen kommentointiin "turhasta testailusta" ja "viivojen tulkitsemisesta", itsekkin kun muutama kuukausi sitten aloitin täällä seuraamisen, hiukan ihmettelin sitä älytöntä tikuttamista ja miten kaikki näki haamuja semmoisissa tikuissa mitkä minusta oli selkeitä negoja. En lähteny kuitenkaan avaamaan päätäni tästä koska totesin että täällä on niin ihanan kannustava ja tsemppaava henki että antaa muiden tehdä niinkuin tekee.

Hyvä etten lähteny aukomaan koska nyt oon itse yks pahimmista tikuttelijoista jo varhaisimpina mahdollisina dpo:na :'D ja ovistestejäkin kuluu älyttömät määrät!

Omia tikkukuvia tänne en hirveesti oo postannut mutta muiden kuvissa oon alkanut niitä haamuja näkemään, kehittyykö silmä niiden lukemiseen mitä pitempään on kuumeillut?:wink

Itsellä menossa nyt kp 14 ja ovistestissä tänään jo hyvin lähellä plussa.

IMG_20170614_103254.png

Eilen illalla jo talleteltiin, tänäänkin peitto heiluu kunhan mies tulee töistä:happy: viimekierrossa kun sen oviksen sain ekan kerran tikutettua (aiemmin en sitä harrastanut)ja sitä kautta luteaalivaiheen keston selvitettyä, niin nyt on hyvä kun tietää sit aika tarkalleen millon sen tätin pitäs sit seuraavan kerran tulla kylään.

Piinaviikot alkakoon...

Takaisin