Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! Kirjottelin tänne pari vuotta sitten kun olin raskaana, tämä raskaus kuitenkin päätyi keskenmenoon/kohdunulkoseen rv 6+4. Nyt on sellainen tilanne että kp 40/28-30, perjantaina negatiivinen testi ja eilinenkin testi näytti negaa. Päänsärkyä, vatsanturvotusta, alaselkäkipua, nipistelyä ja välillä paineen tunnetta ala vatsassa. Mistäköhän mahtaa olla kyse?

Onko muilla ollut useamman päivän ajan ovulaatiokipuja?

Täällä on kp 23/31-35 menossa, ovista en saanut bongattua vaikka tikutin. Nyt on kolmen päivän ajan tuntunut menkkamaista jomotusta ja nippailuja, aiemmissa ovulaatioissa kipu on ollut oikein selvä, korkeintaan muutaman tunnin pituinen, ei tällaista jomotusta. Limoja tässä kierrossa ollut todella vaihtelevasti.

Moikka! Kirjottelin tänne pari vuotta sitten kun olin raskaana, tämä raskaus kuitenkin päätyi keskenmenoon/kohdunulkoseen rv 6+4. Nyt on sellainen tilanne että kp 40/28-30, perjantaina negatiivinen testi ja eilinenkin testi näytti negaa. Päänsärkyä, vatsanturvotusta, alaselkäkipua, nipistelyä ja välillä paineen tunnetta ala vatsassa. Mistäköhän mahtaa olla kyse?

Jos saat selville niin kerro mullekin! :(

Vähän vaihdellen itse tunnen ovulaationi, esim. kierrosta, josta raskauduin, ei mitään fyysistä havaintoa ovulaatiosta. Mutta aika ajoin joskus oviksen aikaan on parin päivän pistelyjä, pääsääntöisesti oikealla puolella. Monesti tuossa kohtaa ajattelen, että jahah, menkat alkamassa, mutta kun katson kalenteriani, niin menkka-aika on vielä kaukana :D Nyt olen alkanut vasta tikutella ovista, useamman päivän ollut haamua ovisliuskassa (olen ihan n00b tässä tikuttamisessa), mutta en oikein osaa "tulkita", varmaan neljänä päivänä saanut avikseen haamun. Mutta onko noissakin sama periaate kuin r-testeissä, että voi haaleta tai vahvistua vai onko se vaan se "Kirkuva viiva" = ovulaatio ja muuten failed?

Markerolig, itse kans tikuttelin ekan kerran eikä niin mitään haisua noista ovistestien viivoista. Joinain päivinä oli vahvempaa viivaa ja yhtäkkiä seuraavana päivänä viiva oli ihan olematon. Yhtenäkään päivänä ei ollut yhtä tummaa tai tummempaa viivaa. Ja kait se riippuu ovulaatio-testin merkistäkin?

Mä en oo ikinä saanut ovulaatio testiin yhtä vahvaa tai jopa vahvempaa viivaa. Meinasin että ens kerralla ostan digi ovistestejä. Tässä kierrossa ollaan menty niin että tallettelua joka kolmas päivä.
Juhannuksena voi testata.

Mulla oviskivuksi epäilemäni tuntemukset on todella lyhytkestoisia pistoksia, max minuutteja kestoltaan. Tässä kierrossa tuntui sellaista noin 4 vrk ennen ovista (luulin missanneeni oviksen kun yksi tikku jäi välistä) ja sitten tikutetun oviksen aikaan. Muistaakseni olen jostain lukenut, että jotkut tuntee oviskipuna itseasiassa sen follikkelin kasvun munasarjassa juuri ennen ovulaatiota, joten luulisi että sellaista kipua voi ihan hyvin tuntua parikin päivää. :)

Lacrima85, Varmasti saattaa riippua testeistä, siinä missä r-testaissä on eroja niin miksei näissäkin. :) Mutta tasainen tallettelu toki voittaa itsellä ainakin tikuttelun, sen 2-3 päivää kun kaverien elinkaari on, niin tuolla pitäisi teoriassa mahdollistaa hedelmöittyminen, sikäli mikäli ovulaatio eksyy kiertoon.

Ovulaatio jäänyt tapahtumatta?

Täällä on kp 23/31-35 menossa, ovista en saanut bongattua vaikka tikutin. Nyt on kolmen päivän ajan tuntunut menkkamaista jomotusta ja nippailuja, aiemmissa ovulaatioissa kipu on ollut oikein selvä, korkeintaan muutaman tunnin pituinen, ei tällaista jomotusta. Limoja tässä kierrossa ollut todella vaihtelevasti.

Mulla on vaihtelevasti muutama päivänä epämäärästä jomottelua, sitten kun munasolu irtoaa tulee kova kipukohtaus n. 1h ajaksi joka sitten laantuu taas jomotteluksi kunnes katoaa. Tai sitten en tunne ovulaatiota ollenkaan :D Limoja ei oo ollu 2 vuoteen ollenkaan .

Vähän vaihdellen itse tunnen ovulaationi, esim. kierrosta, josta raskauduin, ei mitään fyysistä havaintoa ovulaatiosta. Mutta aika ajoin joskus oviksen aikaan on parin päivän pistelyjä, pääsääntöisesti oikealla puolella. Monesti tuossa kohtaa ajattelen, että jahah, menkat alkamassa, mutta kun katson kalenteriani, niin menkka-aika on vielä kaukana :D Nyt olen alkanut vasta tikutella ovista, useamman päivän ollut haamua ovisliuskassa (olen ihan n00b tässä tikuttamisessa), mutta en oikein osaa "tulkita", varmaan neljänä päivänä saanut avikseen haamun. Mutta onko noissakin sama periaate kuin r-testeissä, että voi haaleta tai vahvistua vai onko se vaan se "Kirkuva viiva" = ovulaatio ja muuten failed?

Nimenomaan tasa vahva tai vahvempi on ovulaatio. Muuten nega. Tossa ed. sivulla on kuva mun viime päivien testaukset ja lähes tasavahvat viivat, mutta vissiin nekin negat kun ei oo tarpeeks vahvat

Ja voit tietty laittaa tänne kuvat, niin voi sitten yhdessä täällä pohtia :)

Muokattu viimeksi:
Nimenomaan tasa vahva tai vahvempi on ovulaatio. Muuten nega. Tossa ed. sivulla on kuva mun viime päivien testaukset ja lähes tasavahvat viivat, mutta vissiin nekin negat kun ei oo tarpeeks vahvat
Aights, tattis! Tähän ymmärrykseen tosiaan pääsin myös tuon testin takaliston pikaohjetyngästä. Kiitos epäilyjeni vahvistuksesta! :)

Soitin terveyskeskukseen ja käskivät mennä labraan niin saa varmuuden tästä hommasta, jos sekin nega niin sitten vaan odotellaan josko ne menkat sieltä joskus suvaitsis tulla. Ensiviikolla jos ei vielä näy niin varataan aika gynelle ja lähdetään syytä etsimään sitä kautta. [emoji53] Meille myös olisi esikoinen enemmän kun tervetullut 

Huh. Oon pitäny foorumitaukoa ja olihan tullu juttua. Meinas hiki tulla kahlatessa ja eräitä kommentteja lukiessa.

Babelle suuret onnittelut <3 tarrasukkia pienelle.

Onnea myös muille plussanneille ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti eri vaiheisiin :)

Täällä rv 11+2 ja viikon päästä nt-ultra. Tässä raskaudessa ollut sen verran pahempaa tuo huonovointisuus ja väsymys että on some jäänyt vähälle. Varsin kun esikoinen 9kk pitää kiireisenä.

Kp 8/26. Taidan tänään alkaa tikuttamaan ovista. Perjantaina pitäisi Flo-sovelluksen mukaan olla ja aiemminkin on hyvin täsmännyt arviot. Toivottavasti on viimeistään silloin. En tiedä miten lauantaina tai sunnuntaina enää huvittaa puuhastelut, kun saatellaan lauantaina isä haudan lepoon. Mä olisin ihan super onnellinen jos nyt tärppäisi. Elämä jatkuisi....:Heartred

Omaa napailua: Siis apuva tätä tissien kipuilua - ihan järjetöntä :arghh: En olis yllättynyt yhtään jos tää on vaan taas joku kehon uus tempaus, et voi pitää mua jännityksessä! Kovasti päätin et vasta to seuraava testi, mut voi olla et huomen jo teen kun kaapissa testikin valmiina. Tuskin se nega parissa päivässä muuksi muuttuu, mut eihän sitä ikinä tiiä..

Siska kp 34/28-40+

Hoi viisaat! Sain torstain verikokeesta (kp 37/31) hcg alle 3 ja progesteroni 1.1. Tästä vedin johtopäätöksen että on täysin mahdotonta että olisin raskaana.

Oletteko samaa mieltä? Onko kenelläkään kokemusta progesteroni arvojen tulkinnasta?

Menkat EDELLEEN myöhässä :( kp 41/30-31 ja pelkään jotain salaraskautta koska viimeksi pääsi yllättämään.

Takaisin