Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään kp 29/28-34 yk3 ja aamulla testattu nega. Pari päivää jos täs nyt tunnostelis oloja ja sit testais uusiks ellei menkat tietty oo alkanu. Kaikki normi menkkaolot kyllä edelleen poissa mikä on outoa o.O mut ei kyllä mitään askausolojakaan ole.

Tää on maailman ärsyttävin vinkki mutta luomuhoitona päänsärkyyn toimii tehokkaasti tunnin kävelylenkki ja venyttely sen päätteeksi. Muista takareidet! Ne on avain niskajumista johtuvaan hedariin :)

Auttaako tää oikeesti? Mulla monesti alkaa iltapäivisin sellainen inhottava päänsärky, mihin ei viitsi ottaa särkylääkettä, mutta helposti menee koko ilta siinä säryssä. Ehdottomasti kokeilen seuraavaksi !

Onkohan se sitten se, että juuri tällä nimenomaisella palstalla tuo testien vertailu ja esitteleminen on hyvin hallitsevassa roolissa? Ehkä minunkin oli alkuun vaikea sen pointtia ymmärtää, mutta ei se minua missään nimessä haittaa. Ihan päinvastoin, mun mielestä tuo yhteisöllisyys, jota te aktiivit täällä harjoitatte, on jotenkin todella iloista luettavaa! Vertaistukiryhmähän tämä on!!
(Vaikkakin se on minusta outoa, että ei kirjoita ryhmään mitään ennen kuin tekee positiivisen testin ja postaa sitten kuvan siitä... en oikein ymmärrä miksi?) ((sekään ei kuitenkaan ole mitään minulta pois))

Itsekin kuitenkin kaipaisin ehkä muutakin keskustelua kuin oireiluun liittyvää tai testikuvia. Nimenomaan päänsisäiseen maailmaan keskittyvää keskustelua siitä millaisia ajatuksia toive raskaudesta herättää jne. Täällä ryhmässä on kuitenkin hirveän paljon eri tilanteissa olevia keskustelijoita, joten ehkä sen vuoksi tuollainen ajatusten vaihto on hankalaa. Ja se oireilukeskustelukin on mukavaa!!

Miksi sitten seuraan tätä keskustelua? Täällä on puhetta! Monet ryhmät ovat hiljaisia. Esimerkiksi tuo omaan tilanteeseeni hyvin osuva "kolmannesta haaveilevat" on kovin hiljainen. On siis kivaa lueskella muidenkin raskaudesta haaveilevien juttuja. Ja sain täältä tosi mukavasti lohtua ja vertaistukea oman ku-raskauden jälkeen.

Mango sohi muurahaispesää mielestäni turhan ylimielisellä otteella. Toisten jutuille naureskelun ja muun "paremmin tietämisen" olisi ihan oikeasti voinut jättää tekemättä. Mutta kiva, että siitäkin virkosi keskustelua!

Pakko vielä munki kommentoida, että en kyllä itsestäni koskaan uskonu, että löydän itseni vielä siitä pisteestä, että tongin jo pois heitettyjä testejä roskiksesta syynättäväksi ja teen kesken työpäivän pikaisia r-testauksia.. mitään järkeähän tässä hommassa ei välillä ole, mutta yhen km ja ku:n jälkeen tähän on tultu :)

Onkohan se sitten se, että juuri tällä nimenomaisella palstalla tuo testien vertailu ja esitteleminen on hyvin hallitsevassa roolissa? Ehkä minunkin oli alkuun vaikea sen pointtia ymmärtää, mutta ei se minua missään nimessä haittaa. Ihan päinvastoin, mun mielestä tuo yhteisöllisyys, jota te aktiivit täällä harjoitatte, on jotenkin todella iloista luettavaa! Vertaistukiryhmähän tämä on!!
(Vaikkakin se on minusta outoa, että ei kirjoita ryhmään mitään ennen kuin tekee positiivisen testin ja postaa sitten kuvan siitä... en oikein ymmärrä miksi?) ((sekään ei kuitenkaan ole mitään minulta pois))

Itsekin kuitenkin kaipaisin ehkä muutakin keskustelua kuin oireiluun liittyvää tai testikuvia. Nimenomaan päänsisäiseen maailmaan keskittyvää keskustelua siitä millaisia ajatuksia toive raskaudesta herättää jne. Täällä ryhmässä on kuitenkin hirveän paljon eri tilanteissa olevia keskustelijoita, joten ehkä sen vuoksi tuollainen ajatusten vaihto on hankalaa. Ja se oireilukeskustelukin on mukavaa!!

Miksi sitten seuraan tätä keskustelua? Täällä on puhetta! Monet ryhmät ovat hiljaisia. Esimerkiksi tuo omaan tilanteeseeni hyvin osuva "kolmannesta haaveilevat" on kovin hiljainen. On siis kivaa lueskella muidenkin raskaudesta haaveilevien juttuja. Ja sain täältä tosi mukavasti lohtua ja vertaistukea oman ku-raskauden jälkeen.

Mango sohi muurahaispesää mielestäni turhan ylimielisellä otteella. Toisten jutuille naureskelun ja muun "paremmin tietämisen" olisi ihan oikeasti voinut jättää tekemättä. Mutta kiva, että siitäkin virkosi keskustelua!

Olipa hyvä teksti!

Mä luulen että ne, jotka tulevat keskusteluun ensimmäistä kertaa omalla tekstillä, ovat niitä joilla ei ehkä ole ketään jolle asiasta kertoisi, niin siksi tänne.

Ja oireista vielä sen verran, että oon ollu ilman hormonaalista ehkäisy yli 10 vuotta ja ennen menkkoja mun oireet ovat :

- alavatsan turvotus
- arat rinnat
- itku herkkyys
- erillaiset mieliteot
- 1 tai useampi finni
- PAHOINVOINTI

Hormonaalista ehkäisyä käyttäviltä nämä puuttuu ja oon huomannut , että näitä yleensä luullaan helposti raskausoireiksi kun hormonaalinen ehkäisy on lopetettu

Nessi, mulla aivan samat oireet ennen kuukautisia. Mutta raskauksissa näistä puuttuu iso osa ja huono olo on hyvin erilaista.

Mä melkein sanoisin pystyväni tietämään ilman testejäkin milloin olen raskaana ja milloin on menkat alkamassa. Negatiivisia testejä en ole tehnyt kovinkaan paljon. Mutta vannomatta paras tietenkin..... toivottavasti vielä joskus teen sen positiivisen testin joko vahvistaakseni omat oikeassa olevat fiilikseni tai kumotakseni omat luuloni menkkojen alkamisesta.

Nyt just maailmankaikkeuden järkyttävimmät menkat loppumassa. Ovis osuu ilmeisesti sellaiseen kohtaan, jossa ollaan miehen kanssa eri kaupungeissa. Että nextille rundille suoraan vaan. Tuleekin stressitön kuukausi. Sopivasti mieleni halajaakin hyvää viiniä..... :)

Suureks osakshan tää on testien tekoo ja sitten mielenkiinnosta kokeillaan eri juttuja, et voiko ne pitää paikkaansa tms. Ihan sama kun raskautuneet kokeilee niitä saatko tytön vai pojan testejä, eivätkä varmaan tosissaan oleta että tulos on 100 varma ennen ultraa, joskaan sekään nyt ei ihan 100 varma oo vaikka ammattialsiet sen tekeekin hyvillä laitteilla :wink

Sekin on totta että testin hinta ei todellakaan kerro että onko se hyvä vai huono testi, kyllä kaikkia plussan näyttää kun siihen on aihetta. Ja just tosta mainitusta Clearbluesta on aika paljo huonoo kuultu kun taasn esim PC:n tai mamin halppiksista hyvää. Toki kaikista testeistä löytyy varmasti hyviä ja huonoja arvosteluja, koska ihmiset on erilaisia ja kaikki pissatkin on uniikkeja :)

En oikeen ymmärrä näitä kun välillä tulee joku yhtäkkiä naureskelemaan tai arvostelemaan tänne muita, mikä tarve ajaa sellaiseen? Täällä varmasti suurinosa tietää faktat ym ja jos ei tiedä niin täältä kyllä oppii ja ihan esim lääkärien kertomaa faktaa..

Ja toi älä stressaa niin rasakudut, jaksaa aina nostaa ihokarvat pystyyn ja saa reaktion aikseks. Se että stressaa vaikuttaa raskautumiseen vain silloin että sen vuoksi kierto järkkyy tai nousee kortisolitasot liikaa. Se on vanha juttu jonka aina joku muistaa tulla sanomaan, omasta kokemuksesta. Eihän sitä tiedä vaikka ois heti raskautunut ilman että olis ollut "stressaamatta" ja totakaan et pysty vaan päättään että joo nyt en stressaa, ihmismieli ei vaan toimi niin. Tottakai pitää yrittää ottaa rennosti ja nauttia elämästä ja syödä hyvin, liikkua ym, ja se edesauttaa hyvinvointia ja kun voi hyvin niin varmasti se VOI edesauttaa raskautumista, mutta ei ole tae sille! On niiiiin paljon täälläkin ihmisiä joilla kaikki osa-alueet on just niinknu pitää ja silti vaavia ei kuulu.

Terkuin mami, ennen esikkoo 4 km -> plussa-> kaksoset mutta toinen ei pysynyt matkassa mukana-> kakkosen yritystä heinäkuussa 3v.

p.s. en oo ressannu enää aikoihin ja oon nauttinut ihan hitokseen elämästä ja pienistä jutuista sekä esikoispojasta. Eipä oo silti tärppiä näkyny :wink

317ba281168ff76e81673c481ecc620a

Skool herkän testin negalle ja kesälomalle :)

Täällä oli suht erikoinen ja raastava aamu. Nyt sit testailun mielensä pahoittajat silmät kiinni ;)

First responseen aamupissistä
ImageUploadedByVau Foorumi1496405835.073941.jpg

Pc aamupissistä ( valotusta muutettu )

ImageUploadedByVau Foorumi1496405849.130674.jpg

Ja mamin puikko aamupissistä

ImageUploadedByVau Foorumi1496405874.060582.jpg

Ovistestit alkokin tänään haalistumaan joten kemiallinen kaiketi taas :( tänään dpo9

Jaffa, päätin kommentoida tänne siksi, että mua harmittaa teidän puolesta kun kerta toisensa jälkeen saadaan huomata miten "ihan selkeä haamuviiva" (öö missä..??) sitten olikin viikon päästä menkat ja taas on suru puserossa ja ihmetellään miten näin kävikään ja että näihin tiettyihin testeihin ei voi kyllä luottaa. En ymmärrä miten jaksatte kuluttaa itseänne tuolla tavalla...
Kuinka monta kertaa on kuultu lause "lapsi tuli heti kun lopetettiin yrittämästä." -itse uskon tähän vakaasti. Tarkoitukseni ei ole täällä loukata ketään - ei missään nimessä!! - mutta haluaisin avata silmiänne edes vähän sille kuinka raskaaksi te tämän itsellenne teette. Keskittykää ihanaan ja onnelliseen elämään eikä viivojen kyttäämiseen niin toivottavasti jo pian tärppää! <3

Mulla on tältä vuodelta kokemus tuosta, eli ei ole yritetty lasta niin se vaan tupsahti ja nyt mennään jo 11+5 päivässä täällä. En testannut ovista, en tehnyt testejä vaan ootin että menkat poissa 10 päivää jonka jälkeen ajattelin tehdä testin varmuudeksi kun luulin että stressi siirti niitä, mutta pamahtikin sitten oikea vahva plussa.

Me siis miehen kanssa ei oikeesti yritetty lasta vielä, mut osu sattumalta ovis päivään ja tärppäsi sillä mennään nyt eteenpäin että ootan esikoistamme jonka la joulukuussa❤

Mutta Tsemppiä kaikille silti, että pieni tarraa mukaan. Kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee. :) Oli sitten tikuttamalla ovista, tai tekemällä r-testejä mutta kannattaa muistaa että liikaa stressii ei ole hyväksi ja pilaa ne hyvätkin mahdollisuudet (kokemusta on ja stressi ja mielikuvitus aiheuttanut raskausoireita aikanaan), mutta opettelin stressin pienentämistä ja sattumalta äitini synttärin jälkeen se sitten tapahtuikin kun en odottanut niin käyvän

Eli älä ota stressiä jos testi on nega, vaan rauhallisesti päivä kerrallaan.

Uijui, Lumella on jännää! Testikuvia odottelen mielenkiinnolla huomiselle!

Musta tämä ketju on myös loistava! Ihanaa verteistukea ja puhua voi mistä vaan tai olla puhumatta. Pääasia et ketään ei dissata vaikka asioista voi olla eri mieltä. Mangon pointin kyllä bongasin, elämässä on paljon muutakin kun vauvahommat, mut minkäs teet kun ajatukset pyörii se ympärillä. Tosin parin vuoden pettymyksen jälkeen muut asiat on alkanut myös kiinnostaa eikä jokaiset menkat vituta enää niin paljon! Ja liikunta ja ruokajutut mulle nyt entistä tärkeempiä, ei niinkään raskautumismielessä vaan kun ikää tulee ni pitää tarkemmin kattoo mitä kurkustaan kippaa alas (viinin ystävä oon myös)!

, kp 25/25-28, yhtään en oo ollu kartalla kiertopäivistä, enkä muista osuiko talletukset edes oviksen aikaan. Se on kesä ja loma nyt: tänään mä juon viinilasillisen terassilla, vaikka välihousujen kanssa lapaset kädessä!

Ei se vaan mee niin kaikkien kohdalla että lopeta stressaaminen ja ajattelu yrittämisestä niin tärppää. Nimimerkillä esikoinen tärppäsi 2 vuoden jälkeen, vaikka olisi voinut aikaisemminkin ilmoittaa tulostaan.. tää vaan kertoo siitä että jossain on vikaa.

Nyt oon muutamia kertoja tosiaan saanu haamuja pc testiin mutta ei vaan jaksa tarrata kiinni..

Takaisin