Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No minusta olisi hedelmällisempää keskustella ihan jo esimerkiksi siitä, miten pitäisi tämän ajanjakson aikana elää, siis puhuuko kukaan täällä liikunnasta tai hyvästä ruokavaliosta, stressin poistamisesta ja asioista jotka aiheuttaa hyvää mieltä ja edesauttaa raskaaksi tulemista?
Niihin pitäisi mielestäni keskittyä enemmän kuin siihen olemattoman viivan vahtaamiseen. Minun mielestäni olette menneet liian syvälle siihen testin tuijottamiseen ettekä nää enää kokonaiskuvaa. Toivon, että silmänne vähän aukeaisivat asialle.
En kirjoita tänne enää, sillä selkeästi ajattelen eri tavalla kanssanne enkä halua pahoittaa mieltänne!
Toivon kuitenkin, että tämä häirikkö saisi edes hieman silmiä auki: siinä on (toistaiseksi) vain yksi selkeä viiva -> Lähde ulos lenkille ja syö puhdasta ruokaa ja elä elämääsi, nauti ja ole onnellinen!!!

Tsemppiä kaikille yritykseen, itselläni tärppäsi kun lopetin yrittämisen.

Tossa on kyllä perää... me voitas puhua enemmän liikunnasta ja ravinnosta. Nehän siihen raskautumiseen oikeesti vaikuttaa eikä se kuinka monta testiä tekee! Ja hyvinvoinnista yleensä :)
Kävin eilen lenkillä ja jo se raikkaan ilman hengittäminen piristi! Lisäksi se lisää verenkiertoa joka paikassa ;)

Tervetuloa kaikki uudet :)

Koko kierron ollut melkein flunssassa :( Pieniä poppakonsteja, että parantuisin. Miestä jo uhkailin, että vien siltä punaviiniä ellei plussaa näy. Kp 27/25-31 yk 16.

Aikamoista yleistämistä mango89!

Voin kertoa sulle, että mä ainakin liityin tänne siksi, että voin tulkita testejä ja jutella samassa tilanteessa olevien kanssa. Uskon että monelle tämä on enemmänkin viihdettä ja onhan se nyt hauskaa tulkita testejä :) Tietenkin eri asia, jos se testien tulkinta vie koko elämän...mut en usko, et kuitenkaan se olisi kauhean yleistä.

Mä en oo ollu täällä pitkään, mutta ainoa mielensäpahoittaja olet ollut sinä ja ihan turhaan :) Mutta uskon että sinulle on niitä foorumejakin, joissa puhutaan sinulle mieleisistä asioista.

Aikaisempaan keskusteluun viitaten itse en ainakaan väitä näkeväni viivoja ellei niitä näy. Lisäksi mielelläni olen kokeillut eri kikkoja raskautumiseen. Täältä saa parhaiten vertaistukea varsinkin nyt kun on clomifenit käytössä. Liikunta on ollut kevyttä nyt kun olen saanut itseni flunssa kierteeseen.

En mä vaan ymmärrä mikä siinä häiritsee jos toiset haluaa testailla niillä raskaustesteillä muutamia päiviä ennen menkkoja? Mullakin näky ihan selkeästi joku haamy raskaustestis tiistaina mutta tiistaina iltamyöhään tuli jo paperiin häivähdys vaaleanpunaista ja yöllä sit lisääntyi vuoto. Että joku sielä yritti tarrata kiinni.
Nyt menossa kp3, ajattelin jo että jos jätän laskematta kiertopäivätkin..

En mä vaan ymmärrä mikä siinä häiritsee jos toiset haluaa testailla niillä raskaustesteillä muutamia päiviä ennen menkkoja? Mullakin näky ihan selkeästi joku haamy raskaustestis tiistaina mutta tiistaina iltamyöhään tuli jo paperiin häivähdys vaaleanpunaista ja yöllä sit lisääntyi vuoto. Että joku sielä yritti tarrata kiinni.
Nyt menossa kp3, ajattelin jo että jos jätän laskematta kiertopäivätkin..

Mä en malta oottaa mun sylkitestiä!! :D :D

Musta tässä ryhmässä on kivointa seurata muiden plussia ja on myös mukavaa kun on porukkaa samassa kierronvaiheessa :)

Kp 30/30 menkkoja odotellessa...

Kp 26/25 ja nega testi aamupissasta. Tänään lähdetään miehen kans ekaa kertaa yhdessä ulos kuopuksen (1v2kk) syntymän jälkeen. Vähän jännittää :--D toisaalta vähän mietityttää että uskaltaako sitä juoda jos onkin raskaana. Useampana aamuna on ollut niin kamala olo ja laattakin lentäny että.... :/ no mut tänään pitäis tulla one stepit postilaatikkoon niin jos mä vielä semmosen teen.... :D ai kamalaa tää testailu. Mutta ihanaa kun on tämä foorumi ja vertaistuki <3

Jaffa, päätin kommentoida tänne siksi, että mua harmittaa teidän puolesta kun kerta toisensa jälkeen saadaan huomata miten "ihan selkeä haamuviiva" (öö missä..??) sitten olikin viikon päästä menkat ja taas on suru puserossa ja ihmetellään miten näin kävikään ja että näihin tiettyihin testeihin ei voi kyllä luottaa. En ymmärrä miten jaksatte kuluttaa itseänne tuolla tavalla...
Kuinka monta kertaa on kuultu lause "lapsi tuli heti kun lopetettiin yrittämästä." -itse uskon tähän vakaasti. Tarkoitukseni ei ole täällä loukata ketään - ei missään nimessä!! - mutta haluaisin avata silmiänne edes vähän sille kuinka raskaaksi te tämän itsellenne teette. Keskittykää ihanaan ja onnelliseen elämään eikä viivojen kyttäämiseen niin toivottavasti jo pian tärppää! <3

Kyllä loukkaa moniakin meitä reilusti yli vuoden (tai jopa monia vuosia) yrittäneitä ja lapsettomuushoidoissa olevia tuo "lapsi tuli heti kun lopetettiin yrittämästä" lässytys. Ja itse en testaile aikaisin enkä jää tihrustamaan viivoja, mutta muiden testejä on kiva käydä välillä kurkkimassa täällä.

Kyllä loukkaa moniakin meitä reilusti yli vuoden (tai jopa monia vuosia) yrittäneitä ja lapsettomuushoidoissa olevia tuo "lapsi tuli heti kun lopetettiin yrittämästä" lässytys. Ja itse en testaile aikaisin enkä jää tihrustamaan viivoja, mutta muiden testejä on kiva käydä välillä kurkkimassa täällä.

Mulle tuli aivan sama fiilis että just tuo lopeta yrittäminen niin raskaudut lauseesta. Mulla ei huumori siihen enää riitä kun 4v yritetty lasta ja lapsettomuushoidoissa nyt. Ja sen 4v aikana on yritetty ja oltu yrittämättä ja oltu stressaamatta !

Minä en ole ovista testaillut mutta olen aiemmin alkanut tekemään testejä eikä kyllä minulla ole vaikuttanut raskautumiseen negatiiviset tulokset. Minun mielestäni jokainen tyylillään. Jotkut vain raskautuu helpommin kuin toiset. Ymmärrän kyllä kuinka tähän yrittämis fiilikseen on helppo heittäytyä ja toivoa parasta. Tausta lukijana olen täällä. Minusta on mukava kuulla kun pitkään yrittävät vihdoin saavat onnen. Tsemppiä kaikille.

Mites muuten, ootteko käyttäneet aspiriinia ovulaation jälkeen ? :) Tai välttäneet buranaa ? Jostain luin, että burana vois haitata mahd. kiinnittymistä ?Olin aatellu, että sinnittelisin ilman särkylääkkeitä tän kierron, mutta jyskyttävä päänsärky ei tunnu lähtevän pois :(

Mites muuten, ootteko käyttäneet aspiriinia ovulaation jälkeen ? :) Tai välttäneet buranaa ? Jostain luin, että burana vois haitata mahd. kiinnittymistä ?Olin aatellu, että sinnittelisin ilman särkylääkkeitä tän kierron, mutta jyskyttävä päänsärky ei tunnu lähtevän pois :(

Tää on maailman ärsyttävin vinkki mutta luomuhoitona päänsärkyyn toimii tehokkaasti tunnin kävelylenkki ja venyttely sen päätteeksi. Muista takareidet! Ne on avain niskajumista johtuvaan hedariin :)

Tää on maailman ärsyttävin vinkki mutta luomuhoitona päänsärkyyn toimii tehokkaasti tunnin kävelylenkki ja venyttely sen päätteeksi. Muista takareidet! Ne on avain niskajumista johtuvaan hedariin :)

Näihä se on :) Tai sitte hemmottelen itteäni käymällä hierojalla.. jossa pitäs kyllä käydä muutenki useammin

Hei vaan taas kaikille! Täällä eletään kp 25 ja ovis joko mennyt ohi / ei ole vielä tullut. Tässä kierrossa aloitin gelee royalet, odotin että ovis olisi tullut samoihin aikoihin kuin aiemmissa kierroissa ja olisi ollut selkeästi havaittavissa, että ainakin viiva olisi ollut vahva. Mutta ei ainakaan vielä. Yk 1 ja 2 ovis ollut siellä kp18-20 tietämillä. Laitoin tuohon oheen kuvan, jossa ovistestit kp8 alkaen, eikä mitään vahvaa viivaa näy. Omaan silmään vahvimmat viivat ehkä tuossa kp17 (tai 21 laughing7), mutta ei kuitenkaan plussa, viime kierrossa oli selkeä viiva kp18. Saas nahdä venyykö kierto vai mitenkä käy. Lomalla oltu miehen kanssa ja hyvin talletteluja tehty, jos vaikka nyt olisikin jostain syystä ovis jo ollut :p

Liitteet

• IMG_20170602_092613 (2).jpg
    IMG_20170602_092613 (2).jpg
    470.5 KB · Katsottu: 202
Mangolla on kyllä pointtinsa. Mä itse tajusin muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen että vaikka kuinka tikuttelin ovista, laskin päiviä, analysoin oireita ja join greippimehua parantaakseni raskautumisen mahdollisuuksia niin samalla edelleen aloitin päiväni pelkällä kahvilla, söin epäsäännöllisesti, nukuin huonosti, käytin hirveästi aikaa raskauden miettimiseen ja stressasin mikä minussa on vikana kun ei tärppää "vaikka teen kaikkeni".

Tiedän hyvin että toisilla syy raskautumisen vaikeuteen on ihan jossain muualle kuin elintavoissa ja joillain sitä syytä ei ikinä löydy. Uskon, että silloin nämä minunkin sanani kuullostavat loukkaavilta. Se ei kuitenkaan suinkaan ole tarkoitukseni.

Uskon kuitenkin, että suuri osa meistä yrittäjistä voisi vaikuttaa asiaan muuttamalla elintapojaan. Itselläni kaikki lähti siitä kun tajusin olevani huonossa kunnossa niin fyysisesti kuin henkisesti. Lopetin kahvin juonnin kokonaan, mikä auttoi minua nukkumaan paremmin ja sitä myöten väsymys ja ahdistus päivisinkin helpotti. Jaksoi taas nähdä että elämässä on muutakin kuin raskaushaaveet. Elämänlaatu on loppujen lopuksi kiinni pienistä asioista.

Esimerkiksi tupakoinnin lopettaminen ja ylipainon vähentäminen on asioita mitkä vaikuttaa ihan tutkitusti hedelmällisyyteen, mutta silti monet pitää niitä lääkäreiden turhana nipotuksena.

Haluan vain sanoa, että kannattaa välillä myös tarkastella omaa elämää ikäänkuin ulkopuolisen silmin, jotta ei jää huomaamattaan (huonojen) tapojensa orjaksi.

Mitä oviksen ja raskauden testailuun tulee, se on mustakin edelleen ihan hauskaa puuhaa ja kiva on toistenkin testejä tiirailla. :) toki jos se joillekin aiheuttaa stressiä niin ei sitten kannata...

Mangolla on kyllä pointtinsa. Mä itse tajusin muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen että vaikka kuinka tikuttelin ovista, laskin päiviä, analysoin oireita ja join greippimehua parantaakseni raskautumisen mahdollisuuksia niin samalla edelleen aloitin päiväni pelkällä kahvilla, söin epäsäännöllisesti, nukuin huonosti, käytin hirveästi aikaa raskauden miettimiseen ja stressasin mikä minussa on vikana kun ei tärppää "vaikka teen kaikkeni".

Tiedän hyvin että toisilla syy raskautumisen vaikeuteen on ihan jossain muualle kuin elintavoissa ja joillain sitä syytä ei ikinä löydy. Uskon, että silloin nämä minunkin sanani kuullostavat loukkaavilta. Se ei kuitenkaan suinkaan ole tarkoitukseni.

Uskon kuitenkin, että suuri osa meistä yrittäjistä voisi vaikuttaa asiaan muuttamalla elintapojaan. Itselläni kaikki lähti siitä kun tajusin olevani huonossa kunnossa niin fyysisesti kuin henkisesti. Lopetin kahvin juonnin kokonaan, mikä auttoi minua nukkumaan paremmin ja sitä myöten väsymys ja ahdistus päivisinkin helpotti. Jaksoi taas nähdä että elämässä on muutakin kuin raskaushaaveet. Elämänlaatu on loppujen lopuksi kiinni pienistä asioista.

Esimerkiksi tupakoinnin lopettaminen ja ylipainon vähentäminen on asioita mitkä vaikuttaa ihan tutkitusti hedelmällisyyteen, mutta silti monet pitää niitä lääkäreiden turhana nipotuksena.

Haluan vain sanoa, että kannattaa välillä myös tarkastella omaa elämää ikäänkuin ulkopuolisen silmin, jotta ei jää huomaamattaan (huonojen) tapojensa orjaksi.

Mitä oviksen ja raskauden testailuun tulee, se on mustakin edelleen ihan hauskaa puuhaa ja kiva on toistenkin testejä tiirailla. :) toki jos se joillekin aiheuttaa stressiä niin ei sitten kannata...

Mä juon ehkä liikaa viiniä :S

Mä nyt en tänne palstalle kuulu, mutta pakko tulla kommentoimaan.

Ihan jo lähtökohtaisesti mun mielestä tuo testien tekeminen kuuluu aika olennaisena osana kuumeiluun, Oli sitten kyse ovulaatio - tai raskaustesteistä.
Se on todella jännittävää puuhaa seurata mitä omassa kropassa tapahtuu ja mahdollisesti testailemalla löytää ongelmat jotka saattavat estää raskauden, kuten se että ovulaatiota ei tule tai sitten kiinnittymisessä on ongelmaa. Itse ovulaatiotestejä tekemällä sain selville etten ovuloi ja hakeuduin lääkäriin jossa todettiin erittäin paha pco.

Toisekseen, raskaustestien tekeminen ja niiden viivojen tulkitseminen täällä yhdessä hyvässä hengessä on aika hauskaa puuhaa :)

Ja jos yritystä on takana jo kauan, ne pienetkin haamuviivat saattavat tuoda sitä lohtua ja toivoa mitä just sillä hetkellä tarvitsee että jaksaa taas jatkaa. Jos itse tulee raskaaksi helposti ja heti , Ei tätä varmasti ymmärrä.

Ja täällä ei tosiaan tartte juttuja lukea ja kommentoida jos ite on ihan täysin eri linjoilla, näistä voi sitten keskustalla niiden tosi ystävien kanssa kasvotusten...

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Meillä aloitetaan maanantaina käynnistys vauvan ison koon takia. Piti olla jo tänään mut mun nimi oli unohtunut listalta :/

Misu ja pikkujäbä rv 38+0

Mäkin jo raskautuneena käyn täällä edelleen lueskelemassa kuulumisia ja nimenomaan tihrustelemassa testejä :)

Eiköhän täällä suurin osa oo aikuisia ihmisiä jotka tasan tietävät mihin ryhtyvät ja mitä tekevät, kukin tavallaan. Jos noin paljon ottaa ressiä ja tuntee pahaa mieltä muiden puolesta niin suosittelen ehdottomasti pysymään poissa keskustelupalstoilta ja säästämään ihan vain ja ainoastaan omaa mieltänsä. Netti kiinni ja lenkille, paitsi jos sielläkin huolestuu kanssa kulkijoista.... ;)

Takaisin