Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitenkä toi kemiallinen määritellään testien perusteella ?

Itellä tullu haamua kiittymisestä asti joka kierto kun oon testaillut dpo5-12 ja sitten lopuks negaa ja alkaakin aina menkat.. tai sit haamun jälkeen alkaa menkat ja oon lopettanut testailun siihen kun täti saapuu.. nyt ollu kolme kiertoa hirveet menkkakivut, hyytymiä ja vuotaa solkenaan 7 päivää.. onko se kemiallinen vai turhia haamuviivoja / viivanpaikkoja ?

Normaalisti ollu aina tasan 28pv kierto, niukat ja kivuttomat menkat 4-5pvää. Nyt kolme kiertoa venyny 30-32 päivään.

Pahoittelut negasta esikkoaetsimässä! Oliko se sun haamu apteekin ultrassa? :)

Alinalle tsemppiä. Mä neuvoisin kans nyt olemaan ressaamatta ja lopettaa tikuttelut sun muut ja keskittyä johonkin muuhun.. :) stressi sotkee hirveesti kiertoa ja kroppaa jos saa vallan. Kokemusta on :) Sitä ei välttämättä edes itse huomaa että ressaa asioista.. sittennkun hellitti ressaamasta (tiedän, vaikeaa).. niin kierto normalisoitui ja tulinkin heti raskaaksi. ;) Silloin itse keskityin treenaamiseen ja laihtumiseen ennen esikoista ja en ees testaillut ovista , enkä ostanut raskaustestiä vasta kun menkat oli 4pv myöhässä. :) pahimmillaan oli 4kk ilman menkkoja kun toivoin niin kovasti vauvaa ja tikuttelin ja ressasin :P

Vitsit Lume jännitän sun puolesta! Toivon todella, että verikoetulos on odotettu <3

ON: Pahoinvointi jatkuu. En tiedä onko mulla ikinä pahoinvointia, joten kyllä tässä nyt alkaa oleen odotukset korkeella..

Kp 34/35-39, yk 3, dpo 9

Musta tuntuu et tulos on odotettu mutta negatiivinen, tai sitten hormonia vielä vähän veressä ja tää päättyy keskenmenoon, niin selvät oli ni first responsen molemmat viivat että olis kyllä pitäny hormonin jo nousta reippaasti lauantain jälkeen. Mut ehkä sit ens kierrossa tärppää. Nyt vaan toivon ettei ole mikään kohdun ulkoinen etc.

Lume jännitän ihan sikana sun puolesta...en voi kuvitellakaan mitä on yrittää 4 vuotta ja joka kk pettyä :sorry: täällä menossa vasta yk2 ja kp 4/28-30 joten tylsä vaihe niin aikaa jännittää muiden puolesta:Heartred

Biokemiallinen raskaus, eli täällä puhutaan kemiallisena on kun alkio koskettaa kohdun seinämää kuitenkaan kiinnittymättä. Saattaa näkyä testissä 1-2 päivää. Menkat yleensä normaalit ja ajoissa.

Varhainen km taas näyttää useina päivinä selvää haamuviivaa vahvistuen (vähän riippuu hormonien noususta), mutta menkat alkaa lähelle oikeeta ajankohtaa tai esim viikon myöhässä. Vuoto yleensä runsaampaa ja kipuja voi olla enemmin.

Gynepolin lääkärin mukaan kemiallinen raskaus tarkoittaa sitä että raskaustesti näyttää positiivista, mutta minkäänlaista raskautta ei ole. Syynä siis hormonihäiriö/kasvain jne ei-raskauteen liittyvä. (Tämä vaan huomiona kun km yhteydessä lääkärille sanoin että ehkä oli kemiallinen, ja lääkäri selitti tuon ja sanoi että kyllä siulla on varmasti alkio kiinnittynyt ja sitten mennyt kesken, siis varhainen km)

Sitten on toki vielä kkm, tuulimuna ja ku. Näissä kaikissa viivat vahvistuu normaalisti. Kaikissa voi tulla veristä tiputtelua, mutta ei välttämättä. Kkm ja tuulimuna huomataan monesti ultrassa, tosin tuulimuna voi vuotaa itsekseen pois. Tuulimunassa istukka ja sikiökalvot kehittyy, mutta sikiötä ei ole. Keskeytyneessä keskenmenossa sikiön kehitys loppuu, mutta keskenmenovuoto ei ala itsekseen. Kohdunulkoinen raskaus on raskaus jossa sikiö kasvaa kohdun ulkopuolella (esim munanjohdin). Voi mennä itsekseen kesken, tai sitten huomataan ultrassa ajoissa ja hoidetaan piikillä. Aiheuttaa pidemmälle edetessä kovia kipuja, pahimmillaan repäisee munanjohtimen, jolloin päivystysleikkaus ja munanjohtimen poisto.

Tässä nyt pääpiirteittäin.

Muokattu viimeksi:
Pahoittelut esikkoaetsimässä vuodosta ja negasta, siulla yritti pieni tarrata kiinni. Toivottavasti ensi kierrossa tulis pysyvä plussa!

Vielä noista viivanpaikoista.. jos joku jaksaa lukea :D olishan se ihan parasta, että testiin ei tulis mitään viivaa, jos ei raskaana ole. Valitettavasti niitä viivanpaikkoja ja jopa punertavia haamuja tulee turhaan. Olen joskus etsinyt syitä räikeille viivanpaikoille ja vastaan on tullut mm. että runsas valkovuoto saattaa aiheuttaa vääriä haamuja, kerran luin myös testien käyttöohjeesta, että alkoholi saattais aiheuttaa virheellisen positiivisen :o tästä on melkein 2 vuotta, enkä kirveelläkään muista et minkä testimerkin ohje oli kyseessä.. lisäks tietysti tuo testiajan jälkeen ei sais kattoo. Tai jos viiva on kapeempi kuin kontrolli, niin se on virheellinen..
Muoks vielä tuli mieleen kosteus. Harmaan viivanpaikan siis saa jos esim suihkun ajaksi jättää testin pöydälle..

Lume, älä menetä vielä toivoa!

Miten laskisitte Dpo:n seuraavassa? O plussa näkyi testissä keskiviikkona. Tiistaina ja torstaina ei o plussaa. Yleensä lasken että eka o plussa päivä on -1. Onko tämä oikein? Nyt tässä kierrossa kuitenkin kun tuli vain yhden kerran tuo plussa, pitäisikö laskea että se päivä on suoraan 0?
Ovutestit mittaavat luteinisoivan hormonin (LH) pitoisuutta virtsassa. Munasolu irtoaa n. vuorokauden kuluttua siitä, kun hormonipitoisuus nopeasti kasvaa (ja laskee sitten taas). Eli kun testi sanoo plussaa, silloin on hormonipiikki korkeimmillaan ja aikaa ovulaatioon noin vuorokausi. Sillä ei siis ole väliä, kauanko plussa tikussa kestää ja ohjeiden mukaan ensimmäisen plussan jälkeen testaamisen voi lopettaa. (Toki joskus sattuu niin, ettei munasolu irtoakaan ja LH tekee useamman piikin kierron aikana..) Eli tämän mukaan sinulla oli ovulaatio eli dpo 0 torstaina, toki ihmisestä ja kierrostakin toiseen voi vähän vaihdella. Tsemppiä piinailuun! :)

Mitähän testejä tuota uskaltas vastaisuudessa ostella.. :D :D tai sit oikeesti vaan ootettava et menkat on viikon myöhässä, ellei joku superhyvä syy sille, että olis pakko testata ennen sitä :P

Nyt oon varmaan oikeesti käyny jo kaikki merkit läpi ja mikään niistä ei oo ollu 100% eikä 99% luotettava x) paitsi digi. Mutta sitäkään ei saa mennä avaamaan :D

Unicorn jos oikeen tarkkaan lukee niin testeissä on et 99% luotettavuus sinä päivänä kun menkkojen pitäs alkaa! Eli sitä ennen ei :( että jos ei turhia haluu testata ni aikasintaan sinä päivänä kun menkkojen pitäs alkaa..

Muokattu viimeksi:
Unicorn jos oikeen tarkkaan lukaa niin testeissä on et 99% luotettavuus sinä päivänä kun menkkojen pitäs alkaa! Eli sitä ennen ei :( että jos ei turhia haluu testata ni aikasintaan sinä päivänä kun menkkojen pitäs alkaa..

Jep. Lukutaitoni on hyvä ;)
Joissain lukee myös että 99% luotettavuus jopa 6 päivää ennen oletettuja kuukautisia. ;) Osaan kyllä lukea.

Kysyin vain ihmisten mielipiteitä.. tai saatoin jopa ajatella ääneen itsekseni. Pahoittelen. En tarvitse piikittelyjä siitä, miten tarkkaan olen raskaustestien paketit ja ohjeet lukenut. On tullut esikoisen aikaisen 4v yrityksen aikana aika monta testiä ostettua ja tehtyä... Ja tämänhetkisen 1v yrityksen aikana. Joten tiedän kyllä melkein ulkoa ja silmät kiinni unissaan, mitä niissä paketeissa lukee. ;) Nyt minä hiljennyn.

Noihin raskaustestien luotettavuuksiin vielä semmoinen lisäys, että varhain tulosta näyttävien mainostus/info on hiukan harhaanjohtavaa. Esim. 6 päivää kuukautisten poisjäännistä: sehän tarkoittaa, että se 6 päivää on nimenomaan kuukautisten poisjäämiseen eli SEURAAVAAN päivään siitä, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Itselle ei ainakaan tämä ollut tullut mieleen ennen kuin tavasin testipaketin pientä pränttiä.

Minä haluan kyllä nyt nähdä, minkä testin ohjeissa sanotaan, että testin luotettavuus on 99% jopa 6 päivää ennen oletettuja kuukautisia?

Kun niissä nimenomaan lukee, että 6 päivää ennen oletettujen kuukautisten poisjääntiä. Ja tuota 99% luotettavuutta en oo tuossa yhteydessä koskaan nähny mainittavan.

Muoks. Älkää ihmetelkö nuita mun vahinkotykkäyksiä ja muita arvioita, puhelimella aina tulee näitä huteja :grin

Takaisin