Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mannikalle toivotaan siis pikaista tädin visiittiä! :)

Muiden kohdalla toivotaan että täti jättäisi tällä kertaa visiitin väliin. :wink

On: Mulla on ollut nyt menkkamaista jomottelua alavatsalla joka päivä, mutta todella hentoista. Jännittää!

Muoks! Iltaa kohden menkkajomot yltyneet

Miitu kp 33/?, dpo 6.
(Revin pelihousuni jos nää pitkät kierrot sitten alkaa olla vakio, käy vähän pitkäksi odottelu :shifty:)

Muokattu viimeksi:
Onneksi olkoon Ameliah :Heartpink:wink Paljon tarrasukkia matkaan pienelle! Nuilla viivoilla sie täräytät huomenna digiin vähintään tekstin "Raskaana 1-2" :)

Tervetuloa mannikka. :)

Danonina, kuulostaapa lupaavalta. :)

Täällä oletetun oviksen jälkeen jomottelut jatkuneet "menkkajomottelutyylisesti" eli odottelen millon vuoto alkaa, ei mitää hajua millanen kierto on kkm:n jälkeen. nyt on tyhjennyksestä siis reilu 3 viikkoa.

Onpa jännät paikat monilla [emoji4] Eiköhän vaan vallata joukolla syyskuisten la-ryhmä [emoji3]

Täällä kp 30 ja dpo 14 ja testit on tukevasti kotona 200 kilometrin päässä... Pissin sitten yhteen ovistestiin tasavahvat viivat. Pakko mennä huomenna r-testiostoksille, kun keskiviikkoon on ihan liian monta päivää. Ei menkkoja, ei oireita. Hullukshan tässä kohta tulee!

Täällä ilmoittautuu yksi joka niin mielellään haluaisi raskautua. Kolme lasta löytyy ennestään. Nuorin täyttää pian vuoden. Olin vielä viikko sitten raskaana. Menin nt-ultraan viime tiistaina jossa selvisi että sikiön kehitys oli loppunut VK 9+2. Viime keskiviikkona tehtiin sitten lääkkeellinen tyhjennys. Nyt tässä muutaman päivän asioita miettineensä haluaisin pian tulla uudelleen raskaaksi. Tietysti niin että raskaus kestäisi loppuun saakka.

Janniliini, Jomotteleeko sulla usein oviksen jälkeen menkkamaisesti / ennen menkkoja? Itseäni mietityttää kun menkkamaiset tuntemukset alkoi tuossa dpo4 ja nyt jomottelee jo ihan kunnolla. Mutta mulla ei koskaan ole ollut mitään tuntemuksia ennen menkkoja, antoi siis toivoa raskaudesta. Mutta jospa nyt synnytyksen jälkeen asiat onkin toisin ja ilmoittelee vaan saapuvasta tädistä, sitähän ei tiedä.. :joyful:

Emmielle, Tervetuloa! Ja pahoittelut :sad001Toivotaan kuitenkin pikaista plussaa sinne!

Tervetuloa uudet! Kurja kuulla Emmielle, että teille on noin käynyt! :sad001 Meitä viime vuoden tammikuisia ei ole täällä montaa, lietkö kolmas mun ja Alinahin lisäksi. Eiköhän plussata sitten porukalla! Voimahali!

Paljon onnea Ameliah!:)

Uusille tervetuloa!

MayDay, kiva että pääsit uuteen kiertoon, toivotaan pikaista plussaa!:)

Emmielle, pahoittelut keskenmenosta.:/ Toivotaan että saat pian uuden raskauden alulle ja neljännen pienokaisen syliin.<3

Voi kun pääsis syyskuisiin kirjoittelemaan pian. Välillä kyllä tuntuu että ei kestä tätä vauvakuumetta!:) ois myös niin kiva saada toinen lapsi suht pienellä ikäerolla. Jos nyt tärppäis niin tulis n. 2v1kk, se ois ihan kiva ikäero.:)
Mulla ihan varmasti oli ovis jo silloin kp11 paikkeilla, kun sen jälkeen ei ole kunnon oireita ollut, ja nyt tuntuu kyllä niin pitkältä ajalta odotella menkkoja.:/ tänään kp16/28.

Tervetuloa uusille! Paljon plussatuulia kaikille ja onnea teille ketkä olette jo plussanneet! :happy:

katon Toisenlaiset äidit-ohjelmaa ja mulle tuli hirvee hinku päästä synnyttään! :hilarious: täällä on kierron tylsä vaihe, ovulaatio pitäis olla kahden viikon sisällä.. En tikuta, vaan koitetaan joka toinen päivä-pupuilua. Oispa tämä meidän kierto!

Pahoittelut emmielle. toivotaan pikaista pysyvää plussaa.. :)

Miitu jossai vaiheessa pidin sitä jomottelua raskaus oireena kun suoraan ovisjomot jatkui mutta kyllä se on tädin tuonut lopulta tullessaan. mutta siitä kierrosta josta viimeks raskauduin ne jomotukset oli todella kivuliaita ja luulin jopa että joku mahatautikin iski, mutta tulikin plussa. (Epäilin sillon myös kohdunulkoista)

Jemna, Itsekin toivoisin kakkosen pienellä ikäerolla, ymmärrän toki etteivät asiat mene aina kuten toivoisi. Mutta jo esikoista ajatellen luulen että heistä olisi enempi seuraa toisilleen jos ikäero on pieni. :)

Heidukka, Toisenlaiset äidit -ohjelma on kyllä vaarallinen. :wink Kyyneleet on taattu kun kuulee pienen ensi parkaisun. Ja vauvakuumeeseen ei varmasti tuo helpotusta. Haluaisin itsekin päästä pian synnyttämään. Toivottavasti tämä on teidän kierto! :)

Janniliini, Kiitos kun jaoit kokemuksiasi. :)Mulla on nyt melkoiset jomot päällä ja tosiaan koskaan ei ole ollut, niin nyt jään jännäilemään että enteilevätkö mullakin sitten tätä nykyä tädin visiittiä.. :sorry:

Mä odotan kyllä raskausaikaa mutta synnytystä en yhtään. :oops: Eka synnytys oli sen verran traumaattinen, että varmaan täytyy mennä puhumaan jollekulle ammattiauttajalle, jos tässä vielä raskaudutaan...

Te ketkä mietitte lasten ikäeroja. Mulla on lapset melkein 5v ikäerolla (1v ja 6v). Tänäänkin ne leikkivät monta tuntia yhdessä. Isoveli mielellään auttaa pikkusiskon kanssa. Keksivät vaikka mitä hauskaa yhdessä. Eikä ole kinaa sylipaikasta, kun esikoinen jo niin vanha. Syliin saan onneksi kaapattua vielä hänetkin päivittäin :) . Ite harmittelin ennen kuopuksen syntymää ikäeroa, mutta kaikessa, niinkuin tässäkin on aina hyvin ja huonoja puolia. Tosin nyt tällähetkellä oon vaan tosi onnellinen tuosta kaksikosta ja niiden väleistä <3

Lumikello2015 käy ihmeessä puhumassa! Itsellä ainakin synnytykset oli keskenään, ku yö ja päivä. Toivotaan että sinullakin kävisi niin. Ainahan se synnytys on iso juttu ja kivulias. Kannattaa kuitenkin puhua niitä vanhoja kokemuksia pois, ettei ne ainakaan paina raskausaikana.

Jemna, Itsekin toivoisin kakkosen pienellä ikäerolla, ymmärrän toki etteivät asiat mene aina kuten toivoisi. Mutta jo esikoista ajatellen luulen että heistä olisi enempi seuraa toisilleen jos ikäero on pieni. :)

Heidukka, Toisenlaiset äidit -ohjelma on kyllä vaarallinen. :wink Kyyneleet on taattu kun kuulee pienen ensi parkaisun. Ja vauvakuumeeseen ei varmasti tuo helpotusta. Haluaisin itsekin päästä pian synnyttämään. Toivottavasti tämä on teidän kierto! :)

Janniliini, Kiitos kun jaoit kokemuksiasi. :)Mulla on nyt melkoiset jomot päällä ja tosiaan koskaan ei ole ollut, niin nyt jään jännäilemään että enteilevätkö mullakin sitten tätä nykyä tädin visiittiä.. :sorry:

Mulla oli tässä kierrossa ihan järkyttävät oviskivut ja ennen plussaa myös kovat jomottelut. Miehellekin puhuin monta päivää että menkat alkaa kun niin koskee mahaan.

Lumikello, Toivottavasti saat keskusteltua synnytyskokemuksestasi ja että siitä olisi myös sitten apua. :)

danonina, Ihanalta kuulostaa teidän sisarusten välit! ❤ Kyllä uskonkin että ei se siitä ikäerosta ole kiinni. Ja asioilla on aina puolensa. Tämä oli ihana teksti! :)

Ameliah, Kiva kuulla että siellä on ollut tälläistä jomottelua, antaa toivoa siis minullekin! :) Jomottelu on nyt parissa päivässä voimistunut.

Oivoi, täällä on oltu reissun päällä viimepäivät joten jätin vauva-ajatukset ja tämän foorumin taka-alalle siksi aikaa. Nyt sitten uudella puhdilla taas kun uusivuosi on vietetty paljussa lilluen ja savusaunasta nauttien.

Ihanaa, että täällä oli plussiakin odottamassa! Onnea hurjasti, toivotaan että ovat pysyvää laatua. :)

Tervetuloa myös uusille!

Omanapailua vielä sen verran, että täällä oli ovis todennäköisesti vajaa viikko sitten. Aika laiskasti hyödynnettiin kun kaveri on majaillut meillä nyt reilun viikon mutta hyödynnettiinpähän kuitenkin! Jos tätiä ei kuulu niin kuun puolivälissä aion testailla.

Tervetuloa Emmielle :) Pahoittelut ikävästä kokemuksesta :sorry: Seuraava raskaus sitten syliin asti :Heartred

Heidukka: Mä kans odotan synnytystä ihan täpinöissäni :hilarious: Mulla oli eka synnytys tosi positiivinen kokemus, mutta sitä oli ensikertalaisena kuitenkin vähän turistina matkassa, joten seuraavaan osaa varautua ihan oikeesti :)

Ikäeroista: Kaikissa ikäeroissa taitaa olla omat hyvät ja huonot puolet. Jos nyt tulis se plussa niin meille tulis 2v 1kk ikäeroa ja se on ollu sellanen, mistä oon salaa haaveillu. Nyt taas kun on ollu työelämässä koko syksyn ja saanut arjen rullaamaan niin on alkanu jo pikkasen tottua tähän "helppouteen" taaperon kanssa. Yöt nukutaan ja poika osaa jo paljon asioita ja itsekin on vihdoin alkanut päästä omiin menoihin kiinni. Vähän pelkään, että jos plussa ei pian tuu niin asia saattaa siirtyä, kun ajatus vauva-arjesta ei enää nappaakaan :wideyed: Toisaalta tykkäsin paljon ihan pikkuvauva-ajasta, mutta se rytmittömyys ja vauvassa kiinni oleminen tuntuu nyt raskaalta, kun mietin aikaa taakse päin. Mä imetin vauvantahtisesti ja vaikka pullo kelpasi niin maitoa ei tullut niin paljon, että oisin saanut pumpattua hyvät varastot. Hyvä, jos yhden syötön sain pumpattua ylimäärästä päivässä ja sekin meni yleensä lisämaitona illalla ennen nukkumaan menoa.

Lumikello: Ehdottomasti vaan juttelemaan jollekin edellisestä synnytyksestä. Jokainen ansaitsee hyvän synnytyskokemuksen ja sulle se seuraava voi olla juuri sellainen, mutta jos edellinen synnytys on vielä mielessä negatiivisena niin se kyllä vaikuttaa, vaikka kaikki menisi kuinka mallikkaasti seuraavalla kerralla.

Täällä kp 31 ja dpo 15 ja aamulla ei ainakaan menkkoja näkynyt. Oon töissä ja tossa alakerrassa ois apteekki... Vähän kuumottais käydä ostamassa testi, mutta toisaalta pääsen kotiin keskiviikkona ja siellä odottaa iso kasa testejä. Siellä apteekissa on myös tosi vaikee käydä ilman, että joku työkaveri huomaa. Miksi en ottanut edes yhtä testiä mukaan :banghead: Mä olin niin varma, että menkat alkaa, kun tallettelut jäi niin aikaseen. Ehdin jo laskee laskurilla mahdollisen lasketun ajan ja se ois 11.9. kieppeillä oviksesta laskettuna :oops:

Hyvin varovaista pientä toivekkuutta täällä työpaikan vessassa. Viivahan siihen tuli, mutta haalea verrattuna esikkoon, kun plussasin kunnon leffaviivoilla jo 5 päivää aikasemmin kuin nyt.

Liitteet

• 1483338235557.jpg
    1483338235557.jpg
    78.3 KB · Katsottu: 237
Takaisin