Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille tsempeistä :happy: Oirehan se oireettomuskin on, eikö :wink Noh, onhan mun paino noussut tässä viime päivinä pari kiloa, mutta jospa ne on vain jouluherkkuja :oops: Meinasin tipahtaa vaa'alta, kun kävin spinningissä aamulla :woot: Laitto polkee vähän kovempaa...

Komppaan muita alkoholin käytön suhteen, että jokainen tekee niin kun itsestä tuntuu hyvältä :) Mä elän ihan normaalisti plussaan asti. Esikoisesta plussasin 13.12., joka tais olla 3+6 ja itsenäisyyspäivänä otin kaksi lasia skumppaa. Nyt jouluaattona ja joulupäivänä join lasit viiniä ruoan kanssa per päivä. En oo mikään alkoholin suurkuluttaja ja välillä menee monta kuukautta, etten juo tippaakaan ja sitten vaikkapa lomalla saattaa mennä lasi tai pari viiniä päivässä yleensä ruokajuomana. Plussan jälkeen en ota tippaakaan ja sekin on ihan oma päätös. Useat mun amerikkalaiset kaverit juo raskausaikana puolikkaita viinilasillisia silloin tällöin ja heille on sanottu, ettei siitä ole haittaa. Jokainen tekee omantunnon mukaan. Tiedän myös yhden pariskunnan, jossa molemmat osapuolet lopettaa alkoholin käytön kokonaan heti, kun vauvan yritys alkaa.

Jemna: Mä en osaa sanoa noista limoista paljoa. Musta tuntuu, että alkukierrosta limoja on enemmän ja loppukierto on kuivaa. Mulla saattaa myös kierron ekalla puoliskolla olla välissä limattomia päiviä. Mua myös nippailee mahasta vähän väliä, joten en tunnistais ovista oloista, vaikka se kumauttais mua otsaan :grin Tasasta tallettelua vaan niin eiköhän sieltä tulostakin synny :)

Herttarouva, Mulle oli uusi juttu tuo että burana voi haitata raskaaksi tuloa.. Epäilit että siitä olisi ollut haittaa kiinnittymisen aikoihin, mitenköhän kun otin itse ennen ovulaatiota, muutamana päivänä..

Vauvakuume, Juuri tuohon tapaan olen itsekin miettinyt! :) En juo muutenkaan kuin lasillisen viiniä silloin tällöin ruokajuomana ja uv ajattelin että jos kuohuvaa kilistelisi alkavan vuoden kunniaksi. Monillahan yritys venyykin ja pitäisikö sitä sitten kuukausi tolkulla vain varoa..

Kirahvi, On kyllä haastavaa. Jos vetoat antibiootti kuuriin? :grin Tosiaan, esikoisesta tein testin ennen reissuun lähtöä ja negahan se oli. Sitä sitten juotiin sillä mielellä ettei hetkeen tuu juotua ja tietysti se plussa pärähti testiin siitä muutaman päivän päästä. Terve lapsi on! :)

Jemna, Eli samoilla linjoilla ollaan siis sunkin kanssa. :) Ehkä mä sitten uskallan sen lasillisen nauttia hyvällä omallatunnolla!

Onko tuosta millaista tietoa sitten, kun kyllä tiedän useammankin joilla ovis todella ajoissa ja silti raskaana.. Ehkä murehdit turhaan. :)Joku paremmin asiasta tietävä voisi valaista? Oletko tikuttanut ovista tai seuraillut lämpöjä vai onko niin selkeät oireet yleensä että tiedät koska h-hetki on?

Salo, Juu plussan jälkeen ehdoton EI alkoholille myös. Mutta en tuomitse muita ja nämä on varmaan tosiaan niitä asioita että jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. :)

Suuri peukku rouvakettusen inseminaatioon!! :) ja muutenkin isosti tsemppiä kaikille jännittäviin aikoihin ja muutenkin :)

Mulla on kanssa siinä loppiaisen tienoilla ne jännimmät ajat, sovellus ennustaa menkkojen alkavaksi siinä 9.-11.1. Ja nyt jo jänskättää.

Mulla oli just toi alkoholiin liittyvä ongelma, olin äitini kanssa päiväreissussa ja hän olettaa että silloin juodaan alkoholia. Onnistuin kuitenkin kokonaisuudessaan pysymään max. 2 punaviinilasissa, eikä hän huomannut asiaa :D toivottavasti se ei nyt pilaa mitään. Mutta toisaalta niinkuin aiemminkin on sanottu että monet tulevat hyvinkin kosteiden iltojen jälkeen raskaaksi.

Joo siis niin nopee selaus netistä eilen oli, et en tosiaan löytänyt mitään varmaa tietoa et jos ovis on aikaisin niin silloin olis huonommat mahdollisuudet. Et jospa sitä murehtis turhaan tosiaan, niinkuin mulla on tapana:D tänään oli tarkoitus vähän enemmän ottaa selvää tuosta mut en ole vielä ehtinyt. Ja äskeisen viestin jälkeen totesin vessassa käydessä, että ei se kuiva kausi sitten vissiin vielä alkanutkaan...
Aatelinkin että tätä kautta saattaisi tulla vastaan tapauksia joilla ovis aikaisin ja silti raskaana :)
Esikoista yrittäessä oli oireet jotenkin selvemmät ja mielestäni ihan oireiden perusteella tiesin milloin ovis on. Ja on tässäkin yrityksessä ollut selkeet limat ja mahaa juilinut samalla tavalla kuin esikoista yrittäessä. Mut ihmetyttää kun aikaisemmin oireita ollut siis joskus kp14-16, ja nyt ja viime kierrossa jo näin aikaisin.
Lämpöjä en ole koskaan mittaillut.
En oo vielä tikuttanut ovista ku vasta yk3 menossa ja tjottaillaan (lue mies tjottailee, minä yritän tosissaan:yuck:).
No mut joo, ei pidä vielä menettää toivoaan, välillä vaan tuntuu et pakahtuu tähän vauvakuumeeseen ja haluis heti raskaaksi.:D

Miitu, burana voi estää ovulaation tai siirtää sitä myöhemmäksi. Sitä ei pitäisi paljon ottaa jos raskaaksi haluaa. Muistaakseni ihan niissä ohjeissakin lukee. Jostain jenkkisivustoilta löytyi myös, että voisi vaikuttaa kiinnittymiseen huonosti. Mä yritän välttää sitä niin paljon kuin mahdollista.
Siis oikeastaan ibuprofeeni.

Mökin otan osaa alkoholikeskusteluun: jokainen tekee niinku tykkää. Itse olen elänyt ihan normaalisti plussaan asti. Toki jos juhlia on ollut muutamaa päivää/ viikko ennen mahdollista plussausta niin olen testin tehnyt ennen kun otan mitään. Jos ei oo kahta viivaa tikussa niin surutta oon humalassakin ollut! Yhteistä verenkiertoa kun alkion kanssa alkuun ei oo niin oon uskaltanut juoda jos negaa näyttää! Plussan jälkeen ehdoton Ei kaikelle alkolle!

Herttarouva, Itsekin käytän pääsääntöisesti Panadolia ja parasetamoli valmisteita, mutta Joulun alla oli pakko ottaa buranaa kun toinen vaihtoehto oli ääretön kipu ja antibiootit. Ehkä meni tämä kierto sitten harakoille.. Mutta hyvä asia että tämä tuli esille ja ehkä muidenkin tietoon?

Samoilla linjoilla alkoholin käytöstä..hulluksihan tässä olisi 2,5 vuoden yrityksen aikaan ehtinyt tulla monta kertaa jos ei vitutuspunkkua olisi voinut pahaan saumaan ottaa :p Esikoista kun aloin odottaa (enkä edes tiennyt odottavani), yhdet sukujuhlat meni joissa juotiin skumpat ja viinit mutta ei siitä mitään pahaa koitunut vaikka toki stressasin sitäkin silloin..muuten plussan jälkeen nollatoleranssi on miusta kohdallaan.

Tuohon alkoasiaan kommentoin sen verran että jokainen tehköön kuten itsestä parhaalta tuntuu. Esikoisen aikaan join uutena vuotena reippaasti punaviiniä ja silloin oli ovis joten oon leikitellyt ajatuksella että se punaviini auttoi asiaa kun siitä kierrosta raskauduin :D Nyt en imetyksen takia juo alkoholia lainkaan mutta jos en imettäisi niin joisin ja eläisin muutenkin varmaan ihan normaalisti plussaan asti.

Jemna, musta ihan normaalia että murehtii kaikennäköisiä asioita turhaankin. Onhan tää lapsen toivominen ja yrittäminen niin iso asia ettei musta oo mitenkään ihme jos pienistäkin jutuista huolestuu ja murehtii. Tsemppiä :)

Meillä myös mies tjottailee ja minä aloitin nyt tosiaan tikuttelun ja yrittämisen :D . Näin tehtiin viimeksikin ja koin hyväksi sen että mies ei ollut perillä mun oviksista jne. Säästyttiin seksin pakkopullautumiselta ja mies säästyi paineilta, kun tiedän että tuo ottaa paineita aika herkästikin..

Mä olen nyt ollut niin kipeä ja kuumeesa et oon ottanu sekasin maksimiannokset kaikkee mitä oon vaan löytäny. Eli paracetamolia 1g+800g ibuprofeiinia, mut mulla on keskenmenovuodosta alkaen vasta kp7 ja r-testi vielä plussalla, ettei taida haitata vielä ovista tällä viikolla vai mitä luulette?
Soitti tänään lääkäri ja kun sanoin et vuoto on jo loppu, vaikka torstaina alko ni halus tsekata onko kohtu tyhjentyny. Kiva saada asiaan varmuutta.

Tsemppiä RouvaKettuselle ja kaikille multakin onnistuneisiin talletuksiin.

Mäkin aion elää normaalisti niin kauan kun on raskaustesti positiivinen. Sitten nollatoleranssi [emoji4]

Miitu, varmaan se antibiootti olis uskottavin! :D noh pari viikkoa aikaa siihen piinailuun

Täällä ei vieläkään tätiä näy. Huomenna teen r-testin uudestaan. Viime la nega. Nyt kp 44/30 eli kaksi viikkoa myöhästymistä täynnä. Uskaltaakohan viikonloppuna ottaa alkoholia jos huomenna testi edelleen nega?

Mäkin komppaan monia edellisiä tossa alko -asiassa... Mä en mitenkää useasti ryyppää, mut nyt kyllä esim uutena vuotena aijon juoda :D ennen ku plussaa ni ihan normi elämää!

Helynä: Mulla tuli ovulaatio 3 viikkoa tyhjennyksestä eli noin viikon myöhässä normaali kiertoon verrattuna. Ja yhdet menkat on tulleet siis jo sen jälkeen. Raskaustesti taisi näyttää täysin negaa vasta ovulaation jälkeen, tai sitten mulla oli viivalasit päässä kun mies ei mielestään nähnyt mitään :)

Neita kp 17/ dpo 1 (ehkä)

Neita ok, hyvä tietää [emoji4] Ilmeisesti kroppaki herää jo uuteen kiertoon, vaikka vähä oiski vielä hcg:tä.
On kyl kiva jos lääkäri tsekkais huomenna kunnolla paikat et tietäs mitä odottaa nyt tulevaksi.
Ja ihana kun km-vuoto loppu niin pääsen kellistämään miehen. Vaikka onki kuumetta ni en voi olla kellistämättä [emoji3]

Tervetuloa kaikille uusille!

Täällä on palattu joulureissusta ja tänään on ollut ihan järkyttävät alavatsakivut, tosi menkkamaista juilimista. En tikuttele ovista joten tiedä häntä onko siitä kyse. Tän päivän (tai siis eilisen) tallettelut jäi kyllä kipujen takia väliin.

Yk 2, kp 16/~33

Kedi, voisi hyvinkin olla ovulaatio kyseessä [emoji4]. Mulla tulee välillä ihan menkkamaista kipua silloin.
Täällä dpo8 ja lämmöt romahti [emoji35]. FF näyttää romahtamisen alle keskiviivan. Voiko kiinnittymisdippi näkyä sen alle vai onko mun menkat tulossa tosi aikaisin? Vähän sattuu menkkamaisesti ehkä vatsaan. Masentaa!

Sivusta huutelen Herttarouvalle: mulla lämpö tipahti alle keskiviivan ja kiinnittyminenhän se oli. Toivottavasti sama kyseessä sinullakin! :)

Takaisin