Raskaaksi 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heidukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuppaa olemaan muutes myös pahantuulisuutta ennen ovista, sellasta että ärsyttää ja suututtaa. Ennen menkkoja taas sellast ihmeellist itkeskelyy pikku asioistakin :facepalm:

Luteaalivaiheen pituudesta ollu jotain puhetta.. Että ois hyvä olla 12-14 päivää tai että se on sen verran.. Mut onko kellään aikainen ovis ja kuitenki pitkä kierto? Että luteaali vaihe ois yli 14 päivää?
Mulla näyttäis kyl vakiintuneen ovis kp 13 ja koko kierto 26pv joten jäähän siinä luteaalivaiheellekin päiviä. Kun vaan tärppäis vielä, niin oos jotain iloa näist laskutoimituksistaki :banghead: :joyful:

Elisabet 89, hyvä kirjoitus. :) Ja joo, ymmärrän ton ettet halua olla aloitteen tekijä.. Meillä oli ennen sama, mutta nyt kääntynyt toisin. Harmittaa kyllä, kun joutuu aina olemaan se "ruinaaja", syö vähän naista. :woot:

Kiitos, Elisabet 89! Olen ihan samaa mieltä, ei kannata pyydellä täällä mitään anteeksi. Jokainen saa puhua, tulla kuunnelluksi, kuunnella ja tukea muita.

Meillä myös minä olen aloitteen tekijä, mutta mitäpä tuosta, kun aikataulutettava on joka tapauksessa. Tai oikeestaan tuo kalenteri on se aloitteentekijä :happy: Huomenna (kp 11) eka talletuskerta tähän kiertoon, kun poika nukkuu, mies ymmärtää lapsen unille laitettuaan tulla makkariin. Mä kirjoitan vain kalenteriin kukkasin hedelmällisimmän ajan. Ja jos löydän oviksen tikulla, merkkaan senkin sitten. Romanttista :p Mutta aivan sama mulle, kivaa joka tapauksessa..

Terveiset kaikille tuolta huhtikuun/ toukokuun odottajista! Seuraan edelleen päivittäin jännityksellä tätäkin ketjua, kun ennen plussaa tuli roikuttua niin tiiviisti useampi vuosi mukana ja saatua ihan mahtavaa vertaistukea, josta haluan nyt myös kiittää!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja kuumeilijoille!

Meille tosiaan syntyy tyttö huhtikuussa, ja koska tämä jää näillä näkymin ainoaksi lapseksemme, ajattelin kysellä, josko joku haluaisi ostaa ylimääräiset ovistestini (One Step)? Tilasin ne siis Raskauskeijusta viime syksynä, yhteensä 60 kpl, josta käytin vain 5-6. Ovat käyttökelpoisia 02/18 asti :) Laittakaa vaikka viestiä :)

Plussatuulia jokaiselle :wav

Tuulia rv 29+0
En saa laitettua sulle viestiä mutta Ostan sulta testit jos eivät jo oo menneet :)

Vertaistukea täällä kaivataan ja mun mielestä siksi jokainen saa kirjoitella niin paljon omasta tilanteestaan kuin haluaa [emoji4]

Täällä kp6/28. Eli tylsääkin tylsempi vaihe menossa. Otin vähän vapaapäiviä töistä ens viikolle jos saisi stressitason laskemaan. Viime kierto siis taisi olla kahdesta ovulaatioplussasta huolimatta ovuloimaton. Ilmeisesti juuri stressin takia.Sitä ennen ihan säännölliset yk1 ja yk2.Jospa tämä yk4 olisi nyt sitten se kierto missä tärppää!

Kuulin tänään,että yksi tuttu on raskaana.Alkoivat samaan aikaan yrittämään kuin me.Jotenkin se masentaa vaikka toisten onni ei ole itseltä pois. Täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti,että vasta 3 kiertoa yritetty. Onko muilla samoja fiiliksiä,jos kuulee tuttujen raskauksista?Vai oonko itse vaan kamala ihminen [emoji20]

Uskon kata että monilla meistä on hyvin samanlaisia fiiliksiä! Eipä niille omille tunteilleen aina mahda mitään ja hyvin ymmärrettävääkin, kun haluaisi itsekin olla niin kovasti siinä samassa tilanteessa :)

Me aloitettiin esikoista yrittämään muutama kuukausi ennen kun mun ystävä, joka on mua viis vuotta vanhempi. Hän tuli toisella yrityskerralla raskaaksi 37-vuotiaana. Meillä meni vuosi ja yhdeksän kuukautta ennen kuin tärppäsi. Kyllähän se vähän otti päähän, vaikka toki olin iloinen ystävän puolesta :happy: Tällä hetkellä ei ystävä- eikä sukulaispiirissä taida olla lisääntymisaikeita muilla kuin meillä, joten ei tartte ainakaan sellaisista ottaa lisästressiä.

Nyt yritän ajatella positiivisesti, että 36+ -ikäisilläkin on näköjään mahdollisuus tulla raskaaksi ihan järkevän yrittämisajan sisällä, joten enköhän minäkin sitten...

Vertaistukea täällä kaivataan ja mun mielestä siksi jokainen saa kirjoitella niin paljon omasta tilanteestaan kuin haluaa [emoji4]

Täällä kp6/28. Eli tylsääkin tylsempi vaihe menossa. Otin vähän vapaapäiviä töistä ens viikolle jos saisi stressitason laskemaan. Viime kierto siis taisi olla kahdesta ovulaatioplussasta huolimatta ovuloimaton. Ilmeisesti juuri stressin takia.Sitä ennen ihan säännölliset yk1 ja yk2.Jospa tämä yk4 olisi nyt sitten se kierto missä tärppää!

Kuulin tänään,että yksi tuttu on raskaana.Alkoivat samaan aikaan yrittämään kuin me.Jotenkin se masentaa vaikka toisten onni ei ole itseltä pois. Täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti,että vasta 3 kiertoa yritetty. Onko muilla samoja fiiliksiä,jos kuulee tuttujen raskauksista?Vai oonko itse vaan kamala ihminen [emoji20]

Kata_ et oo yksin noiden tunteiden kanssa! Muistan että varsinkin silloin esikoista yrittäessä oli välillä tosi vaikea suhtautua muiden raskausuutisiin vaikka olikin kuitenkin onnellinen toisten puolesta. Tällä kertaa yllätyin oikeasti miten kateelliseksi tulin kun kuulin että miehen veljen tyttöystävä on raskaana, otin uutisen tosi raskaasti vaikka olin onnellinen heidän puolestaan kun heille kyseessä kuitenkin se eka lapsi. Kai se jotenkin vaan kuuluu tähän kun itse kuumeilee niin tulee ristiriitaisia tunteita muiden raskausuutisiin. Mutta se täytyy sanoa että täällä oon jokaisen plussasta ollut aidosti onnellinen eikä oo tullu samanlaisia tunteita. Weird :D

Kata, mulla ainakin tuttua tuo että ottaa hetken aikaa koville muiden raskausuutiset :inpain: mutta en siis mitää ikuista kaunaa kanna

Tänään kp8 alotin nyt jo oviksen tikuttamisen. Tietenkään testiin ei piirtyny toista viivaa. Tämäkin että vaikka tiedostan mahdollisuuteni niin silti jotenkin pitää toivoa jokakerta yllä ja sit tipahtaa korkealta kun testit näyttää negaa :shifty:

Mulla rfsu:n ovistestit ja niihin en oo koskaan saanu muuta viivaa kuin sen testiviivan mikälie. En sitte tiiä tuleeko merkkiä vaihtamalla hysteerisemmäks jos niihinkään ei mitään tule..

Vertaistukea täältä kyllä saa hyvin :) ja siks ei pitäis kenenkään tuntea huonoa omaatuntoa jos omasta tilanteestaan kirjoittelee. Sitä vartenhan tää on että jaetaan ajatuksia ja tuntemuksia ja saadaan sitä tukea muilta.

Silkyllä taitaa olla ennustajan lahjoja :D tänään pärähti digiin vilkkuva naama eli kyllä se ovis taitaa nurkan takana jo olla. Nyt vaan tallettelutalkoot pystyyn ;)

Kp 16/29-37

Huomenta ja hyvää viikonloppua! Onnittelut plussanneille! Toivon todella että plussattais kaikki muutkin lähiaikoina. Tää odottamisen odottaminen on piinaavaa oli sitä jatkunu pitkään tai vähemmän pitkään.

Yks asia mihin kiinnitin huomiota tässä kun luin muutaman päivän aikana 30 sivua näitä kirjotuksia. Älkää hyvät naiset pyydelkö anteeks "oma napa" kirjoituksianne. On tietyst kohteliasta huomioida toiset ja osottaa myötätuntoa ynnä muuta, mutta minust tää paikka on just paras omien fiilisten purkamiseen ja on oikeasti mielenkiintosta lukea teidän kaikkien yksityiskohtasistakin tuntemuksista :)
Mulla on nyt ollu muutaman viikon taukoja palstailusta ja siitä huolimatta oon lukenu kaikkien kirjotukset.Ymmärrän kyllä niitäkin ketkä ei ehdi lukea kaikkea vaan haluavat mielummin osallistua tuoreimpaan keskusteluun tms.
Tarkotukseni siis sanoa, että kirjottakaa vaan sitä mikä sillä hetkellä parhaalta tuntuu :)

Meillä meni viime ovis harakoille, niinkuin jo silloin aavistelin. Kun ei lapset nykyään enää sikiä pyhästä hengestä :hilarious:
Nyt oon sit kovasti pedannu valmiiks mahdollisuuksia tähän kiertoon. Laskurin mukaan ovis olis maanantaina ja oon järkänny lapset hoitoon täks iltaa ja miehen kanssa sovittu että ollaan kaksistee, ei stressiä, ei töitä, ei mitää muitakaan menoja ja myöskää väsymys ei oo sallittua :wink

Tää on vähän hankalaa kun mies tjottailee enkä miä oo sille puhuu pukahtan oviksen ajan kohdasta. Meillä aktiivisuus vaihtelee tosi paljon. Tuntuu että ei vaan meinaa osua ajotus millään. Seksiä on välillä monta kertaa viikon aikana, yleensä 1-2 kertaa viikossa ja jotenki se viikon tauko tulee just oviksen kohtaan.
Miä en oo oikee mikään alotteen tekijä. Tai tavallaan olen, jos toinen antaa ees jotain merkkiä siitä että on sillä tuulella. Mut jos ei anna, niin ei se miehen kellistäminen vaan käy niin helposti kuin joittenki kirjotuksista saa ymmärtää. Minä otan pakit jotenki tosi henkilökohtasesti, niin ei huvita ottaa sitä riskiä. Vaikka ei se nyt maailman loppu pitäis olla, mutta miun pääni nyt vaan toimii tällä tavalla o_O

Täällä vähän sama, että otan pakit tosi henkilökohtaiseti.. välillä sit hirvittää niitä tehäkin. Ja tämän sun tekstin jälkeen aloinkin miettii, että meilläkään kun ei oo tärpännyt nyt yli puoleen vuoteen tjottailemalla ... niin hoksasin että se syy on ehkä juurikin se, että menkkojen loputtua sitä on ollu jotenki tosi himokas ja sillon on peittoa heiluteltu kerran tai kaks ja sit parin viikon tauko jostain syystä (siinä välissä yleensä ollu ovis) ja sit taas loppukierrosta ennen menkkoja puuhasteltu. Ni eihän siinä vahingossakaan raskaudu :D ootan yleensä että mies tekee alotteen ja silläkin välillä vähän liikaa väsymystä. Ennen tein aina ite alotteen kun ooon aina ollut se aktiivisempi osapuoli, mut jotenki kyllästyin sit aina siihen vonkaamiseen ja annoin olla. Puuhastellaan kun herra haluaa. Nyt kun yritetään toista kiertoa ihan yrittämällä, niin oon kertonut miehelle missä kohdassa kiertoa mennään jne, niin nyt sekin hoksas , että eihän sitä raskauduta jos ei puuhasteluja ajoita oikeaan väliin :D mieskin on nyt ollut paljon aktiivisempi ja tekee enemmän alotteita muutenkin :) välillä teen itsenin, jos huomaan että mies saattais olla sillä tuulella :D

Täällä samaa, että tuttu on raskaana ja vaikka teoriassa olen ihan onnellinen heidän puolestaan, niin käytännössä en ole kyennyt edes onnittelemaan ja on tavattukin lähinnä ohi mennen koska olen ollut niin "kiireinen". Ymmärtäisin itseäni ehkä paremmin jos itsellä ei olisi lapsia lainkaan mutta kolmatta meille toivon ja miten tuntuukaan epäreilulta kun tutulleni jo neljäs :meh: Miten helpottavaa kuulla etten ole yksin :joyful: Pitänee sisuuntua (tai tulla järkiini) ja onnitella viimeistään kun saavat vauvan syliin.

Kata, mulla on tosi usein samoja tuntemuksia. Ihan sama kuka tuttu kertoo tai kuulen joiltain raskaus-uutisia, niin mä tuun vähän apeaksi ja "kateelliseksi" tms. Sillon kun ootin esikoista, niin sillonkin mulle tuli hassu fiilis kun kuulin muiden uutisia... en tiedä miksi.. tuli vaan, vaikka itsekin olin siinä tilassa. Mutta mä todella tykkäsin siitä raskausajasta ja ihanasta mahasta. Tykkäsin tosi paljon olla raskaana.

Nyt kun itse yrittää toista niin alkaa tosi paljon harmittaa kun kuulee muiden vauvauutisia, kun ei itsellä ole vielä tärpännyt. Sitä yrittää aina olla iloinen muidenkin puolesta, mutta sitten kotona omassa yksinäisyydessä tulee paha mieli omasta puolesta. Vaikkakin, niinkun joku sanoi, eihän se toisten ilo ja onnellisuus ole itseltä pois.. mutta kaippa me ihmiset ollaan vaan tällasia :)

Mutta kyllä meilläkin vielä tärppi käy <3

Mulla pikkusisko oottaa heille toista lasta rv 25 ja nyt kun on maha alkanu näkyy ni oon huomannu et oon kateellinen siitä ku itelläni ei oo. Mä kanssa tykkäsin olla raskaana ja on niin ikävä vauvamahaa vaikka ei synnytyksestä oo aikaa ees viittä kuukautta. Odotan nyt malttamattomana et kierto käynnistyis ja pääsis yrityshommiin, kyllä vähän ihmetyttää et imetys toimii mulla noin hyvin ehkäisykeinona vaikka imetän enää n. 3-4 krt kun poika ei malta rinnalla enää olla :)

Tänne tulee hirmuisesti viestejä, mikä on ihan mahtavaa. Ihanan aktiivista keskustelua. :smiley-bounce012Kaikki viestit olen lukenut, vaikka harvemmin itse kirjoittelenkin. :)

Ensimmäisenä suuret onnittelut plussanneille! :happy: Toisena pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille... joita onkin ollut nyt viime aikoina luvattoman paljon (kuten moni muukin jo todennut). :arghh: Nyt toivotaan todella, että tästä alkaa uusi aika ja plussia alkaa sadella ihan urakalla! :grin

Itsellä menossa se rauhallinen vaihe, kp7. Ovista odotellaan ensi viikonlopulle ja mökkiviikonloppu olis tiedossa. Hyvää ruokaa ja saunomista avantoineen ja pitkiä yöunia ja toki talletteluja niin paljon kuin vain jaksetaan. :wink Odotetaan molemmat, koska kummallakin tällä hetkellä töissä aika stressaava vaihe ja pieni hengähdystauko tekee varmasti hyvää. Ja mikä parasta, vauvapuuhien kannalta ajoituskin pitäisi osua nappiin. Sovellus toki patistaa aloittamaan tallettelut jo hyvissä ajoin ensi viikolla ja niin tehdäänkin, mutta itsellä vahva usko siihen, että aikaisintaan lauantaina tai sunnuntaina sieltä munasolu saattaa irtoilla... :joyful:

Joku kyselikin käytössä olevista soveluksista. Itselläni käytössä on Fertility Friend (mun amerikkalainen ystävä suositteli) ja suosittelen kyllä sitä muillekin, jos vaan enkku taipuu. Aluksi se tuntui hieman hankalalta, mutta nyt kun on päässyt jyvälle, niin tykkään kovasti. Todella monipuolinen sovellus kaikkine infopläjäyksineen. Otin heti maksullisen version, joten en osaa sanoa olisiko ilmaisversiolla pärjännyt, mutta mä olen kaikessa pikkutarkka ja kovasti tiedonhaluinen, niin omaan tarkoitukseen FF on ollut tosi hyvä. Latasin myös kokeilumielessä toisen, Glow-nimisen sovelluksen (myös enkunkielinen), mutta siitä en kauheesti innostunut...

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. :) Taidanpa ruveta kokkailemaan ukkokullalle evästä, kun hän saapunee kohta kotiin lätkätreeneistä. Leffailta vois olla paikallaan, kun taas yhdestä suhteellisen tiukasta työviikosta on kunnialla selvitty. :wink

Kp28 ja tein ovistestin enkä oo mielestäni koko kierron aikana saanu näin vahvaa viivaa tikkuun tai sit muistan väärin. Toki en joka päivä oo jaksanu pissata tikkuun kun ei oo ollut mitään ovulaatio tuntemuksia mutta mä tiiän ettei tämä ole positiivinen mut mä lähden silti miehen kanssa pupuilee.. :)
ImageUploadedByVau Foorumi1486819784.243276.jpg

Me aloitettiin esikoista yrittämään muutama kuukausi ennen kun mun ystävä, joka on mua viis vuotta vanhempi. Hän tuli toisella yrityskerralla raskaaksi 37-vuotiaana. Meillä meni vuosi ja yhdeksän kuukautta ennen kuin tärppäsi. Kyllähän se vähän otti päähän, vaikka toki olin iloinen ystävän puolesta :happy: Tällä hetkellä ei ystävä- eikä sukulaispiirissä taida olla lisääntymisaikeita muilla kuin meillä, joten ei tartte ainakaan sellaisista ottaa lisästressiä.

Nyt yritän ajatella positiivisesti, että 36+ -ikäisilläkin on näköjään mahdollisuus tulla raskaaksi ihan järkevän yrittämisajan sisällä, joten enköhän minäkin sitten...
Ei se ikää kato :( erikoista yritettiin 3 vuotta. Ja me aloitettiin yrittämään edellisellä kerralla kun olin 32 vuotias ja K syntyi kun olin 37v. Ja nyt ollaan kohta yritetty 2 vuotta.

Mut mulla on lähipiirissä pariskunta jossa vaimo on 26 v. Ja mies 35v. Ja he ovat yrittäneet nyt 5 vuotta esikoista.

Voi kertokaa mulle mitä tää jumalaton pahoinvointi oikein on :hungover:
Oksettaa niin julmetusti..Tyhjennysvuoto edelleen meneillään pillereiden lopetuksen jälkeen mutta nää raskausoireet on ja pysyy.Ei ole hauskaa yhtään,tänään olisi illanistujaista tiedossa mutta pelkkä alkoholin haju saa kakomaan.

Takaisin