Raskaaksi 2016

Inertia, mummuni oli kaksonen ja isäni puolella minulla on paljon pikkuserkkuina kaksosia. Lääkäriltä kysyin, että mikä todennäköisyys on toisiin monikoihin ja lääkäri oli sitä mieltä, että jos meidän tytöt ovat erimunaiset, on todennäköisyys merkittävä. Jos tytöt taas ovat identtiset, on todennäköisyys ihan sama kuin kaikilla muillakin. Todennäköisesti ovat epäidenttiset, mutta asiaa ei ole tutkittu ja on siis mahdollista, että ovatkin identtiset. Jos alkio jakautuu, olikohan se ensimmäisen 72h aikana, voi identtisillekin kaksosille tulla kummallekin omat istukat.. todennäköisyys identtisiin on kuitenkin paljon pienempi, kun kohdussa on kaikki ollut omaa. :) Kerran olen ollut aiemmin raskaana ja silloin odotin vain yhtä. Se raskaus meni kuitenkin kesken. Vaikka naiselta irtoaisi useimmiten kaksi munasolua, eivät ne välttämättä hedelmöity molemmat tai saattavat olla muuten viallisia. Yleensä kuitenkin kai irtoaa aina kaksi munasolua niillä naisilla, joilla siihen taipumusta on.

Toki toiset tuplat olisivat ihanat (kaikesta huolimatta, vaikka ensimmäinen vuosi oli helvetin läpi käymistä..), mutta onhan noissa toki työtä ja on ollut raskas vuosi ja raskaus sitä ennen. Nyt leikkivät tuossa keskenään legoilla ja on ihanaa, kun on paras leikkikaveri aina seurana. Kahden saman ikäisen kasvun ja kehityksen seuraaminen on kyllä huikea kokemus ja olen etuoikeutettu, kun sitä saan eturivin paikoilta seurata! Olisihan se tietysti hienoa kokea vain yhden lapsen raskaus ja synnytys. Jotenkin elän myös vaaleanpunaisessa haavemaailmassa ja kuvittelen, että yhden vauvan hoitaminen on paljon helpompaa kuin kahden.. :D :D

Inertia sinänsä ei oikein voi kuvitella itelleen mitään raskausoireita kun keltarauhanen tosiaan tekee paljon oireita.
Mulla on siis itselläni nyt keltarauhashormooni lääkitys kun raskaana olen. :)

Täällä talleteltiin jo eilen kun tänään on ollut niin kiireinen päivä, ettei oltais ehditty... Toivottavasti riittää.

Mä olen nyt tämän viikon töissä pitkästä aikaa ja kyllä on niin paljon käynnistymisvaikeuksia loman jälkeen, että mammaloma kuulostais siinäKIN mielessä kovin houkuttelevalta :wink

Ertza, tervetuloa takas vaikkei yhtaikaa olla vielä kuumeiltukaan :D

Mä luulen et mä en ovuloi tässä kierrossa lainkaan :eek: Mulla on säännöllinen kierto nyt ollut ja oviksen pitäis olla perjantaina. Ennen ovista mulla on ollut aina muutamana päivänä limoja mut nyt ei oo mittään :sorry: Se siitä sitte :mad:

Ertza, tervetuloa takaisin. :)

Heinukka, toivotaan että se ovis sieltä vielä tulis. :)

Tänään ovulaatiotikkussa viiva jo hailakampi. Eli eilen olis siis tikussa ovisplussa ja tänään kaiken jären mukaan dpo 0. Ja tänään aamulla talletteluja. Nyt odotetaan miten käy. :)

Tervetuloa takaisin Erza! Mikäs siellä on meininki?

Tallettelijoille mukavia hetkiä :)

Tuulia dpo 6

Mä kirjoittelin vissiin eilen ettei oo ovislimoja näkyny, mut nyt on jotain tänään ilmaantunu. Ei niin paljon ku tavallisesti mut pieni toivo huomisesta oviksesta pilkahtelee :rolleyes: Sen pitäis olla huomenna mut voipi olla että venyy päivällä tai parilla. En sois kyllä venyvän kun ne peittojen hulmuttelut oli niin tarkkaan ajotettu oikeelle päivälle :grin

Täällä dpo7. Tallettelut onnistuneesti oviksen aikaan suoritettiin ja nyt vaan odotellaan ens viikkoa että tuleeko täti vai ei. Eilen illalla alkoi paleltaa ja tänään jatkuu. Tosin mitään kiinnittymisvuotojakaan en oo kyllä bongannu että en kauheesti usko että olis tärpänny.

Mashnu eikös kiinnittymisvuodot oo tosi harvinaisia. Mullei ainakaa yhdeskää raskaudes oo ollu.

Takaisin