Raskaaksi 2016

Inertia, mä oon tullut kolmesti raskaaksi IVFllä. Kahtena ensimmäisenä raskautena tunsin selviä kiinnittymistuntemuksia kohdussa, outoa nipistelyä ja kiristelyä, 7-8 päivää hedelmöittymisen jälkeen, jopa epämiellyttäviä kipuja. Tässä kolmannessa tarttuneessa meillä oli hiukan eri metodi ja nuorempi munasolunluovuttaja, ja kiinnittyminen tuli jo 6-7 päivää jälkeen hedelmöittymisen. Tuntemukset ei voineet johtua ovulaatiosta, koska minulla ei sellaista näissä kierroissa ollut. Vuotoa ei tullut pisaraakaan. Lämpöjä en voinut mitata, koska käyttämäni keltarauhashormoni nosti lämmöt anyway.

Lauruskaah, joo on ja paljonkin! Millä r-viikoilla aloitit klexanen? Seurattiinko veriarvoja raskauden aikana? Oliko ylimääräisiä lääkäri/ultra käyntejä? Ja mites synnytys ja esim epiduraali? Eikös siinä pidä olla ettei oo saanu vuorokauteen pistää klexanea? :)

Mä aloitin rv 16, kun lähdin ulkomaille. Muuten oltais kai aloitettu rv 27. Veriarvoja ei seurattu mutta ultria oli rv 27, 28, 30, 32, 33, 35, 37, 39 ja samalla oli siis lääkärikäynti äitiyspolilla. Mä lopetin klexanen joskus 39+6-40+0 kun alko supistuksia tulee, just siks kun tiesin et synnytys on hollilla ja pelkäsin halvausriskiä jos epiduraaliin päädyn. Joku lääkäri sano että tukisukat synnytykseen mut ei mulle tarjottu sit salissa kumminkaan. Ja epiduraali kusi jo laittoyrityksiin. Synnytyksen jälkeen toivat taas klexanea. :)

Heippa höpönassut! muistaaks kukaan??
Mä tulin nyt täältä kyseleen ja huomasinkin heti klexaneen liittyvää kyselyy... niin onko teillä Marevanista kokemusta/tietoo, että kuin nopsaa pitää lopettaa kun raskautuu...

Lauruskaah, kiitos tiedosta. Itellä varmaan klexane aloitettava mahdollisimman pian kun/jos raskaudun koska miula on ollut istukassa veritulppa ja useita infarkteja aikasemmin. Ihan kivasti ollut siula noita ultria. :)

Ajna, marevanista ei raskaus aikana miula tietoa..

Lauruskaah, kiitos tiedosta. Itellä varmaan klexane aloitettava mahdollisimman pian kun/jos raskaudun koska miula on ollut istukassa veritulppa ja useita infarkteja aikasemmin. Ihan kivasti ollut siula noita ultria. :)

Ajna, marevanista ei raskaus aikana miula tietoa..

Siis onko sulla ollut infarkteja?? sydäninfarkteja? Onko sulla tukostaipumus alttius todettu?

Marevania ei saa raskausaikana käyttää,lähinnä mietin kuinka KIIRE on lopettaa se...

Istukassa oli edellisessä raskaudessa infarkteja ja tukos. Tämän jälkeen tutkittiin että onko tukostaipumus, mutta siitä sain puhtaan paperit. Ja lääkäri oli sitä mieltä että tulevaisuudessa jos/kun raskaudun niin klexane hoito aloitetaan ettei uudestaan istukkaan tule näitä.

Ajna marevan pitää lopettaa heti ku saa tietää raskaudesta. Mulla oli ennen tokaa marevan käytössä ja heti ku plussasin ni vaihettiin klexane eli rv4+3 tarkalleen ottaen. Se kun on rotanmyrkkyä ni sen kans pitää olla extra varovainen.

Mulla ku klexanet oli koko raskauden käytössä ni ei mul seurattu yhtään sen tiheempää. Normi tarkastukset oli ja yks extra verikoe eli se antifx juttu.. ainoa et piti olla vaan tarkkana koska pistää viimesen kerran ennen synnytystä. Mä nyt menin ilokaasun voimin vaan tossa klexane raskaudessa ni ei sillein ollu mitään hätää ja vuotoakin oli synnytykses vaan 200ml.

Tosta kiinnittymisestä vielä, mä en kummassakaan raskaudessa tuntenut enkä huomannut mitään kiinnittymisen aikoihin, joten hyvin voi olla oireetonkin kyseinen tapahtuma :)

Täällä nyt kp10, yk2. Oviksen pitäis olla perjantaita. Tiistaille sovittiin treffit makkariin :wink

Mä en kans tuntenut tässä raskaudessa mitään kiinnittymiskipuja eikä ollut vuotojakaan. :) Ystävällä taas oli oletettavaa kiinnitymisvuotoa. Kaipa sekin on niiiiin yksilöllistä.

Mä oon edellee täysin oireettomana, kp 27/28-32.. Viime kierrossa oli ennen menkkoja menkkakivut n. 2 viikkoa :D Ni nyt taas jännää et mitä tää sit meinaa. No, ei saa olla liian optimisti. Tänään oltiin ihanan pikkupojan ristiäisissä ja eipä se vauvakuumetta helpannut. Onneksi pystyi ihan olemaan, matkalla sinne pelkäsin että itku pääsee kun näkee vauvoja ja lapsia niin paljon.

Kiitos heinukka! :) tosiaan en jaksa kyllä uskoa, että en kyllä oikeasti ole optimistinen vaikka toi viesti silleen oli arvioitu :D on ollu nii vähän tallettelujakin tässä kuussa.

Sori kauhee valitus mutta ny alko kyllä itteä ärsyttää tää kun joka kuussa vaan kehittelee niitä oireita ja aina muka epäilee et vois olla raskaana. Miks ei voi vaa ottaa rennosti ja antaa olla!

Tiiamariia, samoin täälläkin alkaa loppukierrossa aina liikaa kuulostelemaan kroppaa ja pienikin rippasu niin se on heti olevinaan raskausoire. Osaispa ottaa koko touhun paaljon rennommin.

Itellä ei ekassa raskaudessa ollut mitään kiinnittymiseen liittyviä tuntemuksia tai vuotoja. Ja eikä ollu mitää oireitakaan ennenkuin vasta joskus rv7-8, ja sekin tais olla vaan kahvin ällötys ja autopahoinvointi. Raskauden tajusin vasta kun tein testin kun menkat myöhässä.

Nyt on kp13/24-29, ovistikussa ei vielä plussaa, limaa alkanut muodostumaan ja pientä oviskipuilua havaittu. Ja sain miehen kellautettua sänkyyn ilman mitään ongelmia tälläkertaa. ;) toivotaan että tämä kerta riittäis ja ovis tulisi ihan näinäpäivinä. :)

Mulla on juurikin toi tukostaipumus, siksi klexane. Vittumainen sairaus kun esim. E-pillerit on loppuiäksi kielletty.
Marevan ehdoton nounou raskaudessa, eli jos raskautuu ni soittaisin samantien lääkäriin ja kertoisin tilanteen, jotta saat klexanen mahdollisimman nopeasti käyttöön.

Mulla tuli ekassa raskaudessa n. 3pvä ovulaatiosta hirveitä repäisykipuja ja alamahakipuja, punertavaa vuotoa joka kesti päivän. Tissit pysyi kipeänä kuukautisiin asti, reilua väsymystä, turvonnutta oloa, haistoin myös miehen ruoan selkeästi ja alko iltaisin etoa. Ja raskaana sitten olin :)

Ajna marevan pitää lopettaa heti ku saa tietää raskaudesta. Mulla oli ennen tokaa marevan käytössä ja heti ku plussasin ni vaihettiin klexane eli rv4+3 tarkalleen ottaen. Se kun on rotanmyrkkyä ni sen kans pitää olla extra varovainen.

Joo sepä tässä onkin hauskaa kun en ees muista tarkkaan milloin viime menkat oli...kesäkuun alussa. ja eilen plussa. et ei tää nyt paljon yli 4vko ole? Eilen jätin marevanin ottamatta.Mulla on vaan ne inr tasot olleet ihan hanurista että liian matalana liian paljon muutenkin,et luultavasti klexane onkin sit vähemmän stressaava, toki se pistäminen ja mustelmat mahassa näin vesiliikunnan harrastajana vähän ikävää.

Ootan että tk puhelin aukee ja soitan heti
Jännittää millaset haukut saan päälleni raskaudesta lekurilta.
Noi hyytymistekijät ei reagoi mitenkään hyvin yleensäkään hormooneihin ja kun mul oli jo keuhkoemboliakin

Takaisin