Raskaaksi 2016

Vaveli, pitäis pysyy hyvänä, muistaakseni siinä oli se et niitten pitää olla vaa lämpimiä ennen kuin käyttää et ei hätää ;)

Maiskukka, toivotaan että viiva lähtis vielä vahvemaan.. Voi olla että se testi oli joku maanantaiversio! :)

Vasta kun kysyin tajusin etsiä tietoa niin löytyi näköjään kotitestin sivuilla mistä ne tilasin että pysyy jonkin aikaa hyvänä pakkasessa kun vaan tosiaan lämmittää ensin mut ehtii tosiaan 3vko lämmetä :D
Ja täältäkin toivotaan maiskukan testiin vahvistumista jos pystyy niin odottaa pari päivää ja uusi testi :)

:anyone
Sattuukohan kukaan teistä tietämään pcon "hoitamista" ja luomuplussan tavoittelua vhh-ruokavaliolla?
Aloitin siis kyseisen ruokavalion 6 päivää sitten ja oon vähän pihalla mitä pitää välttää ja mitä ei.:sorry:
Siis tietenkin peruna,riisi,pasta,lisätty sokeri ja valkoset jauhot, mutta entä muuta?:hilarious:
Tässä on kyllä haastetta tämmöselle hiilarihirmulle:nailbiting:

Ylipainoa mulla ei oo tippaakaan (pituutta 166cm ja painoa 57-60 kg) niin oon vähän paniikissa etten vaan laihdu, kun vhh laihduttaa monia:sorry:

Tän ruokavalionkin aloitin siis ihan vaan raskautumista ajatellen. Mulla on tosiaan molemmat munasarjat polykystiset. Nyt on yk8 ja kp 42 meneillään. Jos se pysyvä luomuplussa meille tulis kun hiilareita vähennän.:grin

Tänään olis nyt sitten kp 17 ja kuvittelisin että dpo 3-5... :confused: Vasta! Tuntuu nyt niin pitkältä tää aika... Ajattelin varuiks testata siis 17.-19. päivä jos ei täti ehdi ennen sitä tulla. Mun kierto ollu n. 28 päivää aina. Saas nähdä, kun vaan nyt malttais siihen asti olla testaamatta!

Viima, hyvältä kuulostaa toi sun vhh-dieetti :)
Mulla lähti 4-5 kiloa turvotusta kun aloitin maidottoman ja gluteeniton/jauhottoman, yritän välttää sokeria enkä syö perunaa tai juurikaan riisiä tai maissia. Olen myös ohut, mutta turvotusta se tais vaan olla mikä lähti :)
Toiset välttelee myös tärkkelyspitoisia juureksia kuten porkkanaa ja bataattia. Itse ole näitä syönyt. Mutta meillä onkin hiukan eri ote, mulla on esikuvana paleo ja tavoitteena alentaa matala-asteista tulehdusta kehossa (kun on kilppari sökönä ja myös hiton vaikea raskautua)
Katjusha 6 dpo

Ei tekis kyllä pahitteeksi mullekkaan toi vvh dieetti! Ei laihdutus mielessä myöskään, mutta joskus kun sitä kokeilin niin jo pelkästään olo oli niiiiiin paljon virkeämpi ja muutenkin parempi! :happy: Mun ruokavalio näin normaalisti kun koostuu lähinnä hiilareista :sad001, ei voi mitään, mutta pastat, peruna, leipä (tosin tummana) on vaan niin hyviä! Mutta olo oli kyllä mieleenpainuva silloin kun dietillä olin, siis niin hyvä oli olla! Pitäisköös kokeilla uudestaan? :)

Nyt vähän tyhmänä kyselen et mitä te syötte tuossa vvh -ruokavaliossa? Kun riisi,pasta,peruna on kielletty... :eek: Mä kun teen yleensä aina jostain noista ruokaa. Salaattia ja lihaa?

Itse söin ainakin paljon salaatteja ja lihaa eri muodoissa! Ja paljon hedelmiä! Leivän vaihdoin täysjyväiseksi kun mun maha vaatii niin paljon kuitua toimiakseen. Ja pitää muistaa juoda paljon! Googlettamalla löytyy aikas hyviä ohjeita! Ihan vaikka viikon-kahden kuurejakin löytyy!

IceQueen, tää mun tuntema vyöhyketerapeutti sanoi, että joillakin auttaa vasta imetyksen lopetus, mutta että aikaa varatessa voi tiedustella terapeutin kokemuksia lapsettomuushoidoista ja sanoi että tämänkaltainen ongelma on sen verran perusongelma että luultavasti terapeutti on siihen ennenkin törmännyt.

Linkkasi listan, josta voit tarkistaa läheltäsi terapeutin yhteystietoja: http://www.vyohyketerapeutit.fi/etsi_vyohyketerapeutti/

Nega testattu tänä aamuna noilla ilmais testeillä. Parin päivän päästä uusiksi sitten.

ImageUploadedByVau Foorumi1452064764.517365.jpg

Muurahainen kp 22, dpo 10, yk 23

Pipanat, itse asiassa ruokavalio on paljon laajempi jos ei syö joka ikuinen päivä leipää, pastaa tai perunaa.... ainakin itse käytän paljon sellaisia raaka-aineita, joita muut ei välttämättä ole koskaan kokeilleet, kun syövät sitä leipää ja perunaa. Ja pastaa.

Pipanat, mulla on ruokavaliossa mukana toki salaatteja mutta kasviksia käytän paljon kypsennettynä (uuniin vaan kuutioina): punajuurta, parsakaalia, porkkanaa, palsternakkaa, kesäkurpitsaa, ruusukaalia, valko- ja punakaalia jne. Itse urheilen paljon, niin en usko että itse tulisin toimeen pihvi+salaatti -linjalla :)

diabolicat, mitäs raaka-aineita ne ovat? :happy: Haluaisin myös kokeilla! Ja toki nuo kasvikset ovat osa koko hommaa... En vaan niitä huomannut sanoa kun ne on itselleni niin jokapäiväistä syömistä... Kaikki kasvis keitotkin on niin hyviä, sopis vaikka näin pakkaspäivän lämmikkeeksi! :p

Mun todellakin pitäisi laihduttaa. Mut tällä hetkellä ei löydy motivaatiota... Katsotaan nyt tämä kierto loppuun, ehkäpä sen päätteksi löytyy motivaatiotakin parantaa ruokavaliota, syystä tai toisesta ;)

Katjusha, mennään joo aika samoissa :) Oviksesta en tiedä kun en tikuttanut, mutta kp 15 oli veristä/limaista vuotoa, toivon sen olleen oviksesta johtuvaa :) Mulla ollut kans lyhyttä luteaalivaihetta, johtuen kaiketi myöhäisestä oviksesta, joka taas kai johtuu imetyksestä. Tässä syksyllä testasin upean ovisplussan ja olin tosi innoissani. Menkat vaan alkoi jo vajaan viikon päässä tuosta.... Viime kierrossa en taas usko ovuloineeni ollenkaan... Sulle kyllä toivoisin sitä plussaa kovin! :)

Mulla on menossa kp 22/29 ja ehkä dpo ~6 . Ja vaikka oon kuvitellut että tässä kierrossa nyt osui hyvät mahdollisuudet, niin ei kyllä tunnu yhtään raskaana olevalta... Eikä tietyst vielä tarvi tuntuakaan, ja aiemmat raskaudet olleet vähäoireisia, mut silti sitä toivois.
Josko mä yrittäisin tän viikon keskittyä enemmän muihin juttuihin. Kun ei tässä nyt mitään pitäisi tapahtua suuntaan eikä toiseen. Ens viikolla sit alkaa piinapäivät! :)

Ihania pakkaspäiviä kaikille! Sopiva ainakin kömpiä peiton alle lämmittelemään ja josko muutama vauvakin saatais alulle :)

Heipsis kaikille vanhoille tuolta raskaaksi 2015-ryhmästä ja tietenkin myös tällä puolella muille kirjoittaville. Täällä ollut aika erikoinen joulukuu enkä uskaltanut plussasta huolimatta siirtyä vielä odottajiin.. mulla tuli siis menkat joulukuussa myöhässä ja olivat tosi niukat, sain haalean plussankin noiden menkkojen jälkeen ja ajattelin että kyseessä olisikin ollu valemenkat. Aloin kuitenkin testailla ovistikuilla vuotojen jälkeen ja viiva lähti vahvistumaan, ajattelin tässä vaiheessa että LA olisi elokuussa ja ovistestit vahvistaisi raskautumisen. Noh, sitten kävikin niin että ostin useamman pregchek-paketin kaupasta ja en tiedä olivatko huonoa erää vai mitä kun eivät lähteneet imeytymään vaikka kuinka uitti tikkuja astiassa vaan vaati aina että painaa nestepäätä että lähti liikkeelle. Nää kaikki testit näyttikin sitten negaa, mutta ajattelin että ovat viallisia. Sitten kävikin niin, että ovistestit lähtikin haalenemaan kp 7 ja kp 8 jälkeen. Ja viikko siitä ei ovistesteihin tullut enää mitään. Koko joulukuun oli lämmöt kuitenkin koholla ja mietin että oonko nyt raskaana vai en, tässä välissä sain myös yhden haamun r-testiin. Noh, kp 17 alko ovistestit uudelleen tummumaan ja antanu plussaa sieltä asti, tein sofin r-testin jouluna ja anto jälleen hailakan plussan ja olo oli siinä vaiheessa aika varma että oon raskaana, varattiin yksityiseltä aika alkuraskauden ultraan 4.1. Uutena vuotena testi antoi jo vähän vahvemman plussan mutta omat ajatukset oli ihan sekaisin et mikä tää tilanne oikein on?! Lauantaina 2.1. Alko illalla tuikkiva kipu oikeassa munasarjassa ja aloin pelätä et onkin kohdunulkoinen raskaus.
Kipu tuli välillä ja lähti pois ja sain hyvin nukuttua. Sunnuntai iltana taas sama homma.
Eilen oli sitten se pitkään odotettu alkuraskauden ultra, jos olisi ollu kyseessä ne mun epäilemät valemenkat niin nyt olis ollu rv8+, mutta ovistestit ja r-testit kun oli käyttäyny niin oudosti en tiennyt enää missä mennään. Kerroin kätilölle koko tilanteen ja laski sit et joko olis just rv8+ tai sit rv4+5.
Ultratessa oikeesta munasarjasta löyty iso kysta, se selitti kivun jota oon tuntenu iltasin.. kohdussa limakalvot 7mm paksut ja pieni n.2-3mm raskausontelo. Sanoi että vastaisi tuota rv4+5 ja kontrolli pitää varata kahden vkon päähän.

Eilen (tiistaina) alkoi sitten järkyttävä vatsakipu, pahemmat kivut kun synnytyksessä. En pystyny ku makaamaan ja huutamaan sängyssä,
Mies soitti ambulanssin ja pillit päällä sairaalaan. Lääkäri ultras ja sano että kysta on puhjennut ja neste valunut kohtuun, siitä hetki niin valahti veret lattioille ja ultras uudestaan ja totesi myös raskauden menneen kesken..
Eilinen päivä meni ihan sumussa. Tästä kestää hetken nousta kohti uusia toiveita.. en kyennyt kuin itkemään koko eilisen. Onneksi mies tukena ja ystävät, ehkä elämä voittaa taas jossain kohin..

Mikä ihme siinä on kun tekee r-testin niin ei voi uskoa suorilta sitä negaa vaan vääntelee ja kääntelee,katsoo joka valossa jopa väärinpäin ja ottaa kuvan ja muokkaa valotuksia että josko siinä näkyis joku hailakka joka tois toivoa.ihan huvitti kun tein apteekin oman ja toimin juuri noin :grin, ois siinä ihmisillä ihmettelemistä kun näkisivät yhden vääntelehtivän puikon kanssa:grin no nega se oli,yritin kuvaakin ladata mut liian iso ni ei onnistu,höh.. migreenikin kummittelee et josko se täti luomusti sieltä tulee ja katkaisee tämän ihme kierron.
Maiskukalle vahvistumisia toivon todella!!!!!
Helinäkeiju dpo. 11

Piilo89: Paljon jaksamisia sinne ja pahoittelut myös... :Heartpink

Helinäkeiju: Tiedän ton tunteen! :) Ja kun hyvin tietää, että jos on raskaana niin kyllä se viiva sieltä vahvistuu, mutta kun ei usko niin ei usko... :hilarious:

Piilo89 ihan kamalaa,voimia!!!!! Onneksi oli mies tukena ja pääsit lääkäriin. Halauksia!!!!

Niin ja vielä,ansaki,nyt kun oikein suurentelen puhelimen kuvaa niin nään viivanpaikan :grin:grin tiiä sit ketä mä tässä huijjaan... on sitä hölmö!!!:grin

Takaisin