Raskaaksi 2015

Kiitos ihanasta tsempistä elaffy! :Heartpink Olet ollut usein mielessä :) Mitä tytöille kuuluu? Salaa toivon kaksosia, mutta yksikin oma pieni käärö olisi aivan tarpeeksi onnea :) Onhan mulla ihan hyvät "riskit" kaksosiin perinnöllisyyden puolesta. :grin Äidillä on kaksoisveljet, isän äiti sai kolmet kaksoset, (joista mun isä on itse yksi kaksonen) ja mun äiti odotti lääkäreiden mukaan kaksosia, kun sai minut, mutta toinen ei selvinnyt alkua pidemmälle.

Täällä tuli eilen illalla ja tänään aamulla vaaleanruskeaa valkovuotoa, joten mieli on vähän matalalla mahisten suhteen :sad001 Voihan tää liittyä ohi menneeseen ovikseen (oviksen hetkellä tuli verta tippa), mutta silti vituttaa. Pitää varmaan aloittaa luget illalla, jotta olisi edes jonkinlaiset mahikset kiinnittymiselle.

Larissa kp 22/32, dpo 3, yk 15

Muokattu viimeksi:
Larissa Elaffy ehti ennen minua kirjoittaa (damn):), mutta siis mulla oli myös plussakierroksesta järkyttävä oviskipu. Mullahan on aina ollut oviskipu, mutta SE kierto oli kyllä vertaansa vailla. Välillä kävely teki kipeää ja isompia oli vaikea nostella.
Noh tulos on sitten kaksi pientä prinssiä tuossa vieressä. Pidetään sulle kovasti peukkuja ja Elaffyn kanssa puhalletaan sulle. Onkohan se jo vaarallista? :D
Myös kaikille muille kovasti toivon pysyvää plussa ja ihanaa odotusta!

Moony, mulla oli Nuvaring 2v ja samanlaisia oireita tuli ku Larissalla lopettamisen jälkeen. Tosin tulin heti raskaaksi, joten osa oireista saatto liittyä siihenkin.

Huiskis, pahoittelut kp 1 :(

Oon nyt vaan lähinnä taustaillu, turhauttaa ja ärsyttää ja en vaan osaa oikeen iloita, ku vauvauutisia tipahtelee tuttavapiiriin. Ollaan oltu mun perheen luona vklp ja koittanu olla ajattelematta koko vauvajuttuja kun tällä hetkellä tympii koko homma niin paljon kun ei tätä kroppaa tajua. Menkkajomoja oli parina päivänä mut meni ohi, nännit on tullu aremmiksi ja tukkaa lähtee ihan sikana. Jotain hormonihässäkkää tässä nyt on, liekkö sit menkat tulossa vai mitä. Ovista ei tainnu tulla ollenkaan tai sit se ei vaan oireillu ku jomotuksena oikealla alamahalla. Tyhjennyskierto kp 23, katellaan...

Sallahaa eiköhän ne menkat pian ala. Mulla jäi tyhjennyskierto muistaakseni 35 päivään ja sitte alkoi menkat. Siitä se hormonitoiminta lähtee normalisoitumaan. :) tsemppiä!

Sallahaa voin jotenkin niin yhtyä sun kirjoitukseen! Toisaalta yritän pitää pään pystyssä koska tiedän että jos annan vattuuntumiselle ohjat se on paljon kuluttavampaa ja vie vain entisestään voimia.. Mun siskolla La maaliskuussa ja kerroin tietenkin heti plussattuani uutiset siskoilleni (3kpl) koska ajatus siitä että oltaisiin 2kk La eroilla raskaana tuntui vaan niin ihanalta. Kemiallisen toteamisen jälkeen maailma romahti totaalisesti, mutta onneksi taustatuki mieheltäni ja siskoiltani oli enemmän kuin olisin voinut toivoa. Mutta herättää myös sekalaisia tunteita siitä miksi tän meidän piti mennä nyt just näin ja yritys jatkuu.. ääh mut se on mentävä niillä mitä annetaan ja realiteetit ainakin kohdillaan sen suhteen et raskautuminen ei aina mee niin helposti omallakaan kohdalla vaan kaikki on mahdollista.

Kp 6/?? Yk2

Harmony, on vaarallista! Tuppaa tulemaan vielä neloset.. :D

Larissa, tytöt täyttävät huomenna jo 4kk ja ehkä pikkuhiljaa alkaa elämä helpottaa. A tyttö oli todella itkuinen ja vaativa jo tuossa välissä. Itse epäilin refluksia, mutta neuvolassa vain sanottiin, että vauvat itkevät. B on ollut jo pidemmän aikaa tyytyväinen tyttö. Hän löysi kädet aika myöhään ja nyt ne ovat maailman paras asia. Valitettavasti B:ltä löytyi myös sydämen synnynnäinen rakennepoikkeavuus, jonka ei pitäisi haitata elämää, mutta joudumme käymään säännöllisesti sydänultrassa seurannassa. Vika on tällä hetkellä todella pieni ja lievä, eikä aiheuta mitään toimenpiteitä. :)

Tytöt ovat kuukauden verran maistelleet hedelmäsoseita ja riisivelliä. Tänään olisi tarkoitus kokeilla porkkanaa ja aloittaa kiinteät kunnolla. Kiinteät aloitetaan keskosuuden ja pienipainoisuuden vuoksi jo näin aikaisin. Muuten tytöt ovat kasvaneet hyvin ja varmaan ovat jo yli 5 kg. Tiistaina vasta neuvola niin nähdään, missä mennään. Eiväthän nuo vielä ole käyriä saavuttaneet, mutta tasaisesti ovat omilla käyrillään kasvaneet. Kovasti jo seurustelevat ja naureskelevat. B kääntyy mahalta selälleen, mutta muuten eivät vielä liiku. Äidin onneksi.. :D

Nyt näistä alkaa vasta oikeasti nauttimaan, kun päivissä alkaa olla rytmiä ja elämä tuntua vähän helpommalta. Ihmettelin pitkään, missä se tuplailo ja onni on. Nyt sen olen löytänyt! :)

Minäkin olen aina salaa toivonut kaksosia ja edes kerran elämässäni olen saanut haluamani. Ehkä joku kuulee sinunkin toiveesi! ;)

Elaffy, ihanalta kuulostaa :) on varmasti vaikka minkälaisia päiviä teillä, mutta kaksosista on toisilleen leikkitoverit ja ystävät ikuisesti. Olen itse identtinen kaksonen ja äidin toiveesta syntynyt :)
Tsemppiä tytöt, yksöset ja kaksoset ovat tervetulleita tänne päin!

elaffy hyvä ettei se poikkeavuus ol vaarallinen sillä tytölläs. hyvä että kasvavat hyvin, mashaAllah he ovat jo 4kk. aika menee niin nopeesti.

Harmony, nyt varmaan saan neloset, kun molemmat elaffyn kanssa puhaltelitte plussatuulia! :laughing021 Vitsi, vitsi :wink Kiitos tsempeistä! Mitä sinne kuuluu?

elaffy, hienostihan siellä on lähtenyt arki sujumaan? :) Millainen poikkeavuus toisella pienoisella on sydämessä, jos saa kysyä? Mulla oli (ja on edelleen) sivuääni sydämessä ja sitä seurattiin aika tiuhaan, kun olin lapsi.

Larissa, tytöltä löytyi sattumalta keuhkovaltimoläpän ahtauma, kun meni muutaman kerran nukkuessa kalpeaksi ja ilmeisesti unohti hengittää kunnolla. Puhuin asiasta neuvolassa ja päästiin lääkärille, joka kuuli sivuäänen. Saatiin lähete lasten kardioligille, joka löysi ahtauman. Tuo hengittämättömyys ei kuitenkaan liity sydänvikaan mitenkään, joten vähän sattumaa oli sen löytyminen. Nyt meillä on ultra 2-3kk välein..

Hyvin arki sujuu. :) Mitä nyt tänään kuunnellut neljä tuntia toisen huutoa putkeen..

elaffy, hui kamala varmasti on säikkäyttänyt sut kunnolla! :nailbiting: :eek: :sad001 Hyvä, että asiaa seurataan :) Ja juu, ei oo vauva-arki pelkkää ruusuilla tanssimista, etenkin kun pieniä on kaksi!

Hupsista, siis kahta tummaa viivaa juu tarkotin :-D Nyt vähän pelottaa että ohi meni ennenkun ehdittiin hyödyntää.. Kaippa sen näkee sitten parin viikon päästä

Larissa, kiitos mukavasti menee tämä arki tässä. Alussa oli meidän 2vllä mustasukkaisuutta ja isommat olivat muutenkin levottomampia. Nyt kuitenkin kovasti hoitavat mielellään. :) arki neljän pienen kans kuitenkin välillä haastaa :)
Rytmi meillä menee isompien mukaan ja paljon ulkoillaan. Vauvat tykkäävät vaunuilusta ja itse taas silloin voi keskittyä isompiin. Kyllä hommaa on vaikka muille jakaa, mutta ollaan hyvin pärjätty miehen kans :D sitä on nyt vasta oppinut sressaamaan vähemmän arkiaskareista. Ku eihän ne ikinä lopu tekemällä? :D :D
Kaksoset ovat ihan erinäköiset ja myös luonne on erilainen. Toinen on rauhallinen, mietiskelijä, hymypoika ja nukahtaa itsekseen. Toinen taas temperamenttisempi ja totinen usein, vaatii enemmän huomioita eikä millään nukahda ilma tuttia tai tissiä. Ihania rakkauspakkauksia. Aivan kun olisivat aina olleet meidän kanssa. Täyttivät 3kk reilu viikko sitten.
Larissa 20v tauon jälkeen 2014 lopussa syntyi Suomeen neloset. :) Missä plussa-aallot?? Nyt sellainen pystyyn ja koko ketju tyhjäksi! Tsemppiä kaikille!!

harmony ihana et siel menee hyvin alhamdulillah. onko pojat jo 3kk, mashaAllah. Allah suojelkoon sinua ja perhettäsi ja erityisesti lapsiasi. varmasti työtä riittää sielä vaikka muille jakaa, oot kyl ihailtava ku jaksat 4 pienen lapsen kans ku ei ne isommatkaa isoja viel ol.

täällä ei ihmeitä ranteen kipu on tyyliä saako itkeä ja huutaa kivusta mut silti töitä tehää ja koti hoidetaa ja lapsi hoidetaa (onneks työ on kotona mut neulominen ja virkkaaminen on kyl välil aikas kivuliast). tyttö on 3pvä kuluttua 9kk, yrittäs kovast jo päästä iteksee ylös ja sanoja tulee välillä, nyt tullu mumma ku yritti sanoa mummi ja vauva tulee kans. <3 ruokailu on iha kotiruokaa ja lisäks vettä ja rintaa :)

Ällö varoitus!

Hirvee ripuli ja ilmavaivat! Voiko olla oire :) Jostain luin. Sit ei haittais tänne vaan! :) :)

Hip!
Olen uusi täällä ja tungen teidän mukaanne kuumeilemaan. Esikoista tässä yritellään. Kierukka otettiin pois 11.8 ja kuukautiset tuli 13.8. Nyt menossa siis vissiin kai ensimmäistä yritys kiertoa kp 33/??. Kiertoni pituuttahan en siis vielä tiedä. Gyneni käski mahdollisimman pian selvittää, endometrioosi taustanu takia, että ovuloinko edes. Seuraavia kuukautisia siis odottelen että pääsis testailemaan sitä asiaa. Toki toiveena et jokin ihme olis tapahtunut ja niitä kuukautisia ei edes tulisi. :P Vatsa nippaillut siihen malliin jo viikon, että vuoto alkaisi. Rintoja aristaa ja oikein välillä sattuukin. Iltaisin on kamala turvotus ja vatsa varmaan kaksin kertainen aamukokoon nähden. En halua ajatella, että nuo kaikki myös olisivat mahdollisia raskausoireita, en uskalla vielä.:) Mulla tuli kp 27 kaksi kertaa vähän kirkasta verta paperiin pyyhkiessä, muuta ei ole ollut.
Edellisen kerran raskautta yritin 2004-2007 ja se päättyi sen suhteen loppumiseen. 2006 todettiin laparoskopiassa tuo endometrioosi, ja oli myös pcos tyyppistä liikehdintää munasarjassa. Tähän väliin mahtuu jos jonkinmoista tarinaa, päällimmäisenä ehkä se, että yritin kovin uskotella itselleni etten edes haluaisikaan mitään lasta. Onneksi nykyinen mieheni sai taas kaikki haaveet äitiydestä nousemaan, enhän mä oikeasti elämältäni mitään muuta koskaan ole halunnutkaan. :)

Mira, keltarauhashormoni kai aiheuttaa.. Eli jos ei oo aiemmin ollu ni hyvinki voi olla oire :)

Mortem, pitkä on ollut teidän yritys.. Toivottavasti nyt tulis jotain selkeyttä kiertoon ja plussa pian :)

tervetuloa mortem, plussatuulia :)

mira juu voi olla oire, mul oli vatsa sekas pistin aluks ruokamyrkytyksen piikkii mut se oliki raskaus... :)

Takaisin