Raskaaksi 2015

Haluaisin tuohon raskauden/vauvan odottamiseen vielä kommentoida oman kokemukseni. Olen ollut mieheni kanssa kimpassa kuusi vuotta joista neljä naimisissa. Heti häiden jälkeen pääsimme kunnan kautta lapsettomuushoitoihin. Miehelläni on edellisestä liitosta kaksi lasta ja hänelle oli tehty vasektomia joten emme millään olisi voineet luomusti onnistua. Kävimme kahden vuoden aikana neljä kierrosta icsi hoitoja. Tuloksena näistä oli viisi alkion siirtoa joista yksi antoi plussan. Se oli kuitenkin tuulimuna. Kun kunnalliset hoidot loppuivat ja piti päättää jatkosta, päätimme hakeutua vasektomian purkuun. Lääkärit varoittivat, että se onnistuu todella harvoin ja yleensä tarvitaan apua sen jälkeenkin. Meillä kävi hyvin. Ensimmäisestä kunnollisesta yrityksestä saimme oman pienen pojan. Hän on nyt jo 1v 7kk. Toinen on haaveissa kunhan saamme luvan jatkaa yrittämistä. (Kuten aikaisemmin olen kertonut meillä oli keskeytys jouhannuksena ja jälkitarkastus on vasta ensi viikolla.)
Että vaikka voikin tulla ilmiselvästi helposti raskaaksi niin joskus sitä vaan joutuu odottamaan.

Sandy ja Lankku, täällä kans asustellaa Kaakkois-Suomessa :) 28 vuotta ollaan molemmat, poika 7+kk. Toinen lapsi haaveissa. Yrittämään ei tosin vielä olla päästy kun imetys pitää kierron pois... Toivottavasti ei pitkään mee kun lähtis kierto käynnistyy, kohta kaks viikkoo yritetty yöimetystä lopettaa kun yötissi oli pojalle vaan tapa, ehkä siitä on apua tähän pikkusisaruksen teko projektiin :grin

Muokattu viimeksi:
Mäkin pika esittelen itseni.

Mä oon 28v ja perheeseen kuuluu mies, tyttö 06/14 syntynyt ja ihana koiruus pepe 7v. Asustellaan Pirkanmaalla. Me ollaan nyt toista yritetry 01/15 ja meillä tärppäsi maaliskuussa ja se meni kesken joka todettiin np ultrassa. Tyhjennys tehtiin 2.5 TAYS:sissa. Nyt on menossa kolmas kierto kkm jälkeen. Olen kyllä synnytyksen jälkeen halunnut toista lasta heti.

Nyt vaan piinaillaan. Odotellaan vaan milloin pääsee testaileen.
Kp16/27-28 dpo2 yk5

Täältäkin onnittelut Camomillaselle! :)

On. Meillä juhlittiin tänään tytön synttäreitä. Vilskettä ja vipinää ollu koko päivä. Ei oo tullut stressattua omaa tilannetta koko päivänä. Eikä siihenkään oo tullut mitään muutoksia.. Menkkoja ei näy, valkovuoto edelleenkin runsasta.. Nyt tais vielä hiiva puhjeta.. :shifty:

Kp43, dpo27, yk2

Millier, mulla viime raskaudessa oli hiivan kanssa ongelmia, tai niin luulin. Ei se sit hiivaa ollutkaan vaan alkavaa emätin tulehdusta, jota ei raskausaikana hoidettu, kun ei oteta riskejä.. Hävisi itsekseen pari viikkoa pojan syntymän jälkeen :)

Mulla oli viime raskauden alussa hiiva.. Oisko ollu jopa pari kolme kertaa? Yleensä mulle tulee hiiva menkkojen jälkeen(jos tulee).. Nyt kutisee vähän ja toi valkovuoto on tosi paksua..

Millier meinaatko testat vielä? :)

Camomillanen olitko flowparkissa? Me oltiin tänäkesänä myös ja oli huippua :P en kyllä tiennyt omaavani jonkinmoista korkeanpaikan kammoa! Vanhuus ei tule yksin :D

Camomillaselle vielä onnea paljon♥

Kyllä mun ovis on jo varmaan mennyt! Tein tänään ovistestin. Kuvassa ylempi on eilen, ja alempi tänään.
Eli mun ovis oli torstaina, ja keskiviikkona ja perjantaina tehtiin talletukset. Toivottavasti ne riittää!

Nyt kp13/? Ja dpo2

Liitteet

• Screenshot_2015-08-08-21-07-39.png
    Screenshot_2015-08-08-21-07-39.png
    307.2 KB · Katsottu: 160
Viima, juu sulla on varmaan ovis ollut sitten torstaina :) Ja ihan hyvin on talletukset osuneet :wink
Täällä kans menossa nyt dpo 1 ja tallettelut osui dpo -6, -5, -2 ja 1. Dpo -4 oli kylläkin aukkari niin en tiedä onko noilla kahdella aikaisimmalla kerralla mitään merkitystä vai onko simpat huuhtoutuneet pois...

Larissa kp 13/27-33, dpo 1, yk 14

Viima samoilla dpoilla mennään.. Millon meinaat alkaa testailun?

Kp20/28(?) dpo2 yk2

Mannikka, testaan ekan kerran dpo14 :)

Torstai aamuna kun testasin napukkaa, niin oli aika märkää! Tosi vetistä ja suht kirkasta vuotoa oli. En kyllä ymmärrä tätä mun kiertoa. Ovis oli mulla jo kp11..
Enään ei varmaan kannata testailla ovista? o_O

Viima, jos olet varma että ovis oli ja meni niin sitten ei kannata o-testejä tuhlata. Ovispäivänä on usein vielä aika märät paikat ja kohdunnapukka on ylhäällä, pehmeä ja auki eli kuulostaa ihan normaalilta. Mulla oli myös nyt aikaisin ovis! Yleensä kp 17-18 ja nyt jo kp 12! :eek: Edellisen kerran on ollut näin ajoissa yli vuosi sitten kun oli eka luomu kierto nuvaringin jälkeen.

Hmmm..napukka oli tuolloin aika alhaalla, niin kuin nytkin. Tällä hetkellä se on myös vähän auki, ja hieman pehmeä.

Viima, voithan tietty varuilta testata ovista vielä muutaman päivän ja seurata tilannetta. Kp 11 on nimittäin aikaista ovikselle. Oviksen aikaan napukka on tosi pehmeä (tuntuu alahuulelta, muuhun aikaan kierrosta tuntuu nenänpäältä) ja saattaa olla niin ylhäällä ettei siihen edes yletä. Mutta sen sijainti vaihtelee pitkin päivää (saattaa olla ylempänä tai alempana) eli kannattaa aina kokeilla samaan aikaan päivästä.

Kyllä mä vielä ovista aijon testailla! Tänpäivän o-testi oli vielä vähän tummunut. Saa nähä minkälainen on, kun kuivuu kokonaan :hilarious:

Oon niin onneton näiden ovisten kanssa...

Miulla taas oli torstaina niin selkeet ovislimat et ei oo ennen ollu. Ja perjantaina ei näkyny enää jälkeekää limoista. Ois varmaan ti näkyny testissä. Viimeeks testi näytti plussaa ma ja ovis ke. Onneks tuli noita limojakin tutkittua, kun ois muuten jääny ovis huomaamatta. (Jäi pari päivää tikuttamatta reissun takia) ää vielä reilu viikko pitäs oottaa et voi alkaa harkita testejä :rolleyes:

Mä toivon todella, että ovis oli torstaina. Sillon aamulla oli kyllä limoja paljon. Todella vetistä ja kirkasta. Ei aivan läpinäkyvää kylläkään. Vuoto ei ollut yhtään limaista ja "liukasta" mutta todella vetistä kylläkin! Ja sitä oli paljon..

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/10-raskausoiretta-joista-laakari-unohti-mainita Tällainen osui silmään. Ja toi mun valkovuoto on juurikin tuollaista kuin tuossa ensimmäisessä kohdassa kerrotaan :rolleyes: Jos en ihan väärin muista sitä oli myös viime raskaudessa.. Viime yön huimasi ihan hirveästi! Monta kertaa heräsin siihen kun tuntui, että tipun sängystä ja piti tarrata sängynlaidasta kiinni :eek: Vieläkin heittää päässä välillä. Joko mulla on niska-hartia lihakset tosi jumissa tai sit tää johtuu jostain muusta...:rolleyes:

Takaisin