Raskaaksi 2015

Sandy! Hyvin kirjoitettu, olen samaa mieltä! Itsellä tuntuu välillä ihan nololta se, että lapsi sai alkunsa noin, kun mullakin on pari kaveria jotka lapsettomuudesta kärsivät. Mutta siis, eihän mun sitä pitäis nolostella. Lapseni on minulle rakas ja olen onnellinen siitä että minulla on hänet. ❤

Mimulus, juuri näin - ei se ystävällekään ole helppoa, kun tietää että jonkinlainen hienovaraisuus on paikallaan. Varmasti oman 10 vuoden yrityksen aikana moni on miettinyt, miten mahdan suhtautua heidän uutisiinsa. Se on sellaista tasapainoilua oli tilanne mikä hyvänsä. jokainen elämäntarina on ainutlaatuinen.

Niin, en mäkään mitenkään henk.koht asiaa ottanut :) Halusin vaan mainita tuonkin näkökulman kun semmoiseen ajatteluun joskus törmää. Mulla on hyvä ystävä joka on odottanut piiiiiitkään plussaa. Mä olen ehtinyt saamaan jo kaksi lasta samassa ajassa. Mä oisin vaikka heti valmis "siirtämään " oman tulevan plussan hänelle, ja vaikka odotella omaani sitten vuoden tai enemmän. Mutta kun eihän nämä näin mene... Se on totta että lapsia ei tehdä, vaan niitä saadaan. Epäreilua on se että niitä ei voi ansaitsemalla saada, epäreilua niin niitä tulevia parhaimpia vanhempia kohtaan, kuin sitä parhaat vanhemmat ansaitsevaa vauvaa kohtaan. Ihan arpapeliähän tämä on.

Nimimerkillä "just luin Teiniäitien 19-vuotiaan Tanjan kuolemasta huumeisiin" :( Nyt on 4-vuotias ilman äitiä ja isää, kun isäkin meni aiemmin kuolemaan... Että ihan itku tuli lapsen puolesta :(

Kiitos Sandy onnittelusta! :)

Hyviä pointteja ootte tuonut esille, kyllä lapsi on lahja vaikka sitä kovasti suunniteltaisiin ja yritettäisiin!

Vähän myöhässä esittelyjunaan, mutta ollaan parinkympin puolivälistä oleva pariskunta Kaakkois-Suomesta. Esikoinen on 6/14 ja pikkukakkonen on ollut haaveissa siitä asti. Meillä ei tosiaan ole synnytyksenjälkeistä paria ekaa kertaa lukuunottamatta ollut ehkäisyä käytössä. Tjottailusta tai yrittämisestä on hieman nihkeää puhua, kun kroppa vaan ei ovuloi.

Ahdistaa hieman, että olen niin pikkumainen, että olen kateellinen täälläkin muutamalla, jotka voi jo kunnolla yrittää, vaikka viimeisin lapsi on nuorempi kuin tuo meiän! :D

Ihanaa synttäripäivää Camomillainen! :)

Lankku, kun itse odotin yrittämisen aloittamista (miehen pehmittelyssä meni 6kk) niin olin myös kateellinen niille, jotka oli päässeet jo yrittämään :D luonnollinen tunne siis kai :)

Muokattu viimeksi:
Hyvää syntymäpäivää Camomillanen!

En minäkään sillä tavalla sitä pohdintaa tarkoittanut. Lapsi on varmasti yhtä rakas niin nopeasti saatuna kuin pidempäänkin odotettuna. Yritän vain jotenkin "järkeillä" tarkoitusta asioille, kun se puhdas sattuma on minun hieman hömppään taipuvaiselle mielelleni liian turhauttava vastaus.

Hyvää syntymäpäivää Camomillanen! :)

Ei edelleenkään mitään.. Ei enää montaa päivää leikkaukseen, ja sitten siitä seuraavana päivänä testaan jos ei ole täti ole tullut ennen.. Ainakin tälläinen suunnitelma on päässä, katsotaan toteutuuko :grin

puhvis kp50/33-43

Sehän se on, kun ei tuo kateus ole mitenkään looginen tai rationaalinen tunne. En usko myöskään, että kukaan ajattelisi pitkän yrittämisen jälkeen olevansa parempi vanhempi kuin lyhyen aikaa yrittäneet, mutta omassa epätoivossaan sitä yrittää keksiä edes jotain kultareunusta lapsettomuuden sadepilveen ja se reunus voi olla esim. se että toivoo näin itse olevansa parempi vanhempi, kuin mitä itse olisi lyhyellä yrityksellä ollut.

Mutta musta tuo kateuden tunne on hirvittävän luonnollista, eri asia toki sitten on miten sitä käsittelee. Itse on tarponut tällä suolla vasta verraten lyhyen matkan, enkä varmasti ole vielä kuin raapaissut sitä epätoivon syvyyttä, mikä syntyy kun yritystä on takana vuosi tai vuosia ilman edes plussan plussaa. Ihmekös se siinä vaiheessa on, että joku on kateellinen vaikka keskenmenosta merkkinä raskautumiskyvystä, vaikka kuten täällä on moneen kertaan todettu, ei se vielä tarkoita, että lapsen elävänä syliin asti saisi . Se että jossain asiassa ei oikeasti ole kadehdittavaa, ei tee tunteista itsellään vääriä, ehkä vähän hölmöjä, mutta ei vääriä.

Mä istuin eilen ystävien kanssa viinilasillisen ääressä ja olisin tavallaan niin halunnut kertoa tästä jo neljän kuukauden aiheuttamasta epätoivon tunteesta, mutta en uskaltanut. En halua, että he alkavat odottaa sitä milloin minulla olisi uutisia, jos niitä ei sitten koskaan tulekaan. Pelkään myös sitä, että lohdutukseksi tarkoitetut "kyllä se sieltä tulee, kun on aika" jne. kuitenkin vain loukkaisivat, enkä pystyisi heille tätä tunnetta ymmärrettävästi avaamaan. Olin sitten hiljaa. :oops:

Mrsc kp 35/29 ja menkkoja ei näy. Kaksi nega testiä tehty kp 31 ja kp 34.

Onko muuten mahdollista laskea menkoiksi yhden päivän kestänyt ruskea vuoto, joka kuitenkin oli sellaista mistä näki, että limakalvoa oli mukana? Siis niukka menkkavuoto, mutta ruskeaa. Oliko noi mun menkat?!?o_O

Lankku, mekin ollaan kaakkois-suomesta :) Onko syy ovuloimattomuuteen edellinen raskaus/imetys vai oliko sulla haasteita siinä muutenkin? En mäkään yhtään tiedä ovuloiko tässä koska ja milloin vaikka ne yhdet menkat ovat tulleet.... Toisillahan kierto käynnistyy hiljalleen, tulee yhdet menkat ja seuraavia saa odotella... Meilläkään ei ole ollut mitään ehkäisyä pojan syntymän jälkeen, että jos siitä laskisi, niin oltais mekin jo yli 6 kk tjottailtu. Mä aattelin aktiivisemman yrityksen alkavan kun tokat menkat tulee, näkis onko miten "normaali"kierto. Nyt nimittäin meni vain viikko ovistuntemuksista kun ne ekat menkat alkoi.... Että ei ihan vielä oo kroppa valmis.

Camomillanen onnea :)

Tavallaan oon aina ajatellu et asiat tapatuu syystä. Eksän kanssa yritettiin lasta tuloksetta yli vuos, ja siinä sit paljastu eksästä puolia, jonka takia on nyt eksä. Pelkäsin tosi paljon että en saa koskaan lapsia. Mutta nykyisen miehen kanssa meille kävi vahinko ja tuossa tuo nyt tuhisee. Plussatestin tein kun oltiin seurusteltu vajaa 2kk. Ja tämä mies on kyllä parasta miulle :) Tavallaan ajattelen että oli tarkotettu et en eksän kanssa lasta saa ja löydän sit paremman miehen.

Mutta teidän tarinoita kun lukee, on kyllä vaikea kuvitella syitä miksi olisi hyvä että lapsen saaminen kestää :( toivottavasti kaikki saa nyytin syliin.

Tuo kateuden tunne tuli kyllä sen reilu vuoden aikana hirmu tutuksi, ja vaikka nyt ollaan vasta yrityksen alussa huomaan et kateus nostaa päätään välillä.

Sandy, miulla myös alko ekasta oviksesta vajaa viikon päästä menkat. Mietin et jos limis on ehtinyt kasvaa liian paksuksi ja lähti sit hajoamaan nopeasti oviksen jälkeen..? No nyt ehkä toinen ovis bongattu, jään jänskäämään :p

Muoks kp20/28(?) dpo2(?), yk2

Pakko korjata ku tuolla aiemmin luki teiniäidit tanjan kuolleen huumeisiin, näin ei ole, asiasta oli sanottu ihan julkisestikki jossain, oli äkillinen aivoverenvuoto tms..:(

Haiidi luin sen lehtijutun myös. Aivoverenvuotoon kuoli, mut se johtu amfetamiinin käytöstä..

Mrsc, yhden päivän vuotoa en hyvällä tahdollakaan luonnehtisi kuukautisiksi. Seurailehan tilannetta... :)

Mäkin luin sen uutisen ja olin kyllä oikeasti syvästi järkyttynyt.. kamalaa kun lapsi 4 vuotias ja kummatkin vanhemmat kuolleet :( ja juu sehän isä oli sanonut että edellisenä päivänä oli huumeita käyttänyt. Toivottavasti lapsen ukki jaksaa hoitaa lasta ettei joudu pois läheisten luolta :(

Sandy, imetys ilmeisesti edelleen pitää tehokkaasti kierron poissa. Nyt on viimeisen kuukauden ollut menkkajomoja on/off, epämääräisiä mielialanvaihteluita, selittämättömiä kiukku-/itkukohtauksia, mutta mitään ei ole tapahtunut kumpaankaan suuntaan. Pikku hiljaa alkaa mennä pinna tähän naisen kehoon, että miks kaiken pitää olla näin epämääräisen monimutkaista. :D

Takaisin